• degrotegast
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 03:38
Hoi,

Ik weet niet of dit helemaal het goede topic is, maar ik heb sinds een paar maanden het rare idee dat mijn telefoonnummer wordt misbruikt.

Ik word vaak gebeld door willekeurige mensen die mij vertellen dat ze gebeld zijn door mijn 06 nummer. Terwijl ik dat helemaal niet gedaan heb.

Ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd en mijn telefoon naar fabrieksinstellingen gebracht. Maar dit verhelpt het probleem niet. Het liefst vraag ik geen ander 06 nummer aan, want ik heb een heel makkelijk nummer.

Nu vroeg ik me af wat ik nog meer kan doen om dit probleem te verhelpen. En wat er allemaal mogelijk is door dit soort hacks.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:43
Je nummer is gespooft, niet gehackt. Je telefoon en SIM-kaart hebben hier verder niets mee te maken, iedereen kan helaas eenvoudig doen alsof ze van een willekeurig nummer bellen.

Je doet hier niets tegen. Mijn persoonlijke ervaring is dat de overlast waarschijnlijk wel weer afneemt na korte tijd.

Zie bijvoorbeeld ook Nummer gespoofd

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Helaas is nummer spoofen behoorlijk makkelijk te doen (zelfde met email), wordt vrij weinig aan gedaan omdat het te weinig mensen raakt en de noodzaak bij providers niet hoog is, die paar boze mensen nemen ze voorlief ten opzichte van de kosten.

Als het echt uit de klauwen loopt is vaak het advies helaas neem een ander nummer.

Kans is wel dat het ook net zo hard weer weggaat als het kwam, check je nummer ook of die ergens staat geregistreerd op wie-heeft-mij-gebeld websites dat je niet risico loopt dat mensen jou aan gaan zien later voor spam praktijken.

Si vis pacem, para bellum