Supermarktpersoneel misdraagt zich

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.386 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06-12-2024
Vorige week was mijn moeder van 62 jaar oud met haar scootmobiel in de vestiging aan de *knip* Straatnaam getuige van een uitgescholden klant. Uit empathie uitte zij haar ongenoegen, waardoor de aandacht van het agressieve personeel zich vervolgens op haar richtte. Als reactie werd zij zelf uitgescholden en fysiek vastgegrepen, wat resulteerde in een escalatie in de winkel.

Direct na dit incident heb ik de vestiging gebeld en sprak met de teamleider. Haar reactie was buitengewoon fel en niet professioneel. Zij verwees mij door naar haar manager. Tijdens dit gesprek werd niet ingegaan op het gedrag van de teamleider. De manager beweerde dat het verhaal anders in elkaar zat en stelde dat er geen enkel probleem was als het ware.

Bij een volgend bezoek werd mijn moeder geconfronteerd met een plotseling winkelverbod. Meerdere personeelsleden waren hierbij betrokken. Men wilde dat zij haar ID toonde om het verbod te formaliseren en beweerde dat zij al weken "tekeer zou gaan" in de winkel. Dit moest achter in de winkel gebeuren.

Vervolgens ben ik naar de winkel gegaan en sprak met een persoon boven de manager, hierna te noemen de "chef". Tijdens ons gesprek kwam een personeelsleden dreigend dichtbij staan of althans dichterbij dan nodig. Volgens de chef had mijn moeder het personeelsleden geslagen, aangereden en uitgescholden.

Mijn kritische vragen waren:
1. Waarom heeft de manager tijdens ons eerste gesprek niet vermeld dat er problemen zouden zijn?
2. Waarom is het winkelverbod niet schriftelijk bevestigd?
3. Hoe kan het personeel zich bedreigd voelen door een 62-jarige vrouw in een scootmobiel?
4. Als mijn moeder zo gevaarlijk zou zijn, waarom wilde een personeelslid dan alleen met haar naar de achterkant van de winkel gaan?
5. Waarom is identificatie nodig voor een winkelverbod?
6. Waarom wordt het gedrag van het personeel niet onderzocht?

Deze vragen bleven onbeantwoord, wat op zijn minst verontrustend is.

Kortom :hoe kan ik het best stappen ondernemen? Het liefst zou ik de teamleider en betrokkenen ontslagen zien worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 06-12-2024 18:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat vervelend zeg.

Zonder op de inhoud in te gaan kun je voor antwoord op vraag 5, op pagina 7 kijken:
https://autoriteitpersoon...llectief_winkelverbod.pdf

Hoi!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:44

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De beste stappen die je kunt ondernemen is; bij een andere winkel gaan winkelen.

Daarnaast, aangifte doen bij de politie.

Die kunnen onderzoek doen / camerabeelden opvragen en dezelfde vragen stellen zoals jij; alleen dan in een onderzoek.
En zij kunnen meerdere aangiftes bundelen tot een casus.

[ Voor 41% gewijzigd door Accretion op 06-12-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de naam van de supermarkt uit de titel gehaald en de straatnaam uit de TS verwijderd. Deze zijn beiden niet nodig in de discussie.

Tevens verhuis ik het topic richting de juiste plek (Algemene Zaken)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het enige dat je kunt doen is het hoofdkantoor bellen, misschien dat er meerdere meldingen zijn over dat filiaal.
Verder kun je weinig. Aangifte doen maar politie zal zich er verder niet zo heel veel mee bemoeien, misschien dat je geluk hebt en dat de beelden nog beschikbaar zijn.

Ik zou bij een andere winkel de boodschappen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Accretion schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:15:
De beste stappen die je kunt ondernemen is; bij een andere winkel gaan winkelen.

Daarnaast, aangifte doen bij de politie.
Aangifte doen van wat?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De winkel hangt vast vol met cameras. Het zou mooi zijn als je die op kunt vragen zodat je kunt zien wat er gebeurt is.
Nu heb je het zelf van horen zeggen en de chef/manager idem.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:41
Je legt de lat veel te hoog qua supermarkt personeel, zeker als dit de groooooote gele betreft. Daar ligt de lat doorgaans gewoon op de grond. Zou er niet meer komen, want hier wil je toch niet meer komen. Moet je er komen? Een half jaar geduld, dan loopt er toch ander personeel en is er niks meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DaWizza schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:17:
De winkel hangt vast vol met cameras. Het zou mooi zijn als je die op kunt vragen zodat je kunt zien wat er gebeurt is.
Nu heb je het zelf van horen zeggen en de chef/manager idem.
Mag vast niet vanwege privacy wetgeving.

Overigens snap ik dat TS wil weten wat er gebeurd dan is, maar de vragen vind ik niet heel sterk. Alleen de eerste vraag zie ik als een valide punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:35
Joyous-P schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:19:
Je legt de lat veel te hoog qua supermarkt personeel, zeker als dit de groooooote gele betreft. Daar ligt de lat doorgaans gewoon op de grond. Zou er niet meer komen, want hier wil je toch niet meer komen. Moet je er komen? Een half jaar geduld, dan loopt er toch ander personeel en is er niks meer aan de hand.
Ik moet toch even ter verdediging van "mijn" grote gele supermarkt zeggen dat het personeel daar ontzettend vriendelijk en behulpzaam is. Misschien een verschil tussen een franchise winkel en eentje van Jumbo zelf of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:07:
Hoe kan ik het best stappen ondernemen?
Het liefst zou ik de teamleider en betrokkenen ontslagen zien worden.
Als je strafbare feiten vermoedt kun je aangifte doen.
Zo niet: lekker ergens anders gaan winkelen. Klant heeft niet altijd gelijk, alleen inzake smaak.
Edit: Jumbo personeel bij ons in de wijk is geweldig. Zeer behulpzaam en vriendelijk (net als bij de Appie overigens).

[ Voor 13% gewijzigd door Juup op 06-12-2024 18:39 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kortom :hoe kan ik het best stappen ondernemen? Het liefst zou ik de teamleider en betrokkenen ontslagen zien worden.
Jij zit er zelf ook lekker agressief in. Iedereen moet maar meteen ontslagen worden. Dat zijn klanten die prima ergens anders mogen gaan winkelen imho.

Los daarvan is een scheldpartij in een supermarkt niet normaal. Wat mij doet vermoeden dat de aanleiding ook niet normaal was.
Als je als winkelpersoneel bijvoorbeeld net een dief betrapt, dan kan de adrenaline wel wat hoger zitten, als er dan een bemoeial bij komt, dan werkt dat niet de-escalerend.
Als manager zou ik ook weinig begrip hebben voor klanten die zich bemoeien met dergelijke situaties.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Sorry, maar ik lees een heel eenzijdig en emotioneel verhaal, waarin de rede ver te zoeken is. Ik denk dat je even een stapje terug moet doen en de supermarkt het best even een poosje kunt mijden. Zo'n winkelverbod spreekt niet in het voordeel van je moeder als het aankomt op 'verhaal halen', een ontslag is natuurlijk als sowieso veel te zwaar voor één scheldpartij.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05
Ik heb ooit eens een klacht geschreven naar het hoofdkantoor van een andere supermarktketen naar aanleiding van het wangedrag van het personeel en dat is toen aan de hand van camerabeelden bevestigd. Daar heb ik uiteraard excuses voor gekregen. Als het hoofdkantoor dit serieus neemt kun je verwachten dat zij ook serieus onderzoek doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04

Klinkt bij mij alsof je eerst eens het hele verhaal bij elkaar moet zien te krijgen. Je kunt mij niet wijsmaken dat ze zomaar moeilijk gaan doen tegen iemand in een scootmobiel. Daar is dus echt wel meer gebeurd en dat moet je eerst uitzoeken. En als je daar gaat praten moet je dat wel rustig doen en zeker niet daar binnen komen met het idee dat je de teamleider en betrokkenen 'ontslagen wil zien worden'.

Met aangifte doen zou ik sowieso maar voorzichtig zijn, want als je moeder daar echt iemand heeft aangereden met haar scootmobiel zal zij degene zijn die daar het meeste last van zal krijgen. Ik snap dat je je moeder wil beschermen, maar dat doe je niet door de hele schuld bij de winkel te leggen zonder dat je weet wat er echt gebeurd is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wordt steeds normaler... komt oa door de uitbating van het personeel.. en de meesten zijn na 6 maanden toch hoe dan ook EXIT want dan zijn er wel weer nieuwe sloofjes die voor een hongerloontje willen werken...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:41
ErikT738 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:33:
[...]

Ik moet toch even ter verdediging van "mijn" grote gele supermarkt zeggen dat het personeel daar ontzettend vriendelijk en behulpzaam is. Misschien een verschil tussen een franchise winkel en eentje van Jumbo zelf of iets dergelijks?
Kan goed zijn maar zal ook per regio verschillen. Hier is de Albert Heijn juist heel vriendelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je moeder is niet een vrij bekende zangeres?

Maar goed lastig.
Blijft natuurlijk een verhaal van een kant en ik snap de emoties.

Andere winkel zoeken, desnoods nog een review bij Google en vooral loslaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Beginnen met niet je moeder volledig te geloven en proberen meer informatie te krijgen, en open te staan voor de mogelijkheid dat zij fout zat. Nu al inzetten op ontslag van mensen is kwaadaardig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:08
Ik denk dat eerste stap het afpakken van je moeders scootmobiel is.
Haar wagen inzetten als wapen is nooit slim, heet ze toevallig Karin?

Klinkt namelijk als typisch "ik ben oud dik en zielig, en sta moreel boven jullie, als ik niet gelijk krijg ga ik klagen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-06 05:54
De sores van de grote stad zeg maar
Personeel en leiding interesseert het geen flikker
Klanten genoeg, en het blijft klein
In een dorpje zou het een hele rel worden denk ik
Maar daar hebben meestal geen blauwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
TheGhostInc schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:59:
[...]

Jij zit er zelf ook lekker agressief in. Iedereen moet maar meteen ontslagen worden. Dat zijn klanten die prima ergens anders mogen gaan winkelen imho.

Los daarvan is een scheldpartij in een supermarkt niet normaal. Wat mij doet vermoeden dat de aanleiding ook niet normaal was.
Als je als winkelpersoneel bijvoorbeeld net een dief betrapt, dan kan de adrenaline wel wat hoger zitten, als er dan een bemoeial bij komt, dan werkt dat niet de-escalerend.
Als manager zou ik ook weinig begrip hebben voor klanten die zich bemoeien met dergelijke situaties.
Wie heeft het over een dief? De andere klant werd uitgescholden is dat ooit terecht? Is het normaal om met zijn alle rond een vrouw te staan van 62 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
naitsoezn schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:04:
Sorry, maar ik lees een heel eenzijdig en emotioneel verhaal, waarin de rede ver te zoeken is. Ik denk dat je even een stapje terug moet doen en de supermarkt het best even een poosje kunt mijden. Zo'n winkelverbod spreekt niet in het voordeel van je moeder als het aankomt op 'verhaal halen', een ontslag is natuurlijk als sowieso veel te zwaar voor één scheldpartij.
Als ik het niet concreet in heb vermeld mijn excuses, al hebben ze ook mijn moeder aangeraakt. En terwijl ik in gesprek was stonden twee personeelsleden naast mij. Dat lijkt mij ontslag waardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
redwing schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:11:
[...]

Klinkt bij mij alsof je eerst eens het hele verhaal bij elkaar moet zien te krijgen. Je kunt mij niet wijsmaken dat ze zomaar moeilijk gaan doen tegen iemand in een scootmobiel. Daar is dus echt wel meer gebeurd en dat moet je eerst uitzoeken. En als je daar gaat praten moet je dat wel rustig doen en zeker niet daar binnen komen met het idee dat je de teamleider en betrokkenen 'ontslagen wil zien worden'.

Met aangifte doen zou ik sowieso maar voorzichtig zijn, want als je moeder daar echt iemand heeft aangereden met haar scootmobiel zal zij degene zijn die daar het meeste last van zal krijgen. Ik snap dat je je moeder wil beschermen, maar dat doe je niet door de hele schuld bij de winkel te leggen zonder dat je weet wat er echt gebeurd is.
Ik was in een rustig gesprek met de manager terwijl ze zijn personeel om mij heen kon staan en de teamleider viel na mij uit via personeel. Dan zou ze weggereden zijn en iemand aangereden hebben dat zou kunnen. Daarnaast aangevallen door 62 jarige vrouw? Misschien ben ik ouderwets hoor, al zou ik mezelf schamen om dat hard op te riepen. Het is niet normaal om er omheen te staan en fel te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
gambieter schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:24:
[...]

Beginnen met niet je moeder volledig te geloven en proberen meer informatie te krijgen, en open te staan voor de mogelijkheid dat zij fout zat. Nu al inzetten op ontslag van mensen is kwaadaardig.
Met een eerlijk hart kan ik je plechtig beloven in een rustig toon met de manager gesproken te hebben. De teamleider viel na mij uit en tijdens mijn gesprek ging iedereen om mij heen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:19
Vandaag een account aangemaakt op Tweakers om dit te kunnen vertellen en je wilt dat de medewerkers meteen ontslagen worden?
Wij lezen het verhaal van één kant, en je zit ook maar te hameren op ontslag van medewerkers.

62 jaar is trouwens niet echt oud, als het nou 82 was.

Ik krijg flashbacks van ene Glennis G. in zo'n gele supermarkt in de Jordaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Mijn moeder is door de situatie in het ziekenhuis! En als je haar verhaal in twijfel trekt dan beloof ik plechtig met hun gesproken te hebben zonder mijn stem te verheffen... de teamleider viel na mijn uit en het personeel ging aggresief naast mij staan. Is dat normaal? Ze is 62 jaar oud en in een scootmobiel... hoe gevaarlijk kan ze zijn? En ontslag niet op hun plaats om een ouwe vrouw in het ziekenhuis te krijgen? Wat wel? Graag niet slecht praten over mijn moeder aangezien ze IN HET ZIEKENHUIS legt voor haar hart. Haar hartslag is 150-160 dat kan je niet fake...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30

NoFearCreations

3DPrint the world!

Sorry, maar geloof helemaal niks van dit verhaal. Voelt als een troll...
Of iemand die een winkel zwart probeert te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door NoFearCreations op 06-12-2024 19:48 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:46:
Mijn moeder is door de situatie in het ziekenhuis! En als je haar verhaal in twijfel trekt dan beloof ik plechtig met hun gesproken te hebben zonder mijn stem te verheffen... de teamleider viel na mijn uit en het personeel ging aggresief naast mij staan. Is dat normaal? Ze is 62 jaar oud en in een scootmobiel... hoe gevaarlijk kan ze zijn? En ontslag niet op hun plaats om een ouwe vrouw in het ziekenhuis te krijgen? Wat wel? Graag niet slecht praten over mijn moeder aangezien ze IN HET ZIEKENHUIS legt voor haar hart. Haar hartslag is 150-160 dat kan je niet fake...
www.picnic.nl

Die supermarkt mag verder, net als jij bij jouw eigen huis, zelf bepalen wie ze bij hun naar binnen laten.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 06-12-2024 19:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Trichoglossus schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:45:
Vandaag een account aangemaakt op Tweakers om dit te kunnen vertellen en je wilt dat de medewerkers meteen ontslagen worden?
Wij lezen het verhaal van één kant, en je zit ook maar te hameren op ontslag van medewerkers.

62 jaar is trouwens niet echt oud, als het nou 82 was.

Ik krijg flashbacks van ene Glennis G. in zo'n gele supermarkt in de Jordaan
Klopt en sommige zijn jong op hun 80e en andere oud op 50e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
NoFearCreations schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:48:
Sorry, maar geloof helemaal niks van dit verhaal. Voelt als een troll...
Het is waar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:41
je roept nu ook steeds harder hier om je gelijk te halen lijkt het wel.
als je zo ook in de winkel je verhaal bent gaan halen, dan kan ik mij ergens hun kant ook wel begrijpen.

verder vind ik het een heel eenzijdig verhaal waarin je probeert je gelijk te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:08
En waarom doet dit ertoe in het verhaal?

Ik zie nog steeds niet in wat de winkel fout had gedaan. Ze hebben een escalatie, waar een vrouw aan komt rijden om olie op het vuur te gooien.

Gevolg is dat personeel zich naar haar omkeert, en dan wilt ze ineens geen aandacht meer? Klinkt eerder als typisch aandachtstekort.

Een winkel verbod krijg je niet zomaar... Daarvoor hebben ze bewijs (getuigenissen, camerabeelden) nodig ... Dus ik denk dat je even bij jezelf te rade moet gaan...

Enneh, je krijgt niet meer gelijk met dikgedrukte letters en passief aggressief reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:48:
[...]

je roept nu ook steeds harder hier om je gelijk te halen lijkt het wel.
als je zo ook in de winkel je verhaal bent gaan halen, dan kan ik mij ergens hun kant ook wel begrijpen.

verder vind ik het een heel eenzijdig verhaal waarin je probeert je gelijk te halen.
Uit mijn eigen ervaring kan ik opmaken dat in een rustige toon praten nog steeds een felle reactie gaf en dat ik omringt werd door het personeel. Is er een situtatie waar dit normaal is? Ik heb vroeger ook bij AH gewerkt en met klanten te maken gehad... zelfs de meeste lastige bleef ik rustig en zeker bij oudere mensen. Wat gaan hun doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
99ruud99 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:50:
En waarom doet dit ertoe in het verhaal?

Ik zie nog steeds niet in wat de winkel fout had gedaan. Ze hebben een escalatie, waar een vrouw aan komt rijden om olie op het vuur te gooien.

Gevolg is dat personeel zich naar haar omkeert, en dan wilt ze ineens geen aandacht meer? Klinkt eerder als typisch aandachtstekort.

Een winkel verbod krijg je niet zomaar... Daarvoor hebben ze bewijs (getuigenissen, camerabeelden) nodig ... Dus ik denk dat je even bij jezelf te rade moet gaan...

Enneh, je krijgt niet meer gelijk met dikgedrukte letters en passief aggressief reageren.
Neem mijn situatie ik was in een rustige toon aan het praten om vervolgens een felle reactie te krijgen en omringt te worden door het personeel. Vind je dat normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:52:
[...]

Uit mijn eigen ervaring kan ik opmaken dat in een rustige toon praten nog steeds een felle reactie gaf en dat ik omringt werd door het personeel. Is er een situtatie waar dit normaal is? Ik heb vroeger ook bij AH gewerkt en met klanten te maken gehad... zelfs de meeste lastige bleef ik rustig en zeker bij oudere mensen. Wat gaan hun doen?
62? oudere mensen?

je kan er niet tegen dat andere erbij komen? wat wil je nou eigenlijk van ons?
je komt heel drammerig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Nogmaals in mijn gesprek...

Mijn kritische vragen waren tegen de chef:
1. Waarom heeft de manager tijdens ons eerste gesprek niet vermeld dat er problemen zouden zijn?
3. Hoe kan het personeel zich bedreigd voelen door een 62-jarige vrouw in een scootmobiel?
4. Als mijn moeder zo gevaarlijk zou zijn, waarom wilde een personeelslid dan alleen met haar naar de achterkant van de winkel gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirtyrockers
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:55:

wil je dat wij die voor jou gaan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:54:
[...]

62? oudere mensen?

je kan er niet tegen dat andere erbij komen? wat wil je nou eigenlijk van ons?
je komt heel drammerig over.
Ik vertelde mijn verhaal met geen verwachtingen en nu reageer op iedereen. Iedereen met een sterke mening die zonder enige bewijst alles betwist. Je hoeft het niet geloven al waarom betwisten en reageren? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trichoglossus
Pak de popcorn er maar vast bij. Wordt weer een leuk topic op de vrijdagavond.

Waarom kom je op tweakers om hierover te klagen? Ik denk dat je op een Viva forum meer medestanders vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:57:
[...]

Ik vertelde mijn verhaal met geen verwachtingen en nu reageer op iedereen. Iedereen met een sterke mening die zonder enige bewijst alles betwist. Je hoeft het niet geloven al waarom betwisten en reageren? :+
tweakers is geen dagboek.
hier zitten juist mensen met een sterke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:56:
[...]

wil je dat wij die voor jou gaan beantwoorden?
Vele betwisten het hele verhaal en laten we aannemen dat ik deze vragen heb gesteld met geen antwoord. Waarom niet het winkelverbod via de mail of telefoon geven terwijl ze onze contactgegevens hebben? Iedereen hebt een sterke mensen en betwisten alles zonder enige sterk argument

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• saaltink
  • Laatst online: 23:12
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:57:
[...]

Je komt op een forum met vooral technische mensen. Technische mensen houden van feiten, de enige feiten die wij krijgen is een beeld van je houding en gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:59:
[...]

Vele betwisten het hele verhaal en laten we aannemen dat ik deze vragen heb gesteld met geen antwoord. Waarom niet het winkelverbod via de mail of telefoon geven terwijl ze onze contactgegevens hebben? Iedereen hebt een sterke mensen en betwisten alles zonder enige sterk argument
ik denk dat je aan het trollen bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Hoe ziet dat er uit als je agressief naast iemand staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:59:
[...]

tweakers is geen dagboek.
hier zitten juist mensen met een sterke mening.
Iedereen komt met 't sterke argument 'is niet waar' zonder één argument te hebben. Waarom niet het winkelverbod gemaild? Waarom deed de teamleider fel tegen mij terwijl ik in een rustige toon sprak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
MarkyB schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:01:
[...]

Hoe ziet dat er uit als je agressief naast iemand staat?
Een rustig gesprek had ik met de chef terwijl links en rechts achter mij iemand staat. Waarom niet één op één en waarom achter mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:02:
[...]

Iedereen komt met 't sterke argument 'is niet waar' zonder één argument te hebben. Waarom niet het winkelverbod gemaild? Waarom deed de teamleider fel tegen mij terwijl ik in een rustige toon sprak?
luister, ik denk dat je toch echt hier verkeerd zit met je verhaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirtyrockers
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:03:
[...]

Een rustig gesprek had ik met de chef terwijl links en rechts achter mij iemand staat. Waarom niet één op één en waarom achter mij?
en dat moet dan meteen maar ontslagen worden?
je komt heel autistisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
saaltink schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:59:
[...]

Je komt op een forum met vooral technische mensen. Technische mensen houden van feiten, de enige feiten die wij krijgen is een beeld van je houding en gedrag.
Dat was waarom ik deze forum koos doordat men hier hield van feiten. Echter ik schrijf een keurig verhaal en met geen één sterk argument wordt alles betwist. Mocht ik na een fel aangesproken worden door een teamleider en mijn moeder in het ziekenhuis ietwat emotioneel reageren op verwijten die nergens op gebaseerd zijn lijkt mij dat best logisch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:05:
[...]

Dat was waarom ik deze forum koos doordat men hier hield van feiten. Echter ik schrijf een keurig verhaal en met geen één sterk argument wordt alles betwist. Mocht ik na een fel aangesproken worden door een teamleider en mijn moeder in het ziekenhuis ietwat emotioneel reageren op verwijten die nergens op gebaseerd zijn lijkt mij dat best logisch
ik heb geen enkele feit van je voorbij zien komen.
alleen maar emoties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:04:
[...]

Waarom hameren over dat puntje? En waarom mij autistisch noemen? Ik zeg toch ook niet dat jou gedrag X of Y is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:06:
[...]

ik heb geen enkele feit van je voorbij zien komen.
alleen maar emoties.
Dan zou ik het verhaal opnieuw lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:04:
[...]

Het is één ding om mijn verhaal te betwisten en een ander om "je komt heel autistisch over".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Probeer je verhaal eens objectief te beschrijven zonder partij te kiezen voor je moeder of de supermarkt in kwestie. Probeer daarbij emoties en bijvoeglijke naamwoorden die niets toevoegen te vermijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trichoglossus
[...]

Het is een eenzijdige kant van het verhaal. Jouw kant.
Dat moeten wij voor waarheid aannemen?
Onmogelijk te verifiëren, zinloos om verder te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Wie zegt dat het feiten zijn, we lezen een eenzijdig verhaal.
Wat is het doel van dit topic precies?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je krijgt niet zomaar een winkelverbod, daar moet je aardig je best voor doen. Helemaal als oudere mevrouw met een scootmobiel waarbij je eerder het voordeel van de twijfel krijgt dan iemand van in de 20. Er ontbreekt dus een heel stuk van je verhaal.

Mensen willen laten ontslaan slaat ook helemaal nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@jaaplabel simpele vraag:
Wat was de aanleiding voor de scheldpartij?

Jouw moeder gaat iemand verdedigen en als we niet weten wat de aanleiding was, is het moeilijk te beoordelen of de rest overtrokken is.
Ik ga geen voorbeelden noemen, maar je kunt genoeg doen of zeggen wat onverdedigbaar is en waarbij een scheldpartij een redelijke reactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
-tom-562 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:09:
[...]

Wie zegt dat het feiten zijn, we lezen een eenzijdig verhaal.
Wat is het doel van dit topic precies?
De vraag was als het waren hoe kan ik het best stappen ondernemen en wellicht is een bosbloemen ook prima. Men moet ook een beetje realistische verwachtingen hebben als mijn verhaal betwist wordt dan reageer niet, want hoe zou ik met feiten moeten komen? Heb ik het telefoongesprek opgenomen of toen ik met de manager sprak gefilmd? Nee, en had ik dat mogen delen? Nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Laatst online: 16:29
@jaaplabel zie je het naast of achter iemand gaan staan als reden voor ontslag (op staande voet)? In dat geval adviseer ik je om erg op te letten op je werk. Voor je het weet treft je werkgever iemand als jezelf en moet je ontslagen worden.

Wat een overtrokken gedoe van je het ontslag van meerdere mensen te verlangen die hoogstens onvriendelijk zijn geweest. Tel tot 10, ga vanavond lekker slapen en trek het je niet zo aan.

Beterschap voor je moeder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Adem in en tel tot tien.
En je moeder ligt opeens in het ziekenhuis? Door dit gebeuren? Ik volg het niet helemaal.
Daarnaast, ik heb vaak genoeg gehad dat in de winkel zo'n oudje zonder pardon tegen je aanbeukt met de scootmobiel. Dus ongevaarlijk?
Maar sowieso mist er nog heel veel aan dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Geen idee of het kan, maar kan je moeder onder de wet AVG niet de camerabeelden opvragen over het betreffende incident? Misschien dat je zelf dan ook je mening bij kan stellen. Een winkel kan niet uit het niets een winkelverbod opleggen.

Daar hebben ze inderdaad een ID voor nodig. Mocht je moeder het verbod negeren dan kan de winkel je moeder mee laten nemen door de politie, daar is dit voor nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door MarkyB op 06-12-2024 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Laatst online: 16:29
Is je moeder handelingsbekwaam? Zo ja: hoezo denk jij dan partij te zijn in dit gebeuren en verwacht je een inhoudelijke reactie van de supermarktmanager te krijgen. Waarom zou dat met jou besproken moeten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Zonder zelf eventuele videobeelden gezien te hebben blijft het voor jou ook maar één kant van het verhaal. En nu je het hier schrijft is het voor ons dubbel gefilterd één kant wat de kans op ontbrekende feiten aanzienlijk maakt.

Even simpel samen gevat, zonder emoties:
feit: je moeder heeft een winkelverbod
feit: de winkel geeft deze niet zomaar

De enige vraag die nog open blijft is dus wat ze precies gedaan heeft dat ernstig genoeg was voor dat winkelverbod, alleen daarover zou je in discussie kunnen gaan. Nu is het over het algemeen zo dat als iemand fout zit, deze redenen al snel omgebogen wordt in het eigen verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 06-12-2024 20:21 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Dit is wat ik weet van de teamleiders en uit eigen ervaring:

Er was een klant die lastig deed, waarop de teamleider emotioneel reageerde (volgens de manager). Toen mijn moeder de klant verzocht om fatsoenlijk te doen, reageerde de teamleider ook emotioneel op haar. Hierna heb ik het filiaal gebeld, waarop de teamleider fel tegen mij uitviel. De manager vroeg of ik een klacht wilde indienen, maar mijn antwoord was nee. Mijn contactgegevens heb ik achtergelaten, wat bevestigd is door de "chef". Een week later werd mijn moeder ineens uit de winkel verbannen. Waarom niet even bellen? Waarom heeft de manager dat niet telefonisch gedaan? Nu escaleerde de situatie en het personeel heeft de neiging om te omringen. De chef zegt dat dit uit eigen bescherming is, wat ik enigszins kan begrijpen, maar niet voor mijn moeder.

Laten we mijn moeder maar volledig de schuld geven. De "chef" heeft mijn en haar contactgegevens bevestigd: waarom het besluit niet telefonisch of per mail over het winkelverbod? Waarom wachten tot een persoonlijke confrontatie? Waarom met zijn allen tegen mijn moeder? Het enige wat ik weet, is dat als ze even hadden gebeld of gemaild, het heel anders was verlopen.

Als je dit feitelijk vindt, moet je niet meer reageren op de topic, omdat ik moeilijk kan bellen om te vragen wat hun verhaal is op Tweakers.

Mijn vraag is: hoe kan ik hier het best werk van maken? Laten we zeggen een gratis bosje bloemen als compensatie voor het niet mailen of bellen over het winkelverbod, waardoor dit voorkomen had kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Homer-Simpson schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:12:
@jaaplabel zie je het naast of achter iemand gaan staan als reden voor ontslag (op staande voet)? In dat geval adviseer ik je om erg op te letten op je werk. Voor je het weet treft je werkgever iemand als jezelf en moet je ontslagen worden.

Wat een overtrokken gedoe van je het ontslag van meerdere mensen te verlangen die hoogstens onvriendelijk zijn geweest. Tel tot 10, ga vanavond lekker slapen en trek het je niet zo aan.

Beterschap voor je moeder.
Dankjewel! Lief bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:15:
Adem in en tel tot tien.
En je moeder ligt opeens in het ziekenhuis? Door dit gebeuren? Ik volg het niet helemaal.
Daarnaast, ik heb vaak genoeg gehad dat in de winkel zo'n oudje zonder pardon tegen je aanbeukt met de scootmobiel. Dus ongevaarlijk?
Maar sowieso mist er nog heel veel aan dit verhaal.
Klopt en ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Homer-Simpson schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:17:
Is je moeder handelingsbekwaam? Zo ja: hoezo denk jij dan partij te zijn in dit gebeuren en verwacht je een inhoudelijke reactie van de supermarktmanager te krijgen. Waarom zou dat met jou besproken moeten worden?
Hun willen als het waren een bemiddelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:25:
[...]

Hun willen als het waren een bemiddelaar.
en jij bent daarin de aangewezen persoon denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
DukeBox schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:18:
Zonder zelf eventuele videobeelden gezien te hebben blijft het voor jou ook maar één kant van het verhaal. En nu je het hier schrijft is het voor ons dubbel gefilterd één kant wat de kans op ontbrekende feiten aanzienlijk maakt.

Even simpel samen gevat, zonder emoties:
feit: je moeder heeft een winkelverbod
feit: de winkel geeft deze niet zomaar

De enige vraag die nog open blijft is dus wat ze precies gedaan heeft dat ernstig genoeg was voor dat winkelverbod, alleen daarover zou je in discussie kunnen gaan. Nu is het over het algemeen zo dat als iemand fout zit, deze redenen al snel omgebogen wordt in het eigen verhaal.
Als je strikt over feiten wil spreken kan je niet zeggen dat het een feit is "de winkel geeft deze niet zomaar". En dat heb ik net beantwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik begrijp dat het 'omringen' zoals jij omschrijft intimiderend kan zijn maar helaas is het ook zo dat er vrij veel agressiviteit in supermarkten richting personeel is. Dat deze dus 'hun eigen mensen' beschermen vind ik niet heel raar. Omgekeerd mag je ook verwachten dat ze er alleen zijn voor wanneer iets uit de hand loopt en zou ik ook verwachten dat zij zich niet mengen in de discussie met de manager/chef.

Misschien is het een optie om in gesprek te gaan met een mediator of een wijkagent zodat beide partijen zich meer op hun gemak voelen. Eventueel van te voren per mail/brief aangeven wat precies je vragen zijn en waar je graag antwoordt op wilt hebben. Het mooiste zou zijn als er daadwerkelijk beelden zijn om deze dan samen te kijken en te bespreken.

Buiten dat blijft het een zaak tussen je moeder en de supermarkt, alleen al vanwege AVG is de kans groot dat ze hier niet aan mee willen/mogen werken zonder dat je moeder er bij is.
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:27:
Als je strikt over feiten wil spreken kan je niet zeggen dat het een feit is "de winkel geeft deze niet zomaar". En dat heb ik net beantwoord.
Heb je dan bewijs dat dat niet zo is? Een winkelverbod is volledig gereguleerd via CCV, Politie en AP

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 06-12-2024 21:36 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
DukeBox schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:27:
Ik begrijp dat het 'omringen' zoals jij omschrijft intimiderend kan zijn maar helaas is het ook zo dat er vrij veel agressiviteit in supermarkten richting personeel is. Dat deze dus 'hun eigen mensen' beschermen vind ik niet heel raar. Omgekeerd mag je ook verwachten dat ze er alleen zijn voor wanneer iets uit de hand loopt en zou ik ook verwachten dat zij zich niet mengen in de discussie met de manager/chef.

Misschien is het een optie om in gesprek te gaan met een mediator of een wijkagent zodat beide partijen zich meer op hun gemak voelen. Eventueel van te voren per mail/brief aangeven wat precies je vragen zijn en waar je graag antwoordt op wilt hebben. Het mooiste zou zijn als er daadwerkelijk beelden zijn om deze dan samen te kijken en te bespreken.

Buiten dat blijft het een zaak tussen je moeder en de supermarkt, alleen al vanwege AVG is de kans groot dat ze hier niet aan mee willen/mogen werken zonder dat je moeder er bij is.
De camerabeelden heb ik mogen zien zo AVG speelt denk ik niet een grote rol en wel of geen goed argument voor het omringen blijft dat natuurlijk een vorm van agressiviteit. En nogmaals, als je bang bent van een vrouw in een scootmobiel... dan hoop ik dat je geen avonddienst hebt, want hoe ga je over straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:26:
[...]

en jij bent daarin de aangewezen persoon denk je?
Zou jij na de opmerking "je komt heel autistisch over." kunnen afhaken van deze topic? Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
DukeBox schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:27:

[...]

Heb je dan bewijs dat dat niet zo is? Een winkelverbod is volledig geregeerd via CCV, Politie en AP
Vandaag heb ik met de "chef" gesproken die zei dat hun het winkelverbod mogen geven uit eigen initiatief. Zo wellicht is dat het geen official winkelverbod dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:30:
[...]

Zou jij na de opmerking "je komt heel autistisch over." kunnen afhaken van deze topic? Dankjewel.
lol dus als iets je niet bevalt mag deze maar niet meer mee doen aan de discussie die gevoerd wordt?

en je denk dus werkelijk waar dat dit dan mee helpt in het verhaal wat je verteld en dat we moeten geloven dat het zo gelopen heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:34

Grvy

Bot

feitelijk is dat in dit topic teveel emotie van TS zit en als dit gedrag ongeveer overeen komt met wat hij in de supermarkt heeft laten zien dan snap ik de supermarkt volledig.

En dat is gebaseerd op de feiten die tentoongesteld zijn in dit topic.

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:32:
[...]

Vandaag heb ik met de "chef" gesproken die zei dat hun het winkelverbod mogen geven uit eigen initiatief. Zo wellicht is dat het geen official winkelverbod dan?
zeker wel.

ze mogen je gewoon weigeren. als winkelier mogen ze zelf bepalen met wie zij zaken doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:55
Popcorn gehalte valt tegen. Er is niets spannends gebeurd en we krijgen ook totaal geen duidelijkheid. Blijkbaar is naast iemand staan al reden genoeg om te zoeken naar opties om iemand te laten ontslaan.

Dus of een trol of ... topic gaat nooit beter worden...

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:33:
[...]

lol dus als iets je niet bevalt mag deze maar niet meer mee doen aan de discussie die gevoerd wordt?

en je denk dus werkelijk waar dat dit dan mee helpt in het verhaal wat je verteld en dat we moeten geloven dat het zo gelopen heeft?
Je mag reageren, ik vind het alleen vreemd dat iemand "je komt heel autistisch over." schrijft iets niet kan loslaten. Dit ligt bij mij gevoelig en daarom zoek ik naar een antwoord die mij kan helpen tussen de "spam". Zoals "Een winkelverbod is volledig geregeerd via CCV, Politie en AP" als dit correct is dan betekent dat het winkelverbod niet officieel is, dat is behulpzaam! Wat is jouw reden je vrijdagavond eraan te besteden? Autisme of geen leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Grvy schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:34:
feitelijk is dat in dit topic teveel emotie van TS zit en als dit gedrag ongeveer overeen komt met wat hij in de supermarkt heeft laten zien dan snap ik de supermarkt volledig.

Na mijn gesprek met de manager mocht ik gewoon de winkel in. Ik ben niet in kwestie hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:36:
[...]

Je mag reageren, ik vind het alleen vreemd dat iemand "je komt heel autistisch over." schrijft iets niet kan loslaten. Dit ligt bij mij gevoelig en daarom zoek ik naar een antwoord die mij kan helpen tussen de "spam". Zoals "Een winkelverbod is volledig geregeerd via CCV, Politie en AP" als dit correct is dan betekent dat het winkelverbod niet officieel is, dat is behulpzaam! Wat is jouw reden je vrijdagavond eraan te besteden? Autisme of geen leven?
een winkelverbod is zeker officieel. ze bepalen zelf met wie ze wel en niet zaken doen.

ze zijn niet verplicht jou toegang tot hun winkel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel

Laten we mijn moeder maar volledig de schuld geven. De "chef" heeft mijn en haar contactgegevens bevestigd: waarom het besluit niet telefonisch of per mail over het winkelverbod? Waarom wachten tot een persoonlijke confrontatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:38:
[...]

een winkelverbod is zeker officieel. ze bepalen zelf met wie ze wel en niet zaken doen.

ze zijn niet verplicht jou toegang tot hun winkel te geven.
Laten we mijn moeder maar volledig de schuld geven. De "chef" heeft mijn en haar contactgegevens bevestigd: waarom het besluit niet telefonisch of per mail over het winkelverbod? Waarom wachten tot een persoonlijke confrontatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
En nogmaals ik mag gewoon de winkel in.... smh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
Mooi, kan er een slotje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:39:
[...]

omdat ze deze persoonlijk willen overhandigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Dirtyrockers schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:40:
[...]

omdat ze deze persoonlijk willen overhandigen.
Er is niks overhandig we vroegen om een geprinten versie en die kregen we niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010

SomerenV

It's something!

Ik lees dat je je niet kunt voorstellen hoe je een ouder iemand in een scootmobiel als bedreigend kunt ervaren. Ga voor de gein eens een weekje meelopen in een gemiddeld ziekenhuis op een afdeling met voornamelijk oudjes ;)

Maar je verhaal rammelt. Je moeder is getuige van een uitgescholden klant (hoe en wat?) en opeens werd alle aandacht op haar gericht waardoor het escaleerde? Dat gebeurt niet zomaar.

Ik heb 2 of 3 jaar als vakkenvuller gewerkt in mijn jongere jaren en de oudere klanten die zogenaamd netjes en beschaafd waren, waren vaak het ergste als het ging om klachten of opmerkingen. Dan kon je als personeel niks goed doen, moesten direct onze leidinggevende erbij halen en alles op een enorm aanvallende passief agressieve toon. Jij en je verhaal doen me daar aan denken ;)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaaplabel
Ik stop met deze topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:41

Je bent er niet bij geweest dus of de supermarkt of moeders fout zit weten we niet ook niet gebaseerd op dit topic
@jaaplabel Als moeders in het ziekenhuis ligt zo als je zegt steek daar je energie en niet je energie in een topic op Tweakers of een supermarkt

Er zijn supermarkten genoeg waar ze wel mag komen( hoop ik dan :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:37:
[...]

Na mijn gesprek met de manager mocht ik gewoon de winkel in. Ik ben niet in kwestie hoor.
Precies. Het is iets tussen je moeder en die supermarkt.
Die chef is jou niets verschuldigd, ook geen belletje.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
SomerenV schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:41:
Ik lees dat je je niet kunt voorstellen hoe je een ouder iemand in een scootmobiel als bedreigend kunt ervaren. Ga voor de gein eens een weekje meelopen in een gemiddeld ziekenhuis op een afdeling met voornamelijk oudjes ;)

Maar je verhaal rammelt. Je moeder is getuige van een uitgescholden klant (hoe en wat?) en opeens werd alle aandacht op haar gericht waardoor het escaleerde? Dat gebeurt niet zomaar.

Ik heb 2 of 3 jaar als vakkenvuller gewerkt in mijn jongere jaren en de oudere klanten die zogenaamd netjes en beschaafd waren, waren vaak het ergste als het ging om klachten of opmerkingen. Dan kon je als personeel niks goed doen, moesten direct onze leidinggevende erbij halen en alles op een enorm aanvallende passief agressieve toon. Jij en je verhaal doen me daar aan denken ;)
Ik ben ook als vakkenvuller geweest... ouder klanten wat gaan die doen? Hun kunstgebit na mij gooien? Maakte mij niks uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:55:

Nou laat ik dan die vragen beantwoorden voor je:
1. Valide vraag imo
2. Hadden ze haar adres dan ook? Wat voegt dat toe?
3. Is dat een serieuze vraag? Een 62-jarige vrouw in een scootmobiel kan zich agressief gedragen.
4. Je haalt nu ineens gevaarlijk erbij, dat lees ik nergens anders terug. Maar zelfs als we in deze vraagstelling mee gaan, omdat éne personeelslid niet het andere is? Een meisje van 15 zal zich eerder bedreigd voelen dan een man van 30 die aan vechtsporten doet.
5. Zodat je weet wie je een verbod geeft? Hier wil je geen identificatie, en bij 2 hadden ze haar adres moeten hebben? (Tenzij ze schriftelijk bevestigd moeten hebben terwijl het verteld werd, maar dan komen we er weer op uit, wat levert dat extra op?)
6. Als het haar woordt is tegen woord van één medewerker zou dat logisch zijn. Als er meerdere medewerkers zijn die het melden, en er misschien camerabeelden zijn bekeken die het ondersteunen, dan snap ik ook dat je achter je personeel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
EWK schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:43:
[...]

Precies. Het is iets tussen je moeder en die supermarkt.
Die chef is jou niets verschuldigd, ook geen belletje.
In het kader van de-escaleren bedoelde ik kon hij haar toch mailen of haar boodschappen laten afmaken ze stond al bijna bij de kassa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
Nietes want je reageert verderop nog een keer.

Vrijdagavond trollenavond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:43:
[...]

Ik ben ook als vakkenvuller geweest... ouder klanten wat gaan die doen? Hun kunstgebit na mij gooien? Maakte mij niks uit.
Je blijft maar hameren op oude klanten, dat ze niets doen. Die kunnen niet asociaal zijn? Zodra ze grijs zijn, verandert een tokkie in een keurig mens? Dat kun je aan de buitenkant niet zien.

Je moeder wordt ervan beschuldigd, zo schijf je, van het gebruiken van haar scootmobiel als soort wapen. Ze had immers op mensen ingereden.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:44:
[...]

In het kader van de-escaleren bedoelde ik kon hij haar toch mailen of haar boodschappen laten afmaken ze stond al bijna bij de kassa?
maar blijkbaar was het al geescaleerd en was hij haar niks verschuldigd.

hij zal wel in zijn recht gestaan hebben daarin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010

SomerenV

It's something!

jaaplabel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:43:
[...]

Ik was ook niet perse bang voor die klanten, maar dat wil niet zeggen dat de situatie niet dreigend kan zijn. En genoeg personeel die er heel anders in staat. Nu heb ik ook collega's (ik zit in de bezorging) die wel eens bedreigende situaties meemaken bij klanten of in het verkeer terwijl ik dat nog nooit heb meegemaakt. Dat jij ouderen niet dreigend vindt, en er niet bang voor bent, wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is.

M'n vrouw werkt in het ziekenhuis en voorheen in de thuiszorg. Ik heb regelmatig verhalen gehoord van collega's die uit angst niet meer naar een cliënt of patiënt gingen, en dat waren vaak oudere of minder valide personen. Die konden dermate tekeer gaan dat ze zich er gewoon onveilig voelde. Ook verhalen over fysiek geweld. Zelfs in het ziekenhuis, door bedlegerige ouderen.

Edit: oh, en m'n moeder heeft lang op een gesloten afdeling gewerkt met dementerende ouderen. Die kan een heel boek schrijven over verbaal en fysiek geweld :+

[ Voor 11% gewijzigd door SomerenV op 06-12-2024 20:48 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaplabel
Sissors schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:44:
[...]

Nou laat ik dan die vragen beantwoorden voor je:
1. Valide vraag imo
2. Hadden ze haar adres dan ook? Wat voegt dat toe?
3. Is dat een serieuze vraag? Een 62-jarige vrouw in een scootmobiel kan zich agressief gedragen.
4. Je haalt nu ineens gevaarlijk erbij, dat lees ik nergens anders terug. Maar zelfs als we in deze vraagstelling mee gaan, omdat éne personeelslid niet het andere is? Een meisje van 15 zal zich eerder bedreigd voelen dan een man van 30 die aan vechtsporten doet.
5. Zodat je weet wie je een verbod geeft? Hier wil je geen identificatie, en bij 2 hadden ze haar adres moeten hebben? (Tenzij ze schriftelijk bevestigd moeten hebben terwijl het verteld werd, maar dan komen we er weer op uit, wat levert dat extra op?)
6. Als het haar woordt is tegen woord van één medewerker zou dat logisch zijn. Als er meerdere medewerkers zijn die het melden, en er misschien camerabeelden zijn bekeken die het ondersteunen, dan snap ik ook dat je achter je personeel staat.
1. Dankjewel!
2. Ze hebben alle gegevens van haar en mij
3. Het gaat erom dat wat gaat ze doen? Als iemand van 60+ naar mij uitvalt ben ik echt niet geschrokken hoor.
4. Het gaat hierom een teamleider van circa 30
5. Hebben ze niet gedaan zo wellicht niet officieel verbod, al hoor ik van anderen wat anders
6. Nou ja, de manager heeft zelf toegeven dat de manager emotioneel reageerde. Ze vroeg ook of ik een klacht wou doen en ik zei nee... alleen doen kwamen ze met een winkelverbod.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.