• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:17
Zeeuws-Vlaanderen: Retranchement, Sint Anna ter Muiden (al genoemd), de Staats-Spaanse linie

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-08 11:17
Mocht je naar Kinderdijk gaan, dan kan ik je aanraden om daar in de buurt ook wat rond te rijden. Over de Lekdijk naar Nieuwpoort en Ameide. Dan door de polder naar Noordeloos, langs de Giessen over Giessenburg en Giessen-Oudekerk naar Hardinxveld-Giessendam. En dan over Bleskensgraaf langs de Alblas naar Oud-Alblas en Alblasserdam terug naar Kinderdijk.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-08 10:56
Ik kom zelf uit Geertruidenberg en dit is een van de vestingsteden. De kern van Geertruidenberg is beschermd evenals de forten en ook het vesting bolwerk. Als je geluk hebt kom je op een dag dat de oudheid gilden aan het oefenen zijn met de kanonnen.

Persoonlijk denk ik dat je bij veel vestingsteden zoals het eerder genoemde Heusden je hart kunt ophalen. Al blijf ik erbij dat Geertruidenberg het mooiste is als 'oudste stad van Holland' ( Ja Ja, Dordrecht claimt het, maar wij zijn het ;) ) en een mooie geschiedenis heeft. Zeker nu de hoogspanningsmasten uit de stad zijn verdwenen.

Kijk overigens wel vanuit welke kant je fotos maakt (liefst in de kern en vanuit de bolwerken naar de kern) want helaas hebben we ook nog een ander belangrijk kenmerk in Geertruidenberg. En dat is de lelijke (in mijn ogen) Amercentrale, welke wel een belangrijke invloed heeft op de geschiedenis van de stad.
Pagina: 1 2 Laatste