• Micha1957
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-03 00:11
chrisborst schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:58:
@Micha1957
Logisch toch?

Je hebt een hele onlogische route gekozen. Eerste stap had moeten zijn om contact op te nemen om de coil whine te bespreken.
Nu heb je los van je eerste aankoop een andere videokaart gekocht. Nu wil je je eerste gewoon ruilen, logisch dat ze dan eisen stellen. Want met een videokaart zonder doos is gewoon veel minder waard, daar kan een winkel weinig meer mee.
Ik ben een beetje raar en bewaar alle dozen van dure spullen totdat de garantieperiode voorbij is. Is ook erg nuttig gebleken bij het verkopen van spullen. Dus als je de ruimte hebt, gewoon lekker de dozen bewaren.

Gok dat je beste oplossing is, je videokaart tweedehands te verkopen.
Of, de nieuwe videokaart retour sturen en de coil whine accepteren.
Ik heb meerdere malen contact opgezocht met de webwinkel, het eerste contact dateert 21 december maar kreeg de eerste twee keer als reactie een macro antwoord (copy paste) waar ik niets mee kon (wij kunnen geen advies geven over componenten, start een topic op ons forum over de coil whine + geen concreet antwoord op de vraag of ik het kon retourneren zonder de doos). Toen ik vroeg om verheldering duurde het vanwege de feestdagen wat langer voordat ik het meest recente antwoord kreeg (vandaag).

De 30-dagen bedenktijd is bijna voorbij en omdat deze week een medetweakers langskomt om mij te helpen dacht ik dat het zo slim zou zijn als ik een nieuwe videokaart en voeding zou bestellen wat zou helpen om te achterhalen wat de oorzaak is van de coil whine. Ook kan dan de boosdoener vervangen worden.

Ik heb duidelijk een fout gemaakt door de doos weg te gooien maar ik vind niet dat ik per se een onlogische route heb gekozen.

Ons appartement heeft nauwelijks opslagruimte dus ik gooi dozen normaliter meteen weg. Deze ervaring toont dat ik dat niet direct moet doen.
JME schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:52:
[...]

Dit maakt het voor mij juist onduidelijk :)
Welke doos ontbreekt: de commerciële fabrieksdoos van de videokaart, of het bruine verzendkarton van de webwinkel? Ik vermoed dat de winkel alleen moeilijk doet als het het eerste betreft. En zou dat persoonlijk geheel terecht vinden overigens. Maar die doos heb je dus nog?
De commerciële fabrieksdoos ontbreekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZQS4cHHnhI7T3d2_xt451mH5ck=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0uANHiGcasEt5N1Wecdk5Zwd.png?f=user_large

De andere doos heb ik wel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46v-tUUL5KbudOIcAhSY5bqAPo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUlBUUMScxowe6ZthTw9AhLh.jpg?f=fotoalbum_large
Wolly schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:52:
Waarom was de doos beschadigd geraakt?
Ik ben onvoorzichtig geweest met het openen, er zat een scheur in. Gebrek aan opslagruimte en door de beschadiging heb ik dus besloten om het weg te gooien 8)7
Pagina: 1