Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:03
.

Ik zoek een?
Soundbar met subwoofer en rear speakers ben opzoek naar wat nieuws met Dolby Atmos

Wat is je budget?
Max 2500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Goed geluid wat betreft films, en muziek moet natuurlijk ook wel een beetje klinken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben momenteel in het bezit van een Bose Soundtouch 300 soundbar met rear speakers en een Accoustimass 300 / Bose Bass 700, en zat eerst te denken om mijn soundbar te upgraden naar een Bose Soundbar Ultra maar in reviews online lees ik dat hij erg matig is met bijvoorbeeld een Sonos Arc Ultra

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek gewoon een upgrade voor mijn huidige setup ben in het bezit van ene TCL Q-D Miniled tv met 2 4k 2.1 poorten en 1 e-Arc poort en nog een 2.0 poort
Ik wil geen losse receiver met kabels etc moet gewoon werken must is Dolby Atmos.

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:21

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[b]deurklinkje schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:22:
Ik wil geen losse receiver met kabels etc moet gewoon werken must is Dolby Atmos.

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren
Dit gaat niet samen. Je kunt doe-alsof-surround en doe-alsof-atmos krijgen uit een soundbar. Maar als échte atmos een must is, ontkom je niet aan een receiver met speakers op de juiste plekken. Dat betekent ofwel je verwachtingen bijstellen, of je apparatenlijstje.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 15:40
Als je geen losse receiver wil, dan zit je aan een soundbar.
Maar dit is dus "fake" atmos en dat moet je dan accepteren, je geeft ook alleen aan, atmos is een must.
verder met weinig informatie.

Met deze informatie compleet schaf dan een Samsung HW-Q995D.
Klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

uitvoering: Sennheiser AMBEO Soundbar (al enkele jaren de beste / duurste in veel tests tot 2500 euro)
uitvoering: Sony Bravia Theatre Quad (minimalistisch design, relatief goede Atmos-decodering, rottige lage tonen weergave)
Of Sonos ervaringen- en discussietopic lezen over de Arc Ultra en extra subwoofer en eventueel Era surrounds -> https://www.sonos.com/nl-...ra-sub-era-300-pair-black (aanbieding maar loopt mogelijk vandaag of morgen al af)

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 02-01-2025 10:17 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deurklinkje
Jorgen schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 00:09:
[...]

Dit gaat niet samen. Je kunt doe-alsof-surround en doe-alsof-atmos krijgen uit een soundbar. Maar als échte atmos een must is, ontkom je niet aan een receiver met speakers op de juiste plekken. Dat betekent ofwel je verwachtingen bijstellen, of je apparatenlijstje.
Bedankt voor de uitleg, overal in reviews hebben ze het over true dolby Atmos.

Net even een set met een reciever opgezocht en snap wat je bedoelt dat zijn toch wat meer speakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

deurklinkje schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:37:
[...]

Bedankt voor de uitleg, overal in reviews hebben ze het over true dolby Atmos.

Net even een set met een reciever opgezocht en snap wat je bedoelt dat zijn toch wat meer speakers.
Op https://www.dolby.com/abo...ide/speaker-setup-guides/ staan een aantal hele interessante maar ook verwarrende tekeningen over welke "Dolby" standaard hoeveel speakers waar nodig heeft.

Een beetje review, op Youtube bijvoorbeeld, over Atmos, komt er al snel op neer dat je eigenlijk al een 5.1.2 setup in huis moet halen (dus minstens 2 overhead speakers) wil je een realistisch geluid neerzetten. Alles minder dan dat is vaak een wiskundige berekening gecombineerd met upfiring speakers om dus "ruimtelijke weergave" te simuleren op basis van een gedecodeerd Atmos-soundtrack.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archioak
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-09 12:49
Is de B&O Soundstage soundbar misschien nog een optie? Qua geluid vrij goed, ondersteund ook dolby atmos, al dacht ik dat het niet z'n sterkste kant is. Maar zoals gezegd is dat bij een soundbar sowieso al minder zonder extra speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:52
Wat mis je momenteel, los van Dolby Atmos, waardoor je wil upgraden?

Hou er rekening mee dat Dolby Atmos meer marketing is dan dat het echt een toegevoegde waarde is bij soundbars. Je bent afhankelijk van weerkaatsingen, hierbij is de kamerindeling belangrijk en afhankelijk van deze indeling biedt het geen meerwaarde of klinkt het net wat voller dan dedicated surround geluid.

Op moment van schrijven biedt de Samsung Q990C momenteel verreweg de meeste bang for the buck, en de Sony Bravia Theatre Quad + SW 5 subwoofer, overpriced maar biedt de beste meeslepende geluidsweergave als minimalisme een harde eis is. Sonos is imo overpriced en enkel interessant wanneer je een multiroom oplossing wenst of voor het esthetische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Freshouttheoven schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:49:
Wat mis je momenteel, los van Dolby Atmos, waardoor je wil upgraden?

Hou er rekening mee dat Dolby Atmos meer marketing is dan dat het echt een toegevoegde waarde is bij soundbars. Je bent afhankelijk van weerkaatsingen, hierbij is de kamerindeling belangrijk en afhankelijk van deze indeling biedt het geen meerwaarde of klinkt het net wat voller dan dedicated surround geluid.

Op moment van schrijven biedt de Samsung Q990C momenteel verreweg de meeste bang for the buck, en de Sony Bravia Theatre Quad + SW 5 subwoofer, overpriced maar biedt de beste meeslepende geluidsweergave als minimalisme een harde eis is. Sonos is imo overpriced en enkel interessant wanneer je een multiroom oplossing wenst of voor het esthetische.
Zoals ik aangaf ben ik nu in het bezit van een Bose SoundTouch 300 met surround achter speakers en een Bose bass 700 sub, en had laatst bij iemand de Sonos beluisterd en was onder de indruk van het volle geluid. Dus vandaar zat ik te kijken naar wat nieuws en ja ik kan ook alleen mijn soundbar updaten naar de nieuwste Bose soundbar ultra maar is dat dan ook een upgrade? of kan ik beter kijken voor andere set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
deurklinkje schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:55:
[...]

Zoals ik aangaf ben ik nu in het bezit van een Bose SoundTouch 300 met surround achter speakers en een Bose bass 700 sub, en had laatst bij iemand de Sonos beluisterd en was onder de indruk van het volle geluid. Dus vandaar zat ik te kijken naar wat nieuws en ja ik kan ook alleen mijn soundbar updaten naar de nieuwste Bose soundbar ultra maar is dat dan ook een upgrade? of kan ik beter kijken voor andere set.
De Bose Soundbar Ultra zal ook een upgrade zijn, of jij tevreden bent met deze upgrade in geluid is een andere vraag. Verder hangt het een en ander ook af van het budget en hoeveel waar je voor je geld wenst.

Voor minder dan de prijs van een Bose Soundbar Ultra of een Sonos Arc Ultra haal je met de Q990C een volledige set in huis met voller geluid en betere surround en Dolby Atmos weergave dan jouw huidige setup, ervan uitgaande dat jouw kamerindeling hiervoor geschikt is.

Bij Sonos ben je het driedubbele kwijt, is hiermee de geluidskwaliteit ook 3 x beter? Nee, als we jouw huidige setup een 6 mogen geven dan krijgt de Q990C een 8, de Sonos Arc Ultra met rears en sub een 9 en de Sony Theatre Quad + Sub een 10.

Wellicht kun je het geheel hiermee in beter perspectief plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deurklinkje
Freshouttheoven schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:43:
[...]

De Bose Soundbar Ultra zal ook een upgrade zijn, of jij tevreden bent met deze upgrade in geluid is een andere vraag. Verder hangt het een en ander ook af van het budget en hoeveel waar je voor je geld wenst.

Voor minder dan de prijs van een Bose Soundbar Ultra of een Sonos Arc Ultra haal je met de Q990C een volledige set in huis met voller geluid en betere surround en Dolby Atmos weergave dan jouw huidige setup, ervan uitgaande dat jouw kamerindeling hiervoor geschikt is.

Bij Sonos ben je het driedubbele kwijt, is hiermee de geluidskwaliteit ook 3 x beter? Nee, als we jouw huidige setup een 6 mogen geven dan krijgt de Q990C een 8, de Sonos Arc Ultra met rears en sub een 9 en de Sony Theatre Quad + Sub een 10.

Bedankt voor je reactie hier kan ik wel wat mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deurklinkje
Zo juist de Q990D binnen gekregen voor €700
Vandaag maar even testen.

Bedankt voor het advies
Freshouttheoven schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:43:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
deurklinkje schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:47:

Bedankt voor het advies
[...]
Graag gedaan. Dat is een mooie prijs!

Ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55

Bedankt voor het advies

[...]
Kan je delen of en hoe tevreden je bent over de set? Ben benieuwd naar de ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:55

Bedankt voor het advies

[...]
Lang geleden, maar hoe heb je die weten te bemachtigen voor die prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:31
onnaj schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:28:
[...]

Lang geleden, maar hoe heb je die weten te bemachtigen voor die prijs?
Ik weet niet of je er veel mee kan waar hij hem toen heeft gehaald :P nu staat hij iig in de Pricewatch voor €764, ook een prima prijs!

uitvoering: Samsung Cinematic Q-series HW-Q990D

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.