Koude vloer: kruipruimte extra isoleren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Onze woning, gebouwd in 1992, heeft een dunne laag isolatie (piepschuim platen) in de kruipruimte. Ik heb daar niet echt specificaties van. Nu voelt de vloer op de benedenverdieping op verschillende plaatsen vrij koud aan. Dit geeft op koude dagen ook echt een wat onbehagelijk gevoel. De vloer is laminaat met bijbehorende ondervloer.

Is er een mogelijkheid om extra isolatie aan te brengen in de kruipruimte als aanvulling op de bestaande piepschuim platen? Of moeten de bestaande platen dan vervangen worden? Is er een mogelijkheid die ik zelf kan aanbrengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Hoe hoog is de kruipruimte?
Staat de kruipruimte vol water of is hij droog?

En ja, isoleren kan je zelf doen, laten doen is wel makkelijker als je er niet bij kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:39
Er is een heel topic op tweakers;
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1497335/0

Zelf heb ik onder de piepschuimpllaten door PIF folie laten plaatsen folie op de grond.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@99ruud99 Ik kan zelf redelijk in de kruipruimte, alleen langs leidingen is het wat krap. De kruipruimte is helemaal droog. De woning staat op hoge zandgrond, dus water in de kruipruimte komt hier vrij weinig voor.

@hansie_k Ik had gezocht, maar dat topic gemist. Die ga ik doorlezen. Begrijp ik goed dat je de folie op de grond hebt en dan de isolatieplaten voor de betonvloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ja, als je de folie tegen het plafond plakt en de platen op grond heb je een hete kruipruimte, dat schiet niet op ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zoek idd even in dat topic, je hebt een veel voorkomende isolatie, meeste mensen plakken of schroeven daar pir platen onder

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1