Nadat ik hier in forum gezocht heb op eerdere topics over zogenaamd 'spoofen' van een mobiel nummer, heb ik alsnog een vraag. Eerst even de achtergrond:
- Toestel: Google Pixel 8 Pro
- Abbo: KPN simonly met een nummer wat ik al sinds mensenheugenis heb
- en verdorie sinds 2 weken wordt ik terug gebeld door anderen die denken dat ik hen gebeld heb: dit zijn voor mij volstrekte vreemden, dus geen contacten van mij.
- kortom: dat moet een vorm van spoofing zijn.
Contact met KPN opgenomen en situatie uitgelegd. Oplossing volgens de helpdesk was om een nieuwe simkaart (in mijn geval een nieuwe e-sim) aan te vragen met hetzelfde nummer.
Volgens mij is dát niet de oplossing toch?
Graag jullie mening en uitleg waarom dit wel/niet de oplossing is; ik ben niet technisch genoeg onderlegd om te begrijpen hóe je nummer gespoofd wordt.
- Toestel: Google Pixel 8 Pro
- Abbo: KPN simonly met een nummer wat ik al sinds mensenheugenis heb
- en verdorie sinds 2 weken wordt ik terug gebeld door anderen die denken dat ik hen gebeld heb: dit zijn voor mij volstrekte vreemden, dus geen contacten van mij.
- kortom: dat moet een vorm van spoofing zijn.
Contact met KPN opgenomen en situatie uitgelegd. Oplossing volgens de helpdesk was om een nieuwe simkaart (in mijn geval een nieuwe e-sim) aan te vragen met hetzelfde nummer.
Volgens mij is dát niet de oplossing toch?
Graag jullie mening en uitleg waarom dit wel/niet de oplossing is; ik ben niet technisch genoeg onderlegd om te begrijpen hóe je nummer gespoofd wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door cyclofosfamide op 01-12-2023 20:44 ]
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |