Drainage zit er in.
Isolatie aan de buitenkant. Deze wordt later opgehoogd met een geïsoleerde kantplank, tevens nu extra ruimte gehouden om de randbekisting fatsoenlijk tijdelijk te kunnen monteren.
Doorbraak naar bestaande kruipruimte gemaakt.
Op foto’s is deze nog niet volledig ondersabeld maar is uiteraard wel gedaan.
Nu eerst wachten op de volgende levering.
Wou eerst ook alvast Hwa op orde maken, maar wacht even hiermee tot de broodjes liggen en het beton.
Wat foto’s weer.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Hoofdzakelijk doe ik dit alleen.kezzza schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:40:
Mooie voortgang hoor! Met hoeveel mensen doe je dit?
Maar mijn vader en schoonvader helpen soms mee. Maar dat zijn dan echt handjes die ondersteunen of helpen spullen tillen enz
En zo af en toe even een vriend die helpt. Ook dit zijn de handjes.
Waar ik overigens heel erg blij mee ben!
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | Laadpaal installateur, pb voor een offerte
hahah, betreft gewoon kruipruimte.Makrolon schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:15:
Super! Is dit nou gewoon een kruipruimte? Lijkt wel een kelder zo hoog
Tuin loopt enorm af en harde laag zat vrij diep.
Daardoor heb ik nu ongeveer 90cm kruipruimte net zoals de bestaande woning.
![]() | ![]() |
[ Voor 17% gewijzigd door StackForge op 22-04-2025 10:56 ]
Dat de koppen van de liggers soms erdoorheen komen maakt niet uit. De geïsoleerde kantplank vangt dit allemaal netjes op.
Inmiddels de eerste prijzen binnen van de sls of cls. Vooral de levertijd is even een dingetje. Wil geen week stilzitten. Dus hopelijk ontvang ik nog snellere levertijden.
Had dit ook eerder kunnen bestellen, maar soms is het allemaal even lastig te overzien.
Naja wat foto’s, de volgende foto’s zullen hopelijk met hout erbij zijn.
![]() | ![]() | ![]() |
Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]
Oost Friesland zie ik, kan wel aardig kloppen. Dit is nog Drenthe maar niet ver van oost Friesland af.TheWalrus schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:27:
mooi bezig Henk! lijkt bij mij in de buurt. ik volg
[ Voor 10% gewijzigd door TheWalrus op 29-04-2025 19:13 ]
Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]
Nee daar niet.TheWalrus schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:13:
@StackForge 1 van de Smildes gok ik dan. Ik woon in Drachten. Moet die onderplaat niet even in de menie?
Hoeft niet in de menie omdat deze ver boven maaiveld zit en voorzien is van dpc en de druklaag daaronder ook.
Ook dekt de geïsoleerde kantplank deze af.
Wanneer deze vochtig gaat worden gaat er meer mis.
Zo is het mij verteld
[ Voor 6% gewijzigd door StackForge op 29-04-2025 23:47 ]
Heb nu 2 gedeeltes staan waarvan 1 nog moet worden voorzien van horizontale liggers en tussen stukjes. Maar ben nog even zoekende naar hoogte maat kozijn. Dus deze schiet ik er later even in.
Ik maak delen van maximaal 3 meter zodat het nog beetje te tillen is.
foto’s
![]() | ![]() |
[ Voor 33% gewijzigd door StackForge op 05-05-2025 21:06 ]
En de hout lengtes gemakkelijk te vervoeren 😉.StackForge schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:01:
Ik maak delen van maximaal 3 meter zodat het nog beetje te tillen is.
[/TABLE]
Je hebt het over ondersabelen. Wat bedoel je precies?
Het hout ligt niet direct op het beton? Zit er nog een waterkering tussen?
[ Voor 6% gewijzigd door barry86 op 05-05-2025 22:33 ]
In principe wordt alles gebracht dus heb ik weinig wat ik zelf moet vervoeren. (Gelukkig)barry86 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:32:
[...]
En de hout lengtes gemakkelijk te vervoeren 😉.
Je hebt het over ondersabelen. Wat bedoel je precies?
Het hout ligt niet direct op het beton? Zit er nog een waterkering tussen?
Het hout ligt idd niet direct op het beton.
Deze heb ik met stelschroeven over de hele lengte uitgelaserd hierdoor heb ik de minimale oneffenheden kunnen opvangen. Door dit te ondersabelen heb je onder de volledige stelregel mortel zitten zodat de krachten evenredig verdeeld worden.
Hiertussen zit idd weer een waterkering dpc.
Deze zit ook tussen de lijmblokken en de liggers van de broodjesvloer.
Helder!StackForge schreef op maandag 5 mei 2025 @ 23:18:
[...]
In principe wordt alles gebracht dus heb ik weinig wat ik zelf moet vervoeren. (Gelukkig)
Het hout ligt idd niet direct op het beton.
Deze heb ik met stelschroeven over de hele lengte uitgelaserd hierdoor heb ik de minimale oneffenheden kunnen opvangen. Door dit te ondersabelen heb je onder de volledige stelregel mortel zitten zodat de krachten evenredig verdeeld worden.
Hiertussen zit idd weer een waterkering dpc.
Deze zit ook tussen de lijmblokken en de liggers van de broodjesvloer.
Je doet dit dus omdat het beton niet mooi glad/waterpas is en daardoor de houten latten niet egaal dragen. Is zoiets standaard procedé?
Voor mijn eigen leer en vermaak, je omschrijft het ondersabelen als heel veel werk.
Is 1 rijhoogte aan kalkstenen oid waterpas leggen en daar vervolgens de waterkering met hout er op niet sneller werken?
Of andere optie, de afzetstukken eerst egaliseren?
Direct daarbij zeggende dat ik een nieuwschierige tweaker ben en geen bouwkundige 😉
[ Voor 4% gewijzigd door barry86 op 05-05-2025 23:58 ]
Er zijn natuurlijk altijd meerdere opties.barry86 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 23:56:
[...]
Helder!
Je doet dit dus omdat het beton niet mooi glad/waterpas is en daardoor de houten latten niet egaal dragen. Is zoiets standaard procedé?
Voor mijn eigen leer en vermaak, je omschrijft het ondersabelen als heel veel werk.
Is 1 rijhoogte aan kalkstenen oid waterpas leggen en daar vervolgens de waterkering met hout er op niet sneller werken?
Of andere optie, de afzetstukken eerst egaliseren?
Direct daarbij zeggende dat ik een nieuwschierige tweaker ben en geen bouwkundige 😉
Het was voor mij vooral veel werk omdat het aardig wat meters waren en je aardig zit te priegelen en op sommige plekken net niet voldoende ruimte was voor een voegspijker, had een 12mm en de 6mm ging het beter.
Op andere plekken had ik voldoende ruimte en ging het veel sneller.
Het beton betreft maar een druklaag hier worden niet teveel eisen aan gesteld, behalve dat deze kwalitatief goed met zijn. Deze zit er eigenlijk nooit 100% vlak in. En dat is natuurlijk wel iets wat je wilt als je begint met de wanden zetten.
Valt me allemaal nog reuze mee zo in mijn eentje.
O.a. 7 staanders vernageld en verlijmd.
Hier komt straks een HE200B met toog van 10 mm op te liggen. Tussen de wand en het H profiel komt nog een stalen oplegplaat op. Zodat de krachten goed verdeeld zijn.
Even wat foto’s weer:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Geef je ergens ook eens een tusse stand van budget en tot nu toe gerealiseerd?
Leuk om dat eens te zien en te vergelijken met bijv alles uitbesteden.
Ik overweeg ook mijn serre eens af te breken en een volwaardige uitbouw terug te plaatsen. Wil hierin veel zelf doen. Inmiddels wel wat renovatie ervaring, maar niet vanuit niks opbouwen. Moet veel leren!
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride
Ik wil op den duur best het e.e.a. delen over budget en uitgaven.pentaw1nz schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:49:
Mooi om te volgen.
Geef je ergens ook eens een tusse stand van budget en tot nu toe gerealiseerd?
Leuk om dat eens te zien en te vergelijken met bijv alles uitbesteden.
Ik overweeg ook mijn serre eens af te breken en een volwaardige uitbouw terug te plaatsen. Wil hierin veel zelf doen. Inmiddels wel wat renovatie ervaring, maar niet vanuit niks opbouwen. Moet veel leren!
Dit gaat niet op de euro nauwkeurig zijn, maar globaal kan dit zeker.
Ik ben ervaren klusser maar daadwerkelijk een ruimte opbouwen is ff wat anders. Vandaar lekker leren hiervan.
Dat moet ik nog uitzoeken, voor nu heb ik voldoende lengte dat ik er nog alle kanten mee op kan.FrankSpin schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:18:
Loopt de wand folie straks door achter de geïsoleerde kantplank?
Heb verschillende details gezien waar ze het op verschillende methodes toepassen.
Grote stalen ligger op de HSB gemaakt, deze met een verrijker geplaatst met hulp uit het dorp.
Tevens samen met een lokale aannemer een stalen ligger in de gevel gemaakt.
Tijdelijk even wat EPS erin gemaakt met een vlotje pur erbij zodat het binnen niet zo waait.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 5% gewijzigd door StackForge op 23-06-2025 15:58 ]
Eergisteren de balklaag erin gemaakt en het dakbeschot erop gemaakt.
Gisteren opstand gemaakt.
Als het goed is komt morgen isolatie en epdm.
Isolatie komt in 2 lagen.
120mm als basis laag en daar boven nog een laag afschot isolatie.
Opstanden gaan ook geïsoleerd worden met pir.
Hopelijk deze week op een avond epdm er op maken, beetje afhankelijk van het weer.
Fotos:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Maar isolatie is ook klaar.
Alleen stadsuitlopen nog voorbereiden, maar dan moet het eerst maar wat koeler zijn.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door StackForge op 14-08-2025 14:15 ]
Thnx!!!Gamer dénis schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:43:
super gaaf om alle voortgang te zien! Goed bezig en enorm veel respect dat je dit (veelal) alleen doet!
Ideaal om EPDM te leggen. Maar ga je dat puntdak hierna maken dan?StackForge schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:11:
Poeh wat was het warm!
Maar isolatie is ook klaar.
Alleen stadsuitlopen nog voorbereiden, maar dan moet het eerst maar wat koeler zijn.
Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]
Het puntdak probeer ik wel zo snel mogelijk te doen. Maar ik wil mijn balklaag enz niet te lang onbeschermd hebben.
Vooral niet met regen.
Ik probeer nu een deel te maken waar ik met slecht weer kan werken, en het deel van het puntdak waar ik met mooier weer kan werken.
Klusje viel me mee maar toch ook wel tegen.
Vooral de hoeken invouwen lijkt zo eenvoudig, maar niks is minder waar. Misschien komt het ook wel door de opstanden. Deze zijn vrij breed.
Krijg 1 buitenhoek niet netjes. Hier ga ik een prefab stuk in maken.
Verder is het zeker geslaagd.
Nog even stadsuitlopen erin maken en lood inbrengen. En vast nog wat pruts dingetjes
Foto’s:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Zou einde ochtend even trots laten zien hoe strak het erin zat…
Nou dat was het dus niet meer..
Ik denk door de warmte dat het edpm is gaan werken en uiteraard de Bodemlijm nog niet mooi droog. Dit duurt enkele dagen.
Maar zelfs op sommige plekken laat het contactlijm wat los. Dit moet eigenlijk direct pakken. Tweezijdig verlijmen, vinger droog en afwerken. Epdm uur laten rusten voor te plaatsen…
Maar resultaat is nu een dak vol plooien/luchtbellen.
Heb de uitlopen er maar wel in gemaakt, want dicht zou het wel zijn, maar optisch een draak.
Vegen helpt ook echt niet meer, omdat je eigenlijk teveel materiaal hebt..
Vanavond als het afgekoeld is nogmaals vegen denk ik.. 😞
Foto’s: die ik liever niet show. Maarja…
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Anderzijds, kijk jij elke dag op je dak?
[ Voor 31% gewijzigd door barry86 op 16-08-2025 18:52 ]
Uiteraard is het “maar” een dak.barry86 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 18:52:
Ik begrijp je teleurstelling, je bent ontzettend goed werk aan het leveren en dan dit….
Anderzijds, kijk jij elke dag op je dak?
Maar het water moet wel netjes afvoeren. En niet overal ophopen omdat het vol met plooien zit.
En juist omdat ik het zelf doe, wil ik het extra netjes.
Nu het afkoelt krimpt het epdm wel weer, waardoor het alweer een stuk beter lijkt.
Maar even de komende dagen aanzien.
Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]
Je bent goed bezig... Doet me motiveren om misschien van onze jaren 60 bungalow ook maar eens een topic te gaan openen binnenkort....
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
De isolatie platen hebben een aluminium cachering welke niet poreus is.
Waardoor bodemlijm hier niet goed op hecht, vaak gebruiken ze hier contactlijm voor wat wel beter hecht maar nog steeds niet optimaal is.
Ook al schrijft de leverancier van de isolatie voor dat het geschikt is voor verlijmen zegt dit nog niet alles.
Achteraf had ik waarschijnlijk een glasvlies isolatie plaat moeten nemen welke niet poreus is en waardoor de lijm beter hecht.
Heb nu eigenlijk een aantal opties:
Accepteren met alle risico's.
Plooien wegsnijden en doorschroeven en verlijmen met epdm stroken.
Plooien wegsnijden doorschroeven en volledig nieuwe laag epdm op bestaande epdm verlijmen.
Toch blijf ik het al met al vreemd vinden omdat je op filmpjes best vaak ziet dat er rechtstreeks verlijmd wordt op aluminium cachering i.c.m. bodemlijm.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Moet goed.
Oftewel der af en opnieuw. Kost geld maar zie het als leergeld.
[ Voor 24% gewijzigd door TheWalrus op 19-08-2025 12:12 ]
Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]
Uiteraard is deze straks winddicht d.m.v. een trim enz, maar er blijft altijd een risico.
Wat ook nog een optie is, is een dun laagje juiste isolatie rechtstreeks op het epdm doorschroeven.
En dan een nieuwe laag epdm hier op maken.
Wil niet voor 1000 euro gaan schipperen en altijd het gevoel houden dat het kan gaan lekken of opwaaien.
Wel is het advies om er iets ballast op te gaan maken en de uitgelegen kans om er een sedum dak van te maken. Met daarbij het voordeel dat het nog beter isoleert en helemaal qua geluid/demping als het regent/hagelt.
Nu maar op zoek naar een betaalbare oplossing, heb cassette's gezien. Hier gaat mijn voorkeur naar uit.
Goed opgemerkt, heb gekozen voor lichtgewicht of nouja wat je lichtgewicht kunt noemen. Ongeveer 55kg de m2.barry86 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:34:
Fijn om te horen dat het technisch OK is. Houd rekening met het totaal gewicht bij een Sedum dak. Zeker als deze doordrongen met regenwater is.
Heb contact gehad met de constructeur en dit mocht geen probleem zijn.
Je hebt ook nog de 85kg variant maar dat is niet nodig. Voordeel misschien is dat je die niet hoeft te bewateren bij lange droogte.
Maar zie het gewoon aan.z kleine moeite als het wel eens zou moeten. Toch gek idee.. dak water geven
Laatste hoek epdm is aan het drogen. Daarna kunnen de laatste 2,5 cassette erin.
Hoeken maken met epdm vind ik toch wel wat lastig. Komende dagen maar in de gaten houden of het droog is. Deze hoek kon ik niet vouwen en moest ik knippen. En stukjes eroverheen maken. Mocht het nou toch niet goed zijn dan plaats ik een prefab hoek.
Morgen sedum besproeien en dan is het vuurdoop.
Even wat foto’s:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Het kan maar is geen garantie. Je zou het kunnen verlijmen met contactlijm. Maar voor een eerste x durfde ik dat niet aan.No Hands schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:17:
Ik moet ook nog 52m2 EPDM leggen, voor een eerste keer. Dit zou mijn horror ook zijn. Doe je enorm je best en dan is het de dag erna of je een aannemer met haast bent geweest. Dit is wel een mooie oplossing, anders zonnepanelen eroverheen. Maar, geen aluminium gecacheerde PIR eronder dus.
Mijn tip zou zijn op sowieso zijn om geschikte pir hiervoor te nemen. Dus poreuze cachering. Bijvoorbeeld mineraalglasvlies. En daaronder uiteraard een dampremmer maar dat is jou wel bekend.
Dit ging goed, echter waren de platen al b-keus, dus niet strak/vlak.
Omdat deze epdm gewapend en dik is blijft het redelijk strak liggen.
Heb wel van die geïsoleerde isolatie plaat schroeven/pluggen gebruikt. Hierdoor zie je geen puntjes in het dak wanneer het licht gevroren heeft
Mooi werk geleverd en dat voor het grootste deel in je eentje, mijn complimenten.
Ik ga mijn leven beteren en het topic volgen.
Elektra besteld alleen nog even met de vrouw een plannetje maken waar wat moet komen.
Uiteraard alle hoeken dubbel stopcontacten. 2 wandlampen en ergens lichtpunt voor boven de tafel.
Foto’s lijken wat vertekend, maar moest deze nemen met groothoek.
Daadwerkelijk is het ongeveer 530cm breed en 420cm diep.
Foto’s:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 7% gewijzigd door StackForge op 31-08-2025 14:48 ]
En heb ik het elektra klaar gemaakt.
Opzich niks spannends.
Voldoende stopcontacten en dubbele puls drukkers die smart wifi switch dimmer bedienen.
Tevens leiding getrokken en aangesloten op een nieuwe groep.
Toch wel even leuk om weer onder de vloer te zijn geweest. Al het harde werken bewonderen. Wat een werk is dat geweest!
Zag er netjes uit nog, mooi droog ook.
Even paar foto’s, let niet op de bende. Soms toch wat beholpen in zo’n ruimte.
![]() | ![]() | ![]() |
Wat een interessant project om te volgen! Wat zijn de afmetingen van de staanders die je hebt gebruikt? En welke hoh heb je toegepast.
Volgens opgave constructeur:gtx 780 schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:51:
Hey Henk,
Wat een interessant project om te volgen! Wat zijn de afmetingen van de staanders die je hebt gebruikt? En welke hoh heb je toegepast.
HSB buiten wanden:
minimaal CLS38x184mm² (C24) hoh 600mm voorzien van een laag OSB3 12mm
Heb niet helemaal stil gezeten maar ook veel prive moeten regelen.
Inmiddels heb ik alle materialen binnen voor de balklaag die gaat fungeren als verdiepingsvloer.
Incl. underlayment enz.
Deze ga ik wel tijdelijk bedekken met EPDM zodat ik begaand alles eerst klaar kan maken.
De randbalken trek ik wel direct een stuk HSB op zodat ik hier later direct op door kan.
Hier tegenaan kan ik dan tijdelijk het epdm op afwerken incl 2 doorvoeren hwa.
Tevens heb ik de planning klaar voor de vloerverwarming en het gieten van zandcementvloer.
Ook ga ik deze week de Accoya kozijnen bestellen, betreft 6 vastglas kozijnen en 3 deuren waarvan 1 garagedeur met groeven, 1 enkele deur, 1 openslaande tuindeuren.
Maar eerst moet het wind/waterdicht zijn dus even wachten op goed weer, wil het dak er wel droog opleggen.
Afgelopen week heb ik wel de (gracht) sleuf aangevuld met zand.
Omdat er drainage ligt heb ik eerst 7m3 aan drainage zand in de sleuf gemaakt circa 30cm.
En daarna deze helemaal afgevuld met opvulzand 16m3.
Even wat fotos:
Het begin
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Drainage zand
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Opvulzand
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 26% gewijzigd door StackForge op 31-03-2026 14:36 ]
Hobbymatige blowerdoortest enthousiast (Retrotec) 💨. Interessant voor jouw huis? DM me maar!
Poeh ik heb geen idee, heb gelukkig het opvulzand deels met een knikmops kunnen doen.--Erik-- schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:40:
Mooi werk! Hoeveel keer kruien was het?
Maar al met al waren het ruim 25k stappen per keer.
Krooi/kruiwagen of 200 sowieso nog wel. Vooral naast de woning was meest lastige en daar ging zeker 6m3 in.
Maar ik heb alles klaar, het Epdm kan er op.
Dit wil ik morgen doen, helaas speelt het weer vandaag toch een kleine rol en heb ik alles nog moeten afdekken zo goed als mogelijk.
Dekzeilen overal als een kuip gemaakt met in de hoeken direct een stadsuitloop. Dit ligt nog los, maar mocht er wat weg moeten dan kan het via daar.
Morgen maar kijken in hoeverre het droog is gebleven. En anders alles uiteraard goed droog maken voordat ik kan starten.
Weer even wat foto’s.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 67% gewijzigd door StackForge op 09-04-2026 20:53 ]
Er lag toch best veel water op het zeil vanochtend. Dus gauw dit eraf gezogen en geblazen en toen de wind zijn werk laten doen.
Even later nog met een doek en de blazer in de rondte en ik kon starten. De wind ging ook wat liggen dus dat scheelde enorm.
Eerst het Epdm uitgelegd en even laten liggen.
Daarna begonnen en uiteindelijk alles af gekregen.
Alleen nog ff tijdelijk loodvervanger in de gevel maken. Maar dat gaat eerst wel ff goed.
Al met al sinds zondag 4.5 dag gewerkt en het is dicht.
Foto’s:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Tevens de kaders verder uitgewerkt voor de kozijnen en moet ik her en der nog wat stel stroken plaatsen in de kozijnen.
Dit doe ik als de kozijnen er zijn en dat ik deze direct kan plaatsen, moet niet te nat worden.
De boel ook maar wat opgeruimd en klaar gemaakt voor de levering a.s. woensdag.
Verwacht dan de kozijnen en weer materiaal om de wanden verder af te maken.
Geisoleerde leidingspouw en het plafond de latten er maar in maken.
Weer even wat foto's ook tijdens de productie van de kozijnen.
Berging
![]() | ![]() |
Kozijnen in productie
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Was een dag waar ik naar toe heb geleefd, helaas zit er op elk kozijn wel een beschadiging.
Ben nu in overleg met de leverancier wat hiermee te doen.
Wil ze graag plaatsen, maar er moet wel een oplossing komen.
Ga geen namen enz benoemen, dat is het niet waard en wil ook zeker de leverancier de gelegenheid geven dit netjes op te lossen.
Maar wel even wat fotos:
Kozijnen
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Sterkte met het oplossen! De donkere kozijnen zitten natuurlijk in de grondverf die izjn niet zo spannend dat kan licht opschuren en weer schilderen betekenen. (wie dat doet is een 2e, leverancier of jij.)
De gebeitste kozijnen is weer een ander verhaal daarvan moet het hout netjes blijven.
Succes hiermee! Ik reageer nu voor het eerst op jou verbouwing en vind het leuk dit zo afentoe te volgen ook leerzaam voor mij :-) ook een echte doe het zelver.
Nogmaals Good luck!
Het komt altijd wel goed, vertrouw er op dat de leverancier met de juiste oplossing komt.
Kozijnen zijn allemaal al afgelakt. Het is gewoon slordig zo. Maar gelukkig cosmetisch.
Een schilder kan dit altijd oplossen.
Deze dienen nog wel afgewerkt te worden met siga tape. Aan de binnenkant komt luchtdicht tape en buitenkant wind waterdicht dampopen.
Maar voor nu zitten ze er in en eerst maar eens weer opruimen. Daarna leidingspouw en plafond de regels erin maken.
Foto’s
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 98% gewijzigd door StackForge op 10-05-2026 16:34 ]
Ze gaan het op locatie herstellen. Ik vertrouw er dan ook op dat dit netjes gaat gebeuren. Komt een schilder voor langs.N0EPie0910 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 18:59:
Hoe is het afgelopen met de afhandeling van de schade? Ziet er mooi uit, als je de kozijnen zo ziet zitten (van een afstand zie je de schade sowieso niet!)
Heb nog wel meer plekjes gevonden.
Ik ben zelf heel erg precies en van de details. Dus dan valt er ook iets gauw op. Maar er zijn natuurlijk grenzen.
“Mooi van ver en verre van mooi” zeggen we hier.
En ben ik gestaagd verder gegaan met mijn werkzaamheden.
Kozijnen zijn voorzien van siga tape. Dampopen aan de buitenkant, dampdicht aan de binnenkant. Tevens heb ik de geïsoleerde leidingspouw er in gemaakt en al het elektra klaargemaakt. Het plafond heb ik de regels erin gemaakt en de vloer voorzien van een extra laag 50mm pir die weer onder de leidingspouw zit. En de doorbraak gemaakt vanaf de woning naar de uitbouw. Komt nu echt een behoorlijk stuk huis bij!
Aankomende dinsdag en woensdag komt de vloerverwarming erin. En donderdag komen ze zandcement erin gieten.
Even weer wat foto’s, en vragen?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Zijn alle constructies, zoals de constructie van het puntdak, van tevoren helemaal duidelijk uitgetekend door de constructeur/architect? En kun je over vragen over bijvoorbeeld details makkelijk bij hem of haar terecht?
Zelf zou ik zo'n project best interessant vinden om ooit in m'n leven te doen, maar het lijkt me toch fijn om iemand te hebben om op terug te vallen. En dan ook iemand die geeft om de details.
Leuke vraag. En ja zeker. Met zo’n aanbouw ben je verplicht een vergunning aan te vragen en ook een constructieberekening. Deze is dan ook opgemaakt.marcop23 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:51:
Super interessant!
Zijn alle constructies, zoals de constructie van het puntdak, van tevoren helemaal duidelijk uitgetekend door de constructeur/architect? En kun je over vragen over bijvoorbeeld details makkelijk bij hem of haar terecht?
Zelf zou ik zo'n project best interessant vinden om ooit in m'n leven te doen, maar het lijkt me toch fijn om iemand te hebben om op terug te vallen. En dan ook iemand die geeft om de details.
Ik kan voor kleine vragen altijd telefonisch schakelen met de constructeur en dit is ook aardig tot in detail uitgewerkt door de architect. Waarmee ik tevens bevriend ben. Dus de lijntjes zijn kort. En heb zelf ook redelijk wat ervaring en de juiste tools. Wat bij zo’n verbouwing ook erg belangrijk is!
Ziet er mooi uit hoorStackForge schreef op zondag 24 mei 2026 @ 09:26:
Inmiddels heb ik het opgelost met de leverancier van de kozijnen.
En ben ik gestaagd verder gegaan met mijn werkzaamheden.
Kozijnen zijn voorzien van siga tape. Dampopen aan de buitenkant, dampdicht aan de binnenkant. Tevens heb ik de geïsoleerde leidingspouw er in gemaakt en al het elektra klaargemaakt. Het plafond heb ik de regels erin gemaakt en de vloer voorzien van een extra laag 50mm pir die weer onder de leidingspouw zit. En de doorbraak gemaakt vanaf de woning naar de uitbouw. Komt nu echt een behoorlijk stuk huis bij!
Aankomende dinsdag en woensdag komt de vloerverwarming erin. En donderdag komen ze zandcement erin gieten.
Even weer wat foto’s, en vragen?
Zijn die vlakken in de kozijnen - roosters? Zo ja; waarom? Als je zo rigoreus verbouwd doe je toch een type D ventilatie in je huis zonder roosters? Of had je daar een ander idee bij?
En omdat het op dit moment niet haalbaar is om een type D volledig in de woning te integreren.
Bestaande woning ga ik niet zo extreem verbouwen, dit is niet haalbaar.
Uiteraard gaat deze wel tot op zekere hoogte gemoderniceerd worden.
Blijft toch bijzonder hoe wat gipsplaten een ruimte volledig kunnen veranderen qua aanzicht.
Hoe ziet de rest van je planning er ongeveer uit?
De bedoeling is om alles in de gips te krijgen komende dagen.
Daarna moet ik nodig extra gaan ventileren, gelukkig komen er droge dagen aan.
Wat ik ga doen is een aantal deuren tijdelijk voorzien van horen gaas zodat ik ongedierte zoveel mogelijk buiten kan houden, nadeel van landelijk wonen...
Vanaf de 25e juni kan het opstartprotocol ook gestart worden van de vloerverwarming.
Daarna wil ik de gipsplaten naadjes gaatjes smeren. Daarna dient er alleen nog latex gespoten te worden en is de rest aan de vrouw qua aankleding en zou ik ook wel weer aan het werk gezet worden.
Daarna wil ik waar het kan beginnen met de gevelbekleding en wil eigenlijk de opbouw ook wel gaan realiseren alleen moet ik dit even financieel begroten, anders volgt dit in het voorjaar van 2027.
Dit is globaal mijn planning.
Top project in ieder geval echt mooi gedaan allemaal!
In mijn startpost staan wat tekeningen hoe het uiteindelijk gaat worden.Robbels schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:09:
de opbouw, hierbovenop wil je een opbouw plaatsen of hoe bedoel je het?
Top project in ieder geval echt mooi gedaan allemaal!
Er komt nog een deel bovenop waar 2 slaapkamers gerealiseerd gaan worden.
Dit waar ik nu mee bezig ben is een eetkamer en een berging.
Het lijkt of het stopcontact in de hoek wel erg laag zit. Als er nog vloerbedekking op komt en een eventuele plint. Of lijkt het zo op de foto?
Heb de stopcontacten bewust vrij laag gehouden. Hart 160mm vanaf dekvloer.WOrange schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:19:
Mooie voortgang!
Het lijkt of het stopcontact in de hoek wel erg laag zit. Als er nog vloerbedekking op komt en een eventuele plint. Of lijkt het zo op de foto?
Hoge plinten komen er vermoedelijk niet, maar dan nog kom ik er wel mee weg.
Ja dat werkt geweldig. Heb hem alleen gebruikt voor het plafond. Platen van 2400x1200x12.5mm ak4Bobmeister schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:31:
@StackForge : werkt zo'n plafondlift goed met gipsplaten? Kun je dan in je eentje het hele plafond dichtgipsen?
Heb alles in mijn eentje gedaan, zoals eigenlijk altijd.
Misschien is het wel handiger om de platen er met 2 man op te leggen. Maar kon me er prima mee redden.
:strip_exif()/f/image/L4QeF7fKCiaKjjSFg19x59sC.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/vlEI4mTqHTUe2WpSmIHk99ct.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/2IkyBh41u6WdncuWyuQMbGqG.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Fbfp8D7FdIm5IsBjs5X0LOI3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ZMiFckVJBaGnU5txRQTtW8sp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PO3gsJ7jmJ9cCdsAeg3tVfg8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Pjww9xFN0xygY5ndJrQDDi5j.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KxxWmJF2v0u85j9UNppBLiYA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/60jHYTATQgp97T4xi9wW0oEr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/U4Y5ZMuob5gZdLoqGF6paO0P.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ALjDKZ3gUYGl2twczt53gpVB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Vv17VjHjCpDfkC5iuGXggcsl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gGs3nwg670DS8w5t5g4ENbT3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XwnggzAjLopbNc1ZIdhG9bbx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/apCGDxX48p0D9jO59PMU5gJb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/tQHkjDeUudQEzgcVBUP5E1v3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/E6N0qxsux92DJ4aA7OBOAT2N.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nhPC6ZLtMEJUditOVUu06YdL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yRLNRYlqTDdxpfLJt5u2s8wm.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wqwWF1D1ShEIbBcSm2q7k9v8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/W70dlGITcAylC3kE4xjm3Tqg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/cyCKcJESpqetVClm6rabhCUs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Xjy9wglogEhjRThNAL4zlumu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Y4GJfRs9IE8EJCxfN6v0rkkT.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aabRrYwuuIlZBHcpG8cJq2bw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7yXzaJPqaVFVW4cqUB6uhxnV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7htvq3kbUbHDKeFZ30JKAfyd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mNnpznldDJUOUek2zcIKFNdX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CkNFh22ZS3hAFlLECcfAPqIb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DcXl87JLrKDnAWyFi6F22NQg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BxADp1MCWtxTonrZ0ItQxF9Y.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DlJCxSpnnmewNyKkT5rixwKc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/pLRSYK0GVC2x5wc4Hga4hRcY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AupC1qj8RaoyoTCBbe4cFmG9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qNrmFqEta0uaQdMKMjXiDDWn.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GgSyLBi1FlBlcKnyLpDYvkfk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uz0fWyfH28BrdVEX8adf0VrV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EXV0AWPQVcgYDCCq7eBhNsmA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/36fBNBYyowNVXLjmsxmzbKzI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/79crl8boYvibqsGt2xZuzuP2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/jY2EH2XjQyObIga0QW2pb9NZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/YCsUd0bUriPTMMij0UCyg8pu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yTjC91q7k4xpVRrg0O2C4bjt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/G4dhcoJMgCF3lNKfzIFH2aDG.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PBqMfBhU7lhyXnCnTrHuQbQl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dG6j2viF6NKD9ZI4p1zHcHoI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zTubRkoyEteQbPwsuV3Zf5DG.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/I6L7SYjaWlsyx2FaX5btPvhv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GckQnlz0BjtAU45HfNoXZWrl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DBG7a9vUN7BYId3HleRjGkVE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QVRNcuMllcKj0QaHN07IC2Ie.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Upgb9Cl0VaUQvui4MpDLehMm.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/q5UJL11dgHZSLedjxm4NsLdd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DOwOtNE4LER8h7AwkVOreaDx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fDMP2oLRwPKmCQ4iTibdFruw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KSGDKJPEoQovXp9CzbYfreQN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/j39rfPV7EcOWu2hJoPTw5KIv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gvzeY12EmrdiGbkyDnVgXBq1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4YHHFHSqLrwEP4nHwYcvwTGA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/MQZFRQJf04YUGWnqIf0zZ9RX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/C995OxGzYBOY9Y7QcO0HCNXl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5sl9S3RWANYQCTn19fg1qxY2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/waXzEIEjjD18McUVtOtmZ02G.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Xwy81spcOvZHpmHWQhz549XO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BFNrbfYUMyDTaKe1iWhbKAYP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KkhxGBT0f3YFAwHVwbncoZkE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/YO95NkJrUJ6uTuG4CYNpaqE6.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AlVidPHM6ziiqCyxRdxGSua8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gdEtDlpeJ9y6NTtXFoZGtKQZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oJr6hBtxL9XwXyT5OLV0wWGE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LqULB0DpoSgO5tiqM84m3wZv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/UZjg0vDVk8DIsgD0rkd3Oma5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8UGUBtAdXGargj6ySoFEOyZz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/psmuaTHv91tExwbbNKJ64WfM.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/q2JgKtuASMo7nYKA8h6tUzsZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/r6qauIGsFakDqYqrRpTkMC4m.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/oovkSHOhUgCpJMhLGyTekIeE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uJaqGbsHC6cJq81GBhG7dHOH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VoKsxhSPxlWiZnN7wvksPDud.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/43HidMvcFGaAcDEriajI006O.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dlAgoys4HXQGGqkbZz8IPzPp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/YrI0trfiRCleYDl5ebifGBh2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qLxPdXRm47Aaf4FrbNJDeiig.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1dXD0BbIuofW5ahAZwcjvkB0.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KNRpMnfK8YjNwfbR3N1hO9xq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fHXVWSCHOu8x8jAawytyYh53.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DawriE4IdUxchmRzlWkEte2u.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PjKRFwyBkprLO2HfAorm4ttP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1OSKA4XJ5U4XR8a9GI5BlQGC.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/0mAqyuqwzdT0q4jFo9MkGvMQ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hD8XqfNmyPmSwtBIqOlmgeT4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/tH8ybUKgvNNCT4dftZDiWnDH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GY49h6kaWIlSeTmztySrMYnr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/2t8YCwOXo448pr4PMjaifiyJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1yKa6GdO7GT5rxbijOK7WaKa.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/asSbPJwqm9bZ83HnQQSnhZx3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BJpro7U3ZNbCkLctPJgYATyR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qNvHOX2jRyuVOu1ZOHWgN4Tb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JvhIHu9XQedCxQs2mFzVJyLp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CUWwfmVXm8EsyTxds4GyqLk2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gNrsX3VTwgn3PbMsBXoTyFSs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/C6GLbCT1yH2ThfUvCl4Ck9fP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/2ShCHZt47QzObybm6hBYCo8q.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nEXJ5tc4pyhkaJjqdS7ZCsuw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/WOJuIpTyJCRuem5Pwjf15oB0.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ExYdzVNkWyYiMmuxJFrYO0fr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LRMDcW2u9RpPxnuTLUBrRW1A.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qMPkMYcLEUOLj2MbpieEkbRJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SaYUuadQ3cxrE88XvAwYHFMV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wGedEhT1wmpEOF60EIsHXxh3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CZaOQjCBsqXQcIfMMFdJankB.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/qF1mU11Lu9ezYpCT8qWvfTlL.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NOzl0rsQ1AD1O5qSNPrVg7ay.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KcJcafuBvqQNfifCM5wbf9Yr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/To5IAqgusLUB0ys3wVhHDSt2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xMQfB7i4kkIpmIjVM8eFXDfp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xwPGCq6ii6Crs2H18S1JMLiX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1Q1dsEZbwqDmpS7Dkhhkpjqt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mNhgLe08JHdspbP5kiPPeGf5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ST1XZ2mgofzBiOgZRv92rU5a.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Kdn5r6HvZ5ejG33J4CViq3NO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CY7ikOA7AimusvoWoPMo6bEV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/bfFiSvXyA1mqg5bDj7CBzQ88.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SvASVJ3xupAkr3lFqI9Yr2GY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/00CbuAhBjbms7gnpY8ACeFve.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/TJimq7LfARdNGJvuMWuYE7YU.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/r8jzw4MQJv7YQYibGEDS6wrz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zyPr7ChrOQCRRdb5UR6UrvGp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/B6vC6D9oeAp0P95Wbr6HWI0L.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rpjsCOhiQWe4Byl1DgPlcBNA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/UZQXSAspLKfpfowvD2JjDGpe.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/UTLwCimOxrDHXwYzAGgT0VDe.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CCAXSWuk6aclmUKpgQv3tils.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/UMJgpuaUeU69XxqcdfjX0mZ4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/P5yfitbReszDXLytVLwDw5EU.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ErwhjLAvd8ryRbqDgVhiGOXJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uZZ65gJSUpHFpk7BDXRpteWt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FitURi6FSwcMoMdpbqCqCLKa.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DKYilwkwjsqY8Zwi0i5siddk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/snxdtngMSdUfSKkDTTPAAA4o.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/D5AoYSDMQiWEUDC3xyTERm7X.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/3tjBqncYtEG1r4p5JYwzkGQm.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AZFt5IZJUHYTyXRWhlaZA1f5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KAoCppuDpS4OwhhlUwituhig.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/a3nNB6yKFvsyt1SpoqAPn7qE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nWJ2K9Duf4iiFyqN0wwno75i.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aNwP0b9fz5S1jfOHKOE4Jm7K.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/e0CHiCCELj3z6BUOLgJ9B3TQ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ai63le9zHQ4gfSvZw4j6JBBA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/a7fHvJPapYszjrmEV7ToDhRP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NrO4laJb4Pnllo9C5yUWmP4H.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SHCZrLwmYNaVjnaCZy3Ppbei.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AP73zdbSscpKw1OUivQkmcxB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6TRipENohOHfCE318aCAbCcv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/vc1o2sLhCvpWrC0N6WPiMybC.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6qcm4HD5Fan90V62fLZSWK2M.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qo7h0o8RbJ1SynvqOtDx6Mkk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/2DOs7e7APZBrCE1aAoItLyPg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/jpk5flXf2WyK3XLB1s5wPemu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DoTmNqwIQEmkO4wo8clK43h5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4rVhdsc1iATGEFBKV1BDw57F.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VYOxvY1aArA5VCXjTnEM2pyc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/cuQTYJCUPF4ndOo23oSPPI6j.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/imatCGpUkjTcEAxXplwA9lBP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9pLyBQ13jturEI8InxqRy45D.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zXE0dEaeLxbNvt5dh98uKAJJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QqNiMz2XijIl82FglBmaHN2x.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LvJk8MhIPIVprxXeWcNwQbII.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8F8fA8tWcaaJEmGlbFO82JAA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SIO4CI3TbX4IGV2f0Myr5Plp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aYWykP57KfMmJi61HnoRZpG9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HChAyOi8Am2WAAwtjxnMvD65.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/H3wrNC14mt3jW1EmMVwPoRoN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Sd0LSBlyGlfio8marrYzXK1m.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JOyEdoqXL4S6oeX1XEHaRCUV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SmpeF5dm0jWYtaRJHpv0F4Fz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1zYNpRt9UWD56fKz0JoK1pN5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GW08fawlVvevD2vn8oc8RVhp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xBLmlNm7sKieeZsNdfLqtK2R.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/3K87jJnv0iI7a27eBSIHRFcG.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/330h0wStOxLoY6h5yzquypwV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/k9JPBK6361lBmHl9a9zuaZ6r.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QzLcCjDWgieE1oOXfu1Saui5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HXejFm9dtCDyUrH3CYKGi2V7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/UuVWC66OdweAyjWgt5VxML73.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fs3oszHyTaS3287MSEhGXbTz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HHlB6OFFlB7nwsl0Kt0b3m4i.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/37tnjbT1dMvxO9PYZ6Iw3vqo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uUSPUv5OARBKQm0yvZnFESdZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/B16qg1JxPvHPMiUhNNaRRVSt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/bnNA6dPdY2VNUDvObJyOcE6Q.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/cHYGk3DTlWpZOeV1d7uZegti.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aWKrh7EMn51p4oPqPOduJDmL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/vAgKCiq8d3gDCEswQMaT2jiY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sG4pZ3NDTeL7PXvRBVh0OfLW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ttbxMsV2S9VH5nQ6VUIT95lG.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mlPqHtbfCBSMudoSTvHcQVS0.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/E4m3b2RMyiXFskXwMpMGdyRX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xQ3yASbFNHZHxSKIU7EfJe1C.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Tj9P9YJxuPevI1qokbLAbZtc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qIN92kqDSSRJN3rrBZbhv2qo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AMtVVQv1q8FhFENl1g4smAtY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/us8ccnLCnb3293jFNxLv6eBi.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uFu85VEnLh21Z0c3OxDhjbSo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SInjFAqtIFPkIrx3TCRtrKKx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/jzRNj2cACFDERH9OtKcGyXQ5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ZxoLaxoa4jgNJc34OYLBN1Lj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/t4RWTx8rF4JmHrbGIHIQqaGx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/f1ARaQ6cuSHsv9Hz5NMH7w1E.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/cM76nsxmkzZsavGx8QXzeWn4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XlyKxE5fvsaffnw7tjFSOPYf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SMCXCFK9j0ytlbQDmnlxlXOC.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aXC7edK10x7Iqf3SIFcNKxyk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rGd7Dr2D2Lmp1IW0COxQEQzs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/srRVHyYAnt4BRDZ84sMTT4Fu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ZZWVMfTHMDR58m7cNWgN1bS9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/0xkYjeRI6AVHXnGJWlPoATpZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FgFnr9WMYJL3kUkYUkth4bUO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PxKrARa7QhG1VCeYMsodz2ZA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/q7jITnA78WZU0j0CLZFuYH3T.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zoCYWv4RqvAkK4csbyF3SEw7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CPSnQcoa1XtT2YUPwpeCExD7.jpg?f=fotoalbum_tile)