Ik heb een poosje terug contact gezocht met een medertweaker die mijn berichtje negeerde. Waarop ik later een review heb achter gelaten, toen ik de advertentie op gereserveerd zag staan. Nu plaatst meneer een onterechte wraakreview: https://tweakers.net/aanbod/rating/1315776/
.
foutje
foutje
[ Voor 87% gewijzigd door chimera2 op 12-12-2024 12:04 ]
Het is ook wel een beetje flauw om iemand zo negatief te beoordelen, omdat je niet snel genoeg een reactie krijgt. De vraag is, wie is er flauwer. Beide reviews zijn wat mij betreft overbodig, maar de 'wraakreview' is een logische reactie op jouw overbodige review.Danny Phantom schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:01:
Ik heb een poosje terug contact gezocht met een mederweaker die mijn berichtjes negeerde. Waarop ik later een review heb achter gelaten, toen ik de advertentie op gereserveerd zag staan. Nu plaatst meneer een onterechte wraakreview: https://tweakers.net/aanbod/rating/1315776/
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Er zit wel een wezenlijk verschil tussen "reageert niet op een bericht" en "ik laat een negatieve review achter omdat deze persoon mij negatief reviewt". Dat tweede is natuurlijk sowieso niet de bedoeling, als het onterecht is dan kaart je het aan en als het terecht is dan neem je je verlies en ga je verder.Fanta schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:17:
[...]
Het is ook wel een beetje flauw om iemand zo negatief te beoordelen, omdat je niet snel genoeg een reactie krijgt. De vraag is, wie is er flauwer. Beide reviews zijn wat mij betreft overbodig, maar de 'wraakreview' is een logische reactie op jouw overbodige review.
Dat gezegd hebbende, "de koper reageerde niet op één bericht om wat meer info, het product bleek al verkocht" is onderdeel van de normale gang van zaken. Het is niet heel erg chique, maar het 'verlies' is voor de potentiële koper ook niet zo groot. Ik ben het dus wel met je eens dat er wat schort aan beide reviews, als ik 't voor het zeggen had dan zou ik ze beiden geschrapt hebben.
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/:
Een ervaring en/of beoordeling:
- moet naar waarheid worden gedaan;
- moet betrekking hebben op de betreffende adverteerder;
- moet betrekking hebben op de advertentie waarvoor de optie tot beoordelen wordt geboden;
- mag niet worden geplaatst met het waarschijnlijke oogmerk de adverteerder te schaden, in een kwaad daglicht te zetten of anderszins misbruik te maken;
- mag niet worden geplaatst als wraakbeoordeling op een ontvangen slechte beoordeling;
- mag enkel 72 uur na de eerste poging tot communiceren worden geplaatst.
Obv die 2 regels zitten jullie dus allebei fout. Het enige doel van jouw review was de ander in een kwaad daglicht te zetten omdat je niet snel genoeg reactie kreeg, en de wraakreactie daarop is ook niet toegestaan.Danny Phantom schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:10:
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/:
- moet naar waarheid worden gedaan;
- moet betrekking hebben op de betreffende adverteerder;
- moet betrekking hebben op de advertentie waarvoor de optie tot beoordelen wordt geboden;
- mag niet worden geplaatst met het waarschijnlijke oogmerk de adverteerder te schaden, in een kwaad daglicht te zetten of anderszins misbruik te maken;
- mag niet worden geplaatst als wraakbeoordeling op een ontvangen slechte beoordeling;
- mag enkel 72 uur na de eerste poging tot communiceren worden geplaatst.
Er heeft geen transactie plaatsgevonden, dus wat bezielt je om dan tóch een review achter te laten?

[ Voor 1% gewijzigd door Oon op 12-12-2024 20:19 . Reden: tag fix ]
Dat is grappig dat je dat nu aanhaalt, want dat is waar @Microkid ook altijd mee zwaait maar als ik de voorwaarden lees, is dat helemaal geen vereiste!Oon schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:19:
[...]
Er heeft geen transactie plaatsgevonden, dus wat bezielt je om dan tóch een review achter te laten?
Het voeren van communicatie is dus voldoende om een grond te hebben om een ervaring achter te laten.Ervaringen (adverteerders en gebruikers)
Zowel adverteerders als gebruikers kunnen worden gevraagd om hun ervaring en beoordeling te delen over een adverteerder of gebruiker met wie zij op basis van een advertentie gecommuniceerd hebben en/of een overeenkomst hebben gesloten. Op basis van deze ervaringen en beoordelingen berekent Tweakers een score. Deze score is gebonden aan het account van de adverteerder of gebruiker.
Het op welke wijze dan ook beïnvloeden of afdwingen van scores is niet toegestaan. Tweakers heeft geen invloed op de ervaringen en beoordelingen van adverteerders of gebruikers. Het kan gebeuren dat een ervaring of beoordeling de feitelijke situatie niet (geheel) correct weergeeft.
moet naar waarheid worden gedaan;
moet betrekking hebben op de betreffende adverteerder;
moet betrekking hebben op de advertentie waarvoor de optie tot beoordelen wordt geboden;
mag niet worden geplaatst met het waarschijnlijke oogmerk de adverteerder te schaden, in een kwaad daglicht te zetten of anderszins misbruik te maken;
mag niet worden geplaatst als wraakbeoordeling op een ontvangen slechte beoordeling;
mag enkel 72 uur na de eerste poging tot communiceren worden geplaatst.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Reageren in een lopend topic? Lees dit eerst!Oon schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:19:
[...]
Obv die 2 regels zitten jullie dus allebei fout. Het enige doel van jouw review was de ander in een kwaad daglicht te zetten omdat je niet snel genoeg reactie kreeg, en de wraakreactie daarop is ook niet toegestaan.
Wil je reageren in een lopend topic binnen het Vraag & Aanbod feedback forum? Lees dit eerst!
Binnen het Vraag & Aanbod forum worden met enige regelmaat gevoelige onderwerpen besproken zoals een geschil tussen twee gebruikers, oplichting of het vermoeden hiervan. Gelieve niet in dergelijke topics te reageren wanneer je zelf geen direct deel uitmaakt van hetgeen dat in het topic wordt besproken. Een uitzondering geldt voor neutrale, objectieve en onderbouwde reacties gebaseerd op betrouwbare bronnen, een autoriteit op het onderwerp of iemand die zich zo kan en mag presenteren.
Waarom?
Meer dan eens komt het helaas voor dat goedbedoeld advies resulteert in het escaleren van een topic, het onterecht neerzetten van iemand als oplichter of andere ongewenste zaken. Dit resulteert vervolgens met regelmaat in onnodige ontevreden V&A gebruikers, klachten en onnodige werkdruk voor onze toch al druk bezette moderators. Dat willen we graag voorkomen.
We doen met ons allen ons best om Vraag en Aanbod een zo prettig en veilig mogelijke plek te laten zijn en daarbij vragen we ieders begrip en hulp.
Maar heeft niets met kwaad daglicht te maken, een review kun je ook gewoon achter laten over de communicatie (of het gebrek hieraan). Dat is tenminste het beleid dat tweakers hanteert.
Zeehond schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:38:
Indien serieuze interesse mag op basis van de communicatie een review worden gegeven na 72 uur. Dit is dan uiteraard zuur maar het is wel een geldige review.
[ Voor 6% gewijzigd door Danny Phantom op 12-12-2024 20:24 ]
Maar goed, dan is zijn review toch ook gewoon legitiem?Danny Phantom schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:01:
Ik heb een poosje terug contact gezocht met een medertweaker die mijn berichtje negeerde. Waarop ik later een review heb achter gelaten, toen ik de advertentie op gereserveerd zag staan. Nu plaatst meneer een onterechte wraakreview: https://tweakers.net/aanbod/rating/1315776/
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
How to - V&A Feedback laten aanpassenRoom42 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:27:
[...]
Maar goed, dan is zijn review toch ook gewoon legitiem?
Let op:
We merken de laatste tijd dat er bij een negatieve review vaak een even negatieve tegenreview wordt geplaatst. Dit met het doel om uiteindelijk beide reviews verwijderd te krijgen of om een soort van genoegdoening te krijgen. Daarvoor zijn de reviews niet bedoeld. Mochten we merken dat om tactische of vergeldingsredenen een negatieve review geplaatst wordt dan zullen we die review verwijderen en bij herhaald gedrag de account bannen.
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.
Er is geen communicatie geweest dus..Room42 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:22:
[...]
Dat is grappig dat je dat nu aanhaalt, want dat is waar @Microkid ook altijd mee zwaait maar als ik de voorwaarden lees, is dat helemaal geen vereiste!
[...]
Het voeren van communicatie is dus voldoende om een grond te hebben om een ervaring achter te laten.
klopt gewoon.met wie zij op basis van een advertentie gecommuniceerd hebben
Communicatie bestaat uit 2 partijen die elkaar hebben gesproken, dat is hier niet gebeurd.
@Danny Phantom heeft gewoon onterecht een review geplaatst. Dat je daar reactie op krijgt ( vrij net nog ) is niet gek.
Gewoon beide reviews weg en klaar.
Zeehond in "Wraakreview verwijderen Angeloonie - Floppy_vK"Humma Kavula schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:31:
[...]
Er is geen communicatie geweest dus..
[...]
klopt gewoon.
Communicatie bestaat uit 2 partijen die elkaar hebben gesproken, dat is hier niet gebeurd.
@Danny Phantom heeft gewoon onterecht een review geplaatst. Dat je daar reactie op krijgt ( vrij net nog ) is niet gek.
Gewoon beide reviews weg en klaar.
Het doel is letterlijk om mensen er van te weerhouden geen reactie te geven. Iets wat dus duidelijk hier wel gebeurt is.Zeehond schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 01:38:
[...]
Kort gezegd, ja je mag na 72 uur een review plaatsen over de communicatie.
Aanvulling,
Je kunt natuurlijk altijd proberen of de andere gebruiker er mee instemt de review te verwijderen als je de situatie uitlegt. Deze maatregel is juist in het leven geroepen om de voorkomen dat mensen ineens niets meer van zich laten horen. Maar het kan soms natuurlijk wat zuur uitpakken.
[ Voor 26% gewijzigd door Danny Phantom op 12-12-2024 20:34 ]
Maar serieus, waarom al deze moeite?
Zit het je zo dwars? Moet je gerechtigheid? Het is en blijft grijs gebied of je nu wel of niet reageert op een DM.
Laat het lekker, ga buiten wandelen ofzo om de frustratie kwijt te raken.
Er zal vast een andere leuke aanbieding voorbij komen
Zit het je zo dwars? Moet je gerechtigheid? Het is en blijft grijs gebied of je nu wel of niet reageert op een DM.
Laat het lekker, ga buiten wandelen ofzo om de frustratie kwijt te raken.
Er zal vast een andere leuke aanbieding voorbij komen
Ik heb de review verwijderd. De originele review mag blijven staan. Er is ruim meer dan 72 uur gewacht op reactie welke tot het plaatsen van de review is uitgebleven.
De tegenreview is verwijderd.mag enkel 72 uur na de eerste poging tot communiceren worden geplaatst.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.