Oven knalt steeds aardlekschakelaar eruit na voorverwarmen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-09 10:08
We maken al jaren gebruik van een inbouw oven zonder problemen. Maar nu klapt steeds de aardlekschakelaar eruit met het voorverwarmen.
Nu is er sinds een paar dagen geleden een slimme meter geplaatst door enexis omdat de oude meters vervangen moesten worden. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben, gezien we daarvoor geen probleem hadden met de oven?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 07:07
Lijkt mij sterk dat het door de meter wissel komt, aangezien het na de meter gebeurt.
Wat vaak het probleem is een defect verwarmingselement. Als je een beetje handig bent, dan kan je die zelf doormeten en vervangen. Genoeg filmpjes op YouTube te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Jimster schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:07:
Lijkt mij sterk dat het door de meter wissel komt, aangezien het na de meter gebeurt.
Wat vaak het probleem is een defect verwarmingselement. Als je een beetje handig bent, dan kan je die zelf doormeten en vervangen. Genoeg filmpjes op YouTube te vinden.
Het zou wel kunnen als de netbeheerder de aarde levert en die hiervoor niet goed was aangesloten. Dan zou een kortsluitstroom niet wegvloeien van de oven en er geen aardlekschakelaar afschakelen.

@CalvinStengs heb je ergens staan: "Netbeheerder levert aarde" rond je groepenkast, waarschijnlijk onder de slimme meter in je meterkast.
  • Indien nee: probleem is niet relevant aan meter wissel.
  • Indien ja: probleem kán relevant zijn aan de meter wissel, maar was hiervoor ook aanwezig, maar enkel niet opgemerkt (en gevaarlijk).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
True schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:16:
[...]

Het zou wel kunnen als de netbeheerder de aarde levert en die hiervoor niet goed was aangesloten. Dan zou een kortsluitstroom niet wegvloeien van de oven en er geen aardlekschakelaar afschakelen.
We zijn samen verantwoordelijk voor een veilige aarding: Enexis Netbeheer voor het gas- en elektriciteitsnet onder de grond en de elektrische aansluiting naar uw meterkast. Dus alles tot en met de meter(s).
Het blijft wel toevallig dat nu net de meters zijn vervangen we met dit probleem te maken krijgen. Hiervoor hebben we nooit problemen gehad. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

CalvinStengs schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:45:
[...]

We zijn samen verantwoordelijk voor een veilige aarding: Enexis Netbeheer voor het gas- en elektriciteitsnet onder de grond en de elektrische aansluiting naar uw meterkast. Dus alles tot en met de meter(s).
Het blijft wel toevallig dat nu net de meters zijn vervangen we met dit probleem te maken krijgen. Hiervoor hebben we nooit problemen gehad. :|
Kun je duidelijk leesbare foto's maken van je groepenkast, de slimme meter en het deel onder de slimme meter?
Eventueel de codes op de slimme meter blurren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Ik zal Enexis morgen eerst eens bellen en het bovenstaande verhaal voorleggen.
Nogmaals het is allemaal wel toevallig dat nu net ze die meters hebben vervangen we met dit probleem krijgen te dealen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:48
Ligt sowieso aan de oven, die lekt een kleine stroom naar de aarde. Als het een aardfout is.

Maar wat klapt er uit? Een aardlekschakelaar voor meerdere groepen? Een aardlek automaat alleen voor de oven?
Kan er ook sprake zijn van overbelasting?

[ Voor 57% gewijzigd door Technician- op 29-12-2024 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

CalvinStengs schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:58:
Ik zal Enexis morgen eerst eens bellen en het bovenstaande verhaal voorleggen.
Nogmaals het is allemaal wel toevallig dat nu net ze die meters hebben vervangen we met dit probleem krijgen te dealen.
Dat gaat NIETS doen.

Nogmaals:
  • als het probleem zich voordoet SINDS de meter wissel, dan was het probleem hiervoor (een kortsluiting) al aanwezig MAAR nog niet opgemerkt.
Ander scenario:
  • het is louter toevallig dat dit probleem zich voordoet sinds de meter wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Technician- schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:02:
Ligt sowieso aan de oven, die lekt een kleine stroom naar de aarde. Als het een aardfout is.

Maar wat klapt er uit? Een aardlekschakelaar voor meerdere groepen? Een aardlek automaat alleen voor de oven?
Kan er ook sprake zijn van overbelasting?
Niet alleen voor de oven. Ondermeer het licht in de huiskamer, de klokradio en dergelijke gaan dan ook uit.
De aardlekschakelaar klapt eruit met het oranje stickertje eronder. Met de oude draaischijf meter een paar dagen ervoor was er nog niets aan het handje. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door CalvinStengs op 29-12-2024 19:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:09

Aardedraadje

Met kabelschoen

Ik kan twee conclusies trekken uit het verhaal, zelfde als @True hierboven:
1. Je aarding was eerst niet goed. Een aardlek zie je pas nu er iets aan de meter gedaan is en de aarding hersteld is.
of
2. Het is toeval en er is nu iets mis in de oven of de aardlekschakelaar.

Kun je makkelijk bij de stekker van de inbouwoven? Meestas achter de plinten onderin wel ergens te vinden. Probeer de stekker eens andersom te pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 23:19
CalvinStengs schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:18:
We maken al jaren gebruik van een inbouw oven zonder problemen. Maar nu klapt steeds de aardlekschakelaar eruit met het voorverwarmen.
Nu is er sinds een paar dagen geleden een slimme meter geplaatst door enexis omdat de oude meters vervangen moesten worden. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben, gezien we daarvoor geen probleem hadden met de oven?
Voor de zekerheid ... Geen andere apparaten toevallig vervangen in dezelfde periode? Waterkoker, vaatwasser of zo die samen voor een net te grote lekstroom kunnen zorgen? En als je de oven met een verlengsnoer op een andere groep zet, verhuist het probleem dan mee? Let even dan even op of het verlengsnoer de stroom aan kan en als het een haspel is, even volledig uitrollen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:01
True schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:16:
[...]

Andere optie: Het zou kunnen dat op de oude meter fase en nul verwisseld waren (aangenomen dat het een 1-fase aansluiting is). Of misschien is de nieuwe meter wel foutief aangesloten en zijn hier fase en nul verwisseld. Fase en nul omwisselen wil er wel eens voor zorgen dat je een isolatiefout niet merkt, bij een fout tussen nul en aarde gaat er immers geen noemenswaardige (lek)stroom lopen.

@CalvinStengs Je zou de stekker van de oven eens 180 graden kunnen draaien.

Als dit speelt is de oven trouwens ook daadwerkelijk defect. Alleen merk je het defect dan niet altijd (direct) op.

En mocht de meter nu verkeerd zijn aangesloten dan moet de netbeheerder dat sowieso komen aanpassen natuurlijk. Fase en nul verwisselen in de hele installatie is natuurlijk niet de bedoeling, dan beveiligen de 1P+N automaten niet de fase maar de nul, schakelen de lichtschakelaars niet de fase maar de nul etc...
@CalvinStengs heb je ergens staan: "Netbeheerder levert aarde" rond je groepenkast, waarschijnlijk onder de slimme meter in je meterkast.
  • Indien nee: probleem is niet relevant aan meter wissel.
  • Indien ja: probleem kán relevant zijn aan de meter wissel, maar was hiervoor ook aanwezig, maar enkel niet opgemerkt (en gevaarlijk).
Zo'n sticker zegt ook niet alles. Ik kom genoeg TN-stelsels zonder sticker tegen. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
Waarschijnlijk een gloeispiraal kapot, doormeten op weerstand. Zitten er soms wel 3 in een oven, achter boven en onder. allemaal doormeten en vervangen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Nou hij kan al kiezen tussen een stuk of 5 opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
Houtenklaas schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:35:
En als je de oven met een verlengsnoer op een andere groep zet, verhuist het probleem dan mee? Let even dan even op of het verlengsnoer de stroom aan kan en als het een haspel is, even volledig uitrollen.
Ik wilde even checken om de oven op een andere stroomgroep te zetten, alleen de stekker heeft 4 polige aansluiting en in het midden nog een. Dus die kan ik niet op een ander geaard stopcontact zetten.
Zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vBS96QJN/meters-vervangen.jpg
Ik blijf het wel bizar vinden gezien de oude meters de dinsdag zijn vervangen. Ik moest toen van de monteur ook de stekkers van de CV, de modem en computer uitzetten. Koelkast, oven, etc. kon ik gewoon laten zitten.
Combi-Oven enkele dagen geleden voor de plaatsing van de meters nog gebruikt en nu met die vervanging voor de digitale meters heb ik dit probleem dat de oven telkens uit de aardlekschakelaar knalt. Wel heel toevallig allemaal. Geeft het geen gevaar als ik de oven voorlopig niet meer gebruik en het zo laat zitten, we hebben ook airfryers waar we het zelfde in kunnen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door CalvinStengs op 30-12-2024 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technician-
CalvinStengs schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:09:
[...]

Ik wilde even checken om de oven op een andere stroomgroep te zetten, alleen de stekker heeft 4 polige aansluiting en in het midden nog een. Dus die kan ik niet op een ander geaard stopcontact zetten.
Zie foto:
[Afbeelding]
Ik blijf het wel bizar vinden gezien de oude meters de dinsdag zijn vervangen. Ik moest toen van de monteur ook de stekkers van de CV, de modem en computer uitzetten. Koelkast, oven, etc. kon ik gewoon laten zitten.
Combi-Oven enkele dagen geleden voor de plaatsing van de meters nog gebruikt en nu met die vervangen voor de digitale meters heb ik dit probleem dat de oven telkens uit de aardlekschakelaar knalt. Wel heel toevallig allemaal. Geeft het geen gevaar als ik de oven voorlopig niet meer gebruik en het zo laat zitten, we hebben ook airfryers waar we het zelfde in kunnen doen.
Wat vervelend dat je blijft hangen in het "toevallig net na de meter verhaal" .
ALs een ALS eruit gaat is dat altijd door een aardfout, het is maar goed dat die eruit gaat.

Dus de oven maar eens vervangen.
En nee die is niet kapot gegaan door de meterwissel, die man heeft goed werk gedaan, idd mag de oven wel in de WCD blijven. Het is alleen dat je PC ujitdoet om geen harde uit te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:22
Kom verschillende meldingen tegen over dat als het voor de meter wissel niet gebeurde, er op dat moment een probleem was, niet nu. Deze mensen beschrijven een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid die je niet lijkt te willen accepteren.

Je kan wachten tot er een antwoord komt dat je wel aan staat maar ik zou het zelf fijner vinden als mensen mij geen onwaarheden vertellen, zeker niet als er verschillenden zijn die het zelfde te melden hebben.

Er zijn wel manieren te verzinnen waarmee de aardlek er niet uitklapt maar dan kan jij degene worden die voor de aarding zorgt met mogelijk de ergst denkbare gevolgen.

Als je het antwoord niet wil horen kan je beter de vraag niet stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door k-janssen op 30-12-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:50
[...]

Zie foto:
[Afbeelding]
Da's een Perilex, daar heb je er meestal maar eentje.
Ik blijf het wel bizar vinden gezien de oude meters de dinsdag zijn vervangen.
Als het daar al mee te maken heeft, heb je waarschijnlijk nu een werkende aarde, die je voorheen niet had. Oftewel het probleem was er dan al, alleen wordt het nu goed opgelost, waar het voorheen een onveilige situatie was.
Ik moest toen van de monteur ook de stekkers van de CV, de modem en computer uitzetten. Koelkast, oven, etc. kon ik gewoon laten zitten.
Combi-Oven enkele dagen geleden voor de plaatsing van de meters nog gebruikt en nu met die vervanging voor de digitale meters heb ik dit probleem dat de oven telkens uit de aardlekschakelaar knalt. Wel heel toevallig allemaal. Geeft het geen gevaar als ik de oven voorlopig niet meer gebruik en het zo laat zitten, we hebben ook airfryers waar we het zelfde in kunnen doen.
Nu kun je alles gewoon gebruiken, als er iets mis gaat, gaat automatisch je aardlek er uit zodat het veilig blijft. De vraag is eerder hoe onveilig het was voordat die meter wissel was gedaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 23:19
[...]

Zie foto:
[Afbeelding]
Perilex wordt doorgaans gebruikt in combinatie met 3 fasen, alhoewel 2X 1 fase ook voorkomt. Heb je 3 fasen? Afblijven dan en accepteren dat het zo is. Heb je twee fasen? Dan kan je alsnog in de Perilex stekker de twee fasen omwisselen en kijken of het probleem alsnog meegaat ... Hier vind je wat meer info over Perilex en 2- of 3 fasen. https://www.elektramat.nl/kennisbank/perilex-aansluiten. Net als vele anderen neig ik ernaar dat je aarde nu WEL goed aangesloten is en je dankbaar mag zijn dat er eerder niks misgegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij zie ik een 4 polige aardlekschakelaars.. en een kook groep..

nu weet ik niet of de @CalvinStengs echt 3F heeft of slechts 1F.. maar 4polige (3f) aardleks met losse eindgroepen er achter mag ook niet meer. en een kookgroep bij 3F is ook wel een beetje...

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:47
SMSfreakie schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:19:
...maar 4polige (3f) aardleks met losse eindgroepen er achter mag ook niet meer. ...
Wil je aub geen onwaarheden verkondigen? Het is enkel een NEN advies geweest, en dat advies is ook al weer vervallen.

Voor TS is het al helemaal niet van belang. Die heeft gewoon een kapotte oven en meer niet.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalvinStengs
redwing schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:41:
Nu kun je alles gewoon gebruiken, als er iets mis gaat, gaat automatisch je aardlek er uit zodat het veilig blijft. De vraag is eerder hoe onveilig het was voordat die meter wissel was gedaan.
Ik heb het huis zo'n 5 jaar geleden gekocht en ook altijd dankbaar gebruik gemaakt van de ingebouwde combi-oven. Dus het zou zomaar kunnen dat als er al eerder een meter wissel had plaats gevonden (nu zat er nog zo'n oude met die draai schijven) dat de oven dan al uit de aardschakelaar was geknald, gezien mogelijk het probleem hiervoor al aanwezig was maar niet uit de aardlekschakelaar knalde?

[ Voor 7% gewijzigd door CalvinStengs op 30-12-2024 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:20
Ja, als ze dan ook meteen de aarde goed hadden aangesloten.

Heb je ooit je aardweerstand gemeten? (Zonnepanelen geïnstalleerd bijvoorbeeld)? Want dan zou je dit zijn opgevallen.

Meet de aardweerstand nu maar eens. (Wel doen als de schakelaar nog gewoon aan staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
CalvinStengs schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:07:
[...]

Ik heb het huis zo'n 5 jaar geleden gekocht en ook altijd dankbaar gebruik gemaakt van de ingebouwde combi-oven. Dus het zou zomaar kunnen dat als er al eerder een meter wissel had plaats gevonden (nu zat er nog zo'n oude met die draai schijven) dat de oven dan al uit de aardschakelaar was geknald?
Yup, een aardlek gaat er uit omdat er een lek naar aarde is. De aardlek vergelijkt de heengaande stroom op de fase met de terugkomende stroom naar de nul, als daar een verschil in zit, loopt er een stroom buiten de normale wegen om naar aarde. En dat is niet iets dat ontstaat door een meter-wissel, maar dat is iets dat komt door een fout in de oven. Het lijkt er op dat voorheen die fout niet gedetecteerd werd en meestal is dat omdat de aarde niet goed aangesloten is (en dan gaat de stroom via de verkeerde weg alsnog naar de nul, en dat kan in het ergste geval betekenen dat er spanning op de buitenkant van de oven komt te staan)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:01

BCC

redwing schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:18:
[...]
. En dat is niet iets dat ontstaat door een meter-wissel, maar dat is iets dat komt door een fout in de oven. Het lijkt er op dat voorheen die fout niet gedetecteerd werd en meestal is dat omdat de aarde niet goed aangesloten is (en dan gaat de stroom via de verkeerde weg alsnog naar de nul, en dat kan in het ergste geval betekenen dat er spanning op de buitenkant van de oven komt te staan)
Eens, maar er is natuurlijk wel aan de meterkast gerommeld, dus ff openmaken en checken of alles nog op z’n plek zit is wel handig imho.

Oven vervangen of Electricien vinden die met een megger overweg kan.

[ Voor 19% gewijzigd door BCC op 30-12-2024 20:27 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
redwing schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:18:
[...]
en dat kan in het ergste geval betekenen dat er spanning op de buitenkant van de oven komt te staan)
Dan maar ook geen gebruik maken van de magnetron, die zal er waarschijnlijk dan ook wel uit klappen?
Kan het echter kwaad als ik de combi-oven op het stroomnet laat zitten. We gebruiken bij het gas koken vaak de digitale klok van de oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
BCC schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:25:
[...]
Er is natuurlijk wel aan de meterkast gerommeld, dus ff openmaken en checken of alles nog op z’n plek zit is wel handig imho.
Je kunt zoveel rommelen als je wilt, maar als de aardlek er uit gaat als de oven aanstaat moet het wel iets heel raars zijn wil het niet echt een probleem in de oven zijn.
Oven vervangen of Electricien vinden die met een megger overweg kan.
Yup, het liefste zou je eerst meten, maar de kans is groot dat het echt de oven is. Het enige wat ik zo nog kan bedenken is dat er misschien een elektrisch fornuis is die ook met een Perilex werkt. Maar dan nog zul je eerst moeten kijken of de aansluiting wel echt hetzelfde is, de ene Perilex is de andere niet (helaas)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
CalvinStengs schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:31:
[...]

Dan maar ook geen gebruik maken van de magnetron, die zal er waarschijnlijk dan ook wel uit klappen?
Bedoel je de magnetron-functie van hetzelfde apparaat? Zo niet is er geen enkel probleem, maar zelfs als het om hetzelfde apparaat gaat verwacht ik eigenlijk geen probleem. Vaak zitten dit soort problemen in de verwarmingselementen, dus zolang je die niet gebruikt zal er weinig aan de hand zijn. En de magnetronfunctie gebruikt die niet.

Sowieso merk je dat heel snel, want als de aardlek aan blijft is er geen probleem.
Kan het echter kwaad als ik de combi-oven op het stroomnet laat zitten. We gebruiken bij het gas koken vaak de digitale klok van de oven.
Zolang de aardlek er niet uit gaat zal er geen probleem zijn. Zoals ik hierboven al zeg gaat het meestal om de verwarmingselementen. Als je die dus niet gebruikt zal het gewoon goed gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door redwing op 30-12-2024 20:37 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Ik ga er ook niet vanuit dat de meterwissel de primaire oorzaak is, maar het kan ook door een combinatie van apparaten komen.
Zeker weten dat in de meterkast zelf niets is omgewisseld zoals iets op een andere fase gezet?
En de die drie fasen draaien nog steeds in de zelfde richting, of is de richting toevallig nu omgedraaid?

Verder is het mogelijk dat je waterkoker/boiler/cv-ketel en oven samen meer dan 30mA lekken, dan gaat die aardlek af. Kan je eens testen of het echt alleen de oven is die meer dan 30mA lekstroom geeft door alle groepen uit te zetten en alleen de oven aan te zetten?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Onbekend schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:44:
Ik ga er ook niet vanuit dat de meterwissel de primaire oorzaak is, maar het kan ook door een combinatie van apparaten komen.
Zeker weten dat in de meterkast zelf niets is omgewisseld zoals iets op een andere fase gezet?
En de die drie fasen draaien nog steeds in de zelfde richting, of is de richting toevallig nu omgedraaid?

Verder is het mogelijk dat je waterkoker/boiler/cv-ketel en oven samen meer dan 30mA lekken, dan gaat die aardlek af. Kan je eens testen of het echt alleen de oven is die meer dan 30mA lekstroom geeft door alle groepen uit te zetten en alleen de oven aan te zetten?
Zelfs als ze de fases wisselen, verandert daarmee de combinatie van apparaten per groep/fase niet. Die opsplitsing van fases naar groepen zit in het 'eigen' gedeelte van de meterkast en daar wordt bij een meterwissel niets aan gedaan. En of je nu een 30mA lekstroom op fase 1,2 of 3 hebt maakt weinig, in alle gevallen zou er een aardlek uit moeten gaan.

[removed]

Pagina: 1