65" Philips OLED: 809, 909 of 908?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NapierNT1
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22-05 10:55
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe Philips TV. Momenteel kijken we nog op een ouder model Philips (55PUS7809 van 2014) maar Netflix ondersteunt dit model sinds kort niet meer.

Wat is je budget?
Max €2500 maar naar goed Hollandse traditie is minder altijd mooi meegenomen ;)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Homecinema: Films en series, streaming en blu-rays. Eigenlijk alleen maar UHD en 4K (ook geen reguliere TV.
Het spul staat in een aparte kamer die ook overdag goed te verduisteren is. Beeldkwaliteit is dus prio, de audio loopt via een AVR met 7.1 setup dus het TVgeluid is totaal niet belangrijk. Wil nu ook een maatje groter (65") voor een meer "immersive experience" (kijkafstand is 2.40m)

Wat heb je zelf al gevonden?
De shortlist bestaat uit de 909 en de 809. Ik heb behoorlijk wat reviews gelezen en bekeken maar krijg niet duidelijk hoeveel beter de beeldkwaliteit van de 909 tov de 809 is. Aan de ene kant schijnt de 909 een stuk helderder te zijn, aan de andere kant lees ik dat de 909 qua beeld veel te veel op de 809 lijkt. Ik zou ze graag naast elkaar bekijken maar de enige optie tot dusver is A`dam en dat is wat te ver weg :N
De meerprijs van de 909 is geen probleem maar dan moet de beeldkwaliteit ook echt een flinke stap beter zijn dan de 809 anders betaal ik alleen voor een overbodige soundbar.

review: Philips OLED909-oled-tv - Steekt concurrentie naar de kroon
Whathifi.com Philips-oled909-review

Philips-oled809 WhatHifi
Techradar OLED809

Techradar OLED908
Review: Philips-oled+908 tv-helder-sfeervol-en-compleet

Welke vragen heb je hier nog over?
En is het model van vorig jaar, de 908, te overwegen? Hoe verhoud die zich tot de 809 qua IQ?
En hoeveel verschil zit er tussen MLA gen 1 (908), gen 2 (909) en OLED-EX (809)?
Het is wrs wel duidelijk dat de 909 favoriet is, maar als deze slechts marginaal beter is dan z`n voorganger/ kleinere broertje, ga ik dan het verschil (komende van een 10jr oude LED TV) zien? Normaal gesproken heb ik weinig moeite met dit soort keuzes maar deze keer kan ik wel wat hulp gebruiken om het plaatje helder te krijgen (lol) .

Alvast bedankt :)

Beste antwoord (via NapierNT1 op 02-01-2025 10:09)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
De philips 809 en 909 hebben een geïntegreerd geluidssysteem/soundbar (ik dacht bowers & wilkins) aan boord. Daar betaal je (dik) voor, terwijl je dat niet gaat gebruiken. Beetje zonde.

Als je van een 10 jaar oude LCD afkomt is elke OLED prachtig. Alle OLED's zullen ook een stuk helderder zijn dat de LCD die je nu hebt. Door de bank genomen heeft elke OLED ook een (zeer) goede beeldkwaliteit. De ene OLED is objectief beter dan de ander, maar of dat met het oog ook altijd even merkbaar is, vraag ik me af.

Ik ben vorig jaar overgestapt van een 6 jaar oude LG OLED C7 naar een LG OLED C3. Dat zijn midrange OLED's. Dat type heeft geen MLA paneel en is dus minder helder dan een OLED met MLA paneel (of QD-OLED van Sony of Samsung). Overigens vond ik de C3 merkbaar helderder dan mijn oude C7 en die was echt al helder genoeg. Zie je het verschil tussen een MLA paneel en non-MLA paneel? Absoluut, maar dan moet je ze echt naast elkaar zien. Ik weet zeker dat als jij een OLED tv neerzet zonder MLA paneel dat je dan nog weggeblazen wordt door de beeldkwaliteit (en HDR helderheid) ivm de tv die je nu hebt. Je kunt makkelijk € 1.000 (of meer) besparen door niet voor een OLED met MLA paneel te kiezen of wel een dergelijke paneel te kopen maar dan van het vorige modeljaar. Wil je koste wat kost het beste hebben wat de markt te bieden heeft, dan kom je op de high-end MLA OLED's of QD OLED's uit.

Wil je overigens perse een Philips tv? LG, Sony, Samsung en Panasonic hebben allemaal goede OLED tv's.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
De philips 809 en 909 hebben een geïntegreerd geluidssysteem/soundbar (ik dacht bowers & wilkins) aan boord. Daar betaal je (dik) voor, terwijl je dat niet gaat gebruiken. Beetje zonde.

Als je van een 10 jaar oude LCD afkomt is elke OLED prachtig. Alle OLED's zullen ook een stuk helderder zijn dat de LCD die je nu hebt. Door de bank genomen heeft elke OLED ook een (zeer) goede beeldkwaliteit. De ene OLED is objectief beter dan de ander, maar of dat met het oog ook altijd even merkbaar is, vraag ik me af.

Ik ben vorig jaar overgestapt van een 6 jaar oude LG OLED C7 naar een LG OLED C3. Dat zijn midrange OLED's. Dat type heeft geen MLA paneel en is dus minder helder dan een OLED met MLA paneel (of QD-OLED van Sony of Samsung). Overigens vond ik de C3 merkbaar helderder dan mijn oude C7 en die was echt al helder genoeg. Zie je het verschil tussen een MLA paneel en non-MLA paneel? Absoluut, maar dan moet je ze echt naast elkaar zien. Ik weet zeker dat als jij een OLED tv neerzet zonder MLA paneel dat je dan nog weggeblazen wordt door de beeldkwaliteit (en HDR helderheid) ivm de tv die je nu hebt. Je kunt makkelijk € 1.000 (of meer) besparen door niet voor een OLED met MLA paneel te kiezen of wel een dergelijke paneel te kopen maar dan van het vorige modeljaar. Wil je koste wat kost het beste hebben wat de markt te bieden heeft, dan kom je op de high-end MLA OLED's of QD OLED's uit.

Wil je overigens perse een Philips tv? LG, Sony, Samsung en Panasonic hebben allemaal goede OLED tv's.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-09 15:47
Naar mijn mening is Philips letterlijk en figuurlijk niet meer wat het was (Sinds 2014 van TPV China).
Zelf heb ik een LG C2 maar zou eigenlijk alles durven adviseren behalve Philips.
Voorkeur gaat bij mij uit naar Sony of Panasonic maar voor prijs/kwaliteit LG.
De Samsung toestellen zijn ook mooi maar zelf vind ik het Tizen besturingssysteem veel te omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
JDV808 schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:31:
Naar mijn mening is Philips letterlijk en figuurlijk niet meer wat het was (Sinds 2014 van TPV China).
De OLED tv's van Philips zijn goede TV's. Mijn schoonouders hebben een Philips OLED (ik denk een 808) en dat ziet er qua beeld gewoon goed uit. Ik heb niet het idee dat dat beter of minder is dan mijn LG C3.

Als je perse ambilight wil zit je al vast aan Philips, dus dat kan best een overweging zijn. Het is natuurlijk niet zo dat een Philips OLED niet om aan te gluren is als je die naast een gelijkwaardige andere OLED zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 15:50
@Hulleman Is het niet zo dat die pixel garantie van philiips bagger is?
Zelf met een LCD gehad, Phillips gaf toen aan dat er zoveel dode pixels in mogen zitten per oppervlakte?
Weet niet hoe dit bij andere merken is geregeld. of dat phillips dit inmiddels heeft aangepast, maar dat denk ik niet?
Weet jij daar wat van af? wellicht interessant voor ts dan?

Daarom zou ik sowieso al geen Phillips meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Eskimoo schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:18:
@Hulleman Is het niet zo dat die pixel garantie van philiips bagger is?
Weet jij daar wat van af? wellicht interessant voor ts dan?
Daar weet ik niks van. Ik heb nog nooit pixelgarantie gekocht of daar aanspraak op gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-09 15:47
Mijn behoorlijk prijzige philips tv van 2015 was na 2 jaar al onbruikbaar traag en wou daarna niet meer aan.
Na garantie binnen korte tijd weer hetzelfde. De LG nog nooit 1 probleem mee ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:00

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

JDV808 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:20:
Mijn behoorlijk prijzige philips tv van 2015 was na 2 jaar al onbruikbaar traag en wou daarna niet meer aan.
Na garantie binnen korte tijd weer hetzelfde. De LG nog nooit 1 probleem mee ondervonden.
N = 1.
Ik zet daar tegenover dat ik sinds 2020 een Philips OLED TV (55OLED854) heb hangen die letterlijk nog 0 problemen heeft gegeven. Dus dit soort ervaringen zegt helemaal niks.

Overigens zitten er in Philips TV's 'gewoon' LG-OLED-panelen dus qua kwaliteit kan daar weinig verschil in zitten. Wel is de kalibratie, de processor en de software anders uiteraard. Ambilight is voor mij een hele grote plus, ik zou niet meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
JDV808 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:20:
Zoals @Icephase al aangaf, N = 1.

Heb in november 2019 een Philips 65OLED754 12 oled tv gekocht (black friday aanbieding €1499,-) en geniet elke dag nog van het geweldige beeld en ambilight. Vorige week nog een software update op dit toestel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5U_wvi4sm8bMo_TxZBaKeaex3Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MRVvAFJEFnZiEi55Vi4EtHY9.jpg?f=user_large

Heb ook een LG OLED65C8PLA uit 2018 waar in 2019 een nieuw oled scherm in is gekomen. (Garantie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I65FDQHvVuH9MPDgAIk1vgvaAQI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wt0aSwrVDX4MFhDnQLRcR9cx.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door BenEco op 17-12-2024 15:06 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NapierNT1
Hulleman schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:59:

Dank voor je reply, goede punten om te overwegen :)

Zit ik nu zo scheef te kijken, ik dacht toch echt dat alleen de 909 de geintregreerde B&W soundbar had?
En ja, wederom Philips. Ik vrees dat ik ambilight echt ga missen na 10 jaar met.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

De 809 heeft dat niet nee, de 908 wel en de 909 natuurlijk ook... Als je een 809 en 909 naast elkaar zet, zie je de verschillen vast en zeker, maar los niet. Als je geen geïntegreerde soundbar gaat gebruiken en je de 809 qua design prima vindt, lijkt de keuze dus snel gemaakt. Hier staat een 909, omdat ik wel wat beter geluid wilde zonder externe apparatuur en ik de voet een stuk mooier vond.

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 18-12-2024 17:34 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NapierNT1
CLB schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:31:
De 809 heeft dat niet nee, de 908 wel en de 909 natuurlijk ook... Als je een 809 en 909 naast elkaar zet, zie je de verschillen vast en zeker, maar los niet. Als je geen geïntegreerde soundbar gaat gebruiken en je de 809 qua design prima vindt, lijkt de keuze dus snel gemaakt. Hier staat een 909, omdat ik wel wat beter geluid wilde zonder externe apparatuur en ik de voet een stuk mooier vond.
Volgens de pricewatch hier is momenteel het verschil tussen een 809 en een 909 (65inch) slechts een "magere" €300. De 909 is de afgelopen dagen gezakt, de 809 (nog) niet. Geen idee of ze voor de feestdagen nog gaan stunten maar anders lijkt de 909 toch de beste kandidaat? (die €300 extra voor max beeldkwaliteit kan ik mee leven)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je moet niet uitgaan van die prijzen in de PriceWatch heh, altijd contact opnemen met de winkels zelf voor korting, dan kun je pas echt goed vergelijken!
En check natuurlijk ook: OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Maar met zo weinig prijsverschil, kom er maar in @Freshouttheoven...

[ Voor 90% gewijzigd door CLB op 20-12-2024 14:53 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NapierNT1
CLB schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:51:
Je moet niet uitgaan van die prijzen in de PriceWatch heh, altijd contact opnemen met de winkels zelf voor korting, dan kun je pas echt goed vergelijken!
Natuurlijk, ik gebruik de pricewatch enkel als tool om de prijstrend te zien. Voor de daadwerkelijke aanschaf ga ik de shops zeker persoonlijk benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Recent ook dezelfde afweging gemaakt, voor mij was uiteindelijk de 65OLED809 de juiste keuze. Ten eerste vanwege de voet waar mijn Denon Soundbar 550 mooi op past, en ten tweede de BF aanbieding bij HelloTV van 1799 euro voor dit model. De 908 en 909 waren veel minder afgeprijsd in die periode.

Het beeld is prachtig, ik had een 50PUS8xxx tv, en het geluid via mijn Denon set ook. De helderheid is goed, de tv staat niet op een hele lichte plaats in de woonkamer, dus de extra helderheid van de 909 was voor mij geen noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NapierNT1
mkrmr schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:05:
Recent ook dezelfde afweging gemaakt, voor mij was uiteindelijk de 65OLED809 de juiste keuze. Ten eerste vanwege de voet waar mijn Denon Soundbar 550 mooi op past, en ten tweede de BF aanbieding bij HelloTV van 1799 euro voor dit model. De 908 en 909 waren veel minder afgeprijsd in die periode.

Het beeld is prachtig, ik had een 50PUS8xxx tv, en het geluid via mijn Denon set ook. De helderheid is goed, de tv staat niet op een hele lichte plaats in de woonkamer, dus de extra helderheid van de 909 was voor mij geen noodzaak.
Bedankt voor je input :)
Bij mij komt ie aan de muur anders past m`n centerspeaker niet.

BTW: Ik ben gisteren spontaan naar Hifi Klubben Almere gereden en heb daar de 909 in 55" met een 4K stream bekeken (met LG, Samsung en Sony in dezelfde klasse ernaast). Het apparaat heeft een erg fraai beeld, ik was onder de indruk.
De 809 hadden ze helaas niet, wel iets soortgelijks (een 65" LG). Ook erg mooi maar zo vlak bij elkaar vergelijken was de 909, ondanks z`n kleinere scherm, toch net wat indrukwekkender qua beeld. En hoewel het niet helemaal een eerlijk vergelijk was, gaf het me toch de kans het één en ander met eigen ogen te ervaren.

Morgen maar eens zien of er ergens wat te pingelen valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:10
JDV808 schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:31:
Zelf heb ik een LG C2 maar zou eigenlijk alles durven adviseren behalve Philips.
Voorkeur gaat bij mij uit naar Sony of Panasonic maar voor prijs/kwaliteit LG.
De Samsung toestellen zijn ook mooi maar zelf vind ik het Tizen besturingssysteem veel te omslachtig.
Naar je mening, of ervaring?

Je weet dat het doorgaans dezelfde OLED panelen betreft?

Ik zou juist altijd voor de "premium" Philips met Google TV gaan t.o.v LG met WebOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Inverted_World schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:36:
Je weet dat het doorgaans dezelfde OLED panelen betreft?
Ligt eraan welke LG die heeft gezien, C4 of G4...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NapierNT1
Update:

Heb uiteindelijk voor de 909 gekozen en een leuke deal bij HelloTV kunnen maken. Hij hangt nu al een paar dagen hier aan de muur en ben druk bezig geweest met instellen en finetunen van het beeld. Ben erg happy tot dusver.

Iedereen bedankt voor de input (en de beste wensen nog) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tof, mooie keuze, veel plezier ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Schaamteloos kickje, maar ik ben ook in de markt voor een 65OLED en vraag me af waarom de uitvoering: Philips 65OLED809 Zwart bij Art & Craft via Bol.com Plaza 1899 kost en rechtstreeks bij hun 2199. Mis ik iets?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NapierNT1
Wellicht moet je even de pagina verversen (had ik ook), bol volgt normaal gesproken gewoon de prijzen van A&C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Laatst online: 24-09 09:08
Wokschotel schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:27:
Schaamteloos kickje, maar ik ben ook in de markt voor een 65OLED en vraag me af waarom de uitvoering: Philips 65OLED809 Zwart bij Art & Craft via Bol.com Plaza 1899 kost en rechtstreeks bij hun 2199. Mis ik iets?
Ik ga even bij de mediamarkt kijken of dat model anders is dan de 65oled759.
Waarom kijk jij specifiek naar dit model?

[ Voor 4% gewijzigd door maartentmm op 05-01-2025 21:25 ]

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

maartentmm schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:09:
[...]

Ik ga even bij de mediamarkt kijken of dat model anders is dan de 65oled759.
Waarom kijk jij specifiek naar dit model?
De aanbieding bij bol.com plaza is helaas al weer weg, maar ik kijk naar de 65oled809 ivm Google TV ipv Titan OS, beter geluid, overall wat betere specs.

Ik wacht wel op een nieuwe lagere prijs ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
Wokschotel schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:44:
[...]

De aanbieding bij bol.com plaza is helaas al weer weg, maar ik kijk naar de 65oled809 ivm Google TV ipv Titan OS, beter geluid, overall wat betere specs.

Ik wacht wel op een nieuwe lagere prijs ergens.
Aah ok. Ik ga toch voor een LG denk ik C4 beter paneel 5jaar garantie en goedkoper.
Je kan je hue lampen niet meer koppelen met de ambilight las ik gisteren.
Ik heb eigen home cinema voor het geluid.
Voor andoidTV kan je een chromecast of vergelijkbaar kopen dat is vaak nog sneller ook.
En met een hue syncbox kan je de ambiligth eventueel nog toevoegen als dat toch weer gaat kriebelen.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik wil geen losse apparaten voor Ambilight, ik vind het mooie aan die Philips dat alle Ambilight geïntegreerd is. En de 809 heeft ook een geïntegreerde Chromecast, dat scheelt weer een apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:59
Chromecast functie zit ook in de C4.
Blijft aleen geïntegreerde Ambilight over als reden om voor Philips te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

wappiewappie schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:12:
Blijft aleen geïntegreerde Ambilight over als reden om voor Philips te gaan.
WebOS vs Google TV, ieder zn ding, maar ik zou het wel weten.
Denk ook aan zaken als de afstandsbediening en dergelijke trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:59
CLB schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:43:
[...]

WebOS vs Google TV, ieder zn ding, maar ik zou het wel weten.
Denk ook aan zaken als de afstandsbediening en dergelijke trouwens.
Klopt, al is dat meer persoonlijke voorkeur. En dan is het nog de vraag of dat de meerprijs waard is.

En nu zie ik ook dat er voor WebOS een hue sync app beschikbaar komt:
https://hueblog.com/2025/...-philips-hue-sync-tv-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
klopt die moet je wel eenmalig aanschaffen en een dure gradient ledstrip.
De google opslag is 4GB wat erg karig is maar in veel gevallen wel voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Weet iemand (ik heb me suf gegoogled) wat het verschil qua display is tussen de Philips 65OLED809 en de Philips 65OLED759? Dat er andere OS'sen (Titan vs Google) op staan weet ik, maar wat is het verschil in beeld(kwaliteit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Laatst online: 26-09 12:00
Wokschotel schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:45:
Weet iemand (ik heb me suf gegoogled) wat het verschil qua display is tussen de Philips 65OLED809 en de Philips 65OLED759? Dat er andere OS'sen (Titan vs Google) op staan weet ik, maar wat is het verschil in beeld(kwaliteit)?
Ik heb mezelf hier ook rot op gezocht omdat ik twijfel tussen de 65 inch 809 of deze (prijsverschil is momenteel bijna 1000 euro met de huidige acties).

Een wat oudere processor en ander beeldtype en voet.

Ik kan momenteel de 809 krijgen voor 2000 euro nieuw of de 759 als buitenkansje voor 1135 euro.. erg lastige keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

@JustC Ik heb dit weekend de knoop doorgehakt een een 65OLED80 gekocht voor 1699 euro. Vrijdag besteld, zaterdag in huis en tot nu toe bevalt hij prima. Had alleen achteraf ook wel de 77inch kunnen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Ik was gisteren bij Hello TV maar heb uiteindelijk gekozen voor de Samsung S95D voor 1750 euro 65 inch.

Vond het verschil qua beeld zo groot dat ik de meerprijs voor ambilight niet kon rechtvaardigen meer.

@Wokschotel Heel veel plezier ermee zal zeker mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34
JustC schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:22:
Ik was gisteren bij Hello TV maar heb uiteindelijk gekozen voor de Samsung S95D voor 1750 euro 65 inch.

Vond het verschil qua beeld zo groot dat ik de meerprijs voor ambilight niet kon rechtvaardigen meer.

@Wokschotel Heel veel plezier ermee zal zeker mooi zijn :)
1750 euro voor of na cashback als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
outlandos schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:14:
[...]

1750 euro voor of na cashback als ik vragen mag?
Na de cashback maar ik kreeg dus voor mijn oude Philips POS9002/55 nog bijna 300 euro terug dus onder aan de streep kwamen we nog goedkoper uit.

Tevens er achter gekomen dat ik met de Philips HUE app op de samsung TV weer mijn lampen kan bedienen voor 3 euro per maand dus ben eigenlijk erg blij momenteel.
Pagina: 1