Autosleutel nat geworden

Pagina: 1
Acties:
  • 3.130 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muisje05
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05-02 10:12
Hallo,

De autosleutel met afstandsbediening van Kia rio is zeker 3 keer best nat geworden. Steeds afgedroogd met keukenpapier, sleutel bleef steeds werken, nooit de batterij hoeven vervangen. Ik heb mijn auto 4 maanden geleden verkocht en vraag nu realiseer ik me dat ik niet heb doorgegeven dat sleutel een paar keer nat is geweest. Kan dit nog gevaar opleveren voor de nieuwe eigenaar als de batterij toch zou zijn gaan oxideren (giftige stoffen, er zit knoopcel batterij in neem ik aan) of denk ik nu veel te ver? Ik weet niet wie de nieuwe eigenaar is omdat hij via garage verkocht is.

Beste antwoord (via Muisje05 op 11-12-2024 17:29)

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01
Ter geruststelling: Als de batterij al aan het roesten is geslagen (en de kans daarop is al klein), dan zal het eerste syptoom zijn dat de autosleutel niet meer werkt (waardoor de nieuwe eigenaar de batterij vervangt). Wanneer je het heel erg bont maakt zou een batterij in theorie wel wat kunnen walmen en dat zal zeker niet gezond zijn, maar dat zalniet gebeuren zolang 'ie de auto nog netjes kan openen en sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door onkl op 11-12-2024 08:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 11:35
Ik denk dat wel losloopt. Als het je een gerust gevoel geeft kun je de autogarage nog melden dat de sleutel nat is geworden. Indien nodig kunnen zij de koper dan informeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:55
Autosleutels zijn erg waterdicht. Er zit een rubberen afdichting in om problemen te voorkomen.

Je kan het altijd nog even melden want een sleuteltje open/schoonmaken is een klusje van niks, maar na 4 maanden zou ik me vooral nergens zorgen over maken

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
S-te-fan schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:50:
Als het je een gerust gevoel geeft kun je de autogarage nog melden dat de sleutel nat is geworden.
Heel nobel, maar de persoon die dat gesprek beantwoordt hangt na het gesprek op en gaat door met z'n leven. Die gaat echt die klant niet opsnorren en 'm bellen "Oh, by the way, je sleutel is ooit nat geworden". Wat zou jij denken als je daarover gebeld wordt?
Nogmaals, goedbedoeld, maar beetje onrealistisch. Move on.

Overigens wordt er wel veel nat bij TS...

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 11-12-2024 08:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muisje05
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05-02 10:12
RobIII schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:07:
[...]

Heel nobel, maar de persoon die dat gesprek beantwoordt hangt na het gesprek op en gaat door met z'n leven. Die gaat echt die klant niet opsnorren en 'm bellen "Oh, by the way, je sleutel is ooit nat geworden". Wat zou jij denken als je daarover gebeld wordt?
Nogmaals, goedbedoeld, maar beetje onrealistisch. Move on

Overigens wordt er wel veel nat bij TS...
Klopt, er zijn twee apparaten nat geworden bij mij en normaliter zou ik me daar geen zorgen om maken maar door mijn situatie (ongeneeslijk ziek) doe ik dat wel en wil ik alles goed afsluiten. Omdat ik geen kennis heb van batterijen en hun gevaren vraag ik het hier zodat ik weet of ik in actie moet komen of het los mag laten.

[ Voor 38% gewijzigd door Muisje05 op 11-12-2024 08:21 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01
Ter geruststelling: Als de batterij al aan het roesten is geslagen (en de kans daarop is al klein), dan zal het eerste syptoom zijn dat de autosleutel niet meer werkt (waardoor de nieuwe eigenaar de batterij vervangt). Wanneer je het heel erg bont maakt zou een batterij in theorie wel wat kunnen walmen en dat zal zeker niet gezond zijn, maar dat zalniet gebeuren zolang 'ie de auto nog netjes kan openen en sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door onkl op 11-12-2024 08:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:33
RobIII schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:07:
[...]

Heel nobel, maar de persoon die dat gesprek beantwoordt hangt na het gesprek op en gaat door met z'n leven.
Maar gaat eerst nog even het bedrijf rond om te vertellen over wat hij nu weer aan de telefoon hoorde :D .
Sowieso als ze dit aan de nieuwe eigenaar vertellen verwacht die natuurlijk een nieuwe sleutel (a honderden euros), gaan ze nooit wat mee doen.

Die giftige stoffen loopt ook wel los. Zolang de nieuwe eigenaar de sleutel niet constant in de mond heeft gaat de sleutel veel eerder problemen geven dan er een significante hoeveelheid schadelijke stoffen uit komt.

Niet te veel zorgen om maken dus @Muisje05, veel sterkte met je situatie. Het is nu tijd om te genieten van de tijd die je hebt en aan jezelf en je naasten te denken. Niet wat er hypothetisch met een onbekende kan gebeuren.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03

WKD

Ik heb ooit met een sleutel van een Peugeot 407SW 1,5uur lang in zee geweest. Hij heeft daarna nooit problemen vertoond, dus ik verwacht niet dat het problemen oplevert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:08
In zo'n autosleutel zit een knoopcelbatterij, die hebben een best hoge interne weerstand; waardoor in water onderdompelen eigenlijk geen probleem is (er gaat geen te hoge stroom lopen, de spanning zakt snel in). Ook is zo'n autosleutel voorzien om nu en dan vochtig te worden (je gaat bij regenweer je sleutels niet in een tupperwarepotje stoppen met wat rijst).
Geen zorgen in maken, valt imho onder normaal gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door naftebakje op 11-12-2024 10:04 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archioak
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-09 11:21
Mijn autosleutel heeft wel eens een rondje in de wasmachine meegemaakt en aantal jaar terug. Werkte nog steeds prima daarna en niks aan de batterij gezien toen die vervangen moest worden, dus het zal vast wel meevallen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:05

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Het is logisch dat een sleutel soms nat wordt, als je broek nat regent waar de sleutel in zit, als je in de regen je auto open doet of de sleutel in de wasmachine komt.

De sleutel is waterdicht.

Zo lang je een batterij niet op eet of aan een lekkende batterij gaat likken, is d'r ook niks aan de hand.
Als je het op je hand krijgt, gaat het hoogstens een beetje irriteren en kun je het er af wassen.

Dus nee, als je afstandsbediening, speelgoed-auto, fietslampje o.i.d nat geworden is, hoef je geen topic aan te maken over potentiële schade.

Als je echt bang bent, het apparaat openen en de batterij droog maken.
Mocht de batterij lekken/beschadigd zijn, reinig het batterijcompartement met pure/onsmettings alcohol (ook de pure alcohol moet je niet drinken overigens) en doe er nieuwe batterijen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02:48
Het klopt wel wat @Accretion zegt. Ik heb zelf al diverse keren het batterijtje vervangen in zo'n sleutel en er zit gewoon een rubberen afdichting in de behuizing. Kans dat er water bij het batterijtje gekomen is echt super super klein. Ik zou er me niet druk om maken.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moed0046
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23-06 17:32
Ik kwam dit interessante artikel over [knip, mogelijk spam]

[ Voor 64% gewijzigd door _ferry_ op 23-06-2025 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Oud topic, geen noemenswaardige update, dus ik zal er een slotje op doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.