11 jaar bezig met het verkrijgen van glasvezel verbinding.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.238 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
11 jaar geleden is bij ons in de straat glasvezel aangelegd destijds door glashart.
Destijds is er onderzoek gedaan of deze glasvezels konden worden doorgetrokken naar 24 woningen in een woningen complex.
Dit was helaas niet mogelijk door structurele problemen en omdat de kabelgoot die buitenom liep eigendom was van UPC (Vodafone Ziggo) en zei hier geen toestemming voor gaven deze te gebruiken.

Na 11 jaar 144 email met KPN (netwerk), 287 telefoontjes en 7 schouwingen later kon ik afgelopen jaar een abonnement aanvragen bij een willekeurig glasvezel internet provider en die zou dan verder zorgdragen voor de aanleg van de vezel naar mijn woning. (de kabelgoot is tijdens een renovatie 3 jaar geleden vervangen en dus eigendom geworden van de VVE)
Ik was enorm blij en heb dan ook direct een abonnement afgesloten bij Odido omdat ik hier ook al jaren klant ben voor mobiel gebruik en dus enkele extra voordeeltjes kreeg bovenop het abonnement.

Na het afgelopen jaar veelvuldig contact te hebben gehad met KPN netwerk om hun zover te krijgen bij mij de glasvezel naar binnen te trekken krijg ik 0 op het rekest.
Nu belt gisteren mijn boven buurman aan de deur om door te geven dat zei afgelopen week een glasvezel abonnement hebben afgesloten bij KPN en dat KPN aangeeft op 3 januari langs te komen met een hoogwerker om alleen hun woning aan te sluiten op de glasvezel verbinding.....

Hierbij viel ik haast om van verbazing ik ben al zeker vanaf juni bezig een verbinding te krijgen zonder enige terugkoppeling van KPN netwerk. En mijn buren kunnen dit via KPN binnen twee weken geregeld krijgen?

Het voelt voor mij alsof KPN "expres" aanvragen die niet voor hun zijn (omdat ik een abo heb via Odidio de concurrent) gewoon zo lang mogelijk aan het lijntje houden terwijl ze voor 1 van hun eigen klanten wel de moeite en kosten willen maken om het snel aan te leggen?!?!?
Daarbij komt dat KPN het vertikt om diezelfde monteur die de kabel letterlijk door de kabelgooi langs mijn woning moet trekken en de kabel dus bij mijn buren installeert hem niet bij mij wil laten langs komen op hetzelfde moment om dit ook bij mij te doen?

Nu is mijn vraag waar moet ik nu terecht?
Odido zegt het is inderdaad niet eerlijk maar doet verder weinig.
KPN netwerk zegt helaas pindakaas.
KPN zelf zegt je bent geen klant van ons dus pech

Kan ik niet bij een klachten commissie terecht en zo ja welke? of hoe kan ik KPN (netwerk) aansporen toch ook mijn woning direct aan te sluiten of desnoods alle 24 direct in een keer te doen i.p.v. van een hoogwerker langs te laten komen puur voor 1 adresje?

P.s. ik heb van KPN netwerk de bevestiging dat wat mijn buren zeggen correct is en er een installatie voor hen staat ingeplanned op 3 januari

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:49
Dan zou ik bijna gewoon een maandelijks opzegbaar "Internet-Only" abonnement bij KPN aangaan, zodat ze dat lijntje trekken en daarna het laten overnemen door Odido?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:39
Overstappen naar KPN? krijg je ook korting met combi's :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:24
Waarom sluit je zelf ook niet een abonnement af bij KPN? Je kan altijd binnen 14 dagen annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Tiagoo schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:42:
Overstappen naar KPN? krijg je ook korting met combi's :)?
Maar dat wil ik juist niet dit zou betekenen dat ik dus moet overstappen naar een bedrijf dat dus op deze manier zieltjes moet winnen. Daarnaast moet ik dan ook al mijn mobiele abonnementen overzetten om gebruik te kunnen maken van die voordelen. Dit zou onzinnig moeten zijn en niet moeten kunnen natuurlijk.
Groentjuh schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:41:
Dan zou ik bijna gewoon een maandelijks opzegbaar "Internet-Only" abonnement bij KPN aangaan, zodat ze dat lijntje trekken en daarna het laten overnemen door Odido?
Is dit mogelijk bij kpn? Het voelt wel verkeerd om alsnog naar hen over te moeten stappen maar klinkt als een eventuele optie hoe triest het ook klinkt.

[ Voor 31% gewijzigd door copywizard op 18-12-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:29
Als je zelf een abbo bij KPN afsluit voor internet, dan gaan zij glasvezel aanleggen. Als jij een maand na aanleg of zelfs een jaar na aanleg opzegd, dan zijn de kosten die KPN heeft gemaakt om jou aan te sluiten hoger dan de abbo inkomsten die KPN van jou krijgt. De kans is groot dat Odido als provider nu de kosten zou moeten dragen om bij jou glas in huis te krijgen (doorberekent vanuit KPN).

Sluit een abbo af en zeg dat op zodra het kan/binnen twee weken na activatie als je online besteld.

[ Voor 2% gewijzigd door Saint2Saint op 18-12-2024 12:58 . Reden: verduidelijken ]

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Ik heb zojuist een maand abonnement afgesloten bij KPN. In de hoop dat dit gaat werken. Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang en bedankt voor deze tip.

P.s. Zie in de voorwaarden alleen staan dat als ik het abonnement stop tijdens mijn 14 dagen bedenktijd dat er eventueel kosten voor de installatie kunnen worden doorberekend maar als ik dus gewoon een maandje betaal zou dit in theorie na de bedenktijd zijn en zou er dus hopelijk geen probleem zijn?
Al kan het nog wel zo zijn dat ze moeilijk gaan doen omdat er al een semi actief abo in de pijplijn zit van odido?

[ Voor 57% gewijzigd door copywizard op 18-12-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Helaas geen succes kpn heeft contact opgenomen met mij en die gaven aan alleen koper te kunnen leveren.

Nadat ik melde dat de buren wel glasvezel kregen op 3 januari veranderde de toon en begon kpn moeilijk te doen ik ben toen doorverbonden met de aannemer die mij na mijn hele verhaal weer terug zetten naar kpn waarna ik het heb opgegeven.

Het is te triest voor worden de straat wordt dus open gebroken om een glasvezel te trekken naar mijn buren maar de aannemer vertikt het om direct ook mijn aansluiting op te leveren.

Ik loop dus voor nu weer even vast en heb geen idee hoe en wie ik bij kpn in beweging moet zien te krijgen om dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:54
copywizard schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:10:
Helaas geen succes kpn heeft contact opgenomen met mij en die gaven aan alleen koper te kunnen leveren.

Nadat ik melde dat de buren wel glasvezel kregen op 3 januari veranderde de toon en begon kpn moeilijk te doen ik ben toen doorverbonden met de aannemer die mij na mijn hele verhaal weer terug zetten naar kpn waarna ik het heb opgegeven.

Het is te triest voor worden de straat wordt dus open gebroken om een glasvezel te trekken naar mijn buren maar de aannemer vertikt het om direct ook mijn aansluiting op te leveren.

Ik loop dus voor nu weer even vast en heb geen idee hoe en wie ik bij kpn in beweging moet zien te krijgen om dit te fixen?
Maar als je een aanvraag hebt lopen bij Odido en zij geven aan dat het beschikbaar is (te bestellen op de website), dan horen zij dat traject toch op te pakken met KPN (KPN Netwerk), ik zou daar zelf helemaal niet tussen gaan zitten. Laat die partijen dat lekker zelf oplossen. Zo ging dat hier in ieder geval in de regio, consumenten hoefden zelf niets te regelen met de netwerk partijen, anders dan aanwezig zijn op het afgesproken tijdstip.

Dat die aannemer dat niet zomaar gaat doen snap ik dan wel weer. Die krijgt immers waarschijnlijk niet betaald voor niet gecontracteerde werkzaamheden. Zo triest vind ik dat niet. Het is ook niet mogelijk als je zelf aanbied de kosten te dragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:39
MarcoC schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:51:
Waarom sluit je zelf ook niet een abonnement af bij KPN? Je kan altijd binnen 14 dagen annuleren.
Daarom beginnen ze pas na 14 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
copywizard schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:10:

Bij Odido en alleen Odido... jij hebt niets met KPN Netwerk van doen.

Alleen als KPN zelf aangeeft alleen koper te leveren, denk ik dat Odido zo snel ook niet glasvezel bij jou binnen gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:32
copywizard schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:36:

Nu belt gisteren mijn boven buurman aan de deur om door te geven dat zei afgelopen week een glasvezel abonnement hebben afgesloten bij KPN en dat KPN aangeeft op 3 januari langs te komen met een hoogwerker om alleen hun woning aan te sluiten op de glasvezel verbinding.....

Daarbij komt dat KPN het vertikt om diezelfde monteur die de kabel letterlijk door de kabelgooi langs mijn woning moet trekken en de kabel dus bij mijn buren installeert
Maar hoe gaan ze dat doen dan? Een losse extra kabel buitenom gaat de VVE toch nooit goed vinden?

Bij ons moest juist iedereen meedoen en iedereen die boven elkaar woont op dezelfde dag thuis zijn en toegang geven tot de kabelgoot voor de aannemer van KPN de boel wilde aanleggen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Dennism schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:35:
[...]

Maar als je een aanvraag hebt lopen bij Odido en zij geven aan dat het beschikbaar is (te bestellen op de website), dan horen zij dat traject toch op te pakken met KPN (KPN Netwerk), ik zou daar zelf helemaal niet tussen gaan zitten. Laat die partijen dat lekker zelf oplossen. Zo ging dat hier in ieder geval in de regio, consumenten hoefden zelf niets te regelen met de netwerk partijen, anders dan aanwezig zijn op het afgesproken tijdstip.

Dat die aannemer dat niet zomaar gaat doen snap ik dan wel weer. Die krijgt immers waarschijnlijk niet betaald voor niet gecontracteerde werkzaamheden. Zo triest vind ik dat niet. Het is ook niet mogelijk als je zelf aanbied de kosten te dragen?
Dat begrijp ik maar het is zo zuur dat mijn buren binnen 2 weken glasvezel kunnen geregeld krijgen terwijl ik al een half jaar wacht en odido zegt ja sorry we kunnen niks doen kpn netwerk wil het niet aansluiten.
Vorkie schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:45:
[...]

Bij Odido en alleen Odido... jij hebt niets met KPN Netwerk van doen.

Alleen als KPN zelf aangeeft alleen koper te leveren, denk ik dat Odido zo snel ook niet glasvezel bij jou binnen gaat krijgen?
Dat is dus niet het geval kpn gaf aan dat ze alleen koper kunnen leveren omdat ik al een aanvraag had lopen bij odido maar mijn buren kunnen dus wel glas krijgen en ik niet terwijl de kabel van de buren langs mijn balkon moet worden getrokken?
Dennisdn schreef op woensdag 25 december 2024 @ 15:12:
[...]

Maar hoe gaan ze dat doen dan? Een losse extra kabel buitenom gaat de VVE toch nooit goed vinden?

Bij ons moest juist iedereen meedoen en iedereen die boven elkaar woont op dezelfde dag thuis zijn en toegang geven tot de kabelgoot voor de aannemer van KPN de boel wilde aanleggen…
De vve heeft via mij al 3 jaar geleden schriftelijk akkoord gegeven voor de aanleg door een bestaande kabel goot waar de kabel van Ziggo doorheen loopt dus alles hangt al je hoeven alleen de glas vezel erdoor heen te duwen.

En kpn gaat het hier dus per individu doen maar alleen als ze een abo van kon nemen als je via odido of een andere aanbieder afneemt laten ze je dus wachten tot je een ons weegt.

[ Voor 41% gewijzigd door copywizard op 25-12-2024 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:54
copywizard schreef op woensdag 25 december 2024 @ 15:25:

De vve heeft via mij al 3 jaar geleden schriftelijk akkoord gegeven voor de aanleg door een bestaande kabel goot waar de kabel van Ziggo doorheen loopt dus alles hangt al je hoeven alleen de glas vezel erdoor heen te duwen.

En kpn gaat het hier dus per individu doen maar alleen als ze een abo van kon nemen als je via odido of een andere aanbieder afneemt laten ze je dus wachten tot je een ons weegt.
Wederom de vraag, wat zegt Odido daar nu over? Ik heb echt nog nooit gehoord dat na het afsluiten van een abbonement de consument zelf met de netbeheerder in de slag moet. Dat hoort gewoon door de provider geregeld te worden waar je het abonnement afneemt. Ik zou dus ook primair de pijlen richten op Odido en die wat meer achter de broek aan zitten. Laat Odido het maar regelen met KPN Netwerk, misschien dat daar ook wel het issue zit, en dat KPN Netwerk zaken wil door belasten aan Odido, die Odido niet verdisconteert heeft in de aanbieding naar jou en waar ze dan dus mee in de maag zitten. Met 'KPN Netwerk wil niet aansluiten' zou ik echt geen genoegen nemen als ze je wel een abonnement hebben verkocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 25-12-2024 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
vassago schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:38:
[...]

Daarom beginnen ze pas na 14 dagen :)
Annuleringstermijn van 14 dagen begint pas te lopen nadat alles is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Dennism schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:19:
[...]

Wederom de vraag, wat zegt Odido daar nu over? Ik heb echt nog nooit gehoord dat na het afsluiten van een abbonement de consument zelf met de netbeheerder in de slag moet. Dat hoort gewoon door de provider geregeld te worden waar je het abonnement afneemt. Ik zou dus ook primair de pijlen richten op Odido en die wat meer achter de broek aan zitten. Laat Odido het maar regelen met KPN Netwerk, misschien dat daar ook wel het issue zit, en dat KPN Netwerk zaken wil door belasten aan Odido, die Odido niet verdisconteert heeft in de aanbieding naar jou en waar ze dan dus mee in de maag zitten. Met 'KPN Netwerk wil niet aansluiten' zou ik echt geen genoegen nemen als ze je wel een abonnement hebben verkocht.
Odido heeft mij het nummer van kpn netwerk gegeven om het zelf uit te zoeken waarom ze op 3 januari niet willen aansluiten. Afgelopen week heeft odido mij ook doorverbonden naar de aannemer om er zelf achteraan te gaan of die afspraak kan worden gemaakt voor de 3e van januari. Er is vanuit odido geheel geen terugkoppeling op eens per 2 maanden een sms met de tekst "sorry het duurt wat langer om je aansluiting te realiseren" na verder niks.

Let er ook op dat kpn netwerk en kpn onafhankelijk al hebben erkend dat bij mijn buren inderdaad op 3 januari worden aangesloten op de glasvezel doormiddel van een hoogwerker en een geul die gaat worden gegraven van een meter of 5. Waarna 1 enkele glasvezel wordt aangelegd en doorgevoerd door de kabel goot die langs mijn woning moet. Door de kabelgoot langs mijn raam. En 11 andere ramen om bij die ene enkele klant te komen. En dan gooien ze die geul weer dicht en zullen ze dit vermoedelijk voor iedere nieuwe aansluiting opnieuw moeten doen?
Wolly schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:25:
[...]

Annuleringstermijn van 14 dagen begint pas te lopen nadat alles is opgeleverd.
Dat scheelt want er is nog niks geleverd op het start pakket na die staat al een half jaar in de kelderkast stof te verzamelen.

P.s. hier een brief die de buren hebben opgehangen in de centrale hal van het complex wat mijn verhaal bevestigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxYFoAz4uY5okXjP__ertwqPEek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYuVfpqbcmsrDnxQBtMOEbry.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door copywizard op 25-12-2024 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:14
Je kunt het ook zo zien, Odido, waar je dus al jaaaaaaren klant bent, vertikt het om KPN opdracht te geven die glasvezel voor jou door te leggen.

KPN wil blijkbaar best de aanleg kosten absorberen als daar een abonnement tegenover staat, maar dan moet je niet met een maand abonnementje aankomen natuurlijk.
Als het bij je buren in hetzelfde pand mogelijk is dan kan dat bij jou ook, helemaal als het door dezelfde goot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je zo graag glasvezel wilt en er al 11 jaar mee bezig bent zou ik inderdaad bij KPN een abo nemen, en dan kun je later wel een keer overstappen. Als ze een jaarabo willen dan valt dat ook nog wel mee toch? (ten opzichte van 11 jaar van je leven ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:50:
Als je zo graag glasvezel wilt en er al 11 jaar mee bezig bent zou ik inderdaad bij KPN een abo nemen, en dan kun je later wel een keer overstappen. Als ze een jaarabo willen dan valt dat ook nog wel mee toch? (ten opzichte van 11 jaar van je leven ;) )
Begrijp ik en is voor mij ook echt een laatste redmiddel want het liefst geef ik kpn zo min mogelijk van mijn geld. Dit omdat ze mij dus al 11 jaar aan het lijntje houden en ze mij dus eigenlijk nu verplichten een abo bij hen af te nemen om glasvezel te kunnen krijgen en dat voelt niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
copywizard schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:57:
[...]

Begrijp ik en is voor mij ook echt een laatste redmiddel want het liefst geef ik kpn zo min mogelijk van mijn geld. Dit omdat ze mij dus al 11 jaar aan het lijntje houden en ze mij dus eigenlijk nu verplichten een abo bij hen af te nemen om glasvezel te kunnen krijgen en dat voelt niet juist.
Volgens mij ben jij de enige die ergens last van heeft, het is in feite je eigen keuze om geen glasvezel te hebben.

Neem een KPN abo en je bent met een paar weken online ipv je tijd te verspillen aan honderden belletjes en mailtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Wolly schreef op woensdag 25 december 2024 @ 17:04:
[...]

Volgens mij ben jij de enige die ergens last van heeft, het is in feite je eigen keuze om geen glasvezel te hebben.

Neem een KPN abo en je bent met een paar weken online ipv je tijd te verspillen aan honderden belletjes en mailtjes.
Dankjewel voor je waardevolle input ik geef letterlijk aan dat dat niet goed voelt voor mij omdat ik me dan voel gedwongen iets te doen wat ik niet wil. Maar ik merk dat dit topic zoals gewoonlijk de verkeerde kant op gaat en er weer lekker met vingers wordt gewezen. Had gehoopt op iemand die een zelfde ervaring heeft gehad en mij de juiste richting op kon helpen maar niets is minder waar.

Aan een admin gooi dit topic maar dicht want je merkt dat dat mensen met kerst niet bepaald behulpzamer worden jammer genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
copywizard schreef op woensdag 25 december 2024 @ 17:11:
[...]

Dankjewel voor je waardevolle input ik geef letterlijk aan dat dat niet goed voelt voor mij omdat ik me dan voel gedwongen iets te doen wat ik niet wil. Maar ik merk dat dit topic zoals gewoonlijk de verkeerde kant op gaat en er weer lekker met vingers wordt gewezen. Had gehoopt op iemand die een zelfde ervaring heeft gehad en mij de juiste richting op kon helpen maar niets is minder waar.

Aan een admin gooi dit topic maar dicht want je merkt dat dat mensen met kerst niet bepaald behulpzamer worden jammer genoeg.
Soms moet je even afstand nemen en denken “Waar ben ik nu eigenlijk mee bezig?”.

Als je inderdaad honderden mails en telefoontjes hebt gedaan dan is dit wel zo’n moment. Zet je trots dan even opzij en pak de makkelijke weg, net als je buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:20
Wolly schreef op woensdag 25 december 2024 @ 17:13:
[...]

Soms moet je even afstand nemen en denken “Waar ben ik nu eigenlijk mee bezig?”.

Als je inderdaad honderden mails en telefoontjes hebt gedaan dan is dit wel zo’n moment. Zet je trots dan even opzij en pak de makkelijke weg, net als je buren.
Dit inderdaad, er ligt bij KPN echt niemand wakker of je wel of geen abonnement neemt. Ze volgen gewoon hun script en in dat script staat waarschijnlijk iets van 'glasvezel bij abonnement van minimaal een jaar'. Ik zou het wel weten :)

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Weer eens aangetoond dat marktwerking niet werkt. KPN is in feite een monopolist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@copywizard Ik zou de moderators op kpn community even vragen of ze mee willen werken aan een oplossing.

Misschien even tijdelijk met initieel een kort kpn contract etc.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
[...]

her verschil is alleen dat blijkbaar "KPN internet diensten" de kosten blijkbaar wel willen dragen om jou woning te laten aansluiten op glasvezel bij "KPN Netwerk".
Maar Odido blijkbaar deze kosten niet willen dragen.

Eigenlijk zit het precies andersom in elkaar dan wat jij denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:14

Speedmaster

Make my day...

Ik zou bijna hopen dat er op 3 januari geen hoogwerker komt en je bovenburen geen internet krijgen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19
In feite verschilt het niet zo veel met de gewone gang van zaken bij aanleg van glasvezel via intekening.
Ik moest ook verplicht een abo afsluiten voor minimaal 2 jaar om "gratis" een glasvezelaansluiting te krijgen.
Alleen had ik wat meer keus qua providers.

En bij minder dan 50% intekeningen was het helemaal niet doorgegaan.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Wie betaald de aansluitkosten? JIj, Odido of KPN?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 25 december 2024 @ 18:29:
[...]

Wie betaald de aansluitkosten? JIj, Odido of KPN?
Ik moet bij odido 25 euro aansluitkosten betalen en bij het maand abo van kpn dat nu van de baan is had ik ook 25 euro aansluitkosten moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

copywizard schreef op woensdag 25 december 2024 @ 18:30:
[...]

Ik moet bij odido 25 euro aansluitkosten betalen en bij het maand abo van kpn dat nu van de baan is had ik ook 25 euro aansluitkosten moeten betalen.
Je hebt het over een hoogwerker die langs moet komen in de startpost, wordt dat ook betaald van die 25 euro? 25 euro is denk ik wat het kost als de aansluiting al in je woning zit en ze er alleen een modem op moeten schroeven (en zelfs dat kost ze meer).

Odido zal dat niet willen betalen en KPN wel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjWorld
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-05 19:56
@copywizard
Ik haal uit alles eigenlijk niet zo goed of jij KPN als aanbieder of netbeheerder als losse partijen beschouwt. Jouw eerste aanspreekpunt is altijd de internetprovider. Deze is op zijn beurt mogelijk een klant van de netbeheerder (of net eigenaar). Aangezien jij klant bent van Odido, valt het KPN niet aan te rekenen dat zij géén opdracht van Odido hebben gekregen om jouw adres aan te sluiten.

Jouw frustratie komt deels voort uit het ontbreken van een scheiding in partijen in jouw verwachtingen. KPN de internetprovider heeft het simpelweg beter geregeld dan Odido de internetprovider. Wat jouw afronding voor de huisaansluiting bemoeilijkt, is dat je mogelijk ruis op de lijn hebt veroorzaakt. KPN de netbeheerder zal écht wel de aannemer geven om je adres mee te nemen, als Odido een nieuwe aansluiting en wensdatum voor de oplevering kenbaar heeft gemaakt.

(Ik werk voor een onafhankelijke internetprovider over glasvezel, en kom jouw verhaal vaker tegen dan me lief is. Soms is de beoogde klant zijn eigen vijand in de poging om zo snel mogelijk te worden aangesloten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:36

Blokker_1999

Full steam ahead

Geen idee of het een optie is, maar kan je volgende week vrijdag, als de aannemer bezig is met de installatie, misschien vragen of hij reeds de drop cable kan installeren en in het systeem krijgen, dan is er in essentie geen excuus meer voor KPN om te zeggen dat het niet aan te sluiten is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48
@copywizard out of the box: neem een odido klik en klaar abonnement (dus breedband zonder glasvezel, koper of wat voor kabel dan ook). Dan gaat er geen cent naar KPN en heb je waarschijnlijk nog de goedkoopste breedband internet-only optie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Valorian schreef op woensdag 25 december 2024 @ 19:10:
@copywizard out of the box: neem een odido klik en klaar abonnement (dus breedband zonder glasvezel, koper of wat voor kabel dan ook). Dan gaat er geen cent naar KPN en heb je waarschijnlijk nog de goedkoopste breedband internet-only optie ook.
Levert odido ook over coax dan?
Blokker_1999 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 18:55:
Geen idee of het een optie is, maar kan je volgende week vrijdag, als de aannemer bezig is met de installatie, misschien vragen of hij reeds de drop cable kan installeren en in het systeem krijgen, dan is er in essentie geen excuus meer voor KPN om te zeggen dat het niet aan te sluiten is.
Deze ga ik onthouden voor 3 januari dankjewel
ProjWorld schreef op woensdag 25 december 2024 @ 18:44:
@copywizard
Ik haal uit alles eigenlijk niet zo goed of jij KPN als aanbieder of netbeheerder als losse partijen beschouwt. Jouw eerste aanspreekpunt is altijd de internetprovider. Deze is op zijn beurt mogelijk een klant van de netbeheerder (of net eigenaar). Aangezien jij klant bent van Odido, valt het KPN niet aan te rekenen dat zij géén opdracht van Odido hebben gekregen om jouw adres aan te sluiten.

Jouw frustratie komt deels voort uit het ontbreken van een scheiding in partijen in jouw verwachtingen. KPN de internetprovider heeft het simpelweg beter geregeld dan Odido de internetprovider. Wat jouw afronding voor de huisaansluiting bemoeilijkt, is dat je mogelijk ruis op de lijn hebt veroorzaakt. KPN de netbeheerder zal écht wel de aannemer geven om je adres mee te nemen, als Odido een nieuwe aansluiting en wensdatum voor de oplevering kenbaar heeft gemaakt.

(Ik werk voor een onafhankelijke internetprovider over glasvezel, en kom jouw verhaal vaker tegen dan me lief is. Soms is de beoogde klant zijn eigen vijand in de poging om zo snel mogelijk te worden aangesloten.)
Mijn inziens is het simpel

Odido is mijn provider
Kpn is de concurrerende provider
Kpn netwerk is diegene die de kabel onderhoud en de eind aansluiten doet.
Glashart/allinq/Reggefiber is diegene die de kabels door de grond trekt en naar de woningen

En mijn provider in dit geval odido wordt ook bij ieder gesprek dat ik met hen heb op een zijspoor gezet door kpn, Reggefiber of kpn netwerk. Ook zei krijgen geen gehoor of überhaupt niemand te pakken die erover gaat. En omdat zei hier verder niks mee kunnen behalve wachten (nu al 6 maanden) en iedere maand worden er beloftes gedaan door kpn netwerk dat ze mij deze maand nog terug bellen voor de aanleg maar zonder succes tot nu toe. De huidige belofte is dat er misschien eind januari iets gaat gebeuren. Maar zekerheden zijn er nooit.

Nog even voor de zekerheid voor de mensen die roepen je kan dan gewoon geen glasvezel krijgen pech gehad.

Dit is de huidige status van mijn postcode check bij kpn kwa installatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRhiFcjM5L9MMhHM04LvRQKfSpI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XMI3epwGxpjtR0jhQ4kme7Je.png?f=fotoalbum_large

Deze status staat al een half jaar op dit gedeelte.

[ Voor 98% gewijzigd door copywizard op 25-12-2024 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48
copywizard schreef op woensdag 25 december 2024 @ 19:23:
[...]

Levert odido ook over coax dan?

[...]

Deze ga ik onthouden voor 3 januari dankjewel
Nee, klik en klaar is relatief nieuw, is internet via 5g. 25 euro/mnd. Geen coax, geen glasvezel, geen koper. 🙃

https://www.odido.nl/inte...RWwcoJ85yuGEaAmneEALw_wcB

[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

[ Voor 49% gewijzigd door Valorian op 25-12-2024 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

copywizard schreef op woensdag 25 december 2024 @ 17:11:
[...]
Maar ik merk dat dit topic zoals gewoonlijk de verkeerde kant op gaat en er weer lekker met vingers wordt gewezen.
Behalve jij is er hier niemand emotioneel geïnvesteerd in dit onderwerp. Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Als je snel glas wil, kan je maar beter gewoon het spel spelen en je emotie aan de kant zetten.

Edit: FYI, er zit overigens niemand aan de KPN kant jouw bewust te zieken. Het is gewoon een gevalletje van computer-says-no. Je kan ten strijden trekken tegen die computer of gewoon de correcte input geven waardoor de computer yes zegt.

[ Voor 20% gewijzigd door JackBol op 25-12-2024 19:32 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:50
Rolfie schreef op woensdag 25 december 2024 @ 17:53:
[...]
her verschil is alleen dat blijkbaar "KPN internet diensten" de kosten blijkbaar wel willen dragen om jou woning te laten aansluiten op glasvezel bij "KPN Netwerk".
Maar Odido blijkbaar deze kosten niet willen dragen.

Eigenlijk zit het precies andersom in elkaar dan wat jij denkt.
Ik maak persoonlijk uit niks op dat het probleem bij Odido zit, maar ook niet dat het probleem bij KPN zit. Met wat ik hier tot nu toe lees kan het bij beiden zitten.

Het kan een discussie zijn over kosten dat Odido die niet wil betalen, het kan ook zijn dat KPN voor eigen klanten een prio regeling heeft en voor andere ISPs kom je onderop de stapel bijvoorbeeld.

Ik snap de frustratie van de TS wel als je er al zo lang mee bezig ben. Maar ik weet niet of je nou per se boos moet zijn op KPN, het kan dus ook Odido zijn die ergens moeilijk doet. Ik snap dat je dan zelf wat wil proberen te forceren maar dat is over het algemeen niet hoe grote bedrijven opereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Op verzoek gesloten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.