Vraag

• LarsJansen
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-03 22:58
Hoi,

Onlangs een SAJ thuisbatterij aangeschaft en hij doet prima wat hij moet doen, maar ik zou eigenlijk een beetje meer willen. Namelijk zelf kiezen wanneer de batterij oplaad en ontlaad.

Ik weet dat het kan, want het kastje van een bedrijf waar ik intussen geen abonnement meer op heb kon het ook.

Wat ik ook doe, ik kan nergens documentatie vinden waarin staat hoe dit werkt. Ik ben niet bang voor dingen als Modbus e.d.

Als iemand een idee heeft hoe ik verder kan zoeken, dan hoor ik het heel graag.

Het gaat om een SAJ H2 controller. Er zit zo’n AIO3 op, maar dat is volgens mij alleen om uit te lezen. Ik heb die ook al aan Home Assistant gekoppeld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:13

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

In https://github.com/stanus...ob/main/saj-h2-modbus.zip vind je een registerlijst, ik denk dat omstreeks register 3637H ongeveer toelaat wat je wil.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:13

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@LarsJansen
Op het eerste gezicht lijkt het er op dat 3647H op mode 3 (passive) moet en dan kan je laden door het vermogen in 3637H op 0-100% in te stellen en 3636H op 2 (charge) te zetten.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.