Ik overweeg de aanschaf van een beamer voor in onze aanbouw. De beamer zal boven de bank komen te hangen aan het plafond. Ik ben benieuwd of er mensen hier ervaring hebben om de speakers van de beamer te gebruiken en of dit geluid dan 'natuurlijk' overkomt qua richting van stemmen en geluid. De speakers hangen dan immers niet in surround set up. Ik denk hierbij aan een XGIMI Horizon met Harman Kardon DTS-HD / Dolby.
Nee dit komt niet natuurlijk over, maakt niet uit hoe je het plaatst of richt.
Je kunt je apparatuur en speakers beter bij/onder het scherm zetten en dan een lange (optische) hdmi kabel trekken naar de bank, of een 'ultra short throw' beamer kopen die je vlak onder het scherm neerzet ipv boven de bank.
Je kunt je apparatuur en speakers beter bij/onder het scherm zetten en dan een lange (optische) hdmi kabel trekken naar de bank, of een 'ultra short throw' beamer kopen die je vlak onder het scherm neerzet ipv boven de bank.
Ik heb toevalligerwijs op mijn slaapkamer een beamer boven me hangen. Zelf de Xgimi Elfin, maar ik moet ook toegeven dat ik hem op heb hangen om sporadisch eens een film oid in bed te kunnen kijken, ik gebruik hem niet dagelijks of echt serieus.
Maar, dat gezegd hebbende, ik vind persoonlijk het geluid boven me hebben niet zo onnatuurlijk als ik had gedacht. Natuurlijk is een soundbar etc veel beter, maar ik heb niet het gevoel als ik kijk dat het allemaal "vreemd" klinkt.
Maar, dat gezegd hebbende, ik vind persoonlijk het geluid boven me hebben niet zo onnatuurlijk als ik had gedacht. Natuurlijk is een soundbar etc veel beter, maar ik heb niet het gevoel als ik kijk dat het allemaal "vreemd" klinkt.
Heb zelf een lange tijd een beamer in de woonkamer gehad. Afgezien van het feit dat de speakertjes in beamers vaak erg slecht zijn, klinkt het ook zeker niet natuurlijk. Als nood/tijdelijke oplossing kan het wel, maar ik raad je toch aan een aparte speakerset of soundbar te gebruiken.