Fiets afgeleverd met te dure componenten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 25.126 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezer Soze
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:54
Hallo mede tweakers

Ik heb een dilemma, Ik heb van mijn eindejaarsuitkering een nieuwe racefiets gekocht.
Bij thuis komst zag ik dat er carbon wielen inzaten, Deze hadden eigenlijk niet op het model moeten zitten
en zijn ruim 800/900 euro duurder dan de wielen die op dit model hadden moeten zitten.

Na enkele dagen neemt de fietswinkel contact op met de mededeling dat er een fout is gemaakt
en dat de wielen moeten worden omgeruild. Op zich hebben ze gelijk dat er een fout gemaakt is, aan de andere kant moet je volgens mij conform consumenten recht een artikel verkopen voor de prijs waar in deze show room staat, De fiets stond ook in de winkel met deze zelfde wielset, Ik heb de fiets namelijk direct meegenomen bij aankoop rechtstreeks uit de showroom.

Wat zouden jullie doen? uit eerlijkheid terug gaan naar de winkel en de wielset omruilen, Of de wet volgen en de wielset houden?

Acties:
  • +66 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:47
Kezer Soze schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:41:
Hallo mede tweakers

Ik heb een dilemma, Ik heb van mijn eindejaarsuitkering een nieuwe racefiets gekocht.
Bij thuis komst zag ik dat er carbon wielen inzaten, Deze hadden eigenlijk niet op het model moeten zitten
en zijn ruim 800/900 euro duurder dan de wielen die op dit model hadden moeten zitten.

Na enkele dagen neemt de fietswinkel contact op met de mededeling dat er een fout is gemaakt
en dat de wielen moeten worden omgeruild. Op zich hebben ze gelijk dat er een fout gemaakt is, aan de andere kant moet je volgens mij conform consumenten recht een artikel verkopen voor de prijs waar in deze show room staat, De fiets stond ook in de winkel met deze zelfde wielset, Ik heb de fiets namelijk direct meegenomen bij aankoop rechtstreeks uit de showroom.

Wat zouden jullie doen? uit eerlijkheid terug gaan naar de winkel en de wielset omruilen, Of de wet volgen en de wielset houden?
Je hebt dus een bestelling geplaatst voor een fiets zonder carbon wielen. Je kreeg een fiets geleverd met carbon wielen en nu wil de fietsenwinkel deze carbon wielen graag terug om je de wielen te leveren die je besteld en betaald hebt.

Dat heeft toch niks met eerlijkheid te maken? Natuurlijk hoor je terug te gaan naar de winkel om je wielen om te laten wisselen...

Je was toch ook terug gegaan als de fiets veel slechtere wielen had gehad dan wat je besteld had?

Ik weet niet wat er bij de fiets stond. Stond er bij de fiets een vaste prijs bordje? Of een 'vanaf xxxx euro?

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Hallo mede tweakers

Simpel. gewoon omruilen die wielen en door met je leven als een mooi persoon.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
President schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:45:
[...]

Je hebt dus een bestelling geplaatst voor een fiets zonder carbon wielen. Je kreeg een fiets geleverd met carbon wielen en nu wil de fietsenwinkel deze carbon wielen graag terug om je de wielen te leveren die je besteld en betaald hebt.

Dat heeft toch niks met eerlijkheid te maken? Natuurlijk hoor je terug te gaan naar de winkel om je wielen om te laten wisselen...

Je was toch ook terug gegaan als de fiets veel slechtere wielen had gehad dan wat je besteld had?

Ik weet niet wat er bij de fiets stond. Stond er bij de fiets een vaste prijs bordje? Of een 'vanaf xxxx euro?
Dat is bij koop in de winkel wat kort door de bocht. Als je een fiets ziet die €X kost, er is niet iets geks aan en je sluit ter plekke de overeenkomst en neemt de fiets mee zie ik dat in beginsel als ondernemersrisico. Hierbij weeg ik ook mee dat een wielset niet direct opvalt als het afwijkt ten opzichte van bijvoorbeeld een groepset.

Wat nog wel van belang kan zijn is de afwijking tov de prijs van de fiets zelf. Als het een fiets is van €4k, kan het best aannemelijk zijn dat er Carbon wielen onder zitten. Als het een fiets is van €1k, wordt het weer wat minder aannemelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kezer Soze
Nee, fiets stond in de showroom en heb de fiets daar ter plekken gekocht en meegenomen,
ik woon +/- 75 km van de winkel vandaan. Fiets stond in de winkel met deze wielset er in.
was me niet opgevallen, maar de winkelier ook niet, ze hebben ter plekken nog de wielen voor
me uit de fiets gehaald zodat ik deze in de auto mee kon nemen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:32

Grvy

Bot

Bij thuis komst zag ik dat er carbon wielen inzaten
de fiets stond ook in de winkel met deze zelfde wielset, Ik heb de fiets namelijk direct meegenomen bij aankoop rechtstreeks uit de showroom.
Dus je wist het al?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezer Soze
@ president , fiets was ongeveer € 5.000,-
het was me niet opgevallen dat er andere wielen in zaten. Wist wel dat er geen
carbon wielen inzaten bij dat model, maar zoals eerder aangeven had ik bij aankoop niet gezien dat dit niet de velgen waren die er bij hoorde, Zijn vrij neutrale velgen, niet enorme aero carboen wielen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:17
Hallo mede tweakers
.....
Fatsoenlijk blijven. Wielset ruilen.
Wel zou ik de winkelier reiskosten vragen of voorstellen dat ze de set bij jou ruilen oid.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kezer Soze schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:49:
Nee, fiets stond in de showroom en heb de fiets daar ter plekken gekocht en meegenomen,
ik woon +/- 75 km van de winkel vandaan. Fiets stond in de winkel met deze wielset er in.
was me niet opgevallen, maar de winkelier ook niet, ze hebben ter plekken nog de wielen voor
me uit de fiets gehaald zodat ik deze in de auto mee kon nemen
"Stort m'n geld maar terug, en kom de fiets op zondag 29 december maar ophalen, zo rond een uurtje of 13:00"

En dan afwachten wat hun reactie gaat worden.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

stutrecht schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:48:
Wat nog wel van belang kan zijn is de afwijking tov de prijs van de fiets zelf. Als het een fiets is van €4k, kan het best aannemelijk zijn dat er Carbon wielen onder zitten. Als het een fiets is van €1k, wordt het weer wat minder aannemelijk.
En wat er is besproken en wat voor informatie er bekend was bij de koop. Als de verkoper bijvoorbeeld expliciet vraagt of de TS carbon-wielen of normale wielen wil, TS geeft aan dat hij normale wielen wil en hij krijgt toch carbon-wielen, dan is dat duidelijk een fout die beide partijen niet zo hadden bedoeld. Of als er bij de fiets een bordje met eigenschappen stond met daartussen ook normale wielen.

Maar gezien het in de winkel gekocht is er vast geen expliciet lijstje ondertekend en geen bon gegeven waar de wielen expliciet benoemd waren?

Heb je de fiets ook nog bij de winkel getest? Als je een proefrit maakt met carbon-wielen en je zegt dat je dit wel wil, en de winkel geeft hem ook zo mee, dan wordt het voor de winkel al een lastiger verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 21-12-2024 13:32 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +46 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:38
De casus verandert wel doordat jij hebt aangewezen: “ik wil graag díe fiets daar”. Vervolgens een prijs overeengekomen. Daarna heb je ook díe fiets gekregen.

Dat daar opties op zitten is niet jouw probleem. Jullie hebben allebei zeer specifiek helder voor welk goed de koopovereenkomst is opgesteld. Het is zoals ik lees níet zo dat hij vervolgens zo’n fiets besteld heeft voor je en het daar fout ging. Jij hebt letterlijk de fiets ontvangen die je aanwees, waarop je een rondje reed en waarover de verkoper je uitgebreid heeft ingelicht en uitgelegd.

Van een fietsenmaker mag je verwachten dat hij 1) weet elke fietsen in de showroom staan en 2) welke evt opties erop zitten.

Zelfs bij het leveren is het nóg de fietsenmaker niet opgevallen.

Ergo: meneer fietsenmaker heeft pech. De overeenkomst is al volledig uitgevoerd en alle handelingen zijn gedaan. Strik erom en door!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dus je was ok met een fiets zonder carbon wielen maar door een foutje van de winkelier heb je die nu toch en heeft de winkelier een strop van een paar 100 euro.

Hoe is dat een moreel dilemma? Volgens mij zoek je gewoon een excuus om die winkelier de middelvinger te geven. Dat heeft weinig te maken met moraliteit, ondanks dat je die schijn probeert te wekken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +50 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

evilution schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:33:
Hoe is dat een moreel dilemma? Volgens mij zoek je gewoon een excuus om die winkelier de middelvinger te geven. Dat heeft weinig te maken met moraliteit, ondanks dat je die schijn probeert te wekken.
Omdat de TS naar eer en geweten weten 150km heeft gereden, een fiets in de winkel heeft uitgezocht, gekocht en betaald, en de fiets al lang en breed in zijn schuur heeft staan, en niet zo'n zin heeft om dat allemaal nog een keer opnieuw te doen?

Er zijn al vaak genoeg discussies geweest over de toon op dit forum in reacties op doodnormale vragen, dit is daar weer een perfect voorbeeld van, naar mijn mening.
Dus je was ok met een fiets zonder carbon wielen
Nee, de TS was ok met de fiets die hij in de winkel gezien heeft, en ik mag aannemen dat hij daar ook op heeft gezeten. Wielen waarvan hij dacht dat het geen carbon was, maar als hij nu nieuwe wielen krijgt heeft hij die dus niet uitgeprobeerd. Dat is nou net het hele punt van een fysieke winkel met showroom.

[ Voor 21% gewijzigd door bwerg op 21-12-2024 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:40

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik zou mezelf er niet fijn bij voelen. Zeker niet in een periode waarin winkeliers het zwaar hebben.

Echter, aangezien het hun fout is. Voorstellen dat ze bijvoorbeeld bij jou thuis de wielen komen omruilen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:22
Wat zou je zelf willen als jij de verkoper was? Meestal helpt het heel goed om je te verplaatsen in de “tegenpartij” en kom je zo snel tot een antwoord voor jezelf. Het feit dat je dit hier vraagt geeft al aan dat het je niet lekker zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:38

Marc H

- - Is wakker - -

t14wo schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:32:
De casus verandert wel doordat jij hebt aangewezen: “ik wil graag díe fiets daar”. Vervolgens een prijs overeengekomen. Daarna heb je ook díe fiets gekregen.

Dat daar opties op zitten is niet jouw probleem. Jullie hebben allebei zeer specifiek helder voor welk goed de koopovereenkomst is opgesteld. Het is zoals ik lees níet zo dat hij vervolgens zo’n fiets besteld heeft voor je en het daar fout ging. Jij hebt letterlijk de fiets ontvangen die je aanwees, waarop je een rondje reed en waarover de verkoper je uitgebreid heeft ingelicht en uitgelegd.

Van een fietsenmaker mag je verwachten dat hij 1) weet elke fietsen in de showroom staan en 2) welke evt opties erop zitten.

Zelfs bij het leveren is het nóg de fietsenmaker niet opgevallen.

Ergo: meneer fietsenmaker heeft pech. De overeenkomst is al volledig uitgevoerd en alle handelingen zijn gedaan. Strik erom en door!
Sterker nog, de fietsenmaker heeft zelfs zelf de wielen van de fiets gehaald voor transport. Dat het dan nog niet opvalt.... 8)7

Het lijkt mij dat je bij een fiets van 5000 controleert, voordat je de fiets in de winkel zet, of de juiste onderdelen erop zitten, de prijs klopt en eventuele gemonteerde accessoires vermeld.

TS, zou je de wielen 200-250 euro extra waard vinden? Probeer een dealtje te sluiten. De wielen die hij nu heeft zullen ook geen instappertjes zijn geweest en raakt hij toch wel weer kwijt.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:00
No way dat ik terug zou gaan als ik een showroommodel heb gekocht. Dan heb ik die fiets gekocht in de staat zoals hij daar stond, tenzij nadrukkelijk anders besproken.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

olafmol schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:46:
Wat zou je zelf willen als jij de verkoper was?
Dit kun je natuurlijk net zo goed omdraaien, als de winkel zich in de klant verplaatst zouden ze kunnen snappen dat ze een domme fout hebben gemaakt en het een beetje lullig is dat de klant daarom die wielen nu moet komen terugbrengen. Nog los van het feit dat de TS dan een fiets heeft die hij niet heeft uitgeprobeerd, en dat is bij zo'n dure fiets eigenlijk ook gewoon niet oke.

Een beetje inschikken zou moreel leuk zijn, maar de winkel mag dat ook wel doen. Ja, soms maak je als winkel een keer verlies als je een domme fout maakt (als de verkoopmarges dat niet gewoon al dekken), dat hoort bij het vak.

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 21-12-2024 13:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Neem anders even contact op en vraag of je er samen uit kunt komen, bv door een paar honderd euro bij te betalen.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

bwerg schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:40:
[...]

en de fiets al lang en breed in zijn schuur heeft staan,
En z'n snater heeft gehouden tot de winkelier contact op nam...

En dan hier de vermoorde onschuld uithangen. Sorry hoor, maar ik merk helemaal niks van een "moreel dilemma" bij TS.
Eerlijkheid is maar een optie kennelijk.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:03

voz

De echte kenner

Strikt genomen kan ik me voorstellen dat je het recht hebt om de wielen te houden, omdat deze erin zaten bij aankoop. Je hebt de fiets gekocht zoals gezien.

Als jij zonder kennis vooraf, naar de winkel bent gegaan en ter plekke hebt bepaald dat die fiets met die specs, zoals die er staat, jou het bedrag waard is, is het een ander verhaal dan wanneer jij vooraf precies de specs wist en dus weet dat de wielen er eigenlijk niet bij horen.

Dat je de vraag stelt, zegt al dat het je niet lekker zit. Ruil de wielen om, maar je mag wel compensatie verwachten voor het ongemak.
Wellicht het verschil in waarde tussen de originele wielset en carbon wielset door de helft en dat bedrag bijbetalen?

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Wat staat er op de factuur? En wat stond er op het kaartje?

Dus als er op de factuur je model staat incl opties of op het kaartje in de winkel maak je een kans.

Maar jij loopt dus een winkel in met 5k op de pinpas, wijst een fiets aan en gaat weer naar huis met die fiets in de stationwagen? Bijzonder. Of had je haast omdat je wel die wielen gespot had en gehoopt op een foutje van de bank?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zou er zoiets van maken:

"Ik had er in alle eerlijkheid niet bij stil gestaan, ik begrijp dat jullie deze carbon wielen graag terug willen omdat jullie deze eigenlijk niet bij deze fiets hadden willen verkopen voor deze prijs. Gezien de afstand is het voor mij wel een dagdeel om de wielen bij jullie te brengen. Wat stellen jullie voor?"

Dan houdt je het hiermee open:
  1. gereduceerd aanbod
  2. zij komen langs
  3. zij vragen jou langs te komen
Bij 3) zou ik mijn poot stijf houden, het moet van beide kanten komen en dan mag er wel wat tegenover staan.

Ik zou met een fiets van €5.000 wel oppassen voor die 10% van de waarde, je wilt ook nog graag garantie bij ze hebben neem ik aan.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:02
Apart dat de fietsenwinkel je de fiets zo meegeeft (zelfs demonteerd en in je auto stopt) terwijl dit niet hun bedoeling is...

Verder zou ik zeggen; kom hier bij mij de wielset maar wisselen, het is tenslotte hun fout.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Had je het andersom ook een probleem gevonden? Je koopt een model uit de winkel en een van de eigenschappen blijkt toch anders (slechter) te zijn nu je dit thuis goed controleert (stond dus ook verkeerd op het bordje wat erbij stond). Dan ga je toch ook terug?

Ik snap het morele hier ook niet zo. Welke waarden zijn hier in het geding?

Wees een vent en laat hen langskomen om die set te vervangen.

Juridisch gezien maakt het nog uit wat er is overeengekomen en op papier staat. Als je een overeenkomst hebt voor die fiets as-is, dan mag je hem houden. Als je een overeenkomst hebt voor een Ultrafiets 2000 met stalen velgen en 4 versnellingen, dan moet je de verkeerd geleverde fiets teruggeven en moet de winkel jou de correcte fiets leveren.

Wat heb je afgesproken en wat kun je hard maken? Als er op de bon staat dat je een showmodel koopt in de staat waar hij op dat moment in verkeert, dan heb je geluk.

Als je een auto had gekocht en de verkoper heeft per ongeluk zijn portemonnee in de bijrijdersstoel laten liggen, was die dan ook van jou?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het "juiste" antwoord is zonder meer dat je eerlijk bent en de wielen teruggeeft. Dat zou jij ook willen als het jouw winkel was. De wet volgen is het absolute minimum om geen crimineel te zijn. Als je meer dan 1 stap boven een crimineel wil zitten weet je wat je moet doen...

Ik snap ook wel dat het lastig is om afstand te doen van een mooi nieuw speeltje, het zijn vast fijne wielen. Zelf zou ik ook niet staan te springen om ze terug te brengen. Mensen zijn niet goed in afstaan wat ze in handen hebben, ook als ze daar rationeel gezien geen enkel recht op hebben.

Lees mijn bericht dus niet als kritiek maar als het zetje in de rug waar je om vraagt. Je weet het antwoord namelijk best anders had je dit bericht niet gepost. Dus, je bent geen lul omdat je die wielen niet terug wil brengen maar gewoon een mens dat worstelt met z'n eigen gevoelens. Daarom geef ik je liever een compliment voor het stellen van de vraag want je weet best welk antwoord je gaat krijgen.

Onderbuikperspectief: Als je een fiets van 5000 euro kan betalen dan heb je duidelijk financiele ruimte. Als je zoveel geld aan een hobby kan uitgeven dan vind ik het morele dilemma wel meevallen. Je komt niks te kort en je hebt dat soort wielen niet echt nodig. Je zou die wielen kunnen kopen als je ze echt wil hebben.

Ik vind het wel redelijk dat de winkel wat extra moeite moet doen om hun eigen fout op te lossen. Bijvoorbeeld door de fiets/wielen op te komen halen of ze bij thuis te komen vervangen of op z'n minst de portokosten te betalen.

Je zou nog kunnen proberen om een dealtje te sluiten met de fietsenmaker en de wielen te kopen tegen een lagere prijs. Dat spaart werk, gedoe en tijd. De winkelier kan ze nu toch niet meer als nieuw verkopen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Heb je gevraagd wat hij voor de wielen wil hebben? Als je ze fijn vind er ze zijn normaal €1000 zou ik gewoon voorstellen dat je er €500 voor betaald, anders mag hij ze om komen ruilen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48

Honesty

kattenneus!

Niemand kan in jouw hoofd kijken, als je in volle vertrouwen de fiets zo hebt gekocht en je kwam er thuis echt pas achter dat er betere wielen opzaten zal ik het zo laten.pech voor de fietsenwinkel. Als je willens en wetens de fiets meegenomen hebt omdat je zag dat er veel duurdere wieien onder zaten zal ik het ook zo laten. Ik zie dus geen moreel dilemma. Je koopt de fiets als showroommodel en zal raar zijn dat de winkel na de koop ineens de versnellingen eraf haalt en er veel slechtere ophangt.

Festina lente

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Vergelijk het met een auto, je gaat een proefrit rijden op lichtmetalen velgen, koopt vervolgens de auto en de handelaar contact jou later (thuis) dat hij op staaltjes meegenomen moest worden? Of staan er op de overeenkomst/factuur onderdelen vermeld die bevestigd zouden zijn? Dat maakt het verhaal anders.

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kurkentrekker schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:34:
Als je een auto had gekocht en de verkoper heeft per ongeluk zijn portemonnee in de bijrijdersstoel laten liggen, was die dan ook van jou?
offtopic:
Gefeliciteerd! Je bent de winnaar van het meest irrelevante voorbeeld van het jaar.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
@bwerg [hoezo, gaat er toch om wat er op de overeenkomst staat en wat er bijvoorbeeld op het kaartje stond wat aan de fiets hing, dus de voorwaarden? Daar heb ik heb ik nog niks over gelezen.

Edit: zit niet helemaal lekker te lezen excuus.

[ Voor 62% gewijzigd door plaspvd op 21-12-2024 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:03
Hallo mede tweakers

Dik gedrukte hangt volgens mij af van uiting.

Je kan bijvoorbeeld best een full option auto (of fiets) neer zetten in de showroom met een vanaf prijs waarvoor je niet het showmodel kan kopen.

Staat er echter geen vanaf prijs, maar bijvoorbeeld een 'meeneem prijs' voor dat specifieke showmodel, dan zou het een ander argument kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:40
Tja, doe mij die fiets betekent die fiets voor de gevraagde prijs. Als jij weet (en je geeft eigenlijk aan dat je dit al wist.....) dat er een foutje wordt gemaakt vind ik daar wat van - en jij ook want anders had je dit topic niet geopend. Sterker, ik krijg het idee dat je die wielen heel graag wilt hebben.

2 opties: Bespreek met de fietsenmaker of je tot elkaar kunt komen, jij hebt waarschijnlijk belang bij toekomstige service en wilt dus een "relatie" op goeie voet. Andere optie: Zij komen de wielen netjes bij jou wisselen, hun fout en dus moeten zij de pijn van reizen en werk dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:22
bwerg schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:50:
[...]

Dit kun je natuurlijk net zo goed omdraaien, als de winkel zich in de klant verplaatst zouden ze kunnen snappen dat ze een domme fout hebben gemaakt en het een beetje lullig is dat de klant daarom die wielen nu moet komen terugbrengen. Nog los van het feit dat de TS dan een fiets heeft die hij niet heeft uitgeprobeerd, en dat is bij zo'n dure fiets eigenlijk ook gewoon niet oke.

Een beetje inschikken zou moreel leuk zijn, maar de winkel mag dat ook wel doen. Ja, soms maak je als winkel een keer verlies als je een domme fout maakt (als de verkoopmarges dat niet gewoon al dekken), dat hoort bij het vak.
Het gaat hier om bijna 1000 euro toch. En fouten maken doen we allemaal wel eens. Wie zegt dat de winkel die wielen niet zelf wil komen ophalen en omruilen? Of voor een schappelijke bijbetaling de TS deze wielen wil laten houden? Precies zoals je zegt: elkaar opzoeken en samen tot een oplossing komen waar je beiden blij van wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:47
Je hebt de fiets zoals je aangeeft gekocht met "die daar graag", en betaald. Ze hebben vervolgens nog wielen eruit gehaald om hem te kunnen vervoeren . Er is dus feitelijk gewoon gekocht wat er is gekocht . Op het moment dat de wielen eruit gehaald werden had er nog naar mijn idee aan de rem getrokken kunnen worden .

Vervolgens ga je tig kilometers naar huis, en komt de fietsenhandel er achter dat de verkeerde velgen op de verkochte fiets zaten . Je stelt een vraag i.v.m. je moraal kompas. velgen zouden normaal een extra 900 euro zijn geweest . Ik zou om je moraal kompas gerust te stellen aanbieden een x prijs bij te betalen omdat je nu de velgen hebt . Zit een prima marge op fietsen dus met een 2/3 honderd bijbetalen moet dat lukken denk ik .

Gevolg iedereen happy , je kun je met een gerust hart dit achter je laten , en terug komen mocht je een garantie dingetje hebben . Op de fiets springen wordt hem vandaag toch niet met dat k..weer van vandaag :+)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je hebt niet een fiets besteld, je hebt een showroomfiets gekocht. De verwachting is dan dus ook dat je 'm as-is meekrijgt, en dat is gebeurd.
Winkel kan nu weinig klagen, dan hadden ze maar een ander prijskaartje op die fiets moeten zetten. Het is absoluut niet zo dat je had moeten weten dat de prijs niet klopte, showmodellen zijn vaak een stuk goedkoper omdat ze gebruikt worden voor testritten e.d.

In ieder geval niet bijbetalen, de prijs die je overeen bent gekomen voor het product dat je hebt meegekregen klopt gewoon. Als je 'm terug wil sturen dan mogen ze zelf met een oplossing komen en 'm ophalen, dat is niet aan jou.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:06

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

@Kezer Soze Kan ik het als volgt globaal samenvatten?
- Je ging naar de winkel voor die specifieke fiets
- In de showroom stond de fiets die je wilde
- Jij zegt tegen verkoper: "Die wil ik"
- Verkoper zegt: "Okee, deal"
- Jij betaalt, medewerkers demonteren de wielen voor transport in jouw eigen auto

Indien dat het geval is lijkt mij dat je voor die specifieke fiets hebt gekozen zoals 'ie daar in de showroom stond, incl carbon velgen. Als volgende stap zeker: "Oh ja, er zit ook een verkeerde derailleur op; er hoort een instapmodel op te zitten ipv een topmodel"

Mijn vader had ooit ook ongeveer zoiets toen hij een auto bij de dealer wilde kopen. Hij had een mooie gezien met lichtmetalen velgen e.d. Aangegeven dat hij die auto wilde hebben. Bij aflevering zaten er ineens standaard stalen velgen onder. "Ja meneer, die lichtmetalen velgen horen niet bij dat model"
Mijn vader was het er niet mee eens en toen hij de koop af wilde blazen, omdat ze hem niet de auto wilde leveren zoals hij hem had geselecteerd en voor de afgesproken prijs, kon het na wat vijven en zessen ineens wel.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:57
Poeh.... ja uit fatsoen zou je de wielen wel moeten omruilen. Maar je woont ook niet echt om de deur.... kortom, laat de winkel maar met een voorstel komen om ze bij jou aan huis te switchen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Barrycade schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:09:

Maar jij loopt dus een winkel in met 5k op de pinpas, wijst een fiets aan en gaat weer naar huis met die fiets in de stationwagen? Bijzonder. Of had je haast omdat je wel die wielen gespot had en gehoopt op een foutje van de bank?
Wat is er bijzonder om een winkel in te gaan, iets aan te wijzen en dat mee te nemen? Waaruit concludeer je dat hij haast had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Oon schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:27:
Je hebt niet een fiets besteld, je hebt een showroomfiets gekocht. De verwachting is dan dus ook dat je 'm as-is meekrijgt, en dat is gebeurd.
Webshop kan nu weinig klagen, dan hadden ze maar een ander prijskaartje op die fiets moeten zetten. Het is absoluut niet zo dat je had moeten weten dat de prijs niet klopte, showmodellen zijn vaak een stuk goedkoper omdat ze gebruikt worden voor testritten e.d.
Welke webshop :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het is de koper en de verkoper niet opgevallen in de winkel.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Gefixt, fysieke winkels bestaan in mijn hoofd niet meer blijkbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou de winkel aanbieden een x bedrag (wat ik er voor over heb) extra te betalen en als zij daar niet mee akkoord gaan dan zou ik mijn adres geven met de opmerking dat zij de wielen kunnen komen ophalen. Dan laat je zien dat je hen wil helpen hun fout op te lossen zonder dat het je teveel werk kost. Het is dan aan de fietsenwinkel of zij het verschil tussen jouw extra betaling en die 1000 euro de moeite waard vinden om langs te komen (en om als knieperds te boek te staan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gewoon ruilen..

Maar: het is onredelijk dat ze verwachten dat jij naar hen rijdt. Zowel qua reiskosten als -tijd.

Geef inderdaad aan dat ze het ter plekke bij jou kunnen omruilen - waarbij de fiets met juiste wielen natuurlijk weer in rij-klare staat wordt aangeboden..
Of de wet volgen en de wielset houden?
Aan welke wet denk je dan? Heel concreet, wet en artikelnummer, cq. concrete uitspraken voor jurisprudentie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

stylezzz schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:48:
Poeh.... ja uit fatsoen zou je de wielen wel moeten omruilen. [knip]
Dit snap ik niet zo goed. Dat de winkelier achteraf op de verkoop terug komt is ook niet netjes toch?

Als het een fout is, is het hun fout, en zou je ook kunnen zeggen dat het hen zou sieren dat ze daarvoor hand in eigen boezem steken en leergeld betalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:40
Als je als winkel een fiets te koop zet met een prijskaartje, dan mag je er vanuit gaan dat dit de totaalprijs is. Dat jij achteraf er achterkomt dat het standaard model geen carbon velgen heeft, is in deze niet relevant. Een fietsenmaker mag en kan opties voorzien op een fiets en deze mee in de standaard prijs verkopen. Tenzij er bij de verkoopprijs of mondeling wordt vermeld dat de carbon velgen optioneel zijn. Dan koop je ook bewust.

Sommige fietsenmakers hangen of zetten een plakkaat erbij met wat je krijgt voor een bepaalde prijs. Dan is er nooit discussie. Maar dit is hier niet het geval.

Een week geleden was ik toevallig in een fietsenwinkel en ik zag nogal een dure fiets (lees 12.000 euro), zo die is duur. De reactie was, kan wel wat af als die en die onderdelen worden vervangen door goedkopere.

De fietsenmaker heeft bij de verkoop geen signalen gegeven dat er een fout is gemaakt (tenzij op de factuur een andere velg merk/type staat want dan is het een inderdaad een foutje en heb je eigenlijk nop).

Ik zou aangeven dat je voor de aangegeven prijs in de winkel de fiets in zijn geheel hebt gekocht (as is) en hebt meegenomen. Niet meer van maken.

Moreel dilemma uiteraard maar eigenlijk niet jouw probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eigenlijk gewoon wat @CAPSLOCK2000 zegt:

Wettelijk heb je vast wel recht op je carbon velgen, hoewel "dwaling" altijd een ding kan zijn. Maar, is jouw moraal 1-1 gekoppeld aan de wet? Of alleen wanneer het uitkomt?

Draai het eens om zou ik zeggen: Op het bordje staat "superdeluxe carbonvelgen", maar het showroomodel heeft, omdat het een showroommodel is, "budget alu-velgen met carbonlook", waar je achter komt als ie in je schuur staat. Dan denk je toch ook niet "Ach, mazzeltje voor de verkoper, ik heb gekocht wat ik heb gekocht en nu snij ik mezelf voor een rug in de vingers?"

De reacties in dit topic waren dan ook niet geweest "da's pech geld weg", maar "gerechtelijk vierendelen en wel nu"

Bel die winkel op en zeg zoiets als "ik wil wel de kostprijs van de wielen bijbetalen, of kom langs met de juiste velgen en verwissel ze bij mij thuis". Zo gaat niemand er echt op achteruit, en kan iedereen met een gerust hart en schoon geweten het nieuwe jaar in.

Foutjes horen bij de leven, jij zou ook willen dat je niet genaaid wordt wanneer jij een oeps-momentje hebt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hippocampus schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:25:
[...]

Dit snap ik niet zo goed. Dat de winkelier achteraf op de verkoop terug komt is ook niet netjes toch?

Als het een fout is, is het hun fout, en zou je ook kunnen zeggen dat het hen zou sieren dat ze daarvoor hand in eigen boezem steken en leergeld betalen.
Als iemand een fout maakt moet je hem toch de kans geven het op te lossen? Ik snap het ook niet zo goed. Ts wist dat dit merk/model fiets geen carbon wielen had. Hij is specifiek voor dit merk/model gaan kijken (anders ga je geen 75km rijden) en komt er nu achter dat hij meer heeft gekregen dan waar hij voor betaald heeft. De fietsenwinkel betaald leergeld door het op hun kosten op te lossen.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 12:10
Barrycade schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:09:
Wat staat er op de factuur? En wat stond er op het kaartje?

Dus als er op de factuur je model staat incl opties of op het kaartje in de winkel maak je een kans.

Serieus?! Hoe argwanend kan je zijn, mijn god. . 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
RobinHood schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:41:
...Draai het eens om zou ik zeggen: Op het bordje staat "superdeluxe carbonvelgen", maar het showroomodel heeft, omdat het een showroommodel is, "budget alu-velgen met carbonlook", waar je achter komt als ie in je schuur staat. Dan denk je toch ook niet "Ach, mazzeltje voor de verkoper, ik heb gekocht wat ik heb gekocht en nu snij ik mezelf voor een rug in de vingers?"

De reacties in dit topic waren dan ook niet geweest "da's pech geld weg", maar "gerechtelijk vierendelen en wel nu"...
Het verschil is dat de fietsenhandelaar een ondernemer is die ondernemersrisico loopt en de TS de consument is die over het algemeen beter beschermd wordt. Het zijn wat mij betreft krokodillentranen van die handelaar.

Zoals je zegt, als de TS netjes wil zijn doet hij wat hier veel genoemd wordt: een bedrag extra betalen of de wielen op laten halen. Dan kan de handelaar kiezen en doet TS het gewoon netjes.

[ Voor 23% gewijzigd door Roenie op 21-12-2024 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

stylezzz schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:16:
[...]

Als iemand een fout maakt moet je hem toch de kans geven het op te lossen? Ik snap het ook niet zo goed. Ts wist dat dit merk/model fiets geen carbon wielen had. Hij is specifiek voor dit merk/model gaan kijken (anders ga je geen 75km rijden) en komt er nu achter dat hij meer heeft gekregen dan waar hij voor betaald heeft. De fietsenwinkel betaald leergeld door het op hun kosten op te lossen.......
Misschien heb ik weinig vertrouwen in de goeie bedoelingen van een winkel/verkoper.
Daardoor heb ik misschien een negatieve kijk op het 'oops, betaal nog ff wat bij of ruil het nog ff om'
verkooptrucjes zat tegenwoordig :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:06

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wettelijk heb je vast wel recht op je carbon velgen, hoewel "dwaling" altijd een ding kan zijn. Maar, is jouw moraal 1-1 gekoppeld aan de wet? Of alleen wanneer het uitkomt?

Draai het eens om zou ik zeggen: Op het bordje staat "superdeluxe carbonvelgen", maar het showroomodel heeft, omdat het een showroommodel is, "budget alu-velgen met carbonlook", waar je achter komt als ie in je schuur staat. Dan denk je toch ook niet "Ach, mazzeltje voor de verkoper, ik heb gekocht wat ik heb gekocht en nu snij ik mezelf voor een rug in de vingers?"

De reacties in dit topic waren dan ook niet geweest "da's pech geld weg", maar "gerechtelijk vierendelen en wel nu"

Bel die winkel op en zeg zoiets als "ik wil wel de kostprijs van de wielen bijbetalen, of kom langs met de juiste velgen en verwissel ze bij mij thuis". Zo gaat niemand er echt op achteruit, en kan iedereen met een gerust hart en schoon geweten het nieuwe jaar in.

Foutjes horen bij de leven, jij zou ook willen dat je niet genaaid wordt wanneer jij een oeps-momentje hebt.
Als ik in de showroom zeg: "Die wil ik" en ik neem die specifieke fiets mee? Ik koop 'm dus 'as-is' en dat werkt wat mij betreft beide kanten uit. Zeg ik: "Dat model wil ik," het showroommodel blijft staan en de winkelier maakt een nieuwe (evt uit doos) rijklaar? Dan wil ik inderdaad alles waarmee dat model geleverd dient te worden. Ze de winkelier daar per abuis luxere velgen onder zonder dat het mij in eerste instantie opvalt bij aflevering, dan ben ik uiteraard welwillend om die om te ruilen of evt een meerprijs te betalen als ik ze wil houden (waarbij ik wel zal proberen wat af te dingen voor het ongemak).
Het verschil zit 'm m.i. dan ook in of je een 'showroommodel' koopt of dat de fiets uit het magazijn komt en rijklaar gemaakt moet worden. Showroommodellen koop je naar mijn mening altijd 'as-is' met soms wat korting/extra's omdat het een showroommodel is (geweest).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
Hippocampus schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:25:
[...]

Misschien heb ik weinig vertrouwen in de goeie bedoelingen van een winkel/verkoper.
Daardoor heb ik misschien een negatieve kijk op het 'oops, betaal nog ff wat bij of ruil het nog ff om'
verkooptrucjes zat tegenwoordig :/
Hahahaha.... really? 8)7 jij denkt echt dat de winkel expres carbon wielen heeft gemonteerd om een paar dagen later de ts lastig te gaan vallen voor wat extra poen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

stylezzz schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:31:
[...]

Hahahaha.... really? 8)7 jij denkt echt dat de winkel expres carbon wielen heeft gemonteerd om een paar dagen later de ts lastig te gaan vallen voor wat extra poen?
Yep.

Edit: nouja, niet dat ze het in dit geval gedaan hebben, maar dat zulke acties voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hippocampus op 21-12-2024 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:02
Ik zit in kamp 'op laten halen' (of dat ze langs komen om die wielen om te wisselen). Dikke kans dat TS juridisch sterk staat dus het is een beetje hun probleem. Lijkt me dat TS niet opnieuw 150 km hoeft te rijden om hun probleem op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:52
Gwindorian schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:47:
Simpel. gewoon omruilen die wielen en door met je leven als een mooi persoon.
En vragen of de fietsenwinkel nog wat leuks kan doen voor de extra moeite, zeker als je ervoor moet rijden bijvoorbeeld.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Als op het bordje staat dat het 18 karaats goud is maar thuis is het gepoetst koper dan ben je opgelicht.

Dat is heel wat anders als dat hier aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in SF.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:52
Kalentum schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:38:
Ik zit in kamp 'op laten halen' (of dat ze langs komen om die wielen om te wisselen). Dikke kans dat TS juridisch sterk staat dus het is een beetje hun probleem. Lijkt me dat TS niet opnieuw 150 km hoeft te rijden om hun probleem op te lossen.
Vooral dit.

Nog even los van het feit dat de wielen inmiddels gebruikt zijn, neem aan dat TS er gewoon op gereden heeft. Kunnen ze het dan nog verkopen of is een deal als 'ik betaal nog 200 euro of jullie komen hierheen in het weekend of in de avonduren zodat ik er niet vrij voor hoef te nemen' ook voor de winkel een betere optie.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Kalentum schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:38:
Natuurlijk is dit het probleem van de winkel. Maar het staat de ts vrij om het gesprek aan te gaan. Aan huis omwisselen is een optie, maar indien de ts het wel kekke wielen vind kan hij misschien een voorstel doen om ze voor een mooie prijs over te nemen. Vragen staat vrij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Teruggeven natuurlijk.
Maar hun fout dus hun oplossing.
Zij mogen het komen halen op een gezette tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 20:05
Volgens mij is een prijsfout de enige vergelijkbare omstandigheid waarin de winkelier een verkocht product alsnog terug mag halen. €900 euro op €5000 is een hele normale korting, zeker voor een showroommodel. Een showroom- of uitloopmodel gaat regelmatig voor 50% korting weg.

Misschien als je denkt 'verschil met andere wielen merk ik niet', laat ze dan maar aan huis komen om die wielen om te wisselen + dikke kortingsbon/cash in het handje. Nu is de fietsenwinkel immers zowel inkoopprijs als winst kwijt. Als hij jou de winst cadeau doet (zeg €200) dan speelt hij iig quitte als hij die wielen aan een ander kan verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezer Soze
@ Moderator CSA/

Wet nummer weet ik niet, wel weet ik dat in het consumentenrecht staat dat een artikel verkocht moet worden tegen de prijs die op het artikel staat, wat in dit geval gebeurd is. Enkel als het voor de consument overduidelijk moet zijn dat het niet klopt, geld deze regel niet. Bijvoorbeeld ls als een computer van $ 1.999,- geprijsd is voor $ 19,99 dan heeft de winkelier niet voor dit bedrag te verkopen omdat er overduidelijk een fout gemaakt is. Dat gaat in dit geval niet op. De fiets stond in de winkel voor die prijs. `er is afgerekend voor de specifieke fiets, en daarnaast hebben ze zelf ter plekke die wielen nog uit het frame gehaald en los meegegeven.
Conform consumenten recht is het zeer aannemelijk dat ze de fiets voor de prijs die op het prijskaartje stond hadden moeten meegeven met de desbetreffende wielen zelfs als ze ter plekke voor het moment van afrekenen de fout hadden opgemerkt,

[ Voor 3% gewijzigd door Kezer Soze op 21-12-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:17
Kezer Soze schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:58:
@ Moderator CSA/

Wet nummer weet ik niet, wel weet ik dat in het consumentenrecht staat dat een artikel verkocht moet worden tegen de prijs die op het artikel staat, wat in dit geval gebeurd is. Enkel als het voor de consument overduidelijk moet zijn dat het niet klopt, geld deze regel niet. Bijvoorbeeld ls als een computer van $ 1.999,- geprijsd is voor $ 19,99 dan heeft de winkelier niet voor dit bedrag te verkopen omdat er overduidelijk een fout gemaakt is. Dat gaat in dit geval niet op. De fiets stond in de winkel voor die prijs. `er is afgerekend voor de specifieke fiets, en daarnaast hebben ze zelf ter plekke die wielen nog uit het frame gehaald en los meegegeven.
Conform consumenten recht is het zeer aannemelijk dat ze de fiets voor de prijs die op het prijskaartje stond hadden moeten meegeven met de desbetreffende wielen zelfs als ze ter plekke voor het moment van afrekenen de fout hadden opgemerkt,
Er is ook nog verschil tussen "in je recht staan" en je gewoon fatsoenlijk gedragen. Op je strepen staan is niet netjes, juridisch misschien wel haalbaar maar toch beetje klein.
TS zou beter het gesprek aangaan met de winkelier, kans dat de winkelier niet te flauw is en de wielset voor kleine meerprijs laat zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 18:12
Als er sprake is van een overduidelijke vergissing: oplossen met de winkel. Maar ik zie niet in hoe er sprake kan zijn van een overduidelijke vergissing als je in de winkel een fiets die daar staat koopt. Daar speelt ook nog bij mee dat de winkelier bij het maken van de factuur de informatie van de fiets nog opgezocht heeft in z'n computer. Kortom: jammer voor de winkelier.
Denk je eens in als het andersom was geweest: 'doet u mij die fiets maar '. 'OK, we vervangen even die mooie carbon wielen door de wielen die erbij horen en dan krijgt u de fiets'. Hoe zou je dan gereageerd hebben?
Het klinkt wat mij betreft bijna als een scam: de fiets met prijskaartje te koop zetten met een optie die niet bij de prijs in zit.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 18:51

thijsco19

KTM 990 SMT

Vergeet ook niet dat bij het wisselen naar niet carbon wielen de eigenschappen van die fiets veranderen.
Carbon wielen zullen lichter zijn waardoor het gewicht van de fiets veranderd. Ook zullen de rij- en stuureigenschappen veranderen.
Aangezien TS ermee heeft gefietst is hij akkoord gegaan met de fiets en bijbehorende eigenschappen.

Kan een winkel dan achteraf de eigenschappen van een product wijzigen als je akkoord bent gegaan met de fiets zoals deze er stond (met dus de bijbehorende eigenschappen)?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:49

vrotogel

leest vooral mee

Je koopt een fiets uit de showroom. Zoals deze er staat. Lijkt me dat de wielen daar gewoon bij horen. Het verhaal van de fietsenverkoper is volgens mij jammer maar helaas. En zelfs met de mooie velgen denk ik dat ze verdienen op de fiets. Alleen iets minder. In mijn optiek zou de fietsenwinkel zijn mindere winst moeten accepteren en niet gaan klagen / claimen bij de klant dat ze een fout hebben gemaakt. Waarschijnlijk zouden ze dat ook niet hebben gedaan als er inferieure velgen op hadden gezeten.

Daag fietsenwinkel, geen andere velgen en onderhoud regel ik wel elders, in de buurt van waar ik woon.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:56
Als je een fiets hebt gekocht zoals deze in de showroom stond, dan hoort de hele fiets, inclusief de wielen, bij de koop, tenzij expliciet anders afgesproken. Dus geeft de verkoper aan wat de prijs is of hangt er een kaartje met prijs eraan dan is dat de prijs.

Controleer of er iets in de factuur of overeenkomst staat over de wielen of de complete samenstelling van de fiets.
Volgens het Nederlandse consumentenrecht moet een product geleverd worden zoals afgesproken en zoals je redelijkerwijs mocht verwachten. Als je de fiets gekocht hebt “zoals gezien” in de showroom, zijn de wielen onderdeel van wat je hebt gekocht.

Voel je je niet prettig erbij dan kan je in gesprek met de winkelier gaan en maak duidelijk dat je de fiets compleet hebt gekocht. Vraag waarom zij denken dat de wielen niet bij de koop horen. En bij het toch willen terug geven het belangrijkste, de verdere kosten zijn voor hen.

Houd er rekening mee dat ze desnoods de wielen terug pikken ( als in stelen ) als ze een service beurt geven.
Heb dit zelf meegemaakt met mijn vrouw haar fiets en haar zadel. Op het showroom model zat een luxe zadel op die we toch wilden hebben, de verkoper zei die zit er al op en hebben zo de fiets gekocht. De mede-eigenaar wilde het zadel terug. We zeiden nee, en bij een service beurt was het zadel eraf. We hebben rechtshulp en met CC betaald en het was zo geregeld. Kregen zelfs geld voor de service beurt terug. Met excuses van de andere eigenaar.

[ Voor 1% gewijzigd door Lord Anubis op 21-12-2024 19:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Lord Anubis schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:40:...Houd er rekening mee dat ze desnoods de wielen terug pikken ( als in stelen ) als ze een service beurt geven.
Heb dit zelf meegemaakt met mijn vrouw haar fiets en haar zadel. Op het showroom model zat een luxe zadel op die we toch wilden hebben, de verkoper zei die zit er al op en hebben zo de fiets gekocht. De mede-eigenaar wilde het zadel terug. We zeiden nee, en bij een service beurt was het zadel eraf. We hebben rechtshulp en met CC betaald en het was zo geregeld. Kregen zelfs geld voor de service beurt terug. Met excuses van de andere eigenaar.
Dat zou je onder verduistering kunnen scharen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:56
Roenie schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 20:14:
[...]
Dat zou je onder verduistering kunnen scharen toch?
Zal best, er werd geschreven over diefstal in een briefwisseling. Hier niet interessant maar zoals eerder door vrotogel geschreven werd , ergens anders je onderhoud laten verrichten. Heeft verders niets met onfatsoenlijkheid te maken. Het is eerder onrechtvaardig/matig dat ze het terug eisen, maar ze kunnen het proberen, toch. Net zoals deurwaarders die langskomen om een zadel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
@Kezer Soze Na alles gelezen te hebben zegt mijn onderbuik dat je wist wat je kocht en dat de prijs niet kon kloppen. Ik geloof ook niet dat je zonder gedegen vooronderzoek of inhoudelijke kennis een fiets van 5k op 75km afstand gaat kopen en meteen afrekent.

Volgens mij hebben we zo'n beetje alle kanten van de zaak belicht en is het nu aan jou om te laten weten wat je gaat doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 361276

5K uitgegeven en er zitten nog geen carbon wielen bij? Veel plezier met je nieuwe Bianchi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
bwerg schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:58:
[...]

offtopic:
Gefeliciteerd! Je bent de winnaar van het meest irrelevante voorbeeld van het jaar.
:+
Sure, sure, het ging wat kort door de bocht, maar het idee was dus dat je iets koopt waar nog iets op of aan zat dat de verkoper er niet bij had willen leveren, en dat ook niet had gedaan als hij zich er bewust van was. En dat is in zekere zin ook gebeurd, maar bonuspunten voor de scherpe opmerking hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wolly schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:47:
[...]

Als op het bordje staat dat het 18 karaats goud is maar thuis is het gepoetst koper dan ben je opgelicht.

Dat is heel wat anders als dat hier aan de hand is.
Dankjewel dat je éxact mijn punt maakt :)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenK
DjoeC schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:06:
@Kezer Soze Na alles gelezen te hebben zegt mijn onderbuik dat je wist wat je kocht en dat de prijs niet kon kloppen. Ik geloof ook niet dat je zonder gedegen vooronderzoek of inhoudelijke kennis een fiets van 5k op 75km afstand gaat kopen en meteen afrekent.

Volgens mij hebben we zo'n beetje alle kanten van de zaak belicht en is het nu aan jou om te laten weten wat je gaat doen.
Maar ook al weet je wat je koopt is juist bij een fiets in de showroom het helemaal niet vreemd dat 'ie net iets anders afgemonteerd is dan hetzelfde model in de catalogus. Een fietsenmaker wisselt wel vaker onderdelen en niet alleen een paar wielen, maar ook hele groepen. Elektronisch ipv mechanisch, Sram ipv Shimano. Er schijnen zelfs mensen te zijn die Campa willen 8)7

Los daarvan: als je een showroomexemplaar koopt, koop je - tenzij expliciet iets anders aangegeven wordt - dat specifieke exemplaar zoals het er staat. Dat is wat TS heeft gedaan. Juridisch ligt de bewijslast dat het anders is bij de fietsenmaker, niet bij TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
stylezzz schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:31:
[...]

In de autohandel komt dit heel vaak voor zoals hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZ2o17sNfCxmqqvPCF1sc8uE4_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q7ddqyYo1mwVvchIvHXo2wSg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik denk dat hier misschien nog wat context ontbreekt. @Kezer Soze had je vooraf de winkel gebeld/gemaild/gecontacteerd over de specifieke fiets en het model wat je wilde?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Kezer Soze
@ djoec
Je onderbuik klopt niet, Ik wist exact welke fiets ik ging kopen, was die kant op gegaan omdat ik op internet had gezien dat ze de fiets daar in mijn maat in de winkel hadden staan. Ik heb de fiets daar direct gekocht en meegenomen, kwam er pas twee dagen later achter toen ik zelf de wielen eruit haalde om er een tubeles setje banden op te zetten dat er carbon velgen onder zaten. Ik ging er eigenlijk vanuit dat er bij de fabriek een foutje was gemaakt en de fiets met onjuiste wielen aan de fietsenmaker was afgeleverd. Maar op een een of andere manier heeft de winkelier de fiets met de verkeerde wielset in zijn showroom gezet. Maar ga denk ik contact opnemen met wat zei een oplossing vinden. De moeite om het op te lossen moeten zij doen, en ik ga in ieder geval niet naar ze toe rijden, zij hebben een fout gemaakt. Niet ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Kezer Soze schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 22:37:
@ djoec
Je onderbuik klopt niet, Ik wist exact welke fiets ik ging kopen, was die kant op gegaan omdat ik op internet had gezien dat ze de fiets daar in mijn maat in de winkel hadden staan. Ik heb de fiets daar direct gekocht en meegenomen, kwam er pas twee dagen later achter toen ik zelf de wielen eruit haalde om er een tubeles setje banden op te zetten dat er carbon velgen onder zaten. Ik ging er eigenlijk vanuit dat er bij de fabriek een foutje was gemaakt en de fiets met onjuiste wielen aan de fietsenmaker was afgeleverd. Maar op een een of andere manier heeft de winkelier de fiets met de verkeerde wielset in zijn showroom gezet. Maar ga denk ik contact opnemen met wat zei een oplossing vinden. De moeite om het op te lossen moeten zij doen, en ik ga in ieder geval niet naar ze toe rijden, zij hebben een fout gemaakt. Niet ik
Dit is naar mijn idee de juiste aanpak. Chapeau!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
RobinHood schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:50:
[...]

Dankjewel dat je éxact mijn punt maakt :)
Geen dank, je punt gaat blijkbaar over een totaal niet vergelijkbare (juridische) situatie en slaat eigenlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
@ djoec
Heel netjes van je, alleen je aanname klopt niet. Fietsen worden altijd met het achterwiel in de fiets en het voorwiel los geleverd. Dus ergens in het proces heeft iemand eigenlijk dat achterwiel gewisseld.
Heb je wel dezelfde cassette en remschijf als in de folder?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ja ik hier
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo Kezer Soze

Ik zie dat je je zelf begint teggen te spreken in het begin zeg je “Bij thuis komst zie ik dat er duurdere velgen inzitten”
En later geef je aan na 2 dagen bij het eruit halen van de wielen dat je het pas ontdekt hebt
Wat is het nou en tot hoevere is het nog betrouwbaar wat je schrijft
Alleen al de vraag van wat moet ik doen zegt voor mij al voldoende,ik zou gelijk gebeld hebben met de winkelier voor een oplossing en nu heb je gewacht tot zij bellen en daarna stel je de vraag eigenlijk tot hoevere je problemen kan krijgen als je de velgen houdt
Ik noem dit meer leven in een “ik” vorm wordt ik er beter van dan is het goed maar wordt ik ergens slechter van dan ga ik klagen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-05 19:43

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ja ik hier schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:02:
Ik noem dit meer leven in een “ik” vorm wordt ik er beter van dan is het goed maar wordt ik ergens slechter van dan ga ik klagen
Wat stel jij voor dan?
Alles wat je hebt weggeven en niet voor jezelf opkomen?
Tja, wie niet vraagt, krijgt niks en van wie niet opkomt wordt geprofiteerd.

TS koopt een fiets in de showroom voor afgesproken prijs en achteraf heeft verkoper daar spijt van en moet TS de velgen ruilen voor een goedkoper model?

Ja, zo kan ik ook fietsen verkopen...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:22

Yucon

*broem*

Ja ik hier schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:02:
Hallo Kezer Soze

Ik zie dat je je zelf begint teggen te spreken in het begin zeg je “Bij thuis komst zie ik dat er duurdere velgen inzitten”
Dat hoeft toch niet letterlijk op het moment van uit de auto stappen te betekenen :? Het een sluit het ander niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Waarom neemt die ondernemer niet gewoon zijn verlies? Nu heeft een topic op Tweakers te pakken: gelukkig voor hem, dat je hier geen namen mag noemen. Maar Lidl stuurde mij onlangs een product wat eigenlijk € 29,99 had moeten kosten, echter op een of andere manier heb ik het voor € 1,79 kunnen bestellen.

Het stond namelijk dubbel in de webwinkel: 1x voor € 5,99 en 1x voor € 29,99 en ik had dat wel gezien, maar op de € 5,99 was ook nog eens een kortingscode van 70% van toepassing. Ik verwacht niet dat Lidl mij gaat contacteren, of ik alsjeblieft het product retour wil nemen. Een goede ondernemer, gaat dan niet moeilijk doen als ze zelf de fout gemaakt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ja ik hier
Accretion schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:59:
[...]

Wat stel jij voor dan?
Alles wat je hebt weggeven en niet voor jezelf opkomen?
Tja, wie niet vraagt, krijgt niks en van wie niet opkomt wordt geprofiteerd.

TS koopt een fiets in de showroom voor afgesproken prijs en achteraf heeft verkoper daar spijt van en moet TS de velgen ruilen voor een goedkoper model?

Ja, zo kan ik ook fietsen verkopen...
Ook mensen die in een winkel werken maken fouten als jij bijvoorbeeld bij het overmaken van 200,00 euro een verkeerd rekening nummer zou invoeren zou je dan ook niet blij worden dat de tegen partij het geld gewoon terug stort

En mischien als je gelijk belt van he jullie hebben mij te dure velgen gegeven had de winkelier met een leuke oplossing kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Showmodel is as is gekocht en daarmee was m.i. de kous af, echter wel netjes van TS om toch afstand te doen van de velgen in ruil voor standaard wielen.

~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:05

Saven

Administrator

RaZ schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:59:
[...]

"Stort m'n geld maar terug, en kom de fiets op zondag 29 december maar ophalen, zo rond een uurtje of 13:00"

En dan afwachten wat hun reactie gaat worden.
@Kezer Soze enige juiste handeling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ja ik hier
MathiasMetzger schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:45:
Waarom neemt die ondernemer niet gewoon zijn verlies? Nu heeft een topic op Tweakers te pakken: gelukkig voor hem, dat je hier geen namen mag noemen. Maar Lidl stuurde mij onlangs een product wat eigenlijk € 29,99 had moeten kosten, echter op een of andere manier heb ik het voor € 1,79 kunnen bestellen.

Het stond namelijk dubbel in de webwinkel: 1x voor € 5,99 en 1x voor € 29,99 en ik had dat wel gezien, maar op de € 5,99 was ook nog eens een kortingscode van 70% van toepassing. Ik verwacht niet dat Lidl mij gaat contacteren, of ik alsjeblieft het product retour wil nemen. Een goede ondernemer, gaat dan niet moeilijk doen als ze zelf de fout gemaakt hebben.
Dat is een verschil van hoe je wilt leven ik ben niet de persoon die wil profiteren van fouten die mensen kunnen maken
Maar blijkbaar zijn er mensen die een hele week kunnen genieten van onbedoelde voordelen

En wat doe je als je bij de lidl 10 cent teveel betaald dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz

Stoer man. Gaf je dat een fijn gevoel?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:22
Je hebt ook zoiets als normen, waarden en fatsoen en dat zijn dingen die je steeds minder ziet tegenwoordig.
Dat blijkt ook maar weer aan sommige reacties hier.
"als we iemand kunnen naaien om er zelf beter van te worden dan doen we dat al te graag"

Er wordt steeds meer geklaagd dat er winkels verdwijnen omdat het te duur wordt om die open te houden.
Maar als er een fout gemaakt wordt dan kiezen velen toch voor zichzelf.
Natuurlijk is er een fout gemaakt maar om hiervan meteen zo van te willen profiteren.... het geeft wel aan wat voor persoon je dan bent.

Hopelijk gaat @Kezer Soze er met de winkel uitkomen zodat er voor beide een goede oplossing komt.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:29
@ djoec
Je mag dan richting die winkel zijn gegaan om precies die fiets, maar je hebt toch ook een proefrit gemaakt om te kijken of het wel bevalt, lijkt me. Als zij die wielen omwisselen, heb je een fiets die niet hetzelfde is.
Ik zou daar toch zeker ook een rondje op willen fietsen en het de winkel duidelijk maken, dat als het niet bevalt, je verwacht dat de koop ongedaan wordt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Ja ik hier schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:15:
[...]

Dat is een verschil van hoe je wilt leven ik ben niet de persoon die wil profiteren van fouten die mensen kunnen maken
Maar blijkbaar zijn er mensen die een hele week kunnen genieten van onbedoelde voordelen

Naar huis gaan: want ik ga niet voor € 0,10 aan de servicebalie staan, als Lidl die al heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:18

Wat een nonsens dit zeg, dus als de fietsenmaker per ongeluk een 0 teveel invult op het pin apparaat dan ga jij ook niet moeilijk doen?

Hier is gewoon een fout gemaakt, wat overduidelijk is. Kijk gewoon of je tot een oplossing komt met de fietsenmaker, dan zal hij zelf ook wel water bij de wijn doen. Je zou bijv. Een voorstel kunnen doen om de nieuwe wielen voor helft van de prijs over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Ad de Jong schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:25:
Je hebt ook zoiets als normen, waarden en fatsoen en dat zijn dingen die je steeds minder ziet tegenwoordig.
Dat blijkt ook maar weer aan sommige reacties hier.
"als we iemand kunnen naaien om er zelf beter van te worden dan doen we dat al te graag"

Er wordt steeds meer geklaagd dat er winkels verdwijnen omdat het te duur wordt om die open te houden.
Maar als er een fout gemaakt wordt dan kiezen velen toch voor zichzelf.
Natuurlijk is er een fout gemaakt maar om hiervan meteen zo van te willen profiteren.... het geeft wel aan wat voor persoon je dan bent.

Hopelijk gaat @Kezer Soze er met de winkel uitkomen zodat er voor beide een goede oplossing komt.
Fietsenmakers die naaien je anders ook maar al te graag, wanneer je de fiets voor onderhoud komt brengen. Ik zou mij geen seconde schuldig voelen tegenover de fietsen verkoper, als die perongeluk aluminium wielen inplaats van plastic wielen op de fiets gemonteerd heeft. Hij is de zogenaamde professional, dus dan is het ook aan hem om de fiets met juiste onderdelen af te leveren.

Wanneer je dan carbon wielen erop monteert, inplaats van aluminium wielen? Dan vind ik niet dat TS hier schuld in heeft: ik vind zelfs, dat de ondernemer niet zo moeilijk moet doen. Ik zou mij ook niet schuldig voelen, wanneer ik bij een autodealer een auto ingeruild heb met een gare versnellingsbak. Want ze zouden immers de dijk gewoon hebben kunnen controleren, alleen dat doen ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Je kunt ook vragen hoe de handelaar dit op zou willen lossen zonder dat jij gedoe hebt van een fout van hun kant. En uiteraard zonder in te boeten op de rijeigenschappen. Je hebt immers een fiets gekocht na een proefrit.

Misschien dat zij zelf met een voorstel komen waarin je jezelf kunt vinden. Ik kan mij voorstellen dat zij het ook zo soepel mogelijk willen oplossen. Als zij de wielen bijvoorbeeld tegen kostprijs verkopen dan hebben zij geen verlies.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:18
MathiasMetzger schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:35:
[...]

Fietsenmakers die naaien je anders ook maar al te graag, wanneer je de fiets voor onderhoud komt brengen. Ik zou mij geen seconde schuldig voelen tegenover de fietsen verkoper, als die perongeluk aluminium wielen inplaats van plastic wielen op de fiets gemonteerd heeft. Hij is de zogenaamde professional, dus dan is het ook aan hem om de fiets met juiste onderdelen af te leveren.

Wanneer je dan carbon wielen erop monteert, inplaats van aluminium wielen? Dan vind ik niet dat TS hier schuld in heeft: ik vind zelfs, dat de ondernemer niet zo moeilijk moet doen. Ik zou mij ook niet schuldig voelen, wanneer ik bij een autodealer een auto ingeruild heb met een gare versnellingsbak. Want ze zouden immers de dijk gewoon hebben kunnen controleren, alleen dat doen ze niet.
Lekker alle fietsenmakers over 1 kam scheren. Je doet misschien alsof je er moreel boven staat, maar je bepaald zelf wie je bent en waar je voor staat, niet iemand anders. Dus jij hebt er schijnbaar geen probleem mee om iemand te naaien om er zelf beter van te worden, dat zegt veel over de persoon die je bent. Er zit echt nog wel een heel groot gat tussen professional en een foutje maken/tussen bewust een auto inruilen met gare versnellingsbak en onbewust.

Maar nogmaals je bepaald helemaal zelf wie je wil zijn, maar eerlijkheid en fatsoen komen niet in je woordenboek voor als ik je bericht zo lees ;).

Ook al eerder aangegeven maar om toch proberen ietwat ontopic te blijven zou Ik gewoon kijken of je een deal kan maken met de fietsenmaker, dan heb je wellicht alsnog de betere wielen maar wel tegen een prijs waar iedereen tevreden mee is.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:48

EiT

Snap niet dat iedereen het opneemt voor de fietsenwinkel.

Je gaat naar de winkel, koopt iets waar prijs x op staat en neemt het mee naar huis. Fiets staat al enige tijd in de showroom en is feite gewoon een demo product en de prijs is take it or leave it.

Je had besloten om die fiets zoals die daar stond voor die prijs mee te nemen. Als daar duurdere velgen onder zitten: boeie.

Ik vraag mij af of er mensen zijn die het opnemen voor de winkelier dit ook zouden doen als ze zelf een auto kopen uit de showroom en bij thuiskomst achterkomen dat er meer opties opzitten dan geadverteerd (bijv. 19” velgen ipv 18” met wieldoppen). Vervolgens terug gaan en vragen of die opties er uit mogen of extra geld neer leggen omdat die extra opties te betalen.

Als dit online was geweest en de fiets met verkeerde velgen was geleverd was het een ander verhaal geweest. Deze fiets stond gewoon in de winkel en de winkel heeft meerdere momenten gehad deze fout te ontdekken, zelfs bij het inladen.

Er zit overigens genoeg marge op deze producten om dit te compenseren. Snap daarom niet dat de winkel hier terug gaat naar de klant.

Ik zou aangeven: ik heb de fiets zoals in de winkel stond gekocht voor de prijs die geadverteerd stond. De velgen voldoen prima voor mijn behoefte en zie daarom geen reden om ze om te ruilen voor een mindere variant.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:28
Ja ik hier schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:15:
[...]

Ik denk dat de uitdrukking 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten' heel erg van toepassing is op dit topic. Onder de groep die vindt dat TS de wielen absoluut niet mag houden bevinden zich blijkbaar mensen die voor elk wissewasje teruggaan naar de winkel.
Als ik met een televisie thuiskomt en het blijkt een LCD te zijn terwijl ik dacht OLED dan ben ik niet opeens ontevreden met het product of de winkel tenzij er sprake is van opzettelijke misleiding. Ook niet als het achteraf relatief duur blijkt te zijn voor LCD. In die zin 'neem ik dan mijn verlies'. De producent heeft blijkbaar een product gemaakt dat ik goed vond in vergelijking met de rest en de winkelier stelde me in staat om te vergelijken. Dat is het hele idee van een winkel bezoeken.

Het komt op mij onprofessioneel over van de winkel dat ze blijkbaar contact opnemen zonder meteen met een concreet voorstel te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
EiT schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:14:
Snap niet dat iedereen het opneemt voor de fietsenwinkel.

Je gaat naar de winkel, koopt iets waar prijs x op staat en neemt het mee naar huis. Fiets staat al enige tijd in de showroom en is feite gewoon een demo product en de prijs is take it or leave it.

Je had besloten om die fiets zoals die daar stond voor die prijs mee te nemen. Als daar duurdere velgen onder zitten: boeie.

Ik vraag mij af of er mensen zijn die het opnemen voor de winkelier dit ook zouden doen als ze zelf een auto kopen uit de showroom en bij thuiskomst achterkomen dat er meer opties opzitten dan geadverteerd (bijv. 19” velgen ipv 18” met wieldoppen). Vervolgens terug gaan en vragen of die opties er uit mogen of extra geld neer leggen omdat die extra opties te betalen.

Als dit online was geweest en de fiets met verkeerde velgen was geleverd was het een ander verhaal geweest. Deze fiets stond gewoon in de winkel en de winkel heeft meerdere momenten gehad deze fout te ontdekken, zelfs bij het inladen.

Er zit overigens genoeg marge op deze producten om dit te compenseren. Snap daarom niet dat de winkel hier terug gaat naar de klant.

Ik zou aangeven: ik heb de fiets zoals in de winkel stond gekocht voor de prijs die geadverteerd stond. De velgen voldoen prima voor mijn behoefte en zie daarom geen reden om ze om te ruilen voor een mindere variant.
We kunnen nog wel 300 whataboutisms verzinnen om voor jezelf te kunnen verantwoorden om die carbon wielen te houden. Laten we het houden bij de situatie houden die de ts schetst.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.