Hi,
Ik ben al een aantal jaar aan het meelezen op het lucht/water warmtepomp forum en heb al een paar keer een offerte opgevraagd voor een full electric warmtepomp. Destijds nooit er voor gegaan, maar nu wordt de ketel wel erg oud (23 jaar) en lijken de prijzen van de installaties wat te zakken.
Op dit moment ligt er een offerte van TEC en vooral het advies viel positief uit qua kennis. Er werd positief gereageerd op het weglaten van het buffervat, toevoegen van een warmtemeter (kamstrup) was niet erg en kwamen zelf met het vervangen van de vloerverwarmingsverdeler voor een pomploze variant. Dit is wel anders geweest met andere partijen.
Hoewel ik kennis heb opgedaan weet ik zeker dat ik punten over het hoofd zie. Ik zou graag wat feedback op het plan willen hebben op onderdelen die ik mogelijk vergeet of ik die ik moet aangeven bij TEC zoals:
/f/image/lYi30jrCWYd1xvnLKctfcwUN.png?f=fotoalbum_large)
Onderdelen uit de offerte:
TEC HS06V Monoblock lucht water warmtepomp R290 HT
- Verwarmingsvermogen bij A7/W35: 2.30-6.46 kW COP bij A7/W35: 4.92
- Koelvermogen bij A35/W7: 1.5 - 4.32 kW Energie-efficiëntieklasse: A+++
- Gewicht buiten-unit: 88 kg
- Meldcode is KA26462. De indicatieve subsidie 2024 is: € 2.775,00
TEC 200 L RVS Warmtepompboiler
Vorstbeveiliging Monoblock 1" (2 maal) + ontgassers HS Serie
Dirtmag kunststof ø28
RT520RF (Salus draadloze ruimte thermostaat)
- IT800 Smart Home Wifi Draadloze Thermostaat met WZ600 Hub
-De Salus IT800 Smart Home Wifi Draadloze Thermostaat met WZ600 Hub is een thermostaat die werkt via het Salus Smart Home systeem.
-De thermostaat is op afstand te bedienen via de Salus Premium App of op de PC
Inbedrijfstelling TEC split units
Installatie voorstel:
- Binnen installatie in de de bestaande CV ruimte op zolder is voldoende ruimte voor boilervat 200 liter en Hydrobox
- Buiten installatie Monoblock links op platte dak voor de woning, leidingwerk om hoog 2 meter door knieschout (onder dakgoot) naar binnen , vervolgens meter of 6-7 voor aansluiting op hydrobox. Totaal lengte 8-9 meter
Electrawerk: kabel is reeds aanwezig ter voorbereiding warmtepomp.
- Installatie van A tot Z : wij bieden een totale installatie inclusief, dw-isso koelleiding, kleinmateriaal , cv-buis 28mm/32mm, (xpress) koppelingen, beugelwerk, afsluiters, incl. extra las en fitwerk ivm dunne retourleidingen en dikke aanvoerleidingen. Incl. extra R290 koelgas - berekenen-vacumeren- afpersen.
Meterkast uitbereiding Incl. electra kabels 3x2/5 en C20 automaten.
(De)monteren en vervangen 5 groepsverdeler door open verdeler
Optioneel : Indien nodig TEC Buffervat 50 liter + afgaande circulatiepomp 698 excl BTW
Het trace zal van buiten zo lopen:
/f/image/eXUmBM47i0koTbYmA3tX7dVm.png?f=fotoalbum_large)
Ik verwacht dat de plaats geen probleem geeft ondanks de afstand tot de erfgrens (en ik geef het eerst aan bij de buren) . Links en rechts zit bij beide buren de badkamer en dus geen slaapkamer. Alleen de slaapkamer van de kleine bij ons zit achter de warmtepomp.
Van bovenaf gezien zal het er zo uit zien:
/f/image/NgIIxgXqHPXCURWsOwmYBN25.png?f=fotoalbum_large)
Ik hoor graag jullie feedback en of vragen!
Ik ben al een aantal jaar aan het meelezen op het lucht/water warmtepomp forum en heb al een paar keer een offerte opgevraagd voor een full electric warmtepomp. Destijds nooit er voor gegaan, maar nu wordt de ketel wel erg oud (23 jaar) en lijken de prijzen van de installaties wat te zakken.
Op dit moment ligt er een offerte van TEC en vooral het advies viel positief uit qua kennis. Er werd positief gereageerd op het weglaten van het buffervat, toevoegen van een warmtemeter (kamstrup) was niet erg en kwamen zelf met het vervangen van de vloerverwarmingsverdeler voor een pomploze variant. Dit is wel anders geweest met andere partijen.
Hoewel ik kennis heb opgedaan weet ik zeker dat ik punten over het hoofd zie. Ik zou graag wat feedback op het plan willen hebben op onderdelen die ik mogelijk vergeet of ik die ik moet aangeven bij TEC zoals:
- (Extra) isoleren van de leidingen
- Vuilfilters
- Ontluchters
- Voorkomen van trillingen in huis
- Aansluiten van een kamstrup
- Huis uit 1982 (verspringende geschakelde woning)
- Vloerisolatie 15 cm, dakisolatie 14 cm PIR, geen extra muurisolatie
- Gasverbruik tussen de 830 en 860 m3 (verwarming 19/20 graden)
- 1 Fase aansluiting 40 Ampere
- Verwarming d.m.v. vloerverwarming beneden, de rest radiatoren
- Ta de vloer in is 30 graden, Tr is 27 graden
- Wens is om alleen te verwarmen
- Hoofdleiding is 22mm staal
/f/image/lYi30jrCWYd1xvnLKctfcwUN.png?f=fotoalbum_large)
Onderdelen uit de offerte:
TEC HS06V Monoblock lucht water warmtepomp R290 HT
- Verwarmingsvermogen bij A7/W35: 2.30-6.46 kW COP bij A7/W35: 4.92
- Koelvermogen bij A35/W7: 1.5 - 4.32 kW Energie-efficiëntieklasse: A+++
- Gewicht buiten-unit: 88 kg
- Meldcode is KA26462. De indicatieve subsidie 2024 is: € 2.775,00
TEC 200 L RVS Warmtepompboiler
Vorstbeveiliging Monoblock 1" (2 maal) + ontgassers HS Serie
Dirtmag kunststof ø28
RT520RF (Salus draadloze ruimte thermostaat)
- IT800 Smart Home Wifi Draadloze Thermostaat met WZ600 Hub
-De Salus IT800 Smart Home Wifi Draadloze Thermostaat met WZ600 Hub is een thermostaat die werkt via het Salus Smart Home systeem.
-De thermostaat is op afstand te bedienen via de Salus Premium App of op de PC
Inbedrijfstelling TEC split units
Installatie voorstel:
- Binnen installatie in de de bestaande CV ruimte op zolder is voldoende ruimte voor boilervat 200 liter en Hydrobox
- Buiten installatie Monoblock links op platte dak voor de woning, leidingwerk om hoog 2 meter door knieschout (onder dakgoot) naar binnen , vervolgens meter of 6-7 voor aansluiting op hydrobox. Totaal lengte 8-9 meter
Electrawerk: kabel is reeds aanwezig ter voorbereiding warmtepomp.
- Installatie van A tot Z : wij bieden een totale installatie inclusief, dw-isso koelleiding, kleinmateriaal , cv-buis 28mm/32mm, (xpress) koppelingen, beugelwerk, afsluiters, incl. extra las en fitwerk ivm dunne retourleidingen en dikke aanvoerleidingen. Incl. extra R290 koelgas - berekenen-vacumeren- afpersen.
Meterkast uitbereiding Incl. electra kabels 3x2/5 en C20 automaten.
(De)monteren en vervangen 5 groepsverdeler door open verdeler
Optioneel : Indien nodig TEC Buffervat 50 liter + afgaande circulatiepomp 698 excl BTW
Het trace zal van buiten zo lopen:
/f/image/eXUmBM47i0koTbYmA3tX7dVm.png?f=fotoalbum_large)
Ik verwacht dat de plaats geen probleem geeft ondanks de afstand tot de erfgrens (en ik geef het eerst aan bij de buren) . Links en rechts zit bij beide buren de badkamer en dus geen slaapkamer. Alleen de slaapkamer van de kleine bij ons zit achter de warmtepomp.
Van bovenaf gezien zal het er zo uit zien:
/f/image/NgIIxgXqHPXCURWsOwmYBN25.png?f=fotoalbum_large)
Ik hoor graag jullie feedback en of vragen!