Windows 10 Pro tweedehands kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-09 14:26

kujinshi

seven heroes

Topicstarter
Mijn vraag
Zou graag een licentie W10 Pro (ENG) willen bemachtigen. En weet de officiele kanalen.
product: Microsoft Windows 10 Pro EN

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het is voor een oudere computer te updaten maar voor goedkoper dan nieuw

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niet veel. Bij Tweakers is er geen OS/software bij vraag en aanbod.

Beste antwoord (via kujinshi op 24-12-2024 19:02)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:26
kujinshi schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:46:
Voor de vragen, W11 is natuurlijk begrijpelijk. Maar ik heb liever een W10 licentie die gratis toch naar W11 kan.

Kan je gratis een W11 downgraden naar W10 (als het niet bevalt)?
Velen kopen inderdaad een goedkopere Windows 10 key/licentie om die te upgraden naar 11.
Je kan dan gewoon ook wisselen tussen 10/11 , de activatie blijft dan actief voor beiden.
Dat doe ik hier ook regelmatig met test installaties, wel dan allemaal goedkope OEM licenties / HWID activaties

Ik weet niet (niet getest) of een Windows 11 key/licentie activatie ook werkt met Windows 10, ik dacht het eigenlijk wel

Maar was/is er op de betreffende PC helemaal geen Windows geïnstalleerd/geactiveerd?
Licenties/activaties zijn niet taalgebonden namelijk.

Je kan ook nog even in dit topic kijken. O-)
Windows 11 24H2 - niet geactiveerd

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je nog een OS kopen dat in oktober 2025 EOL gaat.
Windows 11 is een betere koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:17
Alle processors vanaf grofweg 8th gen Intel (2017)... dus pak hem beet 7 jaar of nieuwer moet Windows 11 wel kunnen draaien met alle officiele vereisten.
Voor nog ouder... kan je met hacks vaak ook nog wel Windows 11 aan de praat krijgen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
Laat ik eens beginnen met de vraag of de oudere computer geschikt is voor Windows 11. Dus heeft het apparaat een TPM2 chip, 4GB RAM of meer, en een ondersteunde processor? Ik weet dat je daar met Rufus omheen kan werken maar dat werkt totdat Microsoft het welletjes vind en de deur dicht gooit.

De tweede vraag is of de computer ooit verkocht is met een OEM Windows 10 licentie. Zo ja, dan zit deze licentie waarschijnlijk ingebakken in het moederbord en heb je alleen een OEM ISO nodig (of de Windows Media Creation Tool).

Ga je voor W10 dan zit je ook met het feit dat deze over 10 maanden EOL is en er geen updates meer voor komen. Tenzij je daar voor betaalt maar als je het niet te duur wilt maken dan is dat geen optie.

Dan komen we op het gebruiksdoel. Waarvoor ga je het ding gebruiken? Ga je ermee het internet op, heb je specifieke Windows software nodig? In het eerste geval is Windows 10 af te raden.

Als je het overigens echt goedkoop en up-to-date wilt hebben, hoe denk je over een Linux installatie?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 12:42

Blokker_1999

Full steam ahead

Niet vergeten, als iemand nu nog Windows 10 wenst aan te kopen als "upgrade" voor een bestaande computer, dan draait deze dus waarschijnlijk 7/8/8.1 vandaag en zal dus geen hardware bevatten die nieuw genoeg is voor Windows 11.

Maar dan blijft de vraag wel terecht van waarom je ineens het OS zou wensen te upgraden naar iets dat ook al weer bijne uit zijn ondersteuningsperiode valt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tuurlijk kan dat, maar hoe ver van de vrachtwagen gevallen vind jij nog acceptabel?
Er zijn overal key's te vinden; soms zelfs via een krant.

Ik vrees dat wij je geen officieel antwoord kunnen geven. Daarom zie je iedereen ook aangeven of w11 ook een optie is; dat is legaal te verkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blasterxp schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:45:
Tuurlijk kan dat, maar hoe ver van de vrachtwagen gevallen vind jij nog acceptabel?
Er zijn overal key's te vinden; soms zelfs via een krant.

Ik vrees dat wij je geen officieel antwoord kunnen geven. Daarom zie je iedereen ook aangeven of w11 ook een optie is; dat is legaal te verkrijgen.
Gezien de Pricewatch link is W10 ook prima legaal te krijgen, de vraag is of dat zinvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi

kujinshi

seven heroes

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden zover.

Voor de vragen, W11 is natuurlijk begrijpelijk. Maar ik heb liever een W10 licentie die gratis toch naar W11 kan.

En je mag toch Windows 10 aan iemand anders verkopen tweedehands? Nergens bij de gebruikerskey staat enige naam vermeld van bezitter? Herinner me wel dat met nieuwe hardware (CPU/mobo) je sowieso moet betalen richting Microsoft?

[ Voor 34% gewijzigd door kujinshi op 23-12-2024 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 12:42

Blokker_1999

Full steam ahead

Een OEM key is gebonden aan de hardware en kan je dus niet los verkopen, tenzij je er ook heel de PC bij verkoopt.

Een retail key zou je wel kunnen doorverkopen, maar waarom zou je? Ik ben nog niet veel mensen tegengekomen die een retail versie kopen en daarna zeggen dat ze hem toch niet meer nodig hebben. Doel van retail key is net dat als je een nieuwe PC koopt, je de key mee kunt nemen. En daarnaast zijn de meeste keys vandaag digital keys, die zitten vast aan je Microsoft account en kan je dus niet eens doorverkopen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:26
kujinshi schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:46:

Velen kopen inderdaad een goedkopere Windows 10 key/licentie om die te upgraden naar 11.
Je kan dan gewoon ook wisselen tussen 10/11 , de activatie blijft dan actief voor beiden.
Dat doe ik hier ook regelmatig met test installaties, wel dan allemaal goedkope OEM licenties / HWID activaties

Ik weet niet (niet getest) of een Windows 11 key/licentie activatie ook werkt met Windows 10, ik dacht het eigenlijk wel

Maar was/is er op de betreffende PC helemaal geen Windows geïnstalleerd/geactiveerd?
Licenties/activaties zijn niet taalgebonden namelijk.

Je kan ook nog even in dit topic kijken. O-)
Windows 11 24H2 - niet geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:06
Heb hier diverse keys gekocht, werken prima.
https://www.gamekeydiscou...-oem.html?pi=m241223-w10p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kujinshi

kujinshi

seven heroes

Topicstarter
Ik heb een officiele W10 Pro (in doos) gekocht online. USB installatie.

Al die keys en online, er is teveel ook duistere handel in. Ik weet het niet.

Bedankt allemaal voor de antwoorden.
Pagina: 1