Vraag

• timeeehxd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-01 15:16
Voor een praalwagen die wij ieder jaar met een groep bouwen ieder jaar ben ik opzoek naar een beter systeem voor de aansturing van de wagen op de weg. Het gaat hier om een camera aan de voorkant van de praalwagen die beeld kan sturen naar een scherm binnenin de wagen. zodat de bestuurder die binnenin de wagen zit beeld heeft om de wagen te sturen.

In het verleden deed ik dit doormiddel van een 24" monitor, een goedkope SJcam actie camera van Aliexpress. en een laptop waarop ik dan de webcam aanzette. dit beeld werd dan doorgestuurd naar het scherm dat bij de bestuurder hing. hiermee kon de bestuurder dan rijden als de aggregaat draaide

De problemen die ik hierbij ervaarde is dat de wagen draait op een aggregaat die zo nu en dan uitgaat. Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een systeem dat vanzelf weer opstart op het moment dat de stroom terugkomt.

De laptop het scherm zitten aangesloten op een 230V stopcontact die op de aggregaat waren aangesloten. Nu ging dus de camera niet direct uit wanneer de laptop tijdelijk geen stroom heeft. Alleen in de praktijk bleek dit niet zo te werken.

De camera zat met usb aangesloten op de laptop.

Daarom mijn vraag hoe zouden jullie dit aanpakken? zelf was ik nu aan het kijken of er camera's zijn op accu die direct beeld naar een HDMI monitor zouden kunnen sturen. Hier kan ik alleen nog niet een juiste oplossing zien te vinden.

Hoor graag jullie advies.

alvast bedankt!
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:35

kraats

Ik rol

Als je zoekt op HDMI camera kun je zeker wel camera's vinden die rechtstreeks een HDMI uitgang hebben. Ik zou me zelf vooral focussen op de stroomvoorziening en kijken naar een camera en scherm wat je op de 12v aansluiting van het voertuig aan kunt sluiten zodat je niet afhankelijk bent van het aggregaat

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:32
Ik zou ook aanraden naar de 12V te kijken en dus niet met omvormers te werken.
Er zijn genoeg adapters van 12 naar 5/9 en 19v voor camera en laptop, en voor een paar tientjes heb je er bij AliExpress ook nog een uninterrupted powersupply bij die 5, 9 en 12V levert.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:31
Ben ik heel blond als ik zeg:

Koop gewoon een achteruit rij camera en monitor die aan de voorkant van de praalwagen wordt gemonteerd.

Dit werkt allemaal out of the box met een accu.

De meeste kan je ook niet spiegelen.

https://www.achteruitrijc...djIKlLeajEKxoCJ3sQAvD_BwE

Voor 180 euro ben je klaar.
Exclusief de auto accu dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Achteruitrijcamera op 12V is ideaal, kijk meteen of je een oude auto accu kunt fixen en een manier om 'm op te laden vanaf de aggregaat (of een dynamo zelfs), dan heb je ook geen last van uitval.

De meeste achteruitrijcamera's hebben genoeg eigen opslag om een paar seconden beeld te behouden zonder toevoer, maar als je die aggregaat zelf weer moet aanzetten dan zal datn iet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timeeehxd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-01 15:16
Bedankt voor de reacties ten eerste,

Het idee van een achteruitkijkcamera op twaalf volt vind ik wel een goed idee. Alleen moeten meerdere mensen onder de wagen dit kunnen bekijken. Daarvoor zou ik het graag op een wat grotere monitor willen hebben. De achteruitkijkcamera's die ik kan vinden hebben vaak maar een 7" of 10" scherm wat te klein zou zijn.

De auto accu is ook een goed idee, ik denk dat ik dat wel kan regelen.

Weten jullie nog een goed product dat ik zou kunnen gebruiken als camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Mocht iemand er ergens 1 hebben, of er ergens 1 kunnen scoren: Een (tweedehands) UPS backup batterij. Hoeft niet veel te overbruggen, dan blijft wat je nu hebt werken. En dan niet ook je 1000w subje er op aansluiten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn.C.V op 19-08-2024 15:09 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

timeeehxd schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:51:
Bedankt voor de reacties ten eerste,

Het idee van een achteruitkijkcamera op twaalf volt vind ik wel een goed idee. Alleen moeten meerdere mensen onder de wagen dit kunnen bekijken. Daarvoor zou ik het graag op een wat grotere monitor willen hebben. De achteruitkijkcamera's die ik kan vinden hebben vaak maar een 7" of 10" scherm wat te klein zou zijn.

De auto accu is ook een goed idee, ik denk dat ik dat wel kan regelen.

Weten jullie nog een goed product dat ik zou kunnen gebruiken als camera
Als je toch een groter scherm gaat gebruiken, waarom niet een goedkope/oude camera die een output heeft en die op het beeldscherm aansluiten? Als je even in onderstaande categorieën kijkt, eigenlijk alles dat een body + lens heeft of een vaste lens en een video uitgang is prima voor dit doel. Als de camera geen HDMI out heeft kun je er een kastje tussen zetten en ben je een tientje of twee extra kwijt.
Je zou hiermee zelfs heel makkelijk meerdere schermen kunnen ophangen indien nodig.

categorie: Systeemcamera's
categorie: Compactcamera's
categorie: Videocamera's
Pagina: 1