Huidige situatie:
- 1 laadpaal in onze garage (3-fase paal; een Alfen Eve Single Pro-line)
- Laadpaal is aangesloten in meterkast op 1 EATON aardlekautomaat; De laadpaal beschikt over “active loadbalancing”-functie (via P1 poort van slimme meter), maar niet over smart charging network (SCN)
- “drukke” meterkast (de EATON, 4 x aardlek, warmtepomp, zonnepanelen, etc.), maar in theorie wel ruimte voor nog 1 EATON
- 1 elektrische auto (Tesla model 3) geen plannen voor 2e auto; parkeren auto niet standaard in garage.
- Ik wil graag een 2e laadpaal (dezelfde; een 2e Alfen Eve Single Prol-Line) op oprit plaatsen, zodat we voor het laden de auto niet per se in de garage hoeven te zetten (ik snap dat verplaatsen van huidige paal ook een optie is; maar dat is minder leuk).
- De kans dat we tegelijkertijd 2 auto’s zullen willen opladen is klein…
- Primair: kan ik de 2e laadpaal op de zelfde bestaande EATON aardlekautomaat aansluiten? (de laadpalen zullen NIET gelijktijdig gebruikt worden)?. Het lijkt me dat dit gewoon kan.
- Secundair: Als ik evt. wel 2 palen tegelijk zou willen gebruiken, wat moet ik dan doen?
- Iedere paal (dan wel) een eigen aardlekautomaat?
- Oplossing voor load-balancing? (1 paal als master en 2e als slave?; of is dan een smart charging network benodigd?; of is andere hardware aan te raden?)
[ Voor 0% gewijzigd door dkbijl op 14-12-2024 15:12 . Reden: typo ]