Mediamarkt prebuild ervaring

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-05 16:23
Is er iemand bekend met de prebuild game PC's van mediamarkt.
Zo ziet qua specs dit werkstation er netjes uit voor deze prijs (krijg nog 10% korting op m'n aankoop bij mediamarkt) CAPTIVA Highend Gaming R77-087 - Windows 11 Home - AMD Ryzen™ 7 - 32 GB - 2 TB - Radeon™ RX 7900 GRE

Maar helaas wordt er naast videokaart en processor niet echt gespecificeerd van welke brand het geheugen, moederbord en SSD zijn, dat maakt mij huiverig. Dus is er iemand ie deze toevallig heeft uitgeprobeerd en kan vertellen hoe de build kwaliteit is?

Beste antwoord (via sjors86 op 04-12-2024 14:14)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hmm, naam ge-hijacked van IBM? Ohh, nee dat was de Aptiva, niet Captiva.

En ja, je mag huiverig zijn. Prebuilts worden meestal gemaakt naar een prijspunt, niet naar kwaliteit of performance.
De SSD zou zomaar een DRAM-loze SATA variant kunnen zijn, want die heb je ook in M.2 format.
RAM zonder vermelding van merk/type is ook wel een beetje een red flag, net als het niet vermelden van het merk/type moederbord.

Wat @MAX3400 al zegt, je bent beter af om even de BBG te bekijken en dan bestellen en laten assembleren bij een gerenomeerde PC winkel.

Ook de review die je linkt is over een ouder model en gaat eigenlijk alleen maar over de voeding die ze niet goed genoeg vinden.
Het enige wat je daar uit kan halen is dat er mogelijk een business practice is om zo goedkoop mogelijk te produceren. Of ze dat nu nog doen of niet is natuurlijk een vraag, maar het zet je wel aan het denken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
Ik heb deze review gevonden van een Captiva PC en dit zegt denk ik voldoende.

https://www.digitec.ch/en...aptiva-pc-really-is-22202

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Review van 3 jaar oud; heeft dus weinig te maken met de "gloednieuwe" PC uit je startpost. Of even bij Mediamarkt langslopen en daar vragen of je erin kan kijken?

That said; je kan ook Best Buy Guide: De beste 4k-game-pc bekijken; even de CPU & GPU omwisselen en klaar? Voor de centen hoef je dus niet speciaal naar MM / CAPTIVA?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hmm, naam ge-hijacked van IBM? Ohh, nee dat was de Aptiva, niet Captiva.

En ja, je mag huiverig zijn. Prebuilts worden meestal gemaakt naar een prijspunt, niet naar kwaliteit of performance.
De SSD zou zomaar een DRAM-loze SATA variant kunnen zijn, want die heb je ook in M.2 format.
RAM zonder vermelding van merk/type is ook wel een beetje een red flag, net als het niet vermelden van het merk/type moederbord.

Wat @MAX3400 al zegt, je bent beter af om even de BBG te bekijken en dan bestellen en laten assembleren bij een gerenomeerde PC winkel.

Ook de review die je linkt is over een ouder model en gaat eigenlijk alleen maar over de voeding die ze niet goed genoeg vinden.
Het enige wat je daar uit kan halen is dat er mogelijk een business practice is om zo goedkoop mogelijk te produceren. Of ze dat nu nog doen of niet is natuurlijk een vraag, maar het zet je wel aan het denken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is er trouwens gebeurd met Behuizing (micro) atx (tot €100) of met Casual game PC 1440p 1100-1400 ? Want elke maand "dezelfde" vragen stellen voor een nieuwe PC, klinkt ietwat onhandig?

Kan natuurlijk ook zijn dat je voor anderen PC's koopt; het zou misschien voor die personen dan minstens zo leerzaam zijn dat ze zelf een account registreren op Tweakers en eigen topics maken, vragen & leren :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors86
MAX3400 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:05:
Wat is er trouwens gebeurd met Behuizing (micro) atx (tot €100) of met Casual game PC 1440p 1100-1400 ? Want elke maand "dezelfde" vragen stellen voor een nieuwe PC, klinkt ietwat onhandig?

Kan natuurlijk ook zijn dat je voor anderen PC's koopt; het zou misschien voor die personen dan minstens zo leerzaam zijn dat ze zelf een account registreren op Tweakers en eigen topics maken, vragen & leren :)
Ik heb cybermonday afgewacht, maar dat heeft niets met de prijs gedaan. Vandaag voor het aanmaken van deze melding wilde ik de "Casual game PC 1440p 1100-1400" gaan bestellen, echter toen stuite ik nog op een deze pre-made build en met op papier vergelijkbare specs leek me dat nog waard om te informeren. Maar ik zie teveel red flags en zeker na bevestiging van het (3 jaar) oude filmpje van een ander type, maar zelfde bedrijf.

Dus om je vraag te beantwoorden, de PC in Casual game PC 1440p 1100-1400 is zojuist besteld.
Pagina: 1