PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Vraag
Alle reacties
Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 200L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.
Als de Quooker aan het verwarmen is zal er wat water weglopen uit het overstort ventiel.
Misschien is dat wat je bedoelt?
The devil is in the details.
Half litertje per 4 uurHahn schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:07:
Over hoeveel water hebben we het?
Mijn ruwe inschatting is dus als je water van 10°C naar 100°C gaat verwarmen je minder dan 4% aan volume kwijt raakt. Een Quooker met 7 liter water laat dan dus 0,28 liter water weglopen via het overdrukventiel.
Met de kantekening dat als je de quooker gebruikt, de druk wordt verlaagd in het vat, er komt echter ook weer koud water in het vat dat gaat opwarmen. Op dat volume koude water zal je ook weer 4% gaan verliezen via het overdrukventiel.
Mogelijk dat er in de quooker een soort expanstievat zit die dit verschil van 4% op vangt. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet omdat het een onderhoudsartikel is. Je zou eventueel wel zelf een klein expansievat geschikt voor drinkwater (meestal RVS) kunnen plaatsen tussen de inlaatcombinatie en de Quooker. Dit zal dan het volumeverschil (0,28L bij 100°C) en iets meer moeten kunnen opvangen. Dan heb je vrijwel geen lekkage via het overdrukventiel. Een expansievat heeft een rubber membraam dat slijt, het hele vat moet ongeveer eens in de 10-15 jaar worden vervangen. Als het membraam stuk gaat zal het overdrukventiel wel weer gaan werken. En dit overdrukventiel is dus ook nodig voor de veiligheid (zie stoomwet).
Correct me if I'm wrong.
Een half liter met 4 uur lijkt mij dus aan de hoge kant, het kan zijn dat er kalk in het overdrukventiel zit. Wat je soms kan doen is aan de zwarte of rode knop draaien en dan forceer je de klep helemaal open en spoel je ook eventueel vuil door het ventiel heen.
[ Voor 7% gewijzigd door LauPro op 04-01-2025 12:30 ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Een continue stroom of alleen tijdens opwarmen?
Het kan een vuile/lekkende/druppelende inlaatcombinatie zijn.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Waarmee meet je dit en weet je zeker dat deze meting betrouwbaar is? Een halve liter per 4 uur lijkt mij erg veel, ook voor het ventiel.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Meet je de hele waterinstallatie of alleen de quoocker? Want denk dat het dan ergens anders aan ligt. Heb de 7L nu 1 jaar en er loopt geen water weg.
Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 200L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.
Ik zal verder op onderzoek in huis gaan en controleren of alle wc potten ook droog zijn na thuiskomt morgen.
Wellicht is een kleine fluctuatie in de watermeter van home wizard.
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Dus ergens lekt er water uit je systeem. Maar dat hoeft niet bij de Quooker te zitten. Makkelijkste om te controleren is op een dag dat je weer weg bent de Quooker even uit te zetten.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Even nog een toevoeging hierop: Het water loopt alleen weg tijdens het opwarmen. Zodra de temperatuur bereikt is zet het water niet meer uit en zal het element het water op temperatuur houden.Krissiejj schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:52:
[...]
Meet je de hele waterinstallatie of alleen de quoocker? Want denk dat het dan ergens anders aan ligt. Heb de 7L nu 1 jaar en er loopt geen water weg.
Quooker stelt dat ze 7 liter water in 20 minuten kunnen opwarmen naar de gewenste temperatuur. Gedurende deze periode zal het overdrukventiel dan ook worden aangesproken. Je hoort dus niet op random momenten bijv. in de nacht als de kraan niet wordt gebruikt waterverbruik te zien.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
/f/image/D7yKGqsHl4BKypeE1WFK71IC.png?f=fotoalbum_large)
Dit is gisteren
Ik ga het zien als we thuiskomen morgen. Even langs alle toiletten en overloop ventielen gaan om te controleren op druppels. Onder het huis kom ik niet graag maar daar kan ik een bedrijf voor inschakelen
[ Voor 23% gewijzigd door Njay op 05-01-2025 11:39 ]
Ik heb 0 liter verbruik als ik meerdere dagen niet thuis ben. Heb een Combi+.Njay schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:37:
[Afbeelding]
Dit is gisteren
Ik ga het zien als we thuiskomen morgen. Even langs alle toiletten en overloop ventielen gaan om te controleren op druppels. Onder het huis kom ik niet graag maar daar kan ik een bedrijf voor inschakelen
Stroomverbruik is altijd 280Wh per 24 uur op die dagen.
[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 06-01-2025 10:12 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD