Ik wil de zolder (bj 1988) verbouwen tot slaapkamer en daarbij gelijk het dak naisoleren met 19cm glaswol tussen de gordingen, afwerken met gipsplaat zodat de gordingen niet meer zichtbaar zijn. Zoals zo velen de vraag al gesteld hebben, welke dampremming. Ik vermoed zelf dat ik dampremmende folie moet plaatsen.
9 jaar geleden is er een dakkapel geplaatst en ik heb toen wel gekeken wat voor isolatie aanwezig is, echter ik heb toen niet naar de dampremming gekeken. De opbouw dak:
1. Dakpan
2. Panlat
3. Dakbeschot multiplex /
4. PIR isolatie
5. multiplex afwerking
Hier wat foto's te ondersteuning vaststelling dakisolatie wel/niet aanwezigheid van een dampscherm.
Te isoleren ruimte:
:strip_exif()/f/image/Axa6omlhaN7kLa5TQeoJhrvi.jpg?f=fotoalbum_large)
Plaatsing dakkapel
:strip_exif()/f/image/SaYgfaSJ0JDZBeV3vaB5tM8e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MEqOjSBpXch5Z7L56uzTShCN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RctEVhGcSkNtnokwEpRqSp9s.jpg?f=fotoalbum_large)
Closeup isolatie:
:strip_exif()/f/image/77oOCVy5yo5UNI8pTievKRyV.jpg?f=fotoalbum_large)
Kunnen jullie mij helpen met het vaststellen welke isolatie er is, welke type dampremming in het dak zit, en welke dampremming ik moet plaatsen russen glaswol regelwerk en gipsplaat.
Bvd
9 jaar geleden is er een dakkapel geplaatst en ik heb toen wel gekeken wat voor isolatie aanwezig is, echter ik heb toen niet naar de dampremming gekeken. De opbouw dak:
1. Dakpan
2. Panlat
3. Dakbeschot multiplex /
4. PIR isolatie
5. multiplex afwerking
Hier wat foto's te ondersteuning vaststelling dakisolatie wel/niet aanwezigheid van een dampscherm.
Te isoleren ruimte:
:strip_exif()/f/image/Axa6omlhaN7kLa5TQeoJhrvi.jpg?f=fotoalbum_large)
Plaatsing dakkapel
:strip_exif()/f/image/SaYgfaSJ0JDZBeV3vaB5tM8e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MEqOjSBpXch5Z7L56uzTShCN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RctEVhGcSkNtnokwEpRqSp9s.jpg?f=fotoalbum_large)
Closeup isolatie:
:strip_exif()/f/image/77oOCVy5yo5UNI8pTievKRyV.jpg?f=fotoalbum_large)
Kunnen jullie mij helpen met het vaststellen welke isolatie er is, welke type dampremming in het dak zit, en welke dampremming ik moet plaatsen russen glaswol regelwerk en gipsplaat.
Bvd