Batterij hoorapparaat in wasmachine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muisje05
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05-02 10:12
Hallo,

Ik heb per ongeluk 1 van mijn hoorapparaten mee gewassen in de wasmachine (programma van 3 uur) met de batterij er nog in. Dit is een audio Nova hoor batterij 13. Een zink lucht batterij maar er staat op internet ook zink koolstof?
Nu maak ik me zorgen dat er giftige stoffen zijn vrijgekomen en in mijn wasgoed en de wasmachine zitten. Kan dat? Kan ik de wasmachine gewoon weer gebruiken zonder dat kleding besmet wordt?

Graag jullie advies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zou mij sowireso geen zorgen maken. De hoeveelheden zijn zo enorm laag allemaal, dat kan denk ik geen kwaad. Ik zou mij eerder zorgen maken om de mechanische gevolgen van een stuk metaal in je wasmachine.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Muisje05 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:13:
Hallo,

Ik heb per ongeluk 1 van mijn hoorapparaten mee gewassen in de wasmachine (programma van 3 uur) met de batterij er nog in. Dit is een audio Nova hoor batterij 13. Een zink lucht batterij maar er staat op internet ook zink koolstof?
Nu maak ik me zorgen dat er giftige stoffen zijn vrijgekomen en in mijn wasgoed en de wasmachine zitten. Kan dat? Kan ik de wasmachine gewoon weer gebruiken zonder dat kleding besmet wordt?

Graag jullie advies.
Kan geen kwaad, zit het batterijtje niet toevallig ergens tussen je rubbers nu? Anders is de kans aanwezig dat ie door de afvoer weg is gespoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
Zo'n batterij is dicht en zolang ie er nog gaaf uitziet en je hem terughebt, zou ik me er geen zorgen meer om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muisje05
De batterij zat gewoon nog in hoorapparaat en ziet er nog gewoon uit. Is klein knoopcel batterijtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Muisje05 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:22:
De batterij zat gewoon nog in hoorapparaat en ziet er nog gewoon uit. Is klein knoopcel batterijtje.
Nou, dan zou ik mij al helemaal nergens zorgen over maken. Een batterij, in algemen zin, is heus niet zo giftig dat je er direct aan onderdoor gaat. Ja sure, als je er een stuk of wat opeet of je de hele dag met die dingen moet werken, zou ik er wel ff op letten ja. Maar eigenijk geld dat voor zo;n beetje alles.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:35
Zink(-oxide) is relatief ongevaarlijk. Als je bezorgd bent zou ik gewoon een paar keer de wasmachine draaien zodat alle resten zijn weggespoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muisje05
Ik heb de wasmachine nog 2 keer laten lopen op 90 graden zonder wasgoed erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Check even het waterpompfilter, die kan je waarschijnlijk aan de voorzijde achter een afdekplaatje losdraaien. Ik vind daar wel eens muntjes, haarclipjes en andere kleine resten die per ongeluk zijn meegewassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 12:26
Even voor de duidelijkheid; je hebt het batterijtje ook al weer gevonden? Dus hij zit niet meer verstopt in de wasmachine? Nergens druk om maken dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:55
Muisje05 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:44:
Ik heb de wasmachine nog 2 keer laten lopen op 90 graden zonder wasgoed erin.
Met de vriendelijke groeten aan je energieleverancier :+

Nergens meer zorgen om maken! Je batterij zat zelfs nog in het apparaat & was nog dicht... Niks aan de hand.
Pagina: 1