Zoektocht: Access points met ingebouwde switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-08 11:16
Team,

(allereerst: wat een heerlijk topic met zoveel netwerk plaatjes en spullenboel :- ) 👍)

Om mijn thuiswerkplek netter te maken ben ik op zoek naar een Accesspoints met een ingebouwde switch.
NU:
- Meraki AP (via PoE die naar deze ruimte loopt)
- Switch (met adapter)
- IP Camera (ethernet, met PoE injector)

DOEL:
- Zo min mogelijk apparaten
- mogelijk met VLAN support
- Lokale Wifi performance is niet belangrijk

Toen kwam ik dit product tegen: Grandstream Networks GWN7624 (datasheet).
- voeding via PoE
- 3 GE poorten met 2 poorten PoE passthrough!

Dit kastje kan gevoed worden door de inkomende PoE en kan zelf een PoE camera voeden en geeft een lokale GE poort indien nodig.

Maar toen ging ik zoeken naar ervaringen, handleidingen, etc.
Handleiding was niet zo'n probleem maar ervaringen/reviews kan ik vrijwel niet vinden?

Mijn vraag:
- Heeft iemand ervaring met deze (of soortgelijke) apparaten?
- Zijn er alternatieven?

Alle reacties

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 17:31
Een alternatief:
Ik weet dat de Ubiquiti Unifi WiFi 6 In-Wall (Fabrikant info) ongeveer hetzelfde biedt (4 Ethernet poorten, PoE-powered en 1x PoE passthrough), maar de prijs ligt ook hoger. Zelf geen ervaring met dit specifieke model, ik heb zelf al jaren een UAP-AC-Lite aan het plafond hangen naar alle tevredenheid (controller op een Raspberry Pi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@DJF3 ik heb je post even afgesplitst vanaf Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4. Jouw vraag betreft aankoopadvies, dat hoort dat niet helemaal in thuis.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 13-12-2024 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

lier

MikroTik nerd

Grandstream maakt prima apparatuur. Community is niet heel actief, wat ik als nadeel zag. Management gaat via lokaal of via cloud. Prijs/pret verhouding is vrij groot. Ik vond de ondersteuning niet altijd top.

Misschien ook handig als je iets kan vertellen over de plek waar hij komt. Is er een WCD waarin hij geplaatst kan worden? In dat geval is een in wall wel heel erg fijn.

Voldoende (betaalbare) alternatieven, ik ben zelf erg enthousiast over MikroTik. Nadeel is de stijle leercurve, verademing is de enorm actieve community. Los van het feit dat het product duurzamer is.

Bijvoorbeeld: https://mikrotik.com/product/hap_ax2 of https://mikrotik.com/product/RB952Ui-5ac2nD

Controleer ook even welke PoE standaard de camera ondersteunt en met welke spanning het apparaat gevoed gaat worden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
Ik heb goede ervaringen met de In-Wall accesspoints van Unifi (icm Unifi switches en gateway):
categorie: Accesspoints

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 23:06
Verkeerd gelezen 8)7 |:(

[ Voor 85% gewijzigd door jvanhambelgium op 14-12-2024 14:25 ]

Pagina: 1