My vintage computing journey

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:21

My vintage computing journey (deel 1)

Zoals waarschijnlijk velen hier draaide mijn jeugd om computers en alles wat daarmee te maken heeft. Ik bouwde mijn eigen pc’s en speelde elke game die ik in mijn handen kreeg. De afgelopen jaren denk ik steeds vaker met nostalgische gevoelens terug aan deze tijd. In het begin manifesteerde dit zich door het kijken naar oude games op YouTube. Maar al snel begon ik met het idee te spelen om weer een game-pc te bouwen. Ik weet dat ik veel oude games ook op een moderne pc kan spelen, maar hobby's hoeven niet efficiënt te zijn dus ik kies voor de moeilijke weg. En die weg wil ik graag vastleggen in dit topic :)

Hoe ziet mijn ideale vintage pc er uit?
Het doel is om een high-end variant van de pc die ik vroeger had te maken. Dat gezegd hebbende ben ik bereid om iets aan performance in te leveren als mij dat meer stabiliteit of gemak oplevert. Alle componenten moeten verder standaard blijven en draaien op hun factory defaults, dus geen mods, overclocking (of underclocking) van componenten.

Op welke periode wil ik mij focussen?
Ik wil mij richten op een high-end AMD Athlon XP-architectuur, dus rond het jaar 2004, met Windows XP. In deze periode klopte mijn tweakers hart het sterkst.

Schatgraven
Na bovenstaande vragen te hebben beantwoord doemde de volgende vraag bij mij op: Wat heb ik nog eigenlijk nog aan spullen uit die tijd? ~18 jaar geleden, na het krijgen van mijn eerste laptop, is mijn pc richting de zolder van mijn ouders gegaan. Dit is een moeilijk bereikbare (donkere) plek waar door mijn vader al decennia spullen (vaak in opdracht van moeders) naartoe worden gebracht om daarna vergeten te worden. Het plan was dus geboren om eens te gaan schat zoeken bij mijn ouders op zolder. Door mijn tweakers history hier op het forum wist ik wel wat ik had in die tijd, maar had ik geen idee wat bewaard is gebleven. Met hieronder het resultaat. Een mooi begin al zeg ik het zelf!

OnderdeelTypeJaar
CaseLian Li PC60usb~2000
MoederbordAbit NF7-S rev2~2003
HeatsinkThermalright SLK900U ~2003
GPUClub 3D - ATI Radeon 9800 pro 128mb~2003
Memory2 * 256mb Corsair XMS PC3500C2 BH5~2003
Memory512mb Corsair XMS PC3200C2PRO~2004
GPUVoodoo 3 3000 AGP~1999

Cooling
Geen highend systeem is compleet zonder goede cooling. Voor mij is de Thermalright SLK 900 de perfecte socket A heatsink. Ik ben erg blij dat ik dit onderdeel nog heb, want volgens mij is dit ook het zeldzaamste onderdeel op mijn lijst. Wel ontbreekt er nog een goede fan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVXSBDNSQRRNUO1ncFcVrIMXXDg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UmDVYQBkO6v2gGNegfF4ILyS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NiBrBqBtPJwKBOCH7mbc-hPoO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GaWVRzgO8RxKn6Tk0IQIDNy5.jpg?f=fotoalbum_large

Moederbord
Naast de cooling was het moederbord voor mij ook geen discussie punt. Het beste socket A moederbord voor mij is de Abit nf7-s rev2.

ATI-fan
Bij het starten van dit project wist ik gelijk dat ik een ATI Radeon in mijn systeem wilde. Ik weet nog goed hoe graag ik vroeger een 9700 wilde hebben, maar dit niet kon betalen. Pas wat later ben ik in het bezit gekomen van de hier bovengenoemde 9800 pro. Deze kaart heb ik zelf nooit gebruikt dus ik ben benieuwd. Stiekem hoop ik nog ergens een 9800 Pro/XT 256mb op de kop te kunnen tikken.

Geheugen
Zoals jullie kunnen zien heb ik de beschikking over een paar strookjes DDR1 geheugen. Over de kwaliteit van het geheugen dat ik nog heb, mag ik niet klagen. De Corsair pc3500c2 bh5 is legendarisch en de 3200c2pro is bijkans nog cooler door de ledjes op de rug van de heatspreader. Feit is alleen wel dat de ik van de Pro, maar 1 strookje heb en van de pc3500 alleen 2 keer de 256mb variant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PQYD0iWNGLhvZdxyM2rrjtGx5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJNbcsAOkzWNNf5OADyF04iG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop ergens highend 1024mb of zelfs 2048 strookjes te kunnen vinden.

Lian-Li
De mooiste kast ooit gemaakt is voor mij de Lian Li pc60usb b2. Die heb ik niet, maar de variant die ik heb, komt op een welverdiende tweede plek, namelijk een PC60usb. De PC60usb heeft een window in zijn sidepanel en heeft zoals de naam al doet vermoeden twee usb poorten aan de voorkant. Hij is nog in perfecte staat, maar wel wat stoffig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMgNulzhCHnoIHkDM_wMUiN7NfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8j0vANRFCMFZP7sv6iczZT1o.jpg?f=fotoalbum_large

Een Lian-Li is niet compleet zonder accessoires en de belangrijkste heb ik al gelukkig. Namelijk de Lian Li TR-3 fancontroller nog nieuw in de doos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxfTgvGm5aoxH3Jk3mPOMWt1iLc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Dr1gt7veIae43WDuKBMMFzS4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uixrPYsoGe_zLivi2_4F0Y3XIDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPvsAFhyA22qqeRIGSqmgLOv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiSWsJqG52WIVM9SkEmwBIhXvCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRocCIfovvsGvUHpx2M3zAK4.jpg?f=fotoalbum_large

Harddisk
Ondanks dat ik alles zoveel mogelijk vintage en period correct wil houden, denk ik dat ik voor de harddisk een uitzondering maak. Ik heb mij nog niet echt verdiept in dit onderwerp dus mocht iemand een suggestie hebben voor een moderne ssd die werkt op Abit nf7-s dan hoor ik het graag!

Floppy drive en DVD-brander
Ik hoop een Plextor ergens vandaan te kunnen halen, maar ik heb nog geen idee welk type. Wat ik wel al heb, is twee Lian-Li cdrom bezels nog nieuw in de verpakking. Daarnaast heb ik een Sony floppy drive met een Lian-Li op-plak bezel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owloANeGScZr2D6ScHPSG5BR4_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKq9LLKXQgOH1iNH4voAMGsQ.jpg?f=fotoalbum_large

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• msentinelb

Mijn vintage computing journey (deel 2)

Op CPU jacht
Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er nog een belangrijk onderdeel mist boor mijn XP build: de CPU. De afgelopen maanden heb ik marktplaats en Ebay in de gaten gehouden met resultaat! Ik heb een Athlon XP 3200+ (200fsb) op Ebay voor een schappelijke prijs weten te kopen. En toch was ik nog niet helemaal tevreden; ik wil gaan voor een Athlon XP-M variant. De reden hiervoor is dat ik geen zin heb op mijn hele case vol te hangen met fans. De Athlon XP-M processoren draaien op een lager voltage en zijn dan dus ook een stuk koeler dan hun desktop broertjes.

Dit nieuwe plan was snel gemaakt, maar de uitvoering bleek niet zo simpel te zijn. Ik heb meerdere oude laptops op Marktplaats gekocht. Dit was geen groot succes. Er bestaat namelijk ook iets als een AMD Athlon XP-M DTR, dit zijn eigenlijk desktop processors die in een laptop zijn geduwd. Mijn eerste aankoop bleek dan dus ook een AMD Athlon XP-M 2800+ DTR te zijn. Gelukkig was het bij mijn tweede aankoop wel raak en heb ik nu een echte AMD Athlon XP-M 2500+. Ooit hoop ik nog eens een 2600+, 2800+ of een low power 3000+ te pakken te krijgen, maar dat lijkt op korte termijn geen optie.

Emermax ftw.
Naast de CPU mis ik ook de voeding. Althans, ik weet redelijk zeker dat ik nog ergens een Tagan 480 moet hebben liggen. Helaas heb ik deze niet kunnen vinden. Het plan is nu om de voeding te kopen die ik eigenlijk altijd wilde hebben, namelijk een Enermax.

Zover ik weet had Enermax rond 2003 twee lijnen op de markt: Noisetaker en Coolergiant. Om eerlijk te zijn ben ik er nog niet achter welk type beter is en ook vind ik de modelnummers wat verwarrend. Op eBay heb ik een Enermax EG485AX-VHB(W) in de doos met alles er bij kunnen vinden dus ik heb die gekocht.

Helaas bleek de voeding die in deze mooie doos zat geen Enermax te zijn maar een el cheapo 300 watt voeding… Gelukkig was de verkoper zich van geen kwaad bewust en kreeg ik een full refund en mocht de spullen houden. Een week daarna heb ik een Seasonic ss-500ht op Marktplaats gevonden voor een goede prijs. Diep in mijn hart wil ik eigenlijk een Enermax, maar ik weet dat Seasonic ook prima voedingen zijn dus ik heb hem gekocht.

Change of plans: 2 builds!
Bij het jagen op een XP-m CPU kwam ik een andere CPU tegen die ik wel moest kopen, namelijk een AMD K6-2+ 570 processor. Direct kwam ik tot de conclusie dat ik nog een pc wil bouwen: een high-end windows 98 systeem. Zo snel kan het gaan!

Voor een Windows 98 build mis ik wel beduidend meer onderdelen. De Lian li kast die ik oorspronkelijk voor mijn XP build wilde gebruiken past wel perfect bij een 98 build. Daardoor is de jacht op een Lian-Li PC60usb B2 voor mijn XP build dus geopend. Verder ben ik erg blij met de voodoo 3 want die zijn tegenwoordig niet goedkoop.

Kingston PC133 (98 build)
Ik heb op Marktplaats wat strookjes cl2 256mb Kingston PC133 kunnen vinden voor 4 euro! Helaas zijn de chips niet gelijk, maar dit is toch een mooi begin! Uiteindelijk hoop ik 3 chip gelijke strookjes te kunnen bemachtigen.
  • 1 * 256MB Mosel Vitelic: V54C3256804VDI7PC
  • 2 * 256MB Infineon: HYB39S128800CT-7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCauXvaYkEWyU3oehsBQF0p3E5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdyMsyOcQelWivQ6VcGMZigV.jpg?f=fotoalbum_large

Cooling (98 build)
Een AMD K6 goed koelen is redelijk makkelijk. Logisch gezien zijn er een hoop opties die een oké resultaat zouden moeten opleveren. Maar het gaat bij mij bij deze builds niet om logica, maar meer om het gevoel. Dus welke cooling zou ik willen als ik kon kiezen? Na wat onderzoek ben ik gekomen in willekeurige volgorde tot een Alpha pal, Swiftech of Thermalright. Helaas acht ik de kans erg klein dat ik 1 van deze opties ga vinden. Dus plan B is een Zalman 3100 of 3000. Of deze keuze realistischer gaat zijn, valt nog te bezien.

Fan controller (98 build)
De Lian li TR-03 die ik heb, komt uit 2005 en zal ik dus bij mijn XP build gaan gebruiken. Voor mijn 98 build wil ik ook iets. Lian li heeft in 2000 de T-2 en in 2001 de T-3 uitgebracht. Ik heb geen idee hoe zeldzaam deze items zijn, maar 1 van die 2 bemachtigen is iig het plan. De T-3 ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ra8GkUTqrqvxGu17u-f36umnR7s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kp5ZZBtKk469TRYTfzSK5a50.jpg?f=user_large

PSU (98 build)
Het liefst wil ik ook hier een periode correcte Enermax voeding of desnoods een Seasonic voeding. Welke typenummers ik exact naar uit moeten kijken is mij nog niet duidelijk, dus dat ga ik de komende tijd onderzoeken.
Overzicht
Windows XP build
OnderdeelAanwezigDoel
CaseXLian Li PC60usb B2
MoederbordAbit NF7-S rev2-
CPUAMD Athlon XP-M 2500+XP-M 2800+, XP 3000+ (LV)
HeatsinkThermalright SLK900U -
GPUClub 3D - ATI Radeon 9800 Pro 128mb-
MemoryX2 * Highend 1024/2048
PSUSeasonic SS-500HT-
FancontrollerLian LI TR-03-
HDDX?
DVDXPlextor
FloppyXdrive met Lian Li bezel

Windows 98 build
OnderdeelAanwezigDoel
CaseLian Li PC60usb-
MoederbordX
SUS P5A
DFI K6XV3
Epox EP-MVP3G
Gigabyte GA-5AX
CPUAMD K6-2+ 570-
GPUVoodoo 3 3000-
Memory1 * 256MB Mosel, 2 * 256MB Infineon
3 * chip gelijke strookjes
PSUXEnermax of Seasonic
FancontrollerXLian LI T-2 of T-3
HDDX?
CD driveXPlextor
FloppySony drive met opplak lian-li bezel-
HeatsinkXZalman CNPS3x00, Thermalright SK-6, Swiftech MC370

[ Voor 22% gewijzigd door msentinelb op 22-12-2024 00:58 ]

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Je hebt alles al gekocht?
Want a ders had je ook gewoon een i3 kunnen kopen (of r3). Dan op die pc Windows xp zetten, daar draaien veel oude spellen goed op. Bijvoorbeeld age of Empires werkt niet lekker met win 7/10/11.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

99ruud99 schreef op zondag 22 december 2024 @ 00:34:
Want a ders had je ook gewoon een i3 kunnen kopen (of r3). Dan op die pc Windows xp zetten, daar draaien veel oude spellen goed op. Bijvoorbeeld age of Empires werkt niet lekker met win 7/10/11.
Tuurlijk kan grootste deel van XP software op Win11 draaien, maar moderne hardware op XP draaiend krijgen is geen sinecure. En dit heeft nostalgische waarde. Ik ben meer van de DOS systemen, maar zelfde geldt: je kunt grootste deel ws met DOSBox aan de praat krijgen. Maar een oude 486 heeft meer charme ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
99ruud99 schreef op zondag 22 december 2024 @ 00:34:
Zie mijn eerste alinea :P
Ik weet dat ik veel oude games ook op een moderne pc kan spelen, maar hobby's hoeven niet efficiënt te zijn dus ik kies voor de moeilijke weg.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lijkt een beetje op mijn topic:
[Retro] [Doe mee!] Herbouw je eerste PC!

Is heel leuk de juiste onderdelen op te zoeken en op de meest vage plekken/landen te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08

Thandor

SilverStreak

Mooie hardware! Athlon XP met nForce2 is een mooi tweakbaar platform.

De Windows 98 PC kun je het beste met maximaal 512MB draaien. Pas ook op met de unofficial Service Packs. Draai het eerst puur natuur zodat je weet dat alles werkt en zodat je weet wat er allemaal b0rked raakt nadat je rare dingen hebt geïnstalleerd :P.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msentinelb
Navi schreef op zondag 22 december 2024 @ 21:57:
Lijkt een beetje op mijn topic:
[Retro] [Doe mee!] Herbouw je eerste PC!

Is heel leuk de juiste onderdelen op te zoeken en op de meest vage plekken/landen te vinden!
Zo mooie zoektocht heb je achter de rug! Door jouw topic heb ik mij nu ook aangemeld bij amibay, ik ben benieuwd of ik daar wat ga vinden :)

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
Thandor schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:34:
Mooie hardware! Athlon XP met nForce2 is een mooi tweakbaar platform.

De Windows 98 PC kun je het beste met maximaal 512MB draaien. Pas ook op met de unofficial Service Packs. Draai het eerst puur natuur zodat je weet dat alles werkt en zodat je weet wat er allemaal b0rked raakt nadat je rare dingen hebt geïnstalleerd :P.
Bedankt voor de tip! Dan heb ik in principe mijn SDRAM zoektocht afgerond.

Ik had al gelezen dat socket 7 gerelateerde hardware die aan het einde van dat platform is uitgekomen wat grillig is.

Je hebt een mooie collectie trouwens! Mocht je iets van mijn lijstje hebben. Ik heb nog wel wat dingen om te ruilen :)

[ Voor 8% gewijzigd door msentinelb op 24-12-2024 17:08 ]

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
Naar mijn weten vragen socket A moederborden veel van de 5v lijn van een PSU. Vandaag ben ik er achter gekomen dat dit niet geld voor nforce2 moederborden zoals de nf7-s, die hebben namelijk een extra connector voor een 12v aansluiting. Dit betekend dus dat ik de mogelijkheid heb om een moderne voeding te gebruiken.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msentinelb
Er is een hoop gebeurd, dus ik ga nog een uitgebreide update plaatsen. Een van de belangrijkste ontwikkelingen is dat ik een T-4 Lian Li thermometer heb gevonden/gekregen! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkzKbZGpPqJALScM83fqJjJs1NA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLGrKbKcBIBpEvGim97o4LjB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door msentinelb op 03-03-2025 11:22 ]

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-04 20:47
msentinelb schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:20:
Er is een hoop gebeurd, dus ik ga nog een uitgebreide update plaatsen. Een van de belangrijkste ontwikkelingen is dat ik een T-4 Lian Li thermometer heb gevonden/gekregen! :)

[Afbeelding]
Blijf ons op de hoogte houden van jouw retro odyssey. Ik heb je posts met plezier gelezen en je benut je hobby in ieder geval met passie en liefde. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig naar het eindresultaat (y) +1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• msentinelb

My vintage computing journey (deel 3)

De schenking
Veel van de spullen die ik zoek is niet zo makkelijk om aan te komen. Hierdoor heb ik wat notificaties ingesteld zodat ik een seintje krijg wanneer er iets verschijnt op Marktplaats. Op een mooie zaterdagochtend in februari begon mijn telefoon ineens te piepen! Iemand uit Eindhoven bood een Lian Li kast aan met de volgende tekst:

“Klassieke Lian-Li kast beschikbaar. Meer als 20 jaar oud. Ik zou de kast graag doneren aan iemand die hier een custom build van wil maken.”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvpIJrsS5SQ1pefQ2V8uGFiJjdY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3EF3Yq1MNiSYC2K6Qg4XXyoF.jpg?f=user_large

Het ging hier om een Lian Li PC70 full tower met een T-4 themometer en Floppy drive bezel! Direct stuurde ik een bericht met een link naar dit topic en een begeleidende tekst. En tot mijn vreugde kreeg ik wat later het bericht terug dat hij mij had uitgekozen en mij de spullen wilde schenken! De kast is nog in redelijke staat, wel wat krassen hier en daar, maar ik ben er erg blij mee. Ik twijfel nog wel of ik deze kast ga gebruiken of dat ik toch voor een kleinere variant ga. Alle bezels ga ik sowieso gebruiken, en de t-4 thermometer komt in mijn 98 build.

Daarnaast gaf hij aan nog wat andere items te hebben waar ik misschien ook interesse in zou hebben. Namelijk een Saphire ATI Radeon 9800 Pro, Kingston KHX3200AK2/1, en een 10/100 PCI NIC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3a6w31BhXSCnh4dBnuVqQ0Xxx4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bjgKbMWqkYhByPJVTsOmWAZD.jpg?f=user_large

Een gouden greep
Wat is de kans dat een webshop nog gewoon een onderdeel op mijn lijst nieuw op voorraad heeft? Niet heel groot lijkt mij en toch vond ik via Google de webshop spacepromotions. De website werkt vreemd en is wat brak, zeker de search. Maar ze hadden op het moment van schrijven meerdere gouden Zalman CNPS3100 op voorraad! Ik heb er direct 1 gekocht en de prijs was heel schappelijk. Deze heatsink de afgelopen jaren nooit op Marktplaats of eBay zien staan, dus ik ben blij. En zal mooi staan in mijn 98 build.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LclKNiWteZRzjwLXepehzjIOJPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKOpEz1lYJMMt6fPbDmQ5U2x.jpg?f=fotoalbum_large

Corsair XMS
Zoals eerder aangegeven voor mijn XP build wil ik het liefst Corsair XMS Pro geheugen vanwege de leds op de rug van de strookjes. Op marktplaats heb ik voor 10 euro 2 strookjes van 512mb kunnen kopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eh4_xhDblD-bBqaGDxXcyQbAOBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwTA4c569Wme7m64DT0ijTR2.jpg?f=fotoalbum_large

ATI Radeon 9800 Pro
Ondertussen heb ik een mooie verzameling met 9800 pro's opgebouwd. Hieronder zie je dezelfde kaart in verschillende uitvoeringen: ATI, Sapphire en Club3d. Helaas gaat het om 3 keer de 128mb met een 128bit geheugen bus. Dit is de meest basic uitvoering, beter versies hebben 256mb geheugen en/of een 256bit geheugen bus. De XT-variant heeft al die dingen inclusief een hogere kloksnelheid. Wie weet lukt het me nog eens om een van die versies te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ozV1lKCEfIPVrREUNmPU8CLLfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3f394xr2RfqcnEoAXKlT19dx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdbKJUlx9PMgTWAuZdnRe8uncbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLPZ025E0kTUSsXCvrPu0fDE.jpg?f=fotoalbum_large

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
De 128bit Radeon 9800 "Pro" is de Radeon 9800 SE. Deze heeft ook nog eens 4 pixel pipelines minder dan de Pro. Ongeveer even snel als een Radeon 9600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
Acid Vendetta schreef op maandag 21 april 2025 @ 22:43:
De 128bit Radeon 9800 "Pro" is de Radeon 9800 SE. Deze heeft ook nog eens 4 pixel pipelines minder dan de Pro. Ongeveer even snel als een Radeon 9600.
Bedankt voor de informatie! Ik twijfel of er misschien toch een 256bit variant bij mij tussen zit.

Deze lijkt erg veel op wat ik heb.
https://vgamuseum.ru/gpu/...radeon-9800-pro-sapphire/

Specs van mijn bak Hier!

Pagina: 1