Linken naast elkaar in navbar WordPress lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jazzvb
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 21:10
Hallo allemaal, fijne kerstminuten gewenst : ). Op onze site, gemaakt met WordPress, krijg ik het niet voor elkaar om meerdere linken naast elkaar te tonen in de navigatiebalk. Althans, ik denk dat het de navigatiebalk is... (helemaal bovenaan). Er staan er nu wel al twee (Contact en Menu - beide in uitklapstructuur), maar een derde en vierde link links naast Contact krijg ik niet voor elkaar.

De link Contact zie ik achter de schermen terug in de menustructuur van het Hoofdmenu, maar op de eigenlijke site zie ik Contact niet in het menu staan. En dat terwijl alle andere linken onder Hoofdmenu wel terug te zien zijn in het menu op de website.

Weet iemand hoe je meerdere linken naast elkaar zet in de navigatiebalk?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik: WordPress 6.6.2
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: ik heb zitten sleutelen in Menu's en Customizer (Weergave). Half internet en YouTube afgezocht maar nergens vind ik de juiste oplossing.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zonder relevante(!) snippets(!) code kunnen wij natuurlijk ook niets. Dus post op z'n minst de relevante(!) HTML en CSS (en dus niet de hele zwik). Verder is het waarschijnlijk ook handig te weten welk theme je gebruikt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
Dag RobIII, hoe doe ik dat?? Kan een extra link niet zonder code worden toegevoegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jazzvb schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:45:
Dag RobIII, hoe doe ik dat?? Kan een extra link niet zonder code worden toegevoegd?
Vast wel, maar zonder code kunnen wij niet zien wat er aan de hand is. We hebben geen glazen bol y'know ;)

Voor het plaatsen van (wederom: relevante!) code (en dus niet de complete HTML/CSS van de hele pagina) gebruik je code tags.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 20:58

skate master

Autodesk Educator Expert

Weet je zeker dat je het juiste menu bewerkt?
Het zou zomaar kunnen dat er een extra menu is dat in de navigatie wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
Natuurlijk wil ik de code delen. Hoe doe ik dat, waar haal ik die vandaan en welke code is relevant (da's belangrijk, geloof ik ;D). Sorry, ik weet er nog weinig vanaf. Ik moet een website aanpassen die iemand anders gemaakt heeft en dit is mijn eerste ervaring met WordPress.

@skate master, dat is een goede vraag. Een die ik mezelf ook stelde... Daarop had ik een nieuw menu aangemaakt, met zowel Contact erin alsmede 2 extra linken. Hopende dat zowel Contact (weer) verscheen plus die twee extra linken ernaast. Dat was niet het geval. Contact verscheen wonder boven wonder wel, maar de twee andere linken niet. Mijn nieuwe menu noemde ik 'navbar' en daarvoor vinkte ik de optie aan die de (vorige) maker ook had aangevinkt: Contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
jazzvb schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:38:
Ik moet een website aanpassen die iemand anders gemaakt heeft en dit is mijn eerste ervaring met WordPress.
Is er iemand met kennis die naast jou kan zitten om je te begeleiden?
Want volgens mij is überhaupt "website maken" je eerste ervaring.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
Hoi DJMaze, nee, ik ken niemand die iets van WordPress afweet. En het klopt dat ik weinig ervaring heb met het maken van websites. Ik heb nog wel verder gezocht en het lijkt erop dat ik bepaalde rechten niet heb. Zo kan ik bv helemaal niks doen op de pagina die Thema's heet. Iets geeft me het gevoel dat daar het antwoord ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat doet je vermoeden dat je bepaalde rechten niet hebt?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
ik zie helemaal niks als ik op Thema's klik. en ik ben geen websitebouwer of wordpressfenomeen, maar ik zou toch alles moeten kunnen aanpassen, al ging het helemaal fout. maar ik kan bepaalde dingen gewoon nergens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Misschien wat screenshots plaatsen van wat je ziet en hoe je aan de achterkant ziet in de wp admin?

Weergave > Menus

Wie weet kunnen we je dan stapje in de goede richting helpen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

jazzvb schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:56:
Hoi DJMaze, nee, ik ken niemand die iets van WordPress afweet. En het klopt dat ik weinig ervaring heb met het maken van websites. Ik heb nog wel verder gezocht en het lijkt erop dat ik bepaalde rechten niet heb. Zo kan ik bv helemaal niks doen op de pagina die Thema's heet. Iets geeft me het gevoel dat daar het antwoord ligt...
Wie heeft die website voor je gemaakt dan? Waarom kan die persoon je niet verder helpen?
jazzvb schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:38:
@skate master, dat is een goede vraag. Een die ik mezelf ook stelde... Daarop had ik een nieuw menu aangemaakt, met zowel Contact erin alsmede 2 extra linken. Hopende dat zowel Contact (weer) verscheen plus die twee extra linken ernaast. Dat was niet het geval. Contact verscheen wonder boven wonder wel, maar de twee andere linken niet. Mijn nieuwe menu noemde ik 'navbar' en daarvoor vinkte ik de optie aan die de (vorige) maker ook had aangevinkt: Contact.
Menu's in Wordpress werken met een centraal register, je legt bijv. je hoofdmenu en je footermenu vast onder Menu's, en het thema dat je gebruikt roept het juiste menu op voor de weergave. Een nieuw menu maken gaat dus nooit werken zonder aanpassing in je thema. Als je al veel dingen hebt geprobeerd is de kans groot dat je dus toevallig/per ongeluk wel het juiste menu hebt aangepast, maar daar niet alle aanpassingen hebt gedaan.

Daarnaast kan het thema ook nog code bevatten die er voor zorgt dat je niet zomaar allerlei verschillende links in het menu kan gooien, dat is lastig om te zeggen. Is het een publiek thema, en zo ja, kun je een link naar waar je die hebt gekocht delen?

En kun je de thema editor (waar je links een sidebar met instellingen krijgt) oproepen, of heb je die rechten ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
Sorry voor mijn late reactie.

Dit is wat ik zie als ik op 'Thema's' klik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSgRtd-QsR3lLIaVxO0jEzTNiEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dX3UMvZke1qK7xyJgzELDXGI.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de naam van het bedrijf weggehaald i.v.m. AVG.

@Oon, we hebben niet echt positieve ervaringen met het bedrijf dat de website host en bijhoudt. En terwijl anderen zich daarmee bezighouden, wil ik ondertussen kijken of ik die website zelf kan aanpassen.

Onder 'Thema's' zie ik dus helemaal niks. Ik weet dan ook niet hoe belangrijk die thema's zijn voor menu's. Ja, nu dan, door jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Is het een publiek thema's die jan-en-alleman kan downloaden/of speciaal gemaakt?

Als het echt helemaal maatwerk is, dan is er blijkbaar door de bouwer de keuze gelegd dat je weinig instelopties hebt. En ik snap dat ergens wel..... 💰💰

Als je (S)FTP rechten hebt, kan je de thema downloaden en een andere bouwer aan het werk zetten. Check wel even wat de rechten zijn m.b.t. auteursrecht en wat je met de vorige bouwer hebt afgesproken.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 29-01-2025 11:59 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
@AW_Bos Het is voor mijn tijd allemaal aangemaakt en overeengekomen. En ik denk dat je gelijk hebt wat betreft het inkomensmodel voor ze, ik heb daar begrip voor. De (S)FTP rechten hebben we niet. Het is jammer dat we bepaalde dingen (zoals iets met de navigatiebar) niet zelf kunnen doen, maar het is dan in ieder goed om te weten dat dat niet kan.

Bedankt allemaal voor het meedenken! Voor mij duidelijk dat we de navigatiebar niet aan kunnen passen en daar ging het om.

hartelijk groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

jazzvb schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:38:
Sorry voor mijn late reactie.

Dit is wat ik zie als ik op 'Thema's' klik:
[Afbeelding]

Ik heb de naam van het bedrijf weggehaald i.v.m. AVG.

@Oon, we hebben niet echt positieve ervaringen met het bedrijf dat de website host en bijhoudt. En terwijl anderen zich daarmee bezighouden, wil ik ondertussen kijken of ik die website zelf kan aanpassen.

Onder 'Thema's' zie ik dus helemaal niks. Ik weet dan ook niet hoe belangrijk die thema's zijn voor menu's. Ja, nu dan, door jullie.
Ik zie daar wel gewoon een knopje Customizer en Menu's, wat gebeurt er als je daar op klikt? Ik krijg dan bij de WP website die ik een tijd geleden voor een klant heb gebouwd onder Menus in ieder geval gewoon de menu's van de website te zien, en in de Customizer heb ik ook de optie Menus met daarin een lijstje van menu's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctCJe6ggctspZLT32c96aXcsKiY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VCNySmMFtlITp3fVstXV919R.png?f=user_large

In mijn geval is er een footer & hoofdmenu voor zowel Engels als Nederlands, en een taalswitcher die ook in een menu gegoten is, maar je zou hier op z'n minst één hoofdmenu en vaak een footermenu verwachten.

Voor mij weer even geleden dat ik met WordPress thema's heb gewerkt, maar ik kan me wel nog herinneren dat je dat soort 'features' expliciet per thema moet aanzetten, dat is niet iets dat er standaard in zit als je een kaal thema pakt. Zit onder menu's niet gewoon een hoofdmenu oid?

Volgende stap zou zijn om in V&A een vraag-advertentie te plaatsen om iemand tegen een vergoeding mee te laten kijken, ik denk dat er best wel wat Tweakers zijn die graag even met je mee kijken of het mogelijk is zonder grote aanpassingen, en anders een voorstel kunnen doen voor die aanpassingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Oon op 11-02-2025 04:22 ]

Pagina: 1