Airco lucht/lucht buitenunit bevriest gedeeltelijk

Pagina: 1
Acties:

• Jeronimo3
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20-01 13:21
Beste Teeakers,

Ik draai nu bijna 2 maanden met mijn aux airco op verwarmen wat hij heel goed doet. Het is een 5kw unit met een uitstroom temperatuur van zo’n 50 graden als het rond de 0 graden is. Nu is het me opgevallen dat als de buitenunit bevriest net voor de defrost modus van start gaat de onderste 2 leidingen niet bevriezen. Dit was zo rond de 5 graden buitentemperatuur. Alle leidingen koelde rond de 0,5 graden en de 2 onderste leidingen van de buitenunit werden dan zo’n 4 graden. Ze doen dus wel iets maar niet veel.

Deze week nu het echt rond het vriespunt is zijn de onderste 2 leidingen weer niet bevroren maar ook precies in het midden ook 2 leidingen die het dus niet doen. Alles bevriest dus wat normaal is maar 2 paar leidingen absoluut niet. Mijn vraag is of iemand dit ook heeft?
Is dit normaal?

Ik heb een foto ter illustratie.

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr jeroen[URL="https://tweakers.net/i/ZOCsWafk233o8xD6pW15aYcxu14=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/00rJhjwjnSEaedtKWh6QTJhA.jpg?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9r281qsG-yY9wdfH-cDROfArpF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00rJhjwjnSEaedtKWh6QTJhA.jpg?f=fotoalbum_large[/

• Stevenlameris
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-05 21:45
Ik heb in mijn Lucht/water WP ook dit soort foto's kunnen maken. Er bleek een tekort aan koudemiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo3
Het rare is dat hij dit maar af en toe heeft. Vaak is ook gewoon de gehele condensor bevroren behalve de onderste 2 maar dat zou kunnen door smeltwater of dat het op de bodem warmer is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46
Ik zou vermoeden dat die leidingen die je ziet het uiteinde van de verdamper zijn, daar is het koelmiddel al voldoende opgewarmd in de leidingen ervoor. Als de warmtepomp net wat harder werkt, dan zullen die laatste stukken wellicht ook bevriezen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 12:32
Da's al het 2e topic over de AUX warmtepomp.
Heb je de installateur al benaderd over het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo3
Ja voor dat geluid van mijn vorige topic heb ik als reactie gekregen:

It’s actually the ‘normal’ noise of the Freedom machines.

We are familiar with this but this is not a malfunction of the compressor or anything else that we can replace to fix it.

Some machines could be a bit more noisy and/or some customers could be more sensitive to such noises.

But there is nothing we can do about it to eliminate it.

Ik ben uiteindelijk gewoon door gaan draaien met deze airco en nu maakt hij dit geluid alleen nog maar heel eventjes met opstarten……
Blijf het vreemd vinden want de andere (jonger en hoger type) doet dit niet. Maar goed hij werkt voor de rest wel goed en als ik er problemen mee krijg heb ik gewoon garantie iig
Pagina: 1