Hoi allen,
Wij wonen in een huis van 1986 met luchtverwarming. Onze ketel is aan vervanging toe en willen gaan verwarmen met een airco. icm met onze 16 zonnepanelen lijkt dit een mooie optie voor de toekomst ivm vervallen van salderen. Warm water word een volgend project dmv een boiler.
Wij hebben een woonkamer van 105 m3 zou dan een airco van 3.5 KW genoeg zijn?
Hiervoor heb ik een Daikin Sensira 3.5kW/12000Btu (FTXF35/ RXF35) A++ R32 COOL& HEAT - WiFi voor in gedachten.
/f/image/a9rkiMFi1Cvdnb5fvBshmXEd.png?f=fotoalbum_large)
Ons huis is voor het bouwjaar erg goed geïsoleerd. Ook hebben we in de winter onze veranda dicht wat ook enorm scheelt. Verder hebben we een houtkachel voor backup / echte koude dagen.
Ik wil hem graag hier installeren.
/f/image/WoDejuyYk74FenXbL65BGGXz.png?f=fotoalbum_large)
Door het kozijn heen naar boven.
/f/image/xtl0j06JRrwzLn0dsFqAkTpf.png?f=fotoalbum_large)
Door deze houten plaat, en dan kom ik al achter de dakpannen.
/f/image/icNjPcqu98zJgmfwrDqKiBcf.png?f=fotoalbum_large)
En wil de buitenunit uiteindelijk hier installeren:
/f/image/xX2Mauk0RZRE2icXkYe0xZrZ.png?f=fotoalbum_large)
Vanuit de slaapkamer gezien:
/f/image/mMOSRA9eVHtm4tGaydS7isGO.png?f=fotoalbum_large)
Zijn er meer mensen die een buitenunit op zo'n dak geplaatst hebben? hoe hebben jullie dit aangepakt?
Waar je ook een beetje mee zit is dat het een soort klankkast word.
Er zijn verschillende opties. 2 balken dwars over de platen monteren, met daarop de buitenunit met trillingsdempers. maar ben bang dat dit toch nog veel resonantie in de veranda gaat geven.
Of een plaat monteren met daarop 2 van deze:
:strip_exif()/f/image/QonPJzNP4KJIorlbe1PtyIOg.png?f=user_large)
Alle input is welkom!!
Wij wonen in een huis van 1986 met luchtverwarming. Onze ketel is aan vervanging toe en willen gaan verwarmen met een airco. icm met onze 16 zonnepanelen lijkt dit een mooie optie voor de toekomst ivm vervallen van salderen. Warm water word een volgend project dmv een boiler.
Wij hebben een woonkamer van 105 m3 zou dan een airco van 3.5 KW genoeg zijn?
Hiervoor heb ik een Daikin Sensira 3.5kW/12000Btu (FTXF35/ RXF35) A++ R32 COOL& HEAT - WiFi voor in gedachten.
/f/image/a9rkiMFi1Cvdnb5fvBshmXEd.png?f=fotoalbum_large)
Ons huis is voor het bouwjaar erg goed geïsoleerd. Ook hebben we in de winter onze veranda dicht wat ook enorm scheelt. Verder hebben we een houtkachel voor backup / echte koude dagen.
Ik wil hem graag hier installeren.
/f/image/WoDejuyYk74FenXbL65BGGXz.png?f=fotoalbum_large)
Door het kozijn heen naar boven.
/f/image/xtl0j06JRrwzLn0dsFqAkTpf.png?f=fotoalbum_large)
Door deze houten plaat, en dan kom ik al achter de dakpannen.
/f/image/icNjPcqu98zJgmfwrDqKiBcf.png?f=fotoalbum_large)
En wil de buitenunit uiteindelijk hier installeren:
/f/image/xX2Mauk0RZRE2icXkYe0xZrZ.png?f=fotoalbum_large)
Vanuit de slaapkamer gezien:
/f/image/mMOSRA9eVHtm4tGaydS7isGO.png?f=fotoalbum_large)
Zijn er meer mensen die een buitenunit op zo'n dak geplaatst hebben? hoe hebben jullie dit aangepakt?
Waar je ook een beetje mee zit is dat het een soort klankkast word.
Er zijn verschillende opties. 2 balken dwars over de platen monteren, met daarop de buitenunit met trillingsdempers. maar ben bang dat dit toch nog veel resonantie in de veranda gaat geven.
Of een plaat monteren met daarop 2 van deze:
:strip_exif()/f/image/QonPJzNP4KJIorlbe1PtyIOg.png?f=user_large)
Alle input is welkom!!