Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sterilius
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06-02 20:38
Goedemiddag,

ik heb het volgende probleem:

ik zit op dit moment in het buitenland en wil graag weer een baan in NL oppakken. Ik heb ook al een baan gevonden en mag/wil binnenkort starten. Maar- ik heb nog geen geschikte woning kunnen vinden qua staat, prijs, vierkantemeter of afstand naar werk. De woningzoektocht is moelijker dan verwacht. Ik heb op een divers aanbod gereageerd zoals nieuwbouw, bestaande woningen, tijdelijke verhuur of anti-kraak. niets.
Morgen ga ik het nog een keer proberen met hotels contact op te nemen. Een woning delen, ergens 2,3 maanden iemand anders ingericht woning gaan huren of ergens op het platte land in een recreatiepark gaan wonen wil ik zelf eigenlijk niet.

De werkgever maakt zich begrijpelijk al zorgen of ik nu kom opdagen- en ik trouwens ook, dus ik vind het ook heel jammer. Maar ik wil ook blij zijn met mijn eigen situatie. Krijg ik een boete als ik niet kom werken ivm mijn woonsituatie? Ik heb een werkcontract getekend met een proefperiode van 1 maand.

Alle reacties

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
Ik zou me meer druk maken over je proeftermijn. De werkgever heeft al een exit-optie, dus ik denk dat deze verder niet zo moeilijk gaat doen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
Een woning vinden terwijl je in het buitenland zit is weinig realistisch. Niks mis mee om eerst iets tijdelijks te vinden, en vanuit daar door te zoeken naar iets voor de langere termijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 07:21

SeatRider

Hips don't lie

Ik zou AirBnB doen denk ik, in deze maanden niet zo druk, dus kun je makkelijk (onderhands) een dealtje maken om langer (paar weken of maanden) te verblijven.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +69 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dus in plaats van een paar maanden in het huis van iemand anders te wonen kies je ervoor om niet op je werk te komen? En je denkt dat je werkgever je een boete geeft in plaats van je te ontslaan in je proefperiode?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:00

rapture

Zelfs daar netwerken?

Huisbazen en werkgevers hebben een hekel aan onzekerheid. De eerste wilt geen wanbetalers en de andere wilt geen onbetrouwbare werknemers die zomaar niet opdagen.

Dan zoek je naar alternatieven om aan de voorwaarden van de beiden te voldoen. Zoals AirBnB's aanspreken en een dealtje onderhandelen voor het laagseizoen. Je hebt een uitvalsbasis dicht bij het werk nodig en zij hebben een huurder in het eerste kwartaal.

Na de proefperiode heb je een vast contract? Dat neemt 1 van de vele onzekerheden voor een huisbaas weg.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:56
Sterilius schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:40:
Goedemiddag,

. Maar- ik heb nog geen geschikte woning kunnen vinden qua staat, prijs, vierkantemeter of afstand naar werk.

Een woning delen, ergens 2,3 maanden iemand anders ingericht woning gaan huren of ergens op het platte land in een recreatiepark gaan wonen wil ik zelf eigenlijk niet.
Misschien je eisen verlagen en aanpassen aan de plaatselijke woningmarkt?

Een woning is altijd te vinden mits je geld hebt en mits je concessies doet. Uit je tekst lees ik vooral dat er wel woningen zijn die je kan kopen of huren, maar dat je ze niet goed genoeg vindt? Al huur je een studio of zomerhuisje van 20m2 dan kan je vanuit daar weer verder kijken...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

President schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:25:
[...]
Misschien je eisen verlagen en aanpassen aan de plaatselijke woningmarkt?
Vooral dat ja. De huizenprijzen zijn hier veel hoger dan de buurlanden. Bijna het dubbele: https://www.rtl.nl/econom...gie-duitsland-woningmarkt en dat was drie jaar aan prijsstijgingen geleden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:18

s3.

Je zou kunnen stellen dat je zelf ook onzekerheid hebt ivm proefperiode. Waarom juist vanwege die onzekerheid niet voor een korte periode tijdelijk onderdak zoeken?
Stel je vindt wel iets wat je zoekt, maar je contract wordt niet verlengd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:01
De grootste waarschijnlijkheid is dat de werkgever het contract binnen de proefperiode, volkomen terecht, simpelweg ontbindt op het moment dat jij niet op je werk verschijnt.

De woningmarkt is krap. Wil je de stap terug naar Nederland maken, zul je concessies moeten willen doen.
Een woning delen, ergens 2,3 maanden iemand anders ingericht woning gaan huren of ergens op het platte land in een recreatiepark gaan wonen wil ik zelf eigenlijk niet.
Dit is daarin dan ook al snel een kansloze mentaliteit. Je zult voet binnen de deur moeten willen zetten. Wil je bovenstaand niet, dan wil je eenvoudig weg gewoon niet hard genoeg terug naar Nederland komen.

Oftewel, je exploreert alle opties, inclusief tijdelijke vestiging ergens en vanuit deze positie zoek je naar een meer vast verblijf. Of je moet accepteren dat terugkeer naar Nederland slecht aansluiting kent bij je actuele wensen en de strategie aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:51

dragonhaertt

@_'.'

Boete? Nee.
Maar je hebt een proef periode.
De werkgever mag in die periode gewoon zeggen "je hoeft niet meer te komen" en dan is het einde contract.
Afhankelijk van de functie en hoe makkelijk het is om iemand anders te vinden zal dat ook zeker gebeuren als je niet op werk verschijnt.

Een proefperiode is overigens tweezijdig. Ook jij mag gewoon het contract opzeggen in deze tijd. Als het echt niet lukt kan je er dus zonder boete onder uit.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ga weer bij je ouders wonen ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:38
Je kan toch een vrije sectorwoning nemen om te huren? Ja je betaalt erg veel maar dan kan je vanuit daar iets anders gaan zoeken. Je legt de lat nut te hoog (wat overigens begrijpelijk is want waarschijnlijk woon je nu in iets veel beters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Sterilius Uit je 1 maand proeftermijn trek ik de conclusie dat het om een bepaalde tijd contract gaat?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 08:36
De vraag van de TS gaat over een boete van zijn (toekomstige) werkgever.

De proefperiode is van beide kanten dagelijks opzegbaar, zonder consequenties. Fraai is het natuurlijk niet, maar je zult geen boete krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door storeman op 22-12-2024 20:19 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 18:43
Ik zou toch voor dat recreatie park gaan. Zelf ook dit pad gepakt en het is gewoon prima.

Na 8 maanden hebben we alles op de rit en nu kijken we rustig naar huizen zonder overhaaste beslissingen te moeten nemen.

Rustig is wel relatief, want de woningen liggen niet voor het oprapen en er zijn altijd meer kapers.

Ik wou het eerst ook allemaal geregeld hebben, maar geen bank gaat er in mee, ook al kan je 50% zelf in leggen. Ze willen zekerheid hebben voor die andere.

Waarschijnlijk wil je huren, ook die willen zekerheid natuurlijk. Het komt van 2 kanten.

[ Voor 8% gewijzigd door mathy_ op 22-12-2024 20:21 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:58
die wonen misschien in zweden of zijn overleden, vreemde opmerking dit.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Krijg ik een boete als ik niet kom werken ivm mijn woonsituatie?
En waarom zou de werkgever jou loon moeten betalen als jij niks voor hem/haar doet? Of zeg het contract op en zoek verder of kies *iets* uit en neem die kans?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
No Hands schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:27:
[...]

die wonen misschien in zweden of zijn overleden, vreemde opmerking dit.
Als TS niet meer achtergrond informatie geeft, dan vind ik dat helemaal niet vreemd. Hoe moet ik weten waar die wonen en of die wel of niet nog leven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:58
Boerenlater schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:52:
[...]

Als TS niet meer achtergrond informatie geeft, dan vind ik dat helemaal niet vreemd. Hoe moet ik weten waar die wonen en of die wel of niet nog leven?
Dat kun je niet weten maar er dan vanuit gaan dat ze vlakbij wonen en/of nog leven kan dus ook niet. Wellicht had je opmerking dan als vraag geformuleerd kunnen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door No Hands op 22-12-2024 21:17 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winiustyco
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:09
In welke regio ben je op zoek naar woonruimte?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:56
No Hands schreef op zondag 22 december 2024 @ 21:17:
[...]

Dat kun je niet weten maar er dan vanuit gaan dat ze vlakbij wonen en/of nog leven kan dus ook niet. Wellicht had je opmerking dan als vraag geformuleerd kunnen worden.
De topicstart is de enige post van TS, mogelijk worden alle reacties niet eens door TS gelezen...

Daarnaast is er een proefperiode en is de vraag van TS over wel of geen boete bij niet op komen dagen al beantwoord, dus in dat opzicht heeft dit hele topic geen nut meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 22:12
mathy_ schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:18:
Ik zou toch voor dat recreatie park gaan. Zelf ook dit pad gepakt en het is gewoon prima.
...[knip]
Ik vernam van mensen die hun huis willen laten verbouwen dat huren van een huisje - op een RecreatiePark - vaak niet langer kan dan 3 weken achter elkaar ?

Kweet niet of dit klopt, de reden zou zijn dat een RP geen verblijfsoord wil zijn.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
F_J_K schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:33:
[...]

Vooral dat ja. De huizenprijzen zijn hier veel hoger dan de buurlanden. Bijna het dubbele: https://www.rtl.nl/econom...gie-duitsland-woningmarkt en dat was drie jaar aan prijsstijgingen geleden.
Dat artikel gaat vooral over de prijsstijgingen. Huizen in Duitse en Belgische steden zijn echt niet de helft van wat je hier betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterilius
hi. ik heb nu met de werkgever afgesproken later te mogen beginnen, dus dat geeft mij weer wat tijd. Maar ook 4 extra weken zijn snel afgelopen.

Ik zoek in de Zaanstreek, Haarlem, Zandvoort, Hoorn of Alkmaar vlakbij station. Werk zou in Zaandam zijn, ik wil er dus niet te veer weg wonen van werk.

Het huur-woonaanbod is super k*t (weinig & peperduur). Als je op funda, pararius of websites van diverse makelaars kijkt- dan zie je, dat 90% van de vrije sector huur boven de 1500€ zit.... ik heb zelfs al huurwoningen gezien met 2.000 - 3.000€ huur.... dat kan ik nooit betalen.

AirBNB's, Hostels, Chalets in een vakantiepark beginnen allemaal vanaf 1850€ zo ongeveer- en dan weet ik nog steeds niet hoe lang ik in zo`n tijdelijke oplossing zou moeten zitten. In de gekijke tijd kan ik maar heel weinig besparen om dan uiteindelijk wel naar een echte woning te verhuizen en deze woning in te richten.

[ Voor 21% gewijzigd door Sterilius op 04-01-2025 21:35 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24
Tja, dat is wel de prijs die je betaalt in de regio Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:10

3DDude

I void warranty's

Ja Hoofddorp of Almere zou ook nog kunnen.

Kijk daar is, en ja dan kan je niet op de fiets maarja Haarlem is fucking duur is een soort nieuw amsterdam.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zaandam is echt lastig, zeker als je nergens staat ingeschreven. Er is soms bij parteon nog wel eens korthuur mogelijkheid maar uiteindelijk is dat ook alleen maar uitstel. Mijn werk heeft daarmee een aantal jaar geleden wat kunnen regelen voor een aantal tijdelijke krachten in centrum Zaandam.

Mogelijk maak je meer kans omgeving Krommenie of Wormerveer? Is nog steeds op fietsafstand of prima met de trein te doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:35

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Welkom op de nederlandse woning markt, die kunnen wij niet voor je oplossen.
Je zal toch consessies moeten doen op waarschijnlijk afstand en reistijd.
kijk waar de intercities en sprinters allemaal stoppen,
Wellicht is Arnhem Centraal een betere oplossing om te wonen, je hebt vanaf daar een rechtstreekse trein naar werk.
Vanuit Den helder heb je ook een trein, en volgens mij stopt die trein ook op een hoop kleine stations.

Oftewel pak je eindbestemming en kijk waar je binnen een uur / anderhalf uur kan komen zonder overstappen. gewoon een simpele route.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eijsbeer
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-05 11:57
Na remigratie moet je in het begin wat flexibel zijn. Ik heb het eerste jaar op ruim een uur rijden gewoond. Daarna dichterbij een huis kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Frame164 schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:02:
[...]
Dat artikel gaat vooral over de prijsstijgingen. Huizen in Duitse en Belgische steden zijn echt niet de helft van wat je hier betaalt.
Boodschap is: enige inschatting van de prijzen in de buurlanden is totaal niet relevant voor een inschatting voor de prijzen in randstad NL.

Het zuigt. Het klopt niet. Het is de schuld van %bla%. Maar je hebt er als persoon last van.

Inderdaad: je moet helaas kilometers verderop gaan kijken. En dan is in de buurt van intercity-stations kijken slim.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sterilius
Ik was de afgelopen 5 jaar in NL werken met een reistijd woon-werk van 1,5h. Dus je bent 3h kwijt per dag voor in de trein zitten. Ik wil dat gewoon niet meer, je komt savonds naar huis en bent klaar. Vooraf woonde ik tijdelijk bij mijn vriendin of via leegstandsbeheerders. Maar je merkt nu, dat er maar heel weinig aanbod is qua leegstandbeheer en ook wil ik niet weer 8 keer moeten verhuizen binnen5 jaar. Daarom zoek ik dus een gewoone vrije sector huur woning. Het is voor mij heel moeilijk iets te vinden online. Er zijn heel veel scam-sites, oplichters en vooral ook heel veel "karteileichen" zo dat je boom niet meer in de bos kan zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:35

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

We komen zo'n 600.000 tot 1.000.000 woningen te kort in Nederland.
Zeker rond Amsterdam. het is helaas diep in de buidel grijpen of op een afstand wonen.
1,5 uur is beter te doen zonder overstappen en 1 rechtstreekse verbinding.
ik snap dat je het niet wilt, maar als iemand hier een oplossing heeft, dan is daar goud geld aan te verdienen, zie ook alle scam sites, geld verdienen zonder echte oplossingen.
je kan contact opnemen met lokale makelaar die kunnen wellicht nog wel eens helpen.
En maak een kaartje tot waar je binnen een half uur / 3 kwartier kan komen met de trein vanaf zaandam.
Wellicht zitten daar nog leuke verrassingen in.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:59
Smuggler schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:22:
We komen zo'n 600.000 tot 1.000.000 woningen te kort in Nederland.
Zeker rond Amsterdam. het is helaas diep in de buidel grijpen of op een afstand wonen.
1,5 uur is beter te doen zonder overstappen en 1 rechtstreekse verbinding.
ik snap dat je het niet wilt, maar als iemand hier een oplossing heeft, dan is daar goud geld aan te verdienen, zie ook alle scam sites, geld verdienen zonder echte oplossingen.
je kan contact opnemen met lokale makelaar die kunnen wellicht nog wel eens helpen.
En maak een kaartje tot waar je binnen een half uur / 3 kwartier kan komen met de trein vanaf zaandam.
Wellicht zitten daar nog leuke verrassingen in.
Binnen een half uur tot drie kwartier met de trein zitten van Zaandam geeft je een hoop opties zoals de gehele zaanstreek,Uitgeest,Castricum, Purmerend enz.niet fietsbaar in 15 minuten maar zeker wel goed te doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Zaandam reken ik maar afgerond tot Amsterdam.

Erg lomp en kort door de bocht gesteld, als je dan geen 1500-2000 huur kunt betalen zit je bij de verkeerde werkgever en kun je het je wellicht niet veroorloven om daar te werken. Ben het meteen met je eens dat je 1,5 uur enkele reis niet moet willen voor langere tijd.

Is (deels) thuis werken een optie, of wil je dat zelf niet? Stel 4 dagen werken, 2 dagen thuis 2 dagen kantoor, doe die 2 dagen aansluitend en probeer een vaste B&B te vinden voor die nacht. Dan is verder weg wonen al heel andere koek. Maar dat moet dan wel kunnen/mogen. Bovendien vind ik dan nog steeds, je salaris moet er naar zijn dat je een paar honderd per maand kunt stukslaan op dat soort constructies.

Ik woon en werk buiten de randstad (Den Bosch) en het probleem speelt zelfs hier. Je mag blij zijn als je rond 1200-1500/maand iets kunt vinden, en schitterend, ruim, en A-label is het dan meestal voorzichtig gezegd niet. En dat is dus ruim buiten de randstad en ook niet pal naast Eindhoven, wat inmiddels op dit gebied op Amsterdam begint te lijken.

Hoe graag wil je werkgever je hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Wilke op 04-01-2025 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wilke schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:48:
Zaandam reken ik maar afgerond tot Amsterdam.
Qua woonaanbod (prijs/m² is het dubbele) en mogelijkheden (aanbod, reistijden) niet te vergelijken met de Zaanstreek.

https://www.huisverkopen.nl/woningmarktcijfers-zaandam & https://www.huisverkopen.nl/woningmarktcijfers-amsterdam

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 00:38
Is dit wat?

https://www.verhuurmakela...ect/van-rijswijkstraat-1/

€1550,- All-in

Edit:
Of deze?
https://www.funda.nl/deta...-veldwachter-83/89214643/
Schagen heeft ook een rechtstreekse trein naar Zaandam, deze makelaar heeft meer van zulke appartementen.

Of deze
https://www.funda.nl/deta...ellaertlaan-269/43857254/

Waarschijnlijk ben je nog geen 55+...

[ Voor 71% gewijzigd door Wild Chocolate op 05-01-2025 00:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:18

Dennis1812

Amateur prutser

Sterilius schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:31:
hi. ik heb nu met de werkgever afgesproken later te mogen beginnen, dus dat geeft mij weer wat tijd. Maar ook 4 extra weken zijn snel afgelopen.

Ik zoek in de Zaanstreek, Haarlem, Zandvoort, Hoorn of Alkmaar vlakbij station. Werk zou in Zaandam zijn, ik wil er dus niet te veer weg wonen van werk.

Het huur-woonaanbod is super k*t (weinig & peperduur). Als je op funda, pararius of websites van diverse makelaars kijkt- dan zie je, dat 90% van de vrije sector huur boven de 1500€ zit.... ik heb zelfs al huurwoningen gezien met 2.000 - 3.000€ huur.... dat kan ik nooit betalen.

AirBNB's, Hostels, Chalets in een vakantiepark beginnen allemaal vanaf 1850€ zo ongeveer- en dan weet ik nog steeds niet hoe lang ik in zo`n tijdelijke oplossing zou moeten zitten. In de gekijke tijd kan ik maar heel weinig besparen om dan uiteindelijk wel naar een echte woning te verhuizen en deze woning in te richten.
Je moet in de randstad willen wonen. Of je moet inderdaad die bedragen willen betalen.

Ga op anderhalfuur rijden zitten. Dan is het betaalbaar. Of accepteer de debiele prijzen.
Welkom in de verziekte huizenmarkt.
Misschien is het buitenland zo slecht nog niet?

Zoek vooral in kleinere dorpen zo ver mogelijk van de randstad. Daar maak je kleine kans op <1000 euro per maand. Weliswaar voor een krot. Maar dat is hoe het is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:00

Barrycade

Through the...

Zaandam/Zaanstad is (letterlijk) nogal breed, dus waar precies, gezien je focus op trein, zeker weten dat het dicht bij het station is?

Heb je mogelijkheid tot auto? Of wellicht brommer dan heb je zoals hierboven aangegeven in Noord Kennemerland nog wel wat opties.

En wat is het budget? En wat zijn de eisen. Als je 1850 denkt te kunnen aftikken is het een ander verhaal dan 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-05 01:18
Zaandam zou vanuit Den Helder ook nog te doen zijn met de trein. Dus zou kijken naar plekken als Alkmaar, Heerhugowaard, Den Helder en alles wat daar tussen een station heeft. Purmerend richting Hoorn. En als je met de auto bent kan alles ten noorden van alkmaar,hoorn ook nog. Of richting almere lelystad.

Of je werkgever benaderen of ze niet ergens iets kunnen betekenen, bijv. Eerste 6 maanden in een hotel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 09:20
Tegenwoordig meer bijzondere verhalen in het echt dan op Netflix.
Een expat collega van mij moest met 8 maanden zwanger terug naar buitenland vanwege afloop huurcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Laatst online: 17-05 09:20
SeatRider schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:54:
Ik zou AirBnB doen denk ik, in deze maanden niet zo druk, dus kun je makkelijk (onderhands) een dealtje maken om langer (paar weken of maanden) te verblijven.
In de grote steden krijg je een maximaal aantal dagen toegewezen. Dit is dus illegaal, maar door de hoeveelheid regels in Nederland wordt normaal functioneren onmogelijk. Bijvoorbeeld tegen marktwaarde mogen verhuren.

Eigenlijk zitten we nu dus al middenin een samenleving waar men de regels dan maar compleet negeert (vuurwerkverbod) en hopen dat je niet gesnapt wordt.

Dan is er ook een andere groep, leegstand, wie gaat er namelijk een prachtig randstad appartement verhuren voor 900 euro per maand aan wildvreemden!? 🤣

(op lange termijn misschien wel gunstig om meer te pushen richting kopen dan huren; het eigendom wordt beter onderhouden)

Voor OP somehow tijdelijk ergens wonen, en zo snel mogelijk met een partner iets kopen.

Op de koopmarkt ook minder concurrentie want pandjesbazen willen zich niet meer branden aan Nederland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HThsuxbmzszi1wVCPYYWHfnDZmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liFNwGkYgyZRNw6KNNX4FisX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Harm_H op 05-01-2025 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:39

raswic

It is I

Aan de kust van Noord Holland zijn genoeg recreatieparken waar het nu laagseizoen is. Veel van deze huisjes worden nu voor een paar maanden verhuurd totdat het seizoen weer begint.
Zaandam is vanuit de kustregio Schagen, Bergen, Egmond, Castricum etc goed te doen, zoals @appel001 ook al aangeeft.

Je hebt dan een uitvalsbasis in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:32
raswic schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:48:
Aan de kust van Noord Holland zijn genoeg recreatieparken waar het nu laagseizoen is. Veel van deze huisjes worden nu voor een paar maanden verhuurd totdat het seizoen weer begint.
Zaandam is vanuit de kustregio Schagen, Bergen, Egmond, Castricum etc goed te doen, zoals @appel001 ook al aangeeft.

Ik heb het gevoel dat TS behoefte heeft aan vastigheid en structuur. Dus ik weet niet of een recreatiepark iets voor hem gaat opleveren.

Eventueel kijken in regio Heerhugowaard. Den Helder is hier ook al aangegeven, maar dat zit wel echt in de kop van Noord-Holland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-05 20:53
Krijg ik een boete als ik niet kom werken ivm mijn woonsituatie? Ik heb een werkcontract getekend met een proefperiode van 1 maand.
Boete weet ik niet, maar als je niet komt opdagen is het misschien wel einde oefening na de proefperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:18
raswic schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:48:

Maar tegen welke prijzen? De laatste keer dat ik naar zoiets keek kreeg ik bedragen van ruim meer dan 2000 per maand voor een wat langere huurperiode buiten het seizoen.

Edit: Dat was trouwens via de grotere exploitanten. Misschien lukt het bij individuele eigenaren beter, maar waar vind je die? In het buitenland kom ik bijv. wel eens verhuur voor langere tijd tegen via AirBnB aanbieders, maar in NL eigenlijk al 4 jaar niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Ahrnuld op 05-01-2025 16:02 ]

Niets...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-05 14:21

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

PtrO schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:58:
[...]

Ik vernam van mensen die hun huis willen laten verbouwen dat huren van een huisje - op een RecreatiePark - vaak niet langer kan dan 3 weken achter elkaar ?

Kweet niet of dit klopt, de reden zou zijn dat een RP geen verblijfsoord wil zijn.
Wij hebben 9 maanden op een recreatiepark gewoond, omdat ons huis niet tijdig opgeleverd werd.

Het kan niet bij alle parken, maar ik zou gewoon eens rondbellen of kijken of je niet particulier een chalet oid kan huren.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Falcon schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:08:
@Sterilius Uit je 1 maand proeftermijn trek ik de conclusie dat het om een bepaalde tijd contract gaat?
Hoe dat dan? Bij een contract voor onbepaalde tijd mag toch ook tot maximaal 2 maanden proeftermijn afgesproken worden?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:24
Zoek een tijdelijke oplossing via AirBnB of een recreatiepark. Ga daarbij niet uit van de vakantieprijzen zoals ze in de advertenties staan, maar neem contact op en vraag hoeveel je moet betalen als je daar 3 maanden blijft zitten. Dat scheelt ze veel werk, en dus geldt er dan een andere prijs.

Drie jaar geleden heb ik zo januari-maart via AirBnB in Almere gewoond. Destijds 1250 euro inclusief energiekosten. We moesten er voor april uit zijn ivm de start van het vakantieverhuurseizoen, maar dat kan jou net genoeg lucht geven.
Vanuit Nederland zoeken, als je werkt, is toch makkelijker dan vanuit het buitenland. Als verhuurder zoek je zekerheid en dat heb je sneller bij iemand die al in Nederland woont en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 09:07

LauPro

Prof Mierenneuke®

Er zijn zat Expat-makelaars die shortstay aanbieden. Er zijn ook hotels die zo rond de € 1.500 per maand verhuren. Zie ook bijv.:

https://www.thebudgethotel.nl/amsterdam/

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:51

John Doos

ClaudZaque

Ik heb voor mijn huidige koopwoning 1,5jaar in een woning van https://holland2stay.com/ gezeten.
Best prima, halve servicedesk is ook in het Engels.
En zo doen zeer veel zaken met expats.
(Verhuren ook ruimtes welke (gedeeltelijk) gestoffeerd en/of gemeubileerd zijn.

Zelfs een hele categorie voor Shortstay.

Ik ben toch echt bang dat je die kant op moet zoeken.

Nee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Cheezborger schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:02:
[...]

Ik heb het gevoel dat TS behoefte heeft aan vastigheid en structuur. Dus ik weet niet of een recreatiepark iets voor hem gaat opleveren.
TS gaat over een maand beginnen met een proefperiode van een maand, geen enkele verhuurder die nu het risico gaat lopen om hem een woning te verhuren zonder enige zekerheid.

Als hij gewoon even een maandje in een recreatiewoning gaat zitten en dan na die proefperiode opnieuw zoekt zijn de mogelijkheden waarschijnlijk een stuk groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Oon schreef op maandag 6 januari 2025 @ 01:58:
[...]

TS gaat over een maand beginnen met een proefperiode van een maand, geen enkele verhuurder die nu het risico gaat lopen om hem een woning te verhuren zonder enige zekerheid.

Als hij gewoon even een maandje in een recreatiewoning gaat zitten en dan na die proefperiode opnieuw zoekt zijn de mogelijkheden waarschijnlijk een stuk groter
Juist zsm die proef periode door, met een tijdelijke woning
Op funda staat bv deze maar met stevige voorwwaarden, waaronder werkgevers verklaring en 12 maand afname, daar kom je niet voor in aanmerking, maar voor 8 januari aanmelden bij hureninrozengracht.nl zou nog wel kunnen (oplevering q2), maar je moet dan wel het gat kunnen overbruggen....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 20:24
Bij The Social Hub Amsterdam West kan ik een kamer vinden voor € 1.586,00 /maand tot medio juni. Is technisch gezien een hotel dus waarschijnlijk hoef je geen vast contract laten zien. Geloof dat je niet per se student hoeft te zijn (zal geen pretje zijn om zo lang op 14 m² te wonen maar het is dichtbij werk en centrum Amsterdam).

Je zou ook kunnen proberen een reguliere kamer te huren ergens, misschien dat de verhuurder op basis van aantonen financiële middelen (spaargeld) en/of je CV je een kamer wil verhuren ondanks dat je nog in proeftijd zit.

Eigen appartement lijkt me kansloos als €2000 teveel is. Heel misschien in bijv. Alkmaar, op voorbehoud van inkomenscheck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 01:49
Sterilius schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:06:
Ik was de afgelopen 5 jaar in NL werken met een reistijd woon-werk van 1,5h. Dus je bent 3h kwijt per dag voor in de trein zitten. Ik wil dat gewoon niet meer, je komt savonds naar huis en bent klaar. Vooraf woonde ik tijdelijk bij mijn vriendin of via leegstandsbeheerders. Maar je merkt nu, dat er maar heel weinig aanbod is qua leegstandbeheer en ook wil ik niet weer 8 keer moeten verhuizen binnen5 jaar. Daarom zoek ik dus een gewoone vrije sector huur woning. Het is voor mij heel moeilijk iets te vinden online. Er zijn heel veel scam-sites, oplichters en vooral ook heel veel "karteileichen" zo dat je boom niet meer in de bos kan zien.
Voor wat het waard is: vanochtend op de fiets hoorde ik op de radio dat werkgevers zich steeds flexibeler opstellen omtrent werken in de trein. En zelfs 1e klas tickets aan personeel verstrekken zodat ze dit in alle rust kunnen doen. Dit alles in verband met de krappe arbeidsmarkt. Wellicht ligt hier nog een opening zodat je keuzemogelijkheid mbt woningen op de korte termijn verbreed wordt en je rustig op zoek kan gaan naar een lange termijn oplossing?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
schrijf je iig in bij DAK (voorheen Woningnet) in die regio. Vergeet ook regio Utrecht niet, die hebben ook lotingwoningen waarbij wachttijd niet uitmaakt. Met de trein moet dat goed te doen zijn naar Zaandam.

[ Voor 14% gewijzigd door Frieda op 06-01-2025 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterilius
Bedankt allen voor het meedenken. Ik ga niets huren voor 1.500€ want dan ga ik met een inkomen van 3.000€ netto financieel leegbloeden, meestal voldoe ik zelfs niet eens aan de inkomenseisen. Zo tijdelijke oplossingen zou wel kunnen maar alleen als ik weet, dat het op een gegeven moment voorbij is en ik een beetje rust krijg. En dat zie ik niet. Ik sta bij mijnwoonservice in Haarlem ingeschreven sinds 6 jaar maari k moet nog 10 jaar wachten voor een sociale huurwoning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Harm_H schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:00:
[...]

Op de koopmarkt ook minder concurrentie want pandjesbazen willen zich niet meer branden aan Nederland:
[Afbeelding]
10 tegen 1 dat dit voornamelijk wannabee vastgoedbengeltjes zijn op Telegram.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:58
Sterilius schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:12:
Bedankt allen voor het meedenken. Ik ga niets huren voor 1.500€ want dan ga ik met een inkomen van 3.000€ netto financieel leegbloeden, meestal voldoe ik zelfs niet eens aan de inkomenseisen. Zo tijdelijke oplossingen zou wel kunnen maar alleen als ik weet, dat het op een gegeven moment voorbij is en ik een beetje rust krijg. En dat zie ik niet. Ik sta bij mijnwoonservice in Haarlem ingeschreven sinds 6 jaar maari k moet nog 10 jaar wachten voor een sociale huurwoning.
Wat ga je dan nu WEL doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:40
kan je met een inkomen van netto 3000 wel in aanmerking komen voor sociale huur ?

Als ik reken met 4000 bruto en 150 euro pensioen kom je uit op 3000 netto.
Met een bruto maandsalaris van 4000 heb je al 48.000 salaris en met vakantiegeld 52.000

€ 49.669 voor eenpersoonshuishoudens is de sociale huurgrens met een snelle google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

K to the KillaZ

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• De Nelis
  • Laatst online: 18:09

De Nelis

en anders maar niet...

Het zijn vooral heel veel wil ik niet reacties van TS, dan ga je er niet komen. Je mag blij zijn dat je nieuwe werkgever je al meer tijd wil gunnen om iets te zoeken, maar daarna zal het ook wel ophouden.

Ik denk dat je zeker om de proefperiode te overbruggen een tussenweg zult moeten vinden, dus tijdelijk huren of bij bekenden/familie in huis oid.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 15:24

Saven

Administrator

Welkom terug in Nederland :D Dat is de prijs die je betaalt als je weer terug wil keren helaas.
Tja, concessies, concessies, concessies.. Als je iets verder weg of minder centraal gaat zitten scheelt dat een klein beetje in de prijs misschien, en in de beschikbaarheid van een woning.

Overigens zou het handiger voor iedereen zijn, op niet de laatste plaatst voor je zelf, als je eerst woonruimte hebt geregeld en daarna pas verder gaat "settelen". Moet je logischerwijs wel een kleine buffer hebben om te overbruggen, maar ja zo gaat het. Je wil immers ook niet nog alles moeten verhuizen/kopen/inrichten terwijl je net met een nieuwe baan begint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 15:24

Saven

Administrator

Bedankt allen voor het meedenken. Ik ga niets huren voor 1.500€ want dan ga ik met een inkomen van 3.000€ netto financieel leegbloeden, meestal voldoe ik zelfs niet eens aan de inkomenseisen.
Dat wordt dan een andere werkgever (en mogelijk op een andere locatie) zoeken ben ik bang. :X Overigens, (nogmaals) welkom in Nederland. Waar iedereen het anno 2025, heel normaal vindt om de helft of meer kwijt te zijn aan hun woning :)

[ Voor 15% gewijzigd door Saven op 09-01-2025 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 19:43
Maar waarom teken je uberhaupt een contract terwijl je nog niet eens zekerheid hebt in de buurt om het voor jou werkbaar te maken? Het is prima om te solliciteren en dat moet je ook zeker doen, maar zorg na dat gesprek en een positief resultaat eerst eens dat je tevreden bent met de rest (wonen en leven) voordat je besluiten maakt.

Vroeger kon dat wellicht wat makkelijker, en was het allemaal wat goedkoper. Tegenwoordig helaas niet meer.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Misschien heb je iets aan deze bot die iets meer dan een jaar geleden op Reddit stond, dus ik weet niet of hij (nog) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 14:11

job

Al gekeken bij het aanbod van mvgm? https://www.ikwilhuren.nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 22:59
Ik zie je niet ingaan op de suggesties van andere plaatsen dan bijv. Een zaandam of amsterdam? Wat wil je eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bedankt allen voor het meedenken. Ik ga niets huren voor 1.500€ want dan ga ik met een inkomen van 3.000€ netto financieel leegbloeden
Het geeft je tijd om de proeftijd te doen, weet je ook of jij verder wilt en je werkgever dat ook wil.

Je hebt vooral eisen maar je wilt niet flexibel zijn of iets opofferen/investeren. Dan gaat het zeker niet lukken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Qwerty-273

Meukposter

Bedankt allen voor het meedenken. Ik ga niets huren voor 1.500€ want dan ga ik met een inkomen van 3.000€ netto financieel leegbloeden,
Dat is dus wel de situatie waar menig millennial in NL tegen aan loopt. Een "goed" salaris van dubbel modaal maar loopt vervolgens leeg op de vaste lasten (huur/hypo, verzekeringen, etc. etc.). Het hoort wel een beetje bij het onderzoek of het financieel een juiste keuze is om terug te keren naar NL.

Verder gewoon bellen / binnen lopen bij alle verhuurmakelaars in de stad. Niet al het aanbod staat online, en als jij je flexibel opstelt dan kan je wellicht nog gaten vullen tussen huurders voordat je zelf iets voor een langere termijn hebt gevonden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Corrit
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 22:06
Qwerty-273 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:35:

Dat is dus wel de situatie waar menig millennial in NL tegen aan loopt. Een "goed" salaris van dubbel modaal maar loopt vervolgens leeg op de vaste lasten (huur, verzekeringen, etc. etc.). Het hoort wel een beetje bij het onderzoek of het financieel een juiste keuze is om terug te keren naar NL.
Mwah, modaal in 2025 is 46.500 bruto, TS zit daar een beetje boven maar niet gigantisch veel, zeker niet 2 keer.

Ondanks dat zou ik zeggen dat je met €3000 toch een eind moet komen. Het is geen vetpot als je €1500 huur moet betalen, maar je kunt er zeker van leven en leuke dingen doen. Miljoenen mensen in Nederland moeten het met (veel) minder doen.

En de harde realiteit is gewoon dat het als single persoon lastiger is dan als stel. 2 Personen met beide een modaal of net iets hoger inkomen hebben veel meer mogelijkheden op de woningmarkt dan iemand die het in z'n eentje moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthys70
  • Laatst online: 17-05 00:34
met een inkomen van 3.000€ netto .... Ik sta bij mijnwoonservice in Haarlem ingeschreven sinds 6 jaar maari k moet nog 10 jaar wachten voor een sociale huurwoning.
Met 3000 netto per maand heb je dan überhaupt recht op een sociale huurwoning?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 13:28
matthys70 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:06:
[...]

Als je er al woont: Ja, maar dan krijg je wel +/- 6% jaarlijkse huurverhoging voor je kiezen
Ben je een nieuwe huurder krijg je alleen een sociale huurwoning als je bruto op 47.5k (eenpersoonshuishouden of 52.7k bij meerdere huurders) zit
dus grofweg 50k bruto, 46k bruto zonder vakantiegeld, maximaal ongeveer 3850 euro bruto per maand, ongeveer 3070 euro netto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthys70
  • Laatst online: 17-05 00:34
Precies .... met 3000 netto (zoals je noemt) zit je toch daar boven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corrit
nasdude schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:46:

maximaal ongeveer 3850 euro bruto per maand, ongeveer 2400 euro netto
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maar je zit er behoorlijk ver van af.

€3850 bruto per maand is €3073 netto.

zie: https://www.berekenhet.nl...en/nettoloon.html#calctop

[ Voor 4% gewijzigd door Corrit op 10-01-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 13:28
Corrit schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maar je zit er behoorlijk ver van af.

€3850 bruto per maand is €3073 netto.

zie: https://www.berekenhet.nl...en/nettoloon.html#calctop
je hebt gelijk, ik gooide 3850 bruto naar netto in google en zag ik via de vooraankondiging
Als je € 3.850 per jaar verdient, woonachtig in Nederland bent, dan wordt je € 1.428 belast. Dat betekent dat jouw netto-salaris € 2.423 per jaar
https://nl.talent.com/tax...82%AC%20202%20per%20maand.

er staat per jaar ipv maand , jouw berekening is beter en ik heb mijn bericht aangepast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wat een onversneden lompheid. Dat kan toch wel een beetje vriendelijker? Vervolgens ligt het ook nog eens aan de TS als je er op aangesproken wordt. Heel bijzonder. Je zou ook een vraag kunnen stellen, of het wellicht een mogelijkheid is dat de TS bij zijn ouders of andere familie intrekt. Je kunt beter nieuwsgierig zijn dan zo maar wat blaffen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

matthys70 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:35:
Precies .... met 3000 netto (zoals je noemt) zit je toch daar boven?
Met netto 3000 zit je op 36.000 per jaar, hoe is dat hoger dan modaal? :?
Het bruto modaal inkomen is 46.500 euro per jaar, inclusief vakantiegeld. En zou je dat op jaarbasis verdienen, dan is dat ~3250 euro netto per maand. Dus ik denk dat je met 3000 euro netto bij lange na niet boven modaal zit. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 11-01-2025 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:15
Als je in die regio €1.500 te veel vindt zou ik lekker blijven waar je nu zit. Gaat niet goedkoper worden, die garantie krijgt je van me.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

CH4OS schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:00:
[...]

Met netto 3000 zit je op 36.000 per jaar, hoe is dat hoger dan modaal? :?
Het bruto modaal inkomen is 46.500 euro per jaar, inclusief vakantiegeld. En zou je dat op jaarbasis verdienen, dan is dat ~3250 euro netto per maand. Dus ik denk dat je met 3000 euro netto bij lange na niet boven modaal zit. ;)
3000 netto is op z’n minst €3702,25 bruto per maand. Gooi daar 8% vakantiegeld bovenop en je zit op bijna €48.000. Als er nog sprake is van een dertiende maand of eindejaarsuitkering, dan kom je op bijna €51.700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
matthys70 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:06:
[...]

er staan ook gewoon vrije sector huurwoningen op de woningbouwsites.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:02
Ik ga niets huren voor 1.500€ want dan ga ik met een inkomen van 3.000€ netto financieel leegbloeden
Je verdient netto €3.000 per maand en bloedt financieel dood wanneer je na je huur €1.500 overhoudt? :? Zelfs als je van uit eten houdt en een dikke SUV rijdt moet je daar toch zo een paar honderd euro per maand aan over houden?

Als je deze baan wilt hebben dan heb je op dit moment niet zo veel te willen. Kijk voor welke opties je überhaupt in aanmerking komt en kies er daar eentje van, ook als dat betekent dat je minder per maand over houdt dan dat je graag wilt, je in een recreatiewoning terecht komt, je iets langer moet reizen dan je fijn vindt of als er een andere niet-noemenswaardige reden is waarom je iets niet wilt. Het is tijdelijk en een investering. Je focus zou nu moeten liggen op het door je proefperiode heen komen bij je nieuwe baan, en niet het vinden van je ideale woonsituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 10:05
Uniciteit schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:57:
[...]
3000 netto is op z’n minst €3702,25 bruto per maand. Gooi daar 8% vakantiegeld bovenop en je zit op bijna €48.000. Als er nog sprake is van een dertiende maand of eindejaarsuitkering, dan kom je op bijna €51.700.
Als eenverdiener met 50k per jaar val je precies in het gat tussen sociale sector (teveel inkomen) en vrije sector. Vrije sector huur was in NL al een kleine sector en die is door minister De Jonge nog een flink stuk verder verkleind. En voor een koopwoning heb je meestal meer dan 50k inkomen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-05 14:10

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Het is of veel geld betalen of heel ver wonen. Ik ken ook iemand die een woning zoekt, hij is 60+ en het is niet zijn keuze geweest. Die kan ook niets vinden maar komt zo wel op straat te staan. Ik zou het verdomde naar vinden als jij eerder een woning zou krijgen dan hij. Want voor jou was het het wel een keuze.

En aangezien je genoeg verdient zou ik niet zeuren en gewoon die 1500 betalen. Je zit in een beter situatie dan je denkt als je 3000 netto over houdt.

Het leven gaat niet altijd over rozen en soms moet je concessies doen.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Qwerty-273

Meukposter

Recrush schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:42:
Je verdient netto €3.000 per maand en bloedt financieel dood wanneer je na je huur €1.500 overhoudt? :? Zelfs als je van uit eten houdt en een dikke SUV rijdt moet je daar toch zo een paar honderd euro per maand aan over houden?
Naast huur, heb je nog tal van andere kosten van gemeentelijke belastingen, g/w/l, verzekeringen, abonnementen, etc. En ja als daar ook nog een auto bij komt kijken dan hou je inderdaad weinig meer over. En juist dat stuk, de vermindering van netto loon met alle levensonderhoudskosten in NL hakt er gewoon een stuk harder in dan op veel andere plekken binnen Europa (grote steden of de randstad zijn op wonen al een stuk prijziger). Dus als je van 3k netto maar een handvol 100'en euros overhoudt aan het eind van de maand, dat voelt niet goed. Daar kan je een beetje mee sparen/beleggen en dan? In een ander land verdien je misschien fors minder, maar hou je aan het eind van de maand ongeveer het zelfde over. Dus je gaat er elke maand netto honderden euro's op vooruit, maar die bloeden direct weg in de hogere kosten in NL.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Corrit
Qwerty-273 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:44:
Naast huur, heb je nog tal van andere kosten van gemeentelijke belastingen, g/w/l, verzekeringen, abonnementen, etc. En ja als daar ook nog een auto bij komt kijken dan hou je inderdaad weinig meer over. En juist dat stuk, de vermindering van netto loon met alle levensonderhoudskosten in NL hakt er gewoon een stuk harder in dan op veel andere plekken binnen Europa (grote steden of de randstad zijn op wonen al een stuk prijziger). Dus als je van 3k netto maar een handvol 100'en euros overhoudt aan het eind van de maand, dat voelt niet goed. Daar kan je een beetje mee sparen/beleggen en dan? In een ander land verdien je misschien fors minder, maar hou je aan het eind van de maand ongeveer het zelfde over. Dus je gaat er elke maand netto honderden euro's op vooruit, maar die bloeden direct weg in de hogere kosten in NL.
Gemeentelijke belastingen, g/w/l + internet en verzekeringen houdt met 200-300 per maand echt wel op. €400 erbij voor boodschappen en dan houd je nog €800 voor de rest. Sommige mensen kunnen het zich niet voorstellen maar ook zonder auto kun je prima leven als je in een stad woont. Of je kiest voor een goedkopere woning verder weg en van het geld dat je daarmee bespaart neem je een auto.

Het is misschien even slikken voor TS, maar hij kan zich echt prima een huurwoning van €1500 veroorloven. Het is vooral de vraag of hij het wil of niet.

En misschien zit er nog wat salarisgroei aan te komen of kan hij als hij in NL is gesetteld wat rondkijken naar een goedkopere woning. Maar ik vind het van den zotte om te beweren dat je van €3000 niet of amper rond kunt komen. En als het écht allemaal zo verschrikkelijk is in Nederland, dan kan hij ook prima in het buitenland blijven wonen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:44
Nevermind :)

[ Voor 97% gewijzigd door c-nan op 14-01-2025 16:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:02
Qwerty-273 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:44:
[...]
maar een handvol 100'en euros overhoudt [...] dat voelt niet goed.
Sorry maar dit is toch wel wat anders dan doodbloeden? Het "voelt" niet goed om maar honderden euro's over te houden? We hebben het over een tijdelijke situatie. Elke maand honderden euro's overhouden is toch te overbruggen voor een half jaar. Er zijn mensen die van 1500 euro überhaupt leven en niks sparen. TS is er zelf bij welke uitgaven hij doet aan g/w/l, belastingen, verzekeringen en abonnementen. Zeker laatstgenoemde kun je makkelijk besparen als het moet. Als je hypothetisch weigert een beetje luxe op te offeren of niet wilt settlen voor "maar" een handvol honderden euro's per maand aan spaargeld, in een tijdelijke situatie, dan wil je een baan en wonen in Nederland niet graag genoeg. En dat is waar TS zijn vraag over ging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ah, ik zie dat het gelukt is om een woning te vinden: Wel of geen huurcontract? Betalingsverplichting?
Pagina: 1