Defecte videokaart of voedings probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis6
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-01 19:54
Goedemiddag,

Vandaag start ik mijn pc en krijg bij het inloggen al een helemaal ingezoomd beeld.
Zelf in de kast gekeken en zie dat de ventilatoren van mijn videokaart uit zijn.

Bij herstarten gaan ze even aan, tot dat ik bij het inlog scherm kom.
Dan gaan ze weer uit.

Ik heb de kaart er al helemaal uit
gehad en schoon gemaakt, helaas verhielp dit het probleem niet.
Heeft iemand een idee om wat dingen uit te sluiten wat er precies aan de hand is?

Ik weet zelf niet goed waar dit aan kan liggen.

Vriendelijke groet
Niels

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:11
Wat zijn de systeem specificaties inclusief merk en type van videokaart en voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:04

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Zoals wordt aangegeven iets meer details graag, hier kunnen we niet zo heel veel mee ?

Maar om even een dingetje te noemen:

software update gehad van de GPU drivers ? Kan het ingezoomde beeld verklaren. Ik vermoed eerder software dan hardware probleem.

Veel videokaarten schakelen de ventilatoren pas in als het echt nodig is, vanaf een bepaalde temperatuur. Verder staan je ventilatoren dan stil. Tijdens het opstarten van mijn eigen pc draaien de ventilatoren ook, maar zodra ik bij het windows inlog scherm kom zie ik ze tot stilstand komen (PowerColor Hellhound RX7700 XT), kaart van mijn dochter (RX6600) doet precies hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door lameeuw op 28-12-2024 18:28 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Uszka schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:43:
Wat zijn de systeem specificaties inclusief merk en type van videokaart en voeding?
Nofi, maar waarom dan? Hoe zou een voeding in hemelsnaam een ingezoomd beeld geven?

Klinkt gewoon alsof er ergens iets fout gaat met de resolutie. Of bij de videokaart (drivers), of bij de monitor. Ik zou eerst eens kijken of je een andere monitor eraan kan doen. Of hell je huidige monitor op een andere poort aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:23
Nelis6 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:40:
Vandaag start ik mijn pc en krijg bij het inloggen al een helemaal ingezoomd beeld.
Zelf in de kast gekeken en zie dat de ventilatoren van mijn videokaart uit zijn.
Er zal een probleem zijn met de videokaart en/of drivers waardoor WIndows terugvalt op de standaard display driver met lage resolutie.
Kijk eens bij apparaatbeheer of er een probleem wordt aangegegevm bij je videokaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:11
Sissors schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:31:
[...]

Nofi, maar waarom dan? Hoe zou een voeding in hemelsnaam een ingezoomd beeld geven?
Voor het complete beeld. Het is niet meer dan normaal om bij een probleem de complete systeemspecs te vermelden. Voeding is hier misschien niet heel belangrijk maar wel monitor, videokaart en hoe deze verbonden zijn met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

We zijn niet helderziend, met deze info kan niemand je helpen - en als je niet meer komt kijken nadat je een topic opent houdt het natuurlijk helemaal op.

Dicht.

Hier vind je tips over hoe het volgende keer beter kan:
https://gathering.tweakers.net/forum/faq#nieuweReactie

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.