Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 19:58
Mijn Windows 11 pro pc is geupdate naar 24h2. Opeens krijg ik sinds vanmorgen de melding dat mijn Windows 11 niet geactiveerd is en ik krijg hem op de normale weg ook niet geactiveerd.
...

Windows 11 pro 24h2 op een pc gekocht bij AZERTY in 2023 en daar laten installeren. Ik heb er een Windows 11 pro DVD bij maar de code op de verpakking is onleesbaar, je moest het roze plasticje wegkrassen maar dan is er niks te zien, het roze plasticje weghalen, ook niks te lezen. Windows blijft maar aangeven dat hij niet kan activeren.
...

Ik heb geprobeerd om via de pc zelf de licentiesleutel te vinden, maar de mogelijkheden die worden gegeven werken niet in deze versie.
...

Beste antwoord (via ElineK op 28-10-2024 23:30)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:16
Toch niet per ongeluk een nieuw installatie gedaan met andere Windows versie?
Maar als je zoekt met: 24h2 not activated kom je ook wel wat meldingen met mogelijke oplosisngen tegen.

Als het echt niet meer lukt of je hebt geen zin (meer) in extra gedoe zijn er nog andere oplossingen:
Google: Mike's Unboxing: How To RE ACTIVATE Microsoft Windows

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:45

r44

Probeer het programma Showkeyplus om de key uit je Windows installatie te vinden.

44

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:16
Toch niet per ongeluk een nieuw installatie gedaan met andere Windows versie?
Maar als je zoekt met: 24h2 not activated kom je ook wel wat meldingen met mogelijke oplosisngen tegen.

Als het echt niet meer lukt of je hebt geen zin (meer) in extra gedoe zijn er nog andere oplossingen:
Google: Mike's Unboxing: How To RE ACTIVATE Microsoft Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 19:58
De licentiesticker zat onder in de kast, code ingevoerd en toen was alles weer geactiveerd. Blij dat het niet op mijn laptop was, daar zitten echt geen licentiestickers op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:22
Bij laptops zit er een key in de UEFI ingebakken die Windows kan uitlezen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numm!e
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-12-2024

numm!e

ttl =< 0 ms

Ik heb vrijwel hetzelfde, gisteren verscheen update 24H2 in mijn Windows Update.
Na de installatie was daar ineens de melding dat Windows 11 (Pro NL OEM) niet geactiveerd zou zijn?!

Trouwens ook een desktop van Azerty, maar dat lijkt me toeval want er zijn veel Tweakers die daar shoppen.

Het enige waar het aan zou kunnen liggen is een nieuwe SSD (bootschijf) die 3 maanden geleden de vorige verving, maar na de eerste boot moest ik de activatiesleutel ingeven en ik weet zeker dat de activatie toen in orde was.

Sleutel van de sticker pakte hij niet, dus voor het eerst in mijn leven uiteindelijk met Microsoft gebeld en zonder noemenswaardige acties werkte het toen inees wel... dus ik vermoed dat ik toch eerst zelf een fout met de activatiecode heb gemaakt 8)7

Blijft hoe dan ook raar dat de Windows-activatie opnieuw nodig was na een windows update.

\\reboot_the_planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars4i
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-03 10:06
numm!e schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:18:
Trouwens ook een desktop van Azerty, maar dat lijkt me toeval want er zijn veel Tweakers die daar shoppen.
Ik had vanmorgen hetzelfde. Ook een desktop van AZERTY (die verder goed bevalt trouwens).
Bij de PC zat een Windows 11 DVD. Met daarop een roze vlak met daarboven Kras voorzichtig om de productcode weer te geven. Ik krassen, wat zeer moeilijk ging. Blijkt er helemaal niets onder de roze laag te staan. Maar blijkt er een sticker achterop de PC te zitten met de code |:( . Die code ingevoerd en het werkt weer. Wel vreemd dat er een tekst op het DVD hoesje staat over krassen terwijl er een sticker op zat??

Weet niet of het toeval is dat het beide AZERTY PC's zijn. Op het internet (microsoft community, Reddit) vind je nog veel meer gebruikers in het buitenland met hetzelfde probleem. Ook bedrijven. Dus het lijkt aan de manier van (bulk) activeren te liggen?
Pagina: 1