Ik woon sinds de zomer in een eind jaren 60 woning (flat), we zijn lekker bezig met klussen. Ik heb de groepen kast laten vervangen aangezien deze veroudert was. Ten tijde heeft de electricien opgemerkt dat sommige wand contact dozen niet geaard waren. Ik heb het met hem nog over gehad om nieuwe draden te trekken, iets dat naar zijn mening niet zo moeilijk was?
Omdat het iets oudere woning is zijn de buizen dunner dan wat er nu wordt gebruikt. Als ik dan toch bezig ben, zou ik ook een extra draad naar de schakelaars kunnen trekken (dan kan ik smart schakelaars met repeaters plaatsen). In de woonkamer waar de tv, ps5, versterker worden aangesloten mis ik aarde draden.
Wat is jullie ervaring hiermee? Is het alleen te doen?
Waar kan ik het beste elektra kabel aanschaffen en een trek veer? Ik heb ze bij Gamma gezien maar die zal niet de voordeligste zijn?
Omdat het iets oudere woning is zijn de buizen dunner dan wat er nu wordt gebruikt. Als ik dan toch bezig ben, zou ik ook een extra draad naar de schakelaars kunnen trekken (dan kan ik smart schakelaars met repeaters plaatsen). In de woonkamer waar de tv, ps5, versterker worden aangesloten mis ik aarde draden.
Wat is jullie ervaring hiermee? Is het alleen te doen?
Waar kan ik het beste elektra kabel aanschaffen en een trek veer? Ik heb ze bij Gamma gezien maar die zal niet de voordeligste zijn?