Huurcontract zonnepanelen bij huurhuis ondertekenen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:20
Zonet verhuisd naar een huurwoning van de woningbouwvereniging.
Er ligt 3200wp op het zuiden.
Nu krijg ik een huurcontract opgestuurd om te ondertekenen voor de zonnepanelen!

18,80euro huur per mnd en het is niet duidelijk of ze dit jaarlijks mogen verhogen.
Terugleverkosten bij United consumers is 321euro per jaar.
Dus nu al 546euro vaste kosten per jaar!

Als ik het contract onderteken dan kan ik het nooit meer opzeggen zolang ik het huis huur.

Dus vanaf 2027 lijkt het erg ongunstig te worden voor mij en vooral als ze de zonnepanelenhuur en terugleverkosten ook nog eens jaarlijks verhogen.

Ik heb geen warmtepomp of airco die het anders eventueel overdag zou kunnen verbruiken.

Is het wijs om het contract niet te tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 15:44
Heb je een keus als je dit huis wilt huren?
Halen ze de panelen weg als je niet tekent?

[ Voor 14% gewijzigd door Noshi op 16-12-2024 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-06 05:54
Niet tekenen
Kijken wat ze dan voorstellen
Want weghalen is een kostenpost voor de woningstichting
Gaan ze zeuren?
Leg ze dan maar uit dat jij niet op extra kosten zit te wachten
Afwachten of ze in beweging komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:01
Ruud888 schreef op maandag 16 december 2024 @ 07:30:

Heb je daadwerkelijk een contract daar, of is dit meer om een rekenvoorbeeld te geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 12:25

Qwerty-273

Meukposter

Staat er in het huurcontract van de woning een passage waarmee je ook al instemt om de panelen te huren voor zolang je in de huurwoning zit? In de meeste gevallen zitten de contracten wel redelijke sterk in elkaar waardoor je geen echte keuze meer hebt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 11:29
18,80euro huur per mnd en het is niet duidelijk of ze dit jaarlijks mogen verhogen.
Ik neem aan dat als de terugleverkosten voor jou rekening komen de opbrengst ook bij jou uitkomt? Dan is het wel zo netjes om de verwachte opbrengsten dan ook even in je vergelijking mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:33
Wil je zeggen dat je nog geen huurcontract hebt getekend en er al wel woont. Dan is die woonstichting niet goed bezig.

18.80 x 12 = €225,60. Voor die kosten krijg je ongeveer 3000kWh aan stroom a €0,25 = €750.
Mooie deal dus. Zou je ook nog de eventuele terugleverkosten van kunnen betalen. Er zijn trouwens nog veel contracten te krijgen zonder die kosten. Dan denk ik aan modelcontracten en dynamische contracten. Contracten die mensen met een eigen woning ook nemen.

Ik denk dat je kunt kiezen tussen wel en niet daar gaan wonen. Vaak zitten de panelen op huurwoningen die samen geplaatst zijn met een renovatieproject.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49

Winkiller

De Mopperpot

Zonet verhuisd naar een huurwoning van de woningbouwvereniging.
Er ligt 3200wp op het zuiden.
Nu krijg ik een huurcontract opgestuurd om te ondertekenen voor de zonnepanelen!
Betalen voor zonnepanelen

Een verhuurder mag aan de huurder een vergoeding vragen voor de investering in zonnepanelen. Die vergoeding kan een huurverhoging zijn of een verhoging van de servicekosten. In beide gevallen moet de huurder hiermee instemmen. Bij verhoging van de servicekosten moet je rekening houden met een jaarlijkse indexering. Bij een hogere huur met de jaarlijkse huurverhoging. De jaarlijkse huurverhoging is op dit moment hoger dan de jaarlijkse indexering (inflatiecorrectie). Aan de andere kant daalt de energierekening.

bron: https://www.woonbond.nl/n...uurwoningen-neemt-vlucht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

Yucon

*broem*

Dit soort dingen kon je helaas verwachten. Het is nog erger bij de nul op de meter woningen waar je het effect nog sterker hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 21:32
Gerardus1956 schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:42:
Voor die kosten krijg je ongeveer 3000kWh aan stroom a €0,25 = €750.
Alleen als je 3200 zelf verbruikt en0of zolang salderen nog kan(2 jaar) maar daarna gaat waarschijnlijk wel geld kosten.

Bijvoorbeeld mijn situatie zonnepannelen 3400, eigen verbruik rond 400, saldering 1300, teruglevering 1700.
(uitgaande van tlv 0,03(?? nu greenchoice14.5-11.5=3) wordt na afschaffing saldering totale waarde zonnepanelen 400*0.25+3000*0.03=190. Bij een huur van 18.80*12=226 dus niet kostendekkend.
(in mijn geval gaat het erom hangen omdat mijn huur met 15,17(vast, niet stijgend) nog wat lager is)

Dus kan ik begrijpen dat ruud888 niet erg enthousiast is.

[ Voor 4% gewijzigd door sipjohn op 16-12-2024 13:16 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Als het niet goed voelt moet je het niet doen. Dus niet tekenen en gewoon een ander huis zoeken. Als je bang bent voor de kosten van zonnepanelen moet je dus een huis zonder zonnepanelen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Yucon schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:57:
Dit soort dingen kon je helaas verwachten. Het is nog erger bij de nul op de meter woningen waar je het effect nog sterker hebt.
Hoezo sterker? Of ik snap je redenatie alvast niet maar here goes:

In mijn huurcontract (eind 2021) voor een nieuw gebouwd huis, is uitgegaan van "neutraal wonen". Hierdoor moet ik helaas wel Vattenfall warmtenet afnemen maar de gelegde panelen van 3000Wp zijn "gratis". Ik betaal daar geen extra kosten voor aan de verhuurder; het energiecontract staat volledig op mijn naam.

Omdat het ook nog eens een zeer goed geisoleerd huis is, zijn mijn totale warmtekosten per maand ongeveer 100 Euro bij Vattenfall (waarvan 50% vaste lasten en 50% verbruikte warmte) en vooralsnog ontvang ik na salderen ongeveer 400 Euro per jaar van Eneco terug voor de zonne-energie.

Op dit moment is Eneco voornemens om netto alsnog 3 cent per kWh te betalen aan de klant. Al met al kom ik dan niet op neutraal wonen maar op een paar tientjes in de maand in 2026; lig er nou niet echt wakker van.

Disclaimer: mijn contract heb ik net vorig jaar vastgezet voor 3 jaar en daarmee dus geen terugleverkosten tot oktober 2026

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 16-12-2024 13:22 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

Yucon

*broem*

MAX3400 schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:21:
[...]

Hoezo sterker? Of ik snap je redenatie alvast niet maar here goes:

In mijn huurcontract (eind 2021) voor een nieuw gebouwd huis, is uitgegaan van "neutraal wonen". Hierdoor moet ik helaas wel Vattenfall warmtenet afnemen maar de gelegde panelen van 3000Wp zijn "gratis". Ik betaal daar geen extra kosten voor aan de verhuurder; het energiecontract staat volledig op mijn naam.

Omdat het ook nog eens een zeer goed geisoleerd huis is, zijn mijn totale warmtekosten per maand ongeveer 100 Euro bij Vattenfall (waarvan 50% vaste lasten en 50% verbruikte warmte) en vooralsnog ontvang ik na salderen ongeveer 400 Euro per jaar van Eneco terug voor de zonne-energie.

Op dit moment is Eneco voornemens om netto alsnog 3 cent per kWh te betalen aan de klant. Al met al kom ik dan niet op neutraal wonen maar op een paar tientjes in de maand in 2026; lig er nou niet echt wakker van.

Disclaimer: mijn contract heb ik net vorig jaar vastgezet voor 3 jaar en daarmee dus geen terugleverkosten tot oktober 2026
Omdat jij een warmtenet hebt. Als je dat niet had, dan was het hele model zo opgezet dat je juist je zomerstroom in de winter nodig zou hebben en dat haalt het hele idee van zoveel mogelijk je eigen stroom gebruiken compleet onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:49
sipjohn schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:15:
[...]

Alleen als je 3200 zelf verbruikt en0of zolang salderen nog kan(2 jaar) maar daarna gaat waarschijnlijk wel geld kosten.

Bijvoorbeeld mijn situatie zonnepannelen 3400, eigen verbruik rond 400, saldering 1300, teruglevering 1700.
(uitgaande van tlv 0,03(?? nu greenchoice14.5-11.5=3) wordt na afschaffing saldering totale waarde zonnepanelen 400*0.25+3000*0.03=190. Bij een huur van 18.80*12=226 dus niet kostendekkend.
(in mijn geval gaat het erom hangen omdat mijn huur met 15,17(vast, niet stijgend) nog wat lager is)

Dus kan ik begrijpen dat ruud888 niet erg enthousiast is.
Over die 1300 betaal je ook gewoon boete. Alles wat over de meter terug gaat betaal je een boete over. Salderen is effectief dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:06
Tip:
Je gaat waarschijnlijk net minder dan 3000 kWh / jaar terugleveren. Als je een leverancier zoekt met staffels van b.v. 2000 - 3000 kWh, en je zit aan de bovenkant van de staffel, dan is het teruglevertarief wat beperkt. B.v. Innova Energie via VEH heeft dat; het teruglevertarief is dan €211 per jaar.

Als je minder verbruikt dan teruglevert, kan een modelcontract nuttig zijn. Die hebben hogere vaste en kWh-tarieven, maar geen terugleverkosten.

En als je verbruik goed stuurbaar is, een dynamisch contract.

Het is allemaal best ondoorzichtig en daardoor moeilijk voor ons om te adviseren zonder de specifieke situatie te kennen. Hoeveel kWh verwacht je per jaar te verbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 21:32
computerjunky schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:09:
[...]

Over die 1300 betaal je ook gewoon boete. Alles wat over de meter terug gaat betaal je een boete over. Salderen is effectief dood.
Ik nu nog niet. Geen boete en tlv van rond 11ct tot eind nov2026, dus nu bij mij nog wel ruim kostendekkend.
Maar over twee jaar mogelijk niet meer als tlv dan nog steeds 0,03 of lager is.

Ik wilde met mijn berekening alleen aangeven, dat ik wel enigszins de weerstand ruud888 tegen die verplichte huur begrijp.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Winkiller schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:56:
[...]

Betalen voor zonnepanelen

Een verhuurder mag aan de huurder een vergoeding vragen voor de investering in zonnepanelen. Die vergoeding kan een huurverhoging zijn of een verhoging van de servicekosten. In beide gevallen moet de huurder hiermee instemmen. Bij verhoging van de servicekosten moet je rekening houden met een jaarlijkse indexering. Bij een hogere huur met de jaarlijkse huurverhoging. De jaarlijkse huurverhoging is op dit moment hoger dan de jaarlijkse indexering (inflatiecorrectie). Aan de andere kant daalt de energierekening.

bron: https://www.woonbond.nl/n...uurwoningen-neemt-vlucht/
In mijn 2weken oude huurovereenkomst staat helemaal niets over de zonnepanelen die al op het huis lagen. Er is nooit schriftelijk maar iets gemeld over de zonnepanelen.
Er zijn ook enkele huurwoningen in de straat die vorig jaar de panelen geweigerd hebben.

De panelen zijn door een extern bedrijf geïnstalleerd en onderhouden. Ze vangen ook de huur via de servicekosten van de woningbouwvereniging.
Dus de woningbouwvereniging is geen eigenaar van de panelen.

Bij een andere woningbouwvereniging heffen ze geen huur. Deze heeft de panelen geplaatst dankzij subsidie van de EU!

Nu krijg ik een heel kort contract gemaild van de woningbouwvereniging om ff te tekenen voor de huur van de panelen.
Deze huur kan ik nooit meer opzeggen zolang ik er woon! Dus zit er misschien tot mijn dood aan vast. En ook jaarlijkse verhogingen!

Mijn huidige contract bij United kan ik de komende drie dagen nog opzeggen.
322euro terugleverkosten vind ik veeeeeel te hoog.
Ik ga dan waarschijnlijk dynamisch bij Zonneplan. Dynamisch is meestal toch al minimaal 20% goedkoper dan een jaarcontract.

De verantwoordelijke bij de woningbouw was vandaag niet aanwezig. Dus morgen weer bellen.
Haar collega die ik ff aan de foon had ging gelijk stuiteren toen ik melde dat de 1jaar oude panelen van het dak af mochten omdat ik het te duur vind haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rv_bn2OsxkoJ8W_mzP86FXFdnqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRrz5i9RGKJ4C8zgKBWFhtGD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Ruud888 op 16-12-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Het contract

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2GUNsS5XS6dqg-E5ASpUMp11HY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwfJ8PuFbBRWeKu5I3BYNYbU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:33
Je kunt ze voorstellen een secundair allocatiepunt aan te vragen voor de zonnepanelen. Kunnen ze daar hun eigen energiecontract op zetten, en heb jij er mooi niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Dit is de eigenaar van de zonnepanelen.
In hun folder staat ook dat ze de huur innen via de servicekosten van de woningbouwvereniging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsZSvP6T-XTgncvHHqR6TQUbW5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5p18qvgclZIduxwDwSscfeU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:13
Die groep biedt relatief goedkoop zonnepanelen aan. Toen ik nog sociaal zat heb ik via hun ook panelen laten plaatsen. Toen was dat 2 euro per paneel per maand (2 jaar geleden). Ook ik had 8 panelen op zuid.

Mijn ervaring is dat ik ze er ruimschoots uit verdiende, maar toen waren er nog geen terugleverkosten. Voordeel is dat je er totaal geen omkijken naar hebt... En een eigen systeem plaatsen kost ook gauw 3k (omdat ze met Micros werken). 3000 / 225 euro = 14 jaar voordat huren duurder is dat kopen, en dan ga ik niet uit van een lening.

Ik denk dat zelfs met jouw bedrag je elk jaar flinke winst hebt, dus zou ze vooral houden... Wocozon is een stichting dus mag geen winst maken. -> prijsstijgingen zijn dus relatief laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:39
3200wp zal ongeveer 2500-3000 kWh per jaar opleveren, stel 30% directverbruik 0,30 per kWh is grofweg 250-300 euro. De volledige besparing gaat dus op aan huur, na 2027 moet je een batterij kopen of de rest is waardeloos.

Niet tekenen dus, laat ze ze er maar afhalen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
99ruud99 schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:09:
Die groep biedt relatief goedkoop zonnepanelen aan. Toen ik nog sociaal zat heb ik via hun ook panelen laten plaatsen. Toen was dat 2 euro per paneel per maand (2 jaar geleden). Ook ik had 8 panelen op zuid.

Mijn ervaring is dat ik ze er ruimschoots uit verdiende, maar toen waren er nog geen terugleverkosten. Voordeel is dat je er totaal geen omkijken naar hebt... En een eigen systeem plaatsen kost ook gauw 3k (omdat ze met Micros werken). 3000 / 225 euro = 14 jaar voordat huren duurder is dat kopen, en dan ga ik niet uit van een lening.

Ik denk dat zelfs met jouw bedrag je elk jaar flinke winst hebt, dus zou ze vooral houden... Wocozon is een stichting dus mag geen winst maken. -> prijsstijgingen zijn dus relatief laag.
Als ik het contract teken dan zit ik er aan vast zolang ik er woon!
Er is dan geen weg terug. En ze kunnen de huur ieder jaar verhogen.

Over 2jaar zit ik dan misschien met een dikke huurprijs, nog hogere terugleververgoeding en geen saldering meer.

Ik ga het contract en de betaling weigeren.
Morgen de woningbouwvereniging bellen.
Is kijken hoe ze gaan reageren. De woningbouwvereniging eist dat ik teken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:39
Prisma16 schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:20:
Als het niet goed voelt moet je het niet doen. Dus niet tekenen en gewoon een ander huis zoeken. Als je bang bent voor de kosten van zonnepanelen moet je dus een huis zonder zonnepanelen zoeken.
Hij heeft een huurcontract getekend, daarin staat niets over deze verplichte koppelverkoop.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Ruud888 schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:17:
[...]

.....
Morgen de woningbouwvereniging bellen.
Is kijken hoe ze gaan reageren. De woningbouwvereniging eist dat ik teken :(
Ik denk dat de woningbouwvereniging blij is, er zijn veel mensen die een woning zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik had de keuze voor (wocozon) zonnepanelen op de huurwoning waar ik al woonde, maar had ook gedoe over contract (vaste prijs of jaarlijkse verhoging). Dat was allemaal nog voordat terugleverkosten bestonden. Maar misschien dat je nog iets aan het topic hebt.

Edit: de huurverhoging dit jaar was 5,5% en volgend jaar wordt het zo'n 5% blijkbaar, dus de 5% jaarlijkse verhoging waar ik mee rekende als "worst case" is dus niet zo gek gebleken 😣

[ Voor 23% gewijzigd door dragon2 op 16-12-2024 22:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud888
Shitshit wat stom van mij.

Kijk ik nog is goed naar mijn getekende huurcontract van de woning. Staat er bij de servicekosten 18,80euro zonnepanelen.

Ik ben dus kansloos.
Heb er voor getekend en woon er nu 8dagen.

Maar waarom sturen ze dan een week later alsnog een apart contract voor de panelenhuur?!!

Ik kan nog 3dagen wisselen van energieleverancier.
Is kijken naar een modelcontract bij Vrij Op Naam of dynamische stroom.

3200wp zonnepanelen
Verbruik op jaarbasis 4000kw
800m3 gas.

[ Voor 108% gewijzigd door Ruud888 op 16-12-2024 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:13
Wees juist blij, dat betekend dat je totale huur niet hoger uitkomt en je ook nog eens stroom hebt :)

Los contract is zodat jij inzicht krijgt in opwek, en contactpersoon wordt voor onderhoud. Stel er is iets stuk, moeten ze jou bellen om te mogen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
marcop23 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:19:
Tip:
Je gaat waarschijnlijk net minder dan 3000 kWh / jaar terugleveren. Als je een leverancier zoekt met staffels van b.v. 2000 - 3000 kWh, en je zit aan de bovenkant van de staffel, dan is het teruglevertarief wat beperkt. B.v. Innova Energie via VEH heeft dat; het teruglevertarief is dan €211 per jaar.

Als je minder verbruikt dan teruglevert, kan een modelcontract nuttig zijn. Die hebben hogere vaste en kWh-tarieven, maar geen terugleverkosten.

En als je verbruik goed stuurbaar is, een dynamisch contract.

Het is allemaal best ondoorzichtig en daardoor moeilijk voor ons om te adviseren zonder de specifieke situatie te kennen. Hoeveel kWh verwacht je per jaar te verbruiken?
4000kw
800m3 gas.
3200wp op zuid.

Ik kom bij Zonneplan uit op 128euro per mnd
Dan lever ik terug 2000kw.
Alleen vind ik 2000kw x 0,23 wel erg rooskleurig. Meestal zijn de prijzen in de zomermiddag veel lager dan 0.23!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAH4r-EXhSkyu1RYTbFQj9WI4k8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UDCi1tvlmpX1CzuS2oQ2LBPU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Ruud888 op 17-12-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:33
Ruud888 schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:49:
Shitshit wat stom van mij.

Kijk ik nog is goed naar mijn getekende huurcontract van de woning. Staat er bij de servicekosten 18,80euro zonnepanelen.

Ik ben dus kansloos.
Heb er voor getekend en woon er nu 8dagen.

Maar waarom sturen ze dan een week later alsnog een apart contract voor de panelenhuur?!!

Ik kan nog 3dagen wisselen van energieleverancier.
Is kijken naar een modelcontract bij Vrij Op Naam of dynamische stroom.

3200wp zonnepanelen
Verbruik op jaarbasis 4000kw
800m3 gas.
Ik schreef hier boven ook al: was de WBV zo stom om jou er eerst te laten wonen voordat je tekende. Ik zei ook dat het een goede deal was. Goedkoper wordt de stroom niet. Terugleverkosten zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Met meer verbruik dan opwek denk ik niet aan een modelcontract.

Afhankelijk van jouw persoonlijke situatie kan er nog veel meer goedkope stroom gebruikt worden. Mogelijkheden tot laden van een EV of een l/l warmtepomp. Vaak kan of mag dat niet bij een huurwoning.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
De woningbouwvereniging vroeg mij vanmiddag via de foon of ik het aparte contract voor het verhuurbedrijf ook ff wilde tekenen!
Dus een contract met een commercieel bedrijf zolang ik dit huis huur. Heb ik natuurlijk geweigerd.
Ik wil helemaal geen zaken met dat bedrijf doen.
Ik betaal de huur aan de woningbouwvereniging.

(PS de huur van de panelen zal nooit verhoogd worden)
Pagina: 1