Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05 13:29
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een oplossing om wat extra ogen te creëren op een praalwagen over een tijdje.
Naast de persoonlijke begeleiding, vinden we het een goed idee om 3 extra kijkhoeken hebben voor onze chauffeur.
Hiervoor hebben we 3 camera's nodig die ongeveer 5, 10 en 15 meter van de chauffeur af zullen zitten.
Een belangrijk aspect is dat de camera's niet te groot zijn, en dus goed weg te werken zijn.
Ik heb (indien nodig) 3 tablets met windows erop die als scherm kunnen dienen.
Echter ben ik er zelf nog niet over eens wat voor camera's ik het beste kan gaan gebruiken.
Aangezien de afstanden wel aanzienlijk zijn, zat ik te denken aan (3x) endoscoop camera's, maar dat lijken mij ook niet de meest geschikte camera's voor deze opstelling.

Iemand tips wat hiervoor een handige way to go zou zijn?

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:14
Misschien out of the box , maar pak 3 oude telefoons en videobellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-05 01:34
Twan17 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:58:
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een oplossing om wat extra ogen te creëren op een praalwagen over een tijdje.
Naast de persoonlijke begeleiding, vinden we het een goed idee om 3 extra kijkhoeken hebben voor onze chauffeur.
Hiervoor hebben we 3 camera's nodig die ongeveer 5, 10 en 15 meter van de chauffeur af zullen zitten.
Een belangrijk aspect is dat de camera's niet te groot zijn, en dus goed weg te werken zijn.
Ik heb (indien nodig) 3 tablets met windows erop die als scherm kunnen dienen.
Echter ben ik er zelf nog niet over eens wat voor camera's ik het beste kan gaan gebruiken.
Aangezien de afstanden wel aanzienlijk zijn, zat ik te denken aan (3x) endoscoop camera's, maar dat lijken mij ook niet de meest geschikte camera's voor deze opstelling.

Iemand tips wat hiervoor een handige way to go zou zijn?

Alvast bedankt :)
Draadloze achteruit rij cameras zijn tegenwoordig ook een dingetje durf alleen niet te zeggen wat de range is 3 van die geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Koop gewoon een goedkoop bewakingssetje met vier camera's en een scherm en bouw dat in. Is er vaak ook draadloos. Die camera's zijn prima weg te werken en als het goed is gaat alle aandacht naar de wagen en niet naar de camera's.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13

franssie

Save the albatross

Ik zou ook voor een bewakingssetje gaan, even lijken of die dingen op 12V of 5V kunnen werken. Indien nodig een goedkope travel router toevoegen (die werken meestal wel op USB 5V)
Ook onderzoeken of de app meerdere camera's tegelijkertijd kan laten zien op het scherm.

endoscoop werkt wel maar heeft een kort focuspunt en grote hoek, ben bang dat dat minder werkt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:10
Hadden we deze vraag niet al eens gehad: Camera nodig voor live beeld naar monitor ?
Er kwamen toen niet heel veel opties langs, maar kijk eerst even of je daar wat nuttigs kan vinden a.u.b.
Pagina: 1