# Mijn vraag
Wat is er aan de hand als het water in de warmtepomp zwart is?
:strip_exif()/f/image/0Tot9ulcaYoH2Ywr1khjRVtR.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorige week de vloerverwarming door laten spoelen en daar kwam zwart water uit. Daarom deze week even gekeken of dat al beter was, maar het blijft zwart. Het is haast geurloos, maar een lichte ijzergeur.
Wat ook opvalt is dat er veel lucht in het systeem komt.
Waar zou ik moeten kijken? Ik maak me erg zorgen dat er bijvoorbeeld een lek is, of dat de pomp aan het schuren is.
# Relevante software en hardware die ik gebruik
Nefit EnviLine licht-warmtepomp met buitenunit, groot vat voor warm water en vloerverwarming.
Deze heeft een storing H01/5504. Dat is voor de elektrische aansluiting, maar ik noem het toch maar.
# Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Spoelen. Er zijn honderden liters uitgelaten, maar het bliift zwart.
Kijken of de druk afneemt, wat niet het geval lijkt.
Wat is er aan de hand als het water in de warmtepomp zwart is?
:strip_exif()/f/image/0Tot9ulcaYoH2Ywr1khjRVtR.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorige week de vloerverwarming door laten spoelen en daar kwam zwart water uit. Daarom deze week even gekeken of dat al beter was, maar het blijft zwart. Het is haast geurloos, maar een lichte ijzergeur.
Wat ook opvalt is dat er veel lucht in het systeem komt.
Waar zou ik moeten kijken? Ik maak me erg zorgen dat er bijvoorbeeld een lek is, of dat de pomp aan het schuren is.
# Relevante software en hardware die ik gebruik
Nefit EnviLine licht-warmtepomp met buitenunit, groot vat voor warm water en vloerverwarming.
Deze heeft een storing H01/5504. Dat is voor de elektrische aansluiting, maar ik noem het toch maar.
# Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Spoelen. Er zijn honderden liters uitgelaten, maar het bliift zwart.
Kijken of de druk afneemt, wat niet het geval lijkt.
Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding