Hoi ik ben met modelspoor begonnen en probeer daar straatlantaarntjes van 3 volt 20mA in serie aan te sluiten bij de eerste poging heb ik 4 led lantarentjes in serie op een 12 volt adapter 1.4 amp aan gesloten toen branden led 1 en 2 en 4 toen heb ik er een adapter van 15 volt 1.5 amp op aan gesloten en alle 4 de leds branden ik heb vervolgens de adapter uitgetrokken en de kabels weggewerkt toen ik de adapter weer instak brande alleen nog led 1 en 4 led 2 en 3 waren stuk wat doe ik fout
Niet in serie aangesloten. Als er 1 lamp kapot is in serie doet niets het meer.
Je maakt in ieder geval de fout vann het make nvan een onleesbare post.
Je hebt 4 LEDs in serie gezet, dan zou je een spanning van 12V erover moeten zetten, en 20mA erdoorheen moeten laten stromen.
Kennelijk heeft 1 van de LEDs een hogere spanning nodig. Limiteer je de stroom overigens wel?
En is dit echt een serieschakeling? Dan werkt alles, of niets.
Je hebt 4 LEDs in serie gezet, dan zou je een spanning van 12V erover moeten zetten, en 20mA erdoorheen moeten laten stromen.
Kennelijk heeft 1 van de LEDs een hogere spanning nodig. Limiteer je de stroom overigens wel?
En is dit echt een serieschakeling? Dan werkt alles, of niets.
[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 09-12-2024 18:27 ]
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Ik heb de eerste plus draad voor 12 volt aansluiting vrij gehouden en de uitgaande aan de ingaande tweede lamp en daar weer de uitgang naar de ingaande lamp drie en daar weer de uitgaande naar de ingaande lamp 4 zodat de uitgaande over blijft en die samen met de ingaande lamp 1 aangesloten op de adapter
Niet in serie zetten maar parallel en een voedings spanning nemen die lager is?
404 Signature not found
Dan zal ik hem sluiten. Graag verder in het genoemde topic
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.