De site van ClearOS reageert niet meer ooit een fantastisch project op basis van CentOS 7 (inclusief betaalde opties) lijkt het na waarschijnlijk een dispuut over geld onder de oprichters nu einde verhaal.
Iets wat velen al een beetje zagen aankomen omdat de ontwikkeling stil was komen te vallen.
Goed dit is nu zo maar tijd om een alternatief te zoeken. Nu werkte ClearOS super makkelijk met apps en kon je zo simpel je home server opbouwen.
Wat zoek ik nu in het alternatief, ik gebruikte hem voor de volgende zaken
Webhosting van meerdere sites met een letsencrypt certificaat
File sharing
VPN (open vpn of ipsec)
DLNA server van aangewezen file sharing mappen
Op zich niet heel veel bijzonders, ik zoek dus een alternatief als server met een webinterface voor de configuratie en beheer. Als eenmalig dingen moet installeren via CLI vindt ik dat geen probleem maar beheer liefst via webinterface.
Tot nu toe wordt ik het meest enthousiast van een webmin en virtualmin schil.
Maar sta open voor anderen, het is voor hobby (vrijwilligers werk) dus gratis is wel een must of het moet een kleine bijdrage zijn.
Iets wat velen al een beetje zagen aankomen omdat de ontwikkeling stil was komen te vallen.
Goed dit is nu zo maar tijd om een alternatief te zoeken. Nu werkte ClearOS super makkelijk met apps en kon je zo simpel je home server opbouwen.
Wat zoek ik nu in het alternatief, ik gebruikte hem voor de volgende zaken
Webhosting van meerdere sites met een letsencrypt certificaat
File sharing
VPN (open vpn of ipsec)
DLNA server van aangewezen file sharing mappen
Op zich niet heel veel bijzonders, ik zoek dus een alternatief als server met een webinterface voor de configuratie en beheer. Als eenmalig dingen moet installeren via CLI vindt ik dat geen probleem maar beheer liefst via webinterface.
Tot nu toe wordt ik het meest enthousiast van een webmin en virtualmin schil.
Maar sta open voor anderen, het is voor hobby (vrijwilligers werk) dus gratis is wel een must of het moet een kleine bijdrage zijn.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.