Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:19
Ik zie dat er nog geen topic over Wingbits is. Aangezien ik nu de laatste 2 weken steeds meer hierover lees en hoor en ik dit ook graag wil mededelen aan andere Tweakers doe ik maar een topic openen.

Hierbij direct een disclaimer. Ik ben hier ook geen expert in.

Een mooie "promo" video over Wingbits:

Van de website zelf (vertaald met Google)
Wingbits is een innovatief, gemeenschapsgestuurd netwerk dat zich toelegt op het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de luchtvaart door middel van geavanceerde vluchtvolgietechnologie. In de kern maakt Wingbits gebruik van automatische afhankelijke surveillance-Broadcast-technologie (ADS-B) -technologie om vluchtgegevens te aggregeren en te analyseren, wat aanzienlijk bijdraagt ​​aan de verbetering van luchtreiservaringen wereldwijd.

Als belangrijke deelnemer aan Wingbits, bent u niet alleen een datadollectie - u bent een cruciaal onderdeel van een missie om een ​​revolutie teweeg te brengen in de luchtvaartindustrie. Door uw gegevens bij te dragen, speelt u een instrumentele rol bij realtime vluchtbewaking, die direct invloed hebben op de veiligheid van vliegreizen en operationele effectiviteit. Elk gegevenspunt dat u voedt, voedt een enorme pool van luchtvaartinformatie en biedt een rijker, meer gedetailleerd begrip van luchtverkeersbewegingen over de hele wereld.

Wingbits valt op vanwege zijn participatieve en lonende aard. Door lid te worden van Wingbits, jij:

Maak een tastbare impact: uw bijdragen zijn van vitaal belang om vliegreizen veiliger en efficiënter te maken.

Word lid van een gepassioneerde gemeenschap: maak contact met individuen en organisaties over de hele wereld die je enthousiasme delen voor luchtvaart en web3.

Vouw uw kennis uit: terwijl u bijdraagt, krijgt u waardevolle inzichten in luchtvaarttechnologie en trends.

In wezen is Wingbits niet alleen een platform voor het delen van vluchtgegevens; Het is een ambitieus project dat gericht is op het opnieuw definiëren van hoe we onze luchten begrijpen en omgaan. Het gaat erom een ​​veiliger, efficiëntere toekomst voor de luchtvaart te creëren, en elke gegevensaanbieder speelt een cruciale rol in dit streven.

Documentatie (waar de originele tekst en verdere info staat):
https://docs.wingbits.com/

Zelf heb ik Helium en Geodnet miners. De Geodnet miner werkte op mijn locatie niet 100%. Meer richting de 80%. Dit komt doordat ik in een appartement woon en er nog 1 etage boven mij is. Voor Helium heb ik juist door mijn hoogte erg veel ontvangst. Die werkt dan ook (erg) goed. De Geodnet heb ik verplaatst naar elders en heeft daar inmiddels ook 100%.

Gristleking heeft ook zijn gedachte en uitleg op zijn website gezet:
https://gristleking.com/a...-wingbits/comment-page-1/ Zijn plaatjes maken het misschien voor sommigen wel duidelijker (vooral hoe het werkt met communicatie).

Zelf ben ik geïnteresseerd omdat dit volgens mij wel mogelijk moet zijn vanaf een appartement, heeft geen alleen energieverbruik apparaat dat doet rekenen zonder echt wat ik vind mooi doel (Bitcoin) (energieverbruik is zelfs met 5,5W laag).

Het zou mooi zijn als het via POE zou kunnen maar dat is volgens mij niet het geval. Of aansluiten op een zonnepaneel met batterij en dan gewoon aansluiten via wifi (moet volgens mij in best veel situaties mogelijk zijn.

Omdat ik in een appartement woon zou ik voor model WB200 gaan (zonder Geodnet). Dit vanwege minder bereik met GPS. Er is ook een versie met Geodnet (model: MGW310).

De prijzen in de preorder zijn op de website van hyfix.ai momenteel rond de $395 (model WB200) en $995 (model MGW310) maar daar moet je nog verzendkosten (rond de $55). Mogelijk dat er ook nog door de douane extra kosten in rekening gebracht worden.

Website van Hyfix waar je op dit moment ook beide modellen kunt bestellen: https://hyfix.ai/collections/new-releases

Het is een upcoming iets. wordt het een top of een flop?

Wat zijn jullie gedachtes?
Waar zouden de ronde poorten aan de zijkant zijn? Ik kan me voorstellen dat er 1 voor voeding is. Maar het ziet er ook naar uit dat er misschien een externe antenne op kan?

Plaatje van de WB 200
Afbeeldingslocatie: https://heliumdeploy.com/cdn/shop/files/22222.webp?v=1728762219&width=533

Plaatje van de MGW310
Afbeeldingslocatie: https://www.easynav.xyz/wp-content/uploads/2024/10/MGW310_rende_GEOdnet_wingbits1-740x1030.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09 22:27
Ha, interessant!

Ik heb een WB200 besteld (pre-order) via Freshminers. Die ga ik plaatsen op een plek waar ik ook al een Geodnet installatie heb staan.

Ik heb geen geen idee van de opbrengsten of kansen of potentie. Maar het lijkt me een interessant project met lage instapprijs.

Belangrijk om te weten is dat er maar één miner per hex is toegestaan. Als je een miner gaat kopen, dan moet je eerst je hex reserveren. Daarna heb je een x aantal uur om die hex te claimen. Dat kan met een code die je krijgt nadat je een miner hebt besteld.

Voorheen kon je zelf een antenne en miner maken en dan gebruiken voor Wingbits. Dat is nu niet meer mogelijk. Je moet één van die twee producten kopen om mee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Klopt je kan maar 1 apparaat per hex hebben. Heb zelf ook besteld. In mijn geval via Hyfix. Ergens in januari verwacht ik hem.

Volgens de specs zit er een poort op waar je een externe antenne op kunt aansluiten. Ik zit dan te bedenken om het apparaat binnen te zetten en dan alleen een externe antenne te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
Cave_Boy schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:06:Volgens de specs zit er een poort op waar je een externe antenne op kunt aansluiten. Ik zit dan te bedenken om het apparaat binnen te zetten en dan alleen een externe antenne te doen.
Dat begreep ik ook. Bij de Wingbits & Geodnet kan dat niet. Wat ik me nog afvraag is hoe je zo’n ding goed vastmaakt. Zomaar los neerzetten is natuurlijk geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
spacewagon schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:16:
[...]

Dat begreep ik ook. Bij de Wingbits & Geodnet kan dat niet. Wat ik me nog afvraag is hoe je zo’n ding goed vastmaakt. Zomaar los neerzetten is natuurlijk geen optie.
Het lijkt op een soort schroefdraadbevestiging. Lijkt dus op ongeveer dezelfde bevestiging als Geodnet? Die had die schotel.
Afbeeldingslocatie: https://www.novyx.tech/wp-content/uploads/2024/10/WB200-Bottom-600x600.webp

Op het apparaat zie je duidelijk 3 aansluitingen (en een klepje voor SIM). 1 is voor de voeding. 1 voor externe antenne. Waar is de 3e voor?

[ Voor 12% gewijzigd door Cave_Boy op 07-12-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Cave_Boy schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:56:
[...]Het lijkt op een soort schroefdraadbevestiging. Lijkt dus op ongeveer dezelfde bevestiging als Geodnet? Die had die schotel.
[Afbeelding]
Op het apparaat zie je duidelijk 3 aansluitingen (en een klepje voor SIM). 1 is voor de voeding. 1 voor externe antenne. Waar is de 3e voor?
Zoek 's ff in het ADS-B topic
Of stel je vraag daar, die hebben er meer verstand van.

Wat ik mij afvraag is het volgende: Stel ik wil een station opzetten en data uploaden om punten te 'verdienen'. Maar nou zit er op 200 meter afstand van mij al een bestaand station. Hoe gaat dat dan werken?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
De rewards zijn naar wat je reikwijdte is en of je dan alleen de ontvanger bent of niet. Daarbij zijn er ook nog bonussen per 3 hexagon. Maar ze hebben een gehele pagina met alle regels hierover staan op

https://docs.wingbits.com/introduction/how-rewards-work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Cave_Boy schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:12:
De rewards zijn naar wat je reikwijdte is en of je dan alleen de ontvanger bent of niet. Daarbij zijn er ook nog bonussen per 3 hexagon. Maar ze hebben een gehele pagina met alle regels hierover staan op
https://docs.wingbits.com/introduction/how-rewards-work
Dus je moet eerst kijken of er in je buurt (de Hexagon) nog niemand hetzelfde doet, is dat wel zo dan heb je 'pech'.
Ik weet het niet, er is 'something fishy' met dit project. Quote: "This project is still in beta (which started in Nov 2023) and working through the current roadmap items. Wingbits has chosen Solana as the blockchain for rewarding participants. There is no mainnet token yet and therefore no need for a wallet.
At this time we are implementing a Testnet reward system. Our goal for Mainnet is Q4 2024
"
Vooralsnog valt er dus weinig te 'verdienen'.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Yaksa schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:33:
[...]

Dus je moet eerst kijken of er in je buurt (de Hexagon) nog niemand hetzelfde doet, is dat wel zo dan heb je 'pech'.
Ik weet het niet, er is 'something fishy' met dit project. Quote: "This project is still in beta (which started in Nov 2023) and working through the current roadmap items. Wingbits has chosen Solana as the blockchain for rewarding participants. There is no mainnet token yet and therefore no need for a wallet.
At this time we are implementing a Testnet reward system. Our goal for Mainnet is Q4 2024
"
Vooralsnog valt er dus weinig te 'verdienen'.
Ik zie hier niet echt iets geks in. Met Geodnet was dit ook en naar mijn weten bij Helium ook. Dat Solana als blockchain is ook niet echt heel bijzonder.

In de video wordt het ook uitgelegd.
Crypto is altijd een gok.

Maar ja als je plek is ingepikt door een ander die vlak bij jou een setup heeft gezet heb je inderdaad pech. Dat is min of meer ook met Geodnet (dan geef je deel weg).

Moet zeggen dat ik de map wel mooi vind. Ook met het weer. https://wingbits.com/map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Cave_Boy schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:03:
[...]Moet zeggen dat ik de map wel mooi vind. Ook met het weer. https://wingbits.com/map
offtopic:
Die map is er al heel lang.
Zie: https://globe.adsbexchange.com/
En wanneer je het weer leuk vindt is er deze: https://www.windy.com/?51.936,6.060,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Yaksa schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:20:
[...]

offtopic:
Die map is er al heel lang.
Zie: https://globe.adsbexchange.com/
En wanneer je het weer leuk vindt is er deze: https://www.windy.com/?51.936,6.060,5
De kracht zit hem nu net dat je dat samen ziet. Dan kun je dus ook zien dat vliegtuigen afwijken voor het weer of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Cave_Boy schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:25:
[...]De kracht zit hem nu net dat je dat samen ziet. Dan kun je dus ook zien dat vliegtuigen afwijken voor het weer of niet.
Dat kan bij ADB-S exchange ook, kwestie van een vinkje zetten bij Rain Viewer radar en/of Cloud Viewer radar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Yaksa schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:33:
[...]

Dat kan bij ADB-S exchange ook, kwestie van een vinkje zetten bij Rain Viewer radar en/of Cloud Viewer radar
Die wist ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:15

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Als je nog een oude helium miner hebt, kun je deze ombouwen met een crankk image. Je krijgt dan ook de optie om wingbits te minen (en nog andere projecten).
Je moet dan alleen nog losse hardware kopen om wingbits te koppelen aan een antenne

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle98
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-07 13:25
PhRiXoS schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:16:
Als je nog een oude helium miner hebt, kun je deze ombouwen met een crankk image. Je krijgt dan ook de optie om wingbits te minen (en nog andere projecten).
Je moet dan alleen nog losse hardware kopen om wingbits te koppelen aan een antenne
Waar vind ik hier meer info over? Klinkt interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Jelle98 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:00:
[...]

Waar vind ik hier meer info over? Klinkt interessant :)
https://crankk.io/one-click-multimining-solution-by-crankk/

Je hoeft geen crankk licentie te kopen. Dan mine je gewoon de andere dingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:05
Heeft er iemand al iets mee verdiend?

ADSB is een hobby van mij en ik feed al jaren naar de bekende websites. Met een Pi en een ontvanger ben je rond de 100e klaar. Waarom moet die miner 400+ kosten 🤣 Dit is toch gewoon iemand die geld verdiend over de wingbits hardware? En een goede FOMO pressure door het claimen van je eigen hexagon.

Klinkt het vreemd als ik zeg dat ADSB minen een beetje onzin is als je op adsbhub.org kan in koppelen?

[ Voor 30% gewijzigd door stormfly op 12-12-2024 12:06 ]

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:46
stormfly schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:01:
Heeft er iemand al iets mee verdiend?

ADSB is een hobby van mij en ik feed al jaren naar de bekende websites. Met een Pi en een ontvanger ben je rond de 100e klaar. Waarom moet die miner 400+ kosten 🤣 Dit is toch gewoon iemand die geld verdiend over de wingbits hardware? En een goede FOMO pressure door het claimen van je eigen hexagon.

Klinkt het vreemd als ik zeg dat ADSB minen een beetje onzin is als je op adsbhub.org kan in koppelen?
Tja wat is de meerwarde van Geodnet? en die is ook winstgevend :)

• stormfly
jeppekroezen schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:10:
[...]

Tja wat is de meerwarde van Geodnet? en die is ook winstgevend :)
Nou ja ik ben wat sceptisch, ik ben nog steeds bezig om mijn Heliumminer in de aanschaf terug te verdienen ;-)

Wat verdien je per maand met Geodnet?

• jeppekroezen
24 tokens per dag * 0,26 dollarcent = 6,24 euro per dag.
De antenne kost a 700 euro.

met 125 dagen heb je hem terugverdient met de huidige koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
jeppekroezen schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:15:

Waar heb je de 26 cent gezien? Ik lees tot dusver geen bedragen. Ook geen geschatte. Al die ik zelf wel inschatten dat het rond de 20 cent zal.liggen maar dat is bij mijn kant echt positief geschat.

De set is zeker niet het goedkoopste maar een kant en klaar oplossing. Neerzetten en klaar. Of dit de prijs ( ik zie rond de €400 a €450) rechtvaardigen doet is een eigen keuze. Ik ben het met je eens ee is een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
Er worden wat dingen door elkaar gehaald. Iemand met een Helium-miner vraagt in het Wingbits topic wat de ROI van een Geodnet-miner is ☺️.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
spacewagon schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 07:28:
Er worden wat dingen door elkaar gehaald. Iemand met een Helium-miner vraagt in het Wingbits topic wat de ROI van een Geodnet-miner is ☺️.
Dat klopt ja ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

jeppekroezen schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:15:

dit gaat dus over een Geodnet miner

Als er nog geen miner op jouw locatie staat (Hex) dan is het dus nog interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Cave_Boy schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 04:55:
[...]

Waar heb je de 26 cent gezien? Ik lees tot dusver geen bedragen. Ook geen geschatte. Al die ik zelf wel inschatten dat het rond de 20 cent zal.liggen maar dat is bij mijn kant echt positief geschat.

De set is zeker niet het goedkoopste maar een kant en klaar oplossing. Neerzetten en klaar. Of dit de prijs ( ik zie rond de €400 a €450) rechtvaardigen doet is een eigen keuze. Ik ben het met je eens ee is een behoorlijk verschil.
Dit is inderdaad voor geodned.

Geoned zijn taken staat nu op 26 cent ( nu 24 dollarcent )

Die wissel je in voor usdt en je hebt je winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Inmiddels is Geod lekker gestegen naar 35 cent.

Heb ook een bericht gekregen dat mijn bestelling waarschijnlijk later wordt geleverd richting Maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Het was een lange tijd stil maar heb zelf een paar uur terug een update gekregen dat de bestellingen binnenkort verstuurd worden. Ik hoop hem deze maand nog te ontvangen. Ben wel erg benieuwd naar het apparaat. Iemand anders nog een update gekregen.

Twijffel of ik een 6dBI antenne ga nemen. (standaard is 3dBi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:06
Aangezien ik al jaren een SkyAware omgeving draai met een RTL-SDR stick van FlightAware vind ik dit ook wel een leuk project! :)

Alleen zie ik het niet zitten om 100en euro's uit te geven voor hun eigen hardware, voorheen was het mogelijk om Wingbits te draaien op een Pi met RTL-SDR stick? Maar klopt het dat dit niet meer mogelijk is? Is het nog wel mogelijk om een Helium miner met alternatieve firmware te flashen om Wingbits te draaien?

Kortom, welke opties zijn er buitenom hun eigen hardware? :)

[ Voor 87% gewijzigd door Danielson op 12-03-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
Cave_Boy schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:18:
Het was een lange tijd stil maar heb zelf een paar uur terug een update gekregen dat de bestellingen binnenkort verstuurd worden. Ik hoop hem deze maand nog te ontvangen. Ben wel erg benieuwd naar het apparaat. Iemand anders nog een update gekregen.

Twijffel of ik een 6dBI antenne ga nemen. (standaard is 3dBi)
Ik kreeg dezelfde mail. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Danielson schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:43:
Aangezien ik al jaren een SkyAware omgeving draai met een RTL-SDR stick van FlightAware vind ik dit ook wel een leuk project! :)

Alleen zie ik het niet zitten om 100en euro's uit te geven voor hun eigen hardware, voorheen was het mogelijk om Wingbits te draaien op een Pi met RTL-SDR stick? Maar klopt het dat dit niet meer mogelijk is? Is het nog wel mogelijk om een Helium miner met alternatieve firmware te flashen om Wingbits te draaien?

Kortom, welke opties zijn er buitenom hun eigen hardware? :)
Ik weet niet helemaal zeker of het nog mogelijk is maar ze willen het inderdaad wel meer closed doen. Dit heeft natuurlijk zowel voor als nadelen. In een van de presentaties stond wel dat het doel is alles closed te gaan hebben. Al was dit nog wel een punt van bespreking toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:06
Cave_Boy schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:18:
[...]

Ik weet niet helemaal zeker of het nog mogelijk is maar ze willen het inderdaad wel meer closed doen. Dit heeft natuurlijk zowel voor als nadelen. In een van de presentaties stond wel dat het doel is alles closed te gaan hebben. Al was dit nog wel een punt van bespreking toen.
Ik heb navraag gedaan op hun Discord, ze ondersteunen alleen nog de twee eigen hardwaresetjes die ze verkopen.

Jammer, was anders een leuke hobby project geweest, maar ik ga geen 500/1000 euro uitgeven voor zoiets! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Voor de personen die meer van de setup etc willen zien:
https://docs.wingbits.com...clid=cv8spomn61ns73e2vrng

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacewagon
Afgelopen week ontving ik de WB200. Ik heb ‘m kort en tijdelijk geïnstalleerd. Dat ging vrij eenvoudig. Het komt als degelijk spul over.

Hij stond even in de achtertuin en zag ongeveer 25-28 satellieten. Op het dashboard zie je allerlei data en grafieken. Ik weet nog niet wat dat allemaal betekent en of ‘ie het goed deed of niet. Ik heb ‘m twee uur online gehad en had 36 rewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
spacewagon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:11:
Afgelopen week ontving ik de WB200. Ik heb ‘m kort en tijdelijk geïnstalleerd. Dat ging vrij eenvoudig. Het komt als degelijk spul over.

Hij stond even in de achtertuin en zag ongeveer 25-28 satellieten. Op het dashboard zie je allerlei data en grafieken. Ik weet nog niet wat dat allemaal betekent en of ‘ie het goed deed of niet. Ik heb ‘m twee uur online gehad en had 36 rewards.
Dat klinkt mooi. Ik heb dusver nog niks mogen ontvangen. Ben erg benieuwd naar het ontvangst. In de beginfase was dit namelijk niet met GPS aanwezig. Ik zit zelf op hoogte en Geodnet is niet heel fijn vanwege iemand boven mij (werkt deels). GPS is later er wel bijgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
spacewagon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:11:

Hoe gaat het met de setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
Cave_Boy schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:04:
[...]

Hoe gaat het met de setup?
Ik ga ‘m van de week definitief installeren. Het komt op het schuurtje in de achtertuin. Volgens mij is dat prima qua ontvangst. Dan hoef ik gelukkig niet opnieuw het dak op van het huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spacewagon
spacewagon schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:33:
[...]

Ik ga ‘m van de week definitief installeren. Het komt op het schuurtje in de achtertuin. Volgens mij is dat prima qua ontvangst. Dan hoef ik gelukkig niet opnieuw het dak op van het huis.
Hij is geïnstalleerd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRIPIsg6K6cmK4gCTmvM24F6ZJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZYgJWN4WG1PGxt66dh0GXrg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
zijn er al theorieën over wat de waarde gaat worden van de Wingbit coin?

GEODNET zat op 48 tokens per dag en ondertussen op 24 en na juni naar 12.
Maar wingbit zit ik gemiddeld op 80 tokens per dag ( hij staat binnen).

dus ik vermoed dan ook i.p.v. een 20 cent GEODNET naar een 2 cent wingbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
jeppekroezen schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:50:
zijn er al theorieën over wat de waarde gaat worden van de Wingbit coin?

GEODNET zat op 48 tokens per dag en ondertussen op 24 en na juni naar 12.
Maar wingbit zit ik gemiddeld op 80 tokens per dag ( hij staat binnen).

dus ik vermoed dan ook i.p.v. een 20 cent GEODNET naar een 2 cent wingbit?
Ik heb hem zelf dusver nog steeds niet binnen. Morgen maar weer eens mailen. Dit duurt nu toch wel even....

De waarde... Het is een wilde schatting. Ik durf daar nu nog niks over te zeggen . Er zijn wel steeds meer goede deals en investeerders zo lijkt het. Ook bij het geodnet deel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Gister de WB200 ontvangen via FreshMiners. Nu in de lucht, gemakkelijk te installeren en alles zit netjes in de doos verpakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xzvoyYmYcb6TFqKCkxA39v4LnM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g51ICfp6u3V89kJxQokG6ByH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuItfZ5L4LsUSLC1zo2ZAVRN4NQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pcFrRVoKQVOoQ7essbkK5GhG.png?f=fotoalbum_large

Hij stond binnen, net buiten geplaatst op een tafeltje. Waarschijnlijk komt hij op onze schuur te staan. Maar voor nu even prima.

[ Voor 98% gewijzigd door souljah1h op 25-04-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
En het was weer een tijdje stil.
Zoals eerder aangegeven had ik bij Hyfix besteld. Waar dit eerder altijd goed ging.. Ging het nu echt goed fout.
Oorspronkelijk zou ik het apparaat eind december 2024 moeten hadden ontvangen. Hier kwamen diverse vertragingen op (productie etc).. Vanaf eind Januari a begin Februari was dit opgelost. Toen kwamen er alleen weer andere problemen. Deze problemen kon ik terugzetten naar kosten. Ik kon het apparaat daar voor een goedkopere prijs aanschaffen. Alleen de prijs was blijkbaar te goedkoop. De handelstarieven van meneer Trump hielpen ook niet mee. Ik kreeg nu wel een bericht dat ik het product snel zou kunnen krijgen maar het prijsverschil was dusdanig groot dat ik bijna €200 zou moeten bijbetalen (bijna dubbele als wat ik nu kwijt was door de korting). Dan zou ik net onder de prijs bij Freshminers blijven (daar nu nog 4 op voorrraad).

Omdat ik eerder tussendoor zoveel beloftes over levering heb gekregen en het apparaat nu uiteindelijk zoveel extra duurder is geworden heb ik er ook geen zin meer in en heb ik maar besloten om de order in zijn geheel te annuleren en ik ga maar later zoeken naar een ander leuk project.

Leuk detail: Het geld is inmiddels teruggestort en door het verschil Euro Dollar heb ik wel iets meer mogen terug ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
Waarom koop je er niet eentje via Freshminers? Is een leuk en laagdrempelig project, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
spacewagon schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:20:
Waarom koop je er niet eentje via Freshminers? Is een leuk en laagdrempelig project, vind ik.
Dit heb ik overwogen. Maar de eigenlijk stuk hogere kosten en omdat mijn registratie bijna afoopt (1 a 2 weken) was het voor mij voldoende om toch maar naar iets anders te gaan kijken.
Pagina: 1