Lucht/Water Warmtepomp - TEC Full Electric in jaren 80 huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:55
Hi,

Ik ben al een aantal jaar aan het meelezen op het lucht/water warmtepomp forum en heb al een paar keer een offerte opgevraagd voor een full electric warmtepomp. Destijds nooit er voor gegaan, maar nu wordt de ketel wel erg oud (23 jaar) en lijken de prijzen van de installaties wat te zakken.

Op dit moment ligt er een offerte van TEC en vooral het advies viel positief uit qua kennis. Er werd positief gereageerd op het weglaten van het buffervat, toevoegen van een warmtemeter (kamstrup) was niet erg en kwamen zelf met het vervangen van de vloerverwarmingsverdeler voor een pomploze variant. Dit is wel anders geweest met andere partijen.

Hoewel ik kennis heb opgedaan weet ik zeker dat ik punten over het hoofd zie. Ik zou graag wat feedback op het plan willen hebben op onderdelen die ik mogelijk vergeet of ik die ik moet aangeven bij TEC zoals:
  • (Extra) isoleren van de leidingen
  • Vuilfilters
  • Ontluchters
  • Voorkomen van trillingen in huis
  • Aansluiten van een kamstrup
Wat informatie over mijn huis:
  • Huis uit 1982 (verspringende geschakelde woning)
  • Vloerisolatie 15 cm, dakisolatie 14 cm PIR, geen extra muurisolatie
  • Gasverbruik tussen de 830 en 860 m3 (verwarming 19/20 graden)
  • 1 Fase aansluiting 40 Ampere
  • Verwarming d.m.v. vloerverwarming beneden, de rest radiatoren
  • Ta de vloer in is 30 graden, Tr is 27 graden
  • Wens is om alleen te verwarmen
  • Hoofdleiding is 22mm staal
Dit is op dit moment het plan (200L i.p.v. 300L en geen buffervat):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIP1MPG6rBg4CM3j-P78kpbMgJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lYi30jrCWYd1xvnLKctfcwUN.png?f=fotoalbum_large

Onderdelen uit de offerte:
TEC HS06V Monoblock lucht water warmtepomp R290 HT
- Verwarmingsvermogen bij A7/W35: 2.30-6.46 kW COP bij A7/W35: 4.92
- Koelvermogen bij A35/W7: 1.5 - 4.32 kW Energie-efficiëntieklasse: A+++
- Gewicht buiten-unit: 88 kg
- Meldcode is KA26462. De indicatieve subsidie 2024 is: € 2.775,00

TEC 200 L RVS Warmtepompboiler

Vorstbeveiliging Monoblock 1" (2 maal) + ontgassers HS Serie

Dirtmag kunststof ø28

RT520RF (Salus draadloze ruimte thermostaat)
- IT800 Smart Home Wifi Draadloze Thermostaat met WZ600 Hub
-De Salus IT800 Smart Home Wifi Draadloze Thermostaat met WZ600 Hub is een thermostaat die werkt via het Salus Smart Home systeem.
-De thermostaat is op afstand te bedienen via de Salus Premium App of op de PC

Inbedrijfstelling TEC split units
Installatie voorstel:
- Binnen installatie in de de bestaande CV ruimte op zolder is voldoende ruimte voor boilervat 200 liter en Hydrobox
- Buiten installatie Monoblock links op platte dak voor de woning, leidingwerk om hoog 2 meter door knieschout (onder dakgoot) naar binnen , vervolgens meter of 6-7 voor aansluiting op hydrobox. Totaal lengte 8-9 meter

Electrawerk: kabel is reeds aanwezig ter voorbereiding warmtepomp.
- Installatie van A tot Z : wij bieden een totale installatie inclusief, dw-isso koelleiding, kleinmateriaal , cv-buis 28mm/32mm, (xpress) koppelingen, beugelwerk, afsluiters, incl. extra las en fitwerk ivm dunne retourleidingen en dikke aanvoerleidingen. Incl. extra R290 koelgas - berekenen-vacumeren- afpersen.

Meterkast uitbereiding Incl. electra kabels 3x2/5 en C20 automaten.

(De)monteren en vervangen 5 groepsverdeler door open verdeler

Optioneel : Indien nodig TEC Buffervat 50 liter + afgaande circulatiepomp 698 excl BTW

Het trace zal van buiten zo lopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eM8-aqJlMCCdXqGkLxF6SYYZCPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eXUmBM47i0koTbYmA3tX7dVm.png?f=fotoalbum_large

Ik verwacht dat de plaats geen probleem geeft ondanks de afstand tot de erfgrens (en ik geef het eerst aan bij de buren) . Links en rechts zit bij beide buren de badkamer en dus geen slaapkamer. Alleen de slaapkamer van de kleine bij ons zit achter de warmtepomp.

Van bovenaf gezien zal het er zo uit zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLnozM-9zYRJ85vGjBzDCuNZjss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NgIIxgXqHPXCURWsOwmYBN25.png?f=fotoalbum_large

Ik hoor graag jullie feedback en of vragen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krissiejj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13:16
Ik heb niet alles doorgelezen daar zal ik eerlijk in zijn.

Wil je hiermee koelen? Anders dienen alle leidingen te worden geïsoleerd, of je zal boven dauwpunt moeten blijven. (ongeveer 19 graden)

Je positie van het buitendeel ligt gevaarlijk naast de erfgrens, en op een houten dak?

Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 200L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Krissiejj Wens is om alleen te verwarmen, staat er :)

@Romeboarder
De warmtepomp lijkt wat te groot, heb je specs bij -7 of -10?
Aandachtspunt is ook de 22mm aansluiting, de TEC tekening zegt 28mm al is dat een HS08. Waarschijnlijk kan je beter tussen de 1e en 2e verdieping inkoppelen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hnq
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:07

hnq

Specs wel erg summier. Wat is het vermogen bij -7 of -10?. Wat is het (max) geluidsvermogen?
Waarom worden koelleidingen geoffreerd? Waarom extra R290, vacumeren, afpersen?
Je hebt geen open verdeler nodig maar een gesloten, pomploze verdeler. Maar ms wordt dat bedoeld.
Geheel maakt op mij geen sterke indruk.

Gasloos sinds 10-2019, Panasonic mono 5j dhz, Atlantic Calypso WPB, betaalbaargasloos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:42
Romeboarder schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:24:
• Gasverbruik tussen de 830 en 860 m3 (verwarming 19/20 graden)
Je hebt dus aan een 5 kW WP genoeg (bij de ontwerptemperatuur!)
• 1 Fase aansluiting 40 Ampere
• Verwarming d.m.v. vloerverwarming beneden, de rest radiatoren
• Ta de vloer in is 30 graden, Tr is 27 graden
Is dat nodig om je keet warm te houden? Of waar het nu op ingesteld staat?
• Wens is om alleen te verwarmen
• Hoofdleiding is 22mm staal
Dat is aan de dunne kant, maar over een kort stukje lukt het wel, vooral ook afhankelijk van het aantal knietjes.
Dit is op dit moment het plan (200L i.p.v. 300L en geen buffervat):
Waarom geen 300L? Dat is een gebruikelijke maat voor een gezin.
Onderdelen uit de offerte:
TEC HS06V Monoblock lucht water warmtepomp R290 HT
- Verwarmingsvermogen bij A7/W35: 2.30-6.46 kW COP bij A7/W35: 4.92
- Koelvermogen bij A35/W7: 1.5 - 4.32 kW Energie-efficiëntieklasse: A+++
- Gewicht buiten-unit: 88 kg
- Meldcode is KA26462. De indicatieve subsidie 2024 is: € 2.775,00
De enige spec die interessant is: Het vermogen van de WP bij de ontwerptemperatuur (ergens tussen de -5 en -10, afhankelijk van waar je woont in NL) staat er niet bij. Die MOET je weten voordat je een offerte accepteert.
TEC 200 L RVS Warmtepompboiler
Waarom een warmtepompboiler? Kan er niet een gewoon SWW-vat aan de WP geknoopt worden?
Vorstbeveiliging Monoblock 1" (2 maal) + ontgassers HS Serie
Dirtmag kunststof ø28
Normaliter gebruik je 32mm kunststof voor warmtepompen.
RT520RF (Salus draadloze ruimte thermostaat)
- IT800 Smart Home Wifi Draadloze Thermostaat met WZ600 Hub
-De Salus IT800 Smart Home Wifi Draadloze Thermostaat met WZ600 Hub is een thermostaat die werkt via het Salus Smart Home systeem.
-De thermostaat is op afstand te bedienen via de Salus Premium App of op de PC
App meuk is niet nodig. Bij een WP-thermostaat geldt: simpeler is beter. Veel belangrijker is hoe die thermostaat de WP aanstuurt. Zwaar zorgpunt is dat ie blijkbaar niet van TEC is. Is deze wel geschikt voor een WP?
Inbedrijfstelling TEC split units
Het was toch een monoblock?
Installatie voorstel:
- Binnen installatie in de de bestaande CV ruimte op zolder is voldoende ruimte voor boilervat 200 liter en Hydrobox
- Buiten installatie Monoblock links op platte dak voor de woning, leidingwerk om hoog 2 meter door knieschout (onder dakgoot) naar binnen , vervolgens meter of 6-7 voor aansluiting op hydrobox. Totaal lengte 8-9 meter

Electrawerk: kabel is reeds aanwezig ter voorbereiding warmtepomp.
- Installatie van A tot Z : wij bieden een totale installatie inclusief, dw-isso koelleiding, kleinmateriaal , cv-buis 28mm/32mm, (xpress) koppelingen, beugelwerk, afsluiters, incl. extra las en fitwerk ivm dunne retourleidingen en dikke aanvoerleidingen. Incl. extra R290 koelgas - berekenen-vacumeren- afpersen.
Extra koelmiddel in een monoblock? Dat lijkt me toch sterk. En dat je een monoblock moet vacumeren en afpersen is ook al erg bijzonder. Hier gaat echt iets fout.
Meterkast uitbereiding Incl. electra kabels 3x2/5 en C20 automaten.
C20?
B zou voldoende moeten zijn.
En 20A mag in NL niet door 2.5 mm² (en dat wil je ook niet, kabels waar continu 16A door loopt worden al handwarm). Ik zou voor die groep(en) dus 4 mm² of zelfs 6 mm² laten installeren.
(De)monteren en vervangen 5 groepsverdeler door open verdeler
Doe maar een gesloten (dus pomploze) verdeler. Helaas staat dit verkeerd op veel websites en snappen installateurs het ook niet. Een open verdeler heet open omdat er intern een verbinding is van de aanvoer naar de retour. Een gesloten verdeler bestaat enkel uit twee balken met aansluitingen. Zonder verbinding tussen aanvoer en retour, en dus gesloten.
Optioneel : Indien nodig TEC Buffervat 50 liter + afgaande circulatiepomp 698 excl BTW
Met voldoende VVW altijd open is die niet nodig.
Ik verwacht dat de plaats geen probleem geeft ondanks de afstand tot de erfgrens (en ik geef het eerst aan bij de buren) . Links en rechts zit bij beide buren de badkamer en dus geen slaapkamer. Alleen de slaapkamer van de kleine bij ons zit achter de warmtepomp.
Dat moet je niet "verwachten", maar zeker weten. Er is zelfs een speciaal topic over hoe je het geluid op de erfgrens kan bereken. In jouw geval zal dat een grote uitdaging worden ben ik bang.

En hoe kom je bij TEC trouwens? Ik ken dat merk alleen van de caravans...

[ Voor 12% gewijzigd door Andrehj op 14-12-2024 20:43 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeboarder
Bedankt voor de feedback!

@Proton_ , Klopt de 22mm is weinig, alleen zit hij redelijk vast in de koof en ik krijg hier met geen mogelijkheid iets naast. Vervangen een mogelijkheid kunnen zijn, maar ik verwacht dat een 32mm met isolatie er ook niet door komt, plus dat ik in één keer twee verdiepingen moet overbruggen omdat ik er halverwege niet bij kom.

@hnq Ik heb gevraagd of ze meer info hebben over het geluid. Op dit moment geven ze aan 57dB op het rooster (bron).

@Andrehj , 5kW is ook waar ik op uit kwam, maar stel dat het standaard 21 graden moet worden (vraag van m'n vrouw), dan zal het verbruik stijgen en het vermogen van de warmtepomp al sneller richting 5,5/6 kW gaan.
Is dat nodig om je keet warm te houden? Of waar het nu op ingesteld staat?
Laat ik stellen dat ik het daarmee gewoon warm krijg. De cv gaat niet lager dan 40 graden. Ik kom aan met 38 graden bij de verdeler (alle metingen o.b.v. een warmtecamera, dus zeker niet 100% accuraat). Het gaat daarna met ongeveer 30 graden de vloer in.
Waarom geen 300L? Dat is een gebruikelijke maat voor een gezin.
We zijn/blijven met z'n drieën en verwacht eigenlijk dat dit voldoende zal zijn. Ik weet niet hoeveel extra energie ik zal verbruiken voor die 100L die ik misschien nooit effectief gebruik.
De enige spec die interessant is: Het vermogen van de WP bij de ontwerptemperatuur (ergens tussen de -5 en -10, afhankelijk van waar je woont in NL) staat er niet bij. Die MOET je weten voordat je een offerte accepteert.
Zeker, die staat uit, maar ik wilde niet wachten met deze post om maandag nog wat meer informatie op te vragen.
Waarom een warmtepompboiler? Kan er niet een gewoon SWW-vat aan de WP geknoopt worden?
Standaard aangeboden, maar ik heb volgens mij in een eerdere reactie van jou gelezen dat je hiervoor een extra leiding moet trekken. Klopt dit of maak ik hier een verkeerde aanname?
App meuk is niet nodig. Bij een WP-thermostaat geldt: simpeler is beter. Veel belangrijker is hoe die thermostaat de WP aanstuurt. Zwaar zorgpunt is dat ie blijkbaar niet van TEC is. Is deze wel geschikt voor een WP?
Dit wil ik zelf ook zo simpel mogelijk en ook deze vraag heb ik al gesteld aan ze. Wat ik wel moeilijk vind is bepalen wat een juiste manier is waar ik voor moet kiezen. Ik zie mensen op dit forum met een simpele thermostaat, maar ook op basis van WAR. Hoe maak je hier een goede keuze in?
Extra koelmiddel in een monoblock? Dat lijkt me toch sterk. En dat je een monoblock moet vacumeren en afpersen is ook al erg bijzonder. Hier gaat echt iets fout.
Ik heb ook een offerte voor een split unit gekregen en ik zie dat hier een soort kopie is van gemaakt..
Doe maar een gesloten (dus pomploze) verdeler. Helaas staat dit verkeerd op veel websites en snappen installateurs het ook niet. Een open verdeler heet open omdat er intern een verbinding is van de aanvoer naar de retour. Een gesloten verdeler bestaat enkel uit twee balken met aansluitingen. Zonder verbinding tussen aanvoer en retour, en dus gesloten.
Ook dit punt heb ik al aangegeven, want mijn huidige verdeler is een open verdeler met een pomp.
Met voldoende VVW altijd open is die niet nodig.
Ik heb ongeveer 55m2 vloerverwarming en mijn idee is om de radiatoren boven te vervangen voor T33's om nog wat meer inhoud te creëren. Ook heb ik het minimale vermogen opgevraagd dat de warmtepomp levert om pendelen te voorkomen.
Dat moet je niet "verwachten", maar zeker weten. Er is zelfs een speciaal topic over hoe je het geluid op de erfgrens kan bereken. In jouw geval zal dat een grote uitdaging worden ben ik bang.
Dit is ook oprecht wel een zorg en ik lees ook op dat forum al een tijdje mee. Maar omdat dus geen van de bewoners aan die kanten 'leven', lees, er zit een douche naast en een keuken beneden, acht ik dat ze er wat minder last van hebben. Natuurlijk, voor regelgeving maakt dit geen donder uit en moet het conform de wet zijn.
En hoe kom je bij TEC trouwens? Ik ken dat merk alleen van de caravans...
Ze zitten hier in Oldenzaal en om die reden heb ik ze gevraagd. Ik zit zeker niet vast hier aan en moet nog een offerte binnen krijgen voor een systeem van Daikin. Ik weet alleen dat met de huidige prijzen en de staat van mijn ketel nu het wel tijd is om deze keuze te maken. En daarom dat ik ook deze post begonnen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebastiaanPs
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:54
Romeboarder schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:26:

@Andrehj , 5kW is ook waar ik op uit kwam, maar stel dat het standaard 21 graden moet worden (vraag van m'n vrouw), dan zal het verbruik stijgen en het vermogen van de warmtepomp al sneller richting 5,5/6 kW gaan.
Het max vermogen heb je pas nodig bij -10 gr (de ontwerptemperatuur, afhankelijk van wat je gekozen hebt, in het oosten van het land zou ik -10 kiezen). Dus bij mildere temperaturen heb je marge en kun je het 21 graden maken binnen.
Standaard aangeboden, maar ik heb volgens mij in een eerdere reactie van jou gelezen dat je hiervoor een extra leiding moet trekken. Klopt dit of maak ik hier een verkeerde aanname?
In de eerste afbeelding in jouw startpost staat een SWW vat dat wordt verwarmd door de warmtepomp. Gek genoeg staat er WPboiler boven. Wij kennen dat als een simpel SWW vat. Een WPboiler is een apparaat dat zelf met een warmtepomp een vat opwarmt.
Dit wil ik zelf ook zo simpel mogelijk en ook deze vraag heb ik al gesteld aan ze. Wat ik wel moeilijk vind is bepalen wat een juiste manier is waar ik voor moet kiezen. Ik zie mensen op dit forum met een simpele thermostaat, maar ook op basis van WAR. Hoe maak je hier een goede keuze in?
WAR is niet het probleem. Het gaat erom dat je geen ingewikkelde aansturing wil met bijv PWM en geen ingewikkelde naregeling op je vvw wil. Liefst een simpele aan/uit thermostaat als combi met de regelingen in jouw warmtepomp.
Ook dit punt heb ik al aangegeven, want mijn huidige verdeler is een open verdeler met een pomp.
Ze zullen hetzelfde bedoelen, over de termen is vaak verwarring. Maar goed om te checken.

WP: Mitsubishi Electric SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D. PV 3330 Wp. Huis 1931, gasloos sinds jan '24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:55
@Proton_ , Klopt de 22mm is weinig, alleen zit hij redelijk vast in de koof en ik krijg hier met geen mogelijkheid iets naast. Vervangen een mogelijkheid kunnen zijn, maar ik verwacht dat een 32mm met isolatie er ook niet door komt, plus dat ik in één keer twee verdiepingen moet overbruggen omdat ik er halverwege niet bij kom.
Waarom zou die geïsoleerd moeten zijn als je niet gaat koelen?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeboarder
Het max vermogen heb je pas nodig bij -10 gr (de ontwerptemperatuur, afhankelijk van wat je gekozen hebt, in het oosten van het land zou ik -10 kiezen). Dus bij mildere temperaturen heb je marge en kun je het 21 graden maken binnen.
Dat is logisch inderdaad, maar 21 graden maken met -10 (even daargelaten of je het moet willen/hoe vaak het voorkomt) lukt dan niet lijkt mij gezien het ontwerp dan is gemaakt voor 19/20 graden.
In de eerste afbeelding in jouw startpost staat een SWW vat dat wordt verwarmd door de warmtepomp. Gek genoeg staat er WPboiler boven. Wij kennen dat als een simpel SWW vat. Een WPboiler is een apparaat dat zelf met een warmtepomp een vat opwarmt.
Ik neem aan dat je dit afleest uit de afbeelding omdat er een leiding vanuit de TKSB gaat naar het vat? Ik verwacht namelijk dat met een warmtepompboiler dat hij zelf verwarmt en dit dus niet nodig heeft.
Maar wat zou hier verstandiger zijn in een opstelling zoals deze? Vanuit een onderhoudsperspectief klinkt een SWW vat eenvoudiger.
WAR is niet het probleem. Het gaat erom dat je geen ingewikkelde aansturing wil met bijv PWM en geen ingewikkelde naregeling op je vvw wil. Liefst een simpele aan/uit thermostaat als combi met de regelingen in jouw warmtepomp.
Dat is goed om te weten, bedankt voor de tip!
Waarom zou die geïsoleerd moeten zijn als je niet gaat koelen?
Hoeft inderdaad niet, maar mijn punt blijft dat er eigenlijk geen ruimte is om iets te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:01
Ons oude huis
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
had een TEC warmtepomp. Zelfde model wat jij ook wil. Ons nieuwe huis heeft een Intergas Xource. Ik moet eerlijk zeggen dat de installateurs van TEC het lang niet altijd het juiste eind hebben gehad.

Ons huis was een tussenwoning met vloerverwarming beneden en radiatoren boven. Wat ze niet gedaan hebben, maar wel moesten doen:
- Vloerverwarmingsverdeler veranderen (is nog de originele met pomp en thermostaatkraan)
- Advies geven om de aanvoer en retourleiding van de vloerverwarming te vervangen voor dikkere

De uiteindelijke installatie bij ons bestond uit een monoblock buiten, binnenuit, 2 buffervaten én een boilervat. Het is verder ook een 'dom' apparaat, dus hij is niet te koppelen aan HomeAssistant of überhaupt te gebruiken met een app.

Wat wel positief aan TEC was de service. Bij elk probleem, groot of klein, wordt je snel geholpen en komen ze snel langs als er wat mankeerde.

In ons nieuwe huis hebben we een Intergas Xource met een boilervat. 2 verdiepingen vloerverwarming met gesloten verdelers. Ondanks dat dit huis stukken groter (en ouder is), is het verbruik minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DB LucF
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 20:30

We zijn/blijven met z'n drieën en verwacht eigenlijk dat dit voldoende zal zijn. Ik weet niet hoeveel extra energie ik zal verbruiken voor die 100L die ik misschien nooit effectief gebruik.
Een 200L vat zul je warmer moeten stoken dan een 300L vat om dezelfde hoeveelheid warm douchewater te hebben. En laat juist die laatste paar graden opwarmen met een warmtepomp veel energie kosten. Ook heeft een vat op 45 graden uiteraard minder stilstandverliezen dan een vat op 55 graden. Temperaturen gekozen omdat het ongeveer om het even is hoeveel douchewater je eruit kan halen.
Dus wellicht is het zuiniger om een 300L vat op 45 graden te zetten i.p.v. een 200L vat op 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeboarder
Bedankt voor het delen @RobKJ. Ik waardeer goede service altijd, maar het moet idd wel juist/correct opgezet worden.

@DB LucF, er zullen inderdaad minder verliezen zijn, maar ik ga even een berekening maken of de impact zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-RNO
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb zelf een TEC HS warmtepomp thuis, en ik kan je vertellen: die jongens weten waar ze mee bezig zijn!
Bij TEC Warmtepompen krijg je niet alleen deskundig advies, maar installeren zelf en hebben goede service.

Mijn keuze viel op de TEC HS06V Monoblock warmtepomp met R290 (propaan) koelmiddel.
Dat ding is een beest, met een COP van 4.92. Hoogwaardige kwaliteit en super efficiënt.
Het mooiste is dat ze bij TEC echt oog hebben voor een installatie op maat en werken met eigen installatie teams.
Geen standaard riedeltje, maar precies wat bij jouw situatie past.

Wat betreft het vermogen bij -7 graden / 35graden cv water is vermogen 4,90 kW

Kortom, als je serieus overweegt om over te stappen op duurzaam verwarmen,
dan kan ik TEC warmtepompen van harte aanbevelen. Ze maken het gewoon nét even makkelijker en beter.

Groet A-rno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:01
A-RNO schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:32:
Ik heb zelf een TEC HS warmtepomp thuis, en ik kan je vertellen: die jongens weten waar ze mee bezig zijn!
Bij TEC Warmtepompen krijg je niet alleen deskundig advies, maar installeren zelf en hebben goede service.

Mijn keuze viel op de TEC HS06V Monoblock warmtepomp met R290 (propaan) koelmiddel.
Dat ding is een beest, met een COP van 4.92. Hoogwaardige kwaliteit en super efficiënt.
Het mooiste is dat ze bij TEC echt oog hebben voor een installatie op maat en werken met eigen installatie teams.
Geen standaard riedeltje, maar precies wat bij jouw situatie past.

Wat betreft het vermogen bij -7 graden / 35graden cv water is vermogen 4,90 kW

Kortom, als je serieus overweegt om over te stappen op duurzaam verwarmen,
dan kan ik TEC warmtepompen van harte aanbevelen. Ze maken het gewoon nét even makkelijker en beter.

Groet A-rno
Dit is niet helemaal waar. TEC heeft een aantal verschillende installateurs waar ze mee werken. Bij onze installatie zijn installateurs van 4 verschillende bedrijven geweest (die allemaal wat op elkaar hadden aan te merken uiteraard).
Pagina: 1