We maken al jaren gebruik van een inbouw oven zonder problemen. Maar nu klapt steeds de aardlekschakelaar eruit met het voorverwarmen. Nu is er sinds een paar dagen geleden een slimme meter geplaatst door enexis omdat de oude meters vervangen moesten worden. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben, gezien we daarvoor geen probleem hadden met de oven en nu meteen, sinds deze meter is geplaatst, gebeurt dit?
Lijkt mij gewoon toeval.
1 van de elementen zal wel een aardlekfout geven.
Dit is niet ongebruikelijk naar jaren van gebruik
1 van de elementen zal wel een aardlekfout geven.
Dit is niet ongebruikelijk naar jaren van gebruik
De spanning is er af geweest, dus er kan een probleem aan het licht zijn gekomen in de aardlekschakelaar, of inbouw oven. Ook kan er altijd al een lekspanning zijn geweest, maar nu voldoende door de nieuwe meter om te triggeren op de ALS. Draai de stekker eens om van de oven.
Het kan ook zijn dat er bij het verwisselen van de meter iets niet goed is gegaan. Maar daar zou ik dan een monteur voor laten komen als je er geen kennis verder van hebt. Even als het vervangen van de ALS.
Het kan ook zijn dat er bij het verwisselen van de meter iets niet goed is gegaan. Maar daar zou ik dan een monteur voor laten komen als je er geen kennis verder van hebt. Even als het vervangen van de ALS.
Dwarsdenkend:
Hoe oud is de oude meter?
Voorheen nooit aardlekken ?
Misschien is de aarding nu pas echt functioneel. Nu de klemmen goed vast gezet zijn
Dan is een check van de installatie wel aan te bevelen.
Hoe oud is de oude meter?
Voorheen nooit aardlekken ?
Misschien is de aarding nu pas echt functioneel. Nu de klemmen goed vast gezet zijn
Dan is een check van de installatie wel aan te bevelen.
[ Voor 15% gewijzigd door beascob op 03-01-2025 13:48 ]
gewaarwordingshorizon
Oven knalt steeds aardlekschakelaar eruit na voorverwarmen Eén topic is wel voldoende dus deze sluit ik
200 fish found!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.