Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01:50
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek een adapter om mijn laptop op een oude gamingmonitor aan te sluiten. Af en toe zou ik graag Counter-Strike 2 willen spelen en hoewel dat soepel loopt, vind ik het scherm net wat te klein daarvoor. Vandaar dat ik de laptop op het scherm zou willen aansluiten. Probleem is dat de monitor 144Hz alleen ondersteunt als je de DVI aansluiting gebruikt. Mijn laptop heeft een HDMI-aansluiting, dus ben ik op zoek naar een geschikte adapter.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik geloof dat dit niet te veel geld moet kosten, dus meer 15 à 20 euro zou ik niet willen uitgeven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik heb geen merkvoorkeuren, maar wel zou ik webshops als Amazon en Bol Plaza willen overslaan, liever een Nedelandse winkel als Expert of Megekko.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb de laptop en monitor gelinkt aan het topic.

Zelf heb ik het volgende al gevonden en ik zou graag een laatste check willen en misschien advies om een andere adapter te pakken. Omdat mijn HDMI-kabel niet de kortste is, zou ik dus een niet al te lange adapter willen hebben. Ik heb de volgende adapters op het oog:
uitvoering: Startech.com HDMI Male to DVI Female Adapter Zwart
uitvoering: Delock Adapter Kabel HDMI male > DVI 24+1 female 20cm Zwart
uitvoering: LogiLink 4K DisplayPort to DVI/HDMI/VGA Converter Wit
uitvoering: Equip VGA to HDMI Adapter with Audio Zwart

Nu ik dit heb proberen uit te zoeken, dacht ik ook aan een oude CRT monitor die ik heb. Die heeft alleen een VGA aansluiting, dus vandaar de laatste twee adapters waar ik ook een VGA kabel op kan aansluiten. Misschien één van die twee zodat ik maar klaar ben voor beide monitoren mocht ik een apparaat met HDMI op de oude CRT monitor aan willen sluiten?

Ik had even moeite om het verschil tussen male en female HDMI te begrijpen, maar zoals ik heb gelezen heb ik een male HDMI naar DVI adapter nodig, toch? Ik heb gelezen dat de female porten vaak de porten zijn waar je een kabel insteekt, dus de monitoraansluiting en de HDMI-post op de lapto, en ik dus een male HDMI to DVI (en dus misschien meer) adapter nodig heb. Klopt dit? Wat vinden jullie van de adapters die ik heb gevonden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:11
De monitor heeft een dual link DVI-D ingang. Je hebt dus een HDMI naar DL DVI-D nodig en dat zijn altijd actieve adapters, als ze al verkrijgbaar zijn. Maar hierover zijn al meerdere topics over geweest. Heb je al op trefwoord gezocht in VB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Daar zijn wel wat topics over.
Of het de moeite waard is om daarin (actieve adapter) te gaan investeren?

Gigabyte RTX2070 DP adapter naar DVI voor 144hz (BenQ XL2411Z)
BenQ Zowie XL2411 aansluiten op 3080 TI
144hz werkt niet. (BENQ XL2411-B)
nelizmastr schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:46:
Een actieve dual link dvi (gewone single link voldoet niet) naar hdmi of dp is inderdaad prijzig. Deze schermen zijn wat dat betreft berucht bij gebruikers van videokaarten van na 2016.
Desiler schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 04:06:
Je hebt een DisplayPort kabel nodig, HDMI kan alleen tot 120hz op die monitor.
Misschien dat een passieve HDMI/DVI adapter of kabel inderdaad to 120Hz kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01:50
Uszka schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:04:
Maar hierover zijn al meerdere topics over geweest. Heb je al op trefwoord gezocht in VB?
The_Doman schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:15:
Als ik klaar ben met een adapter voor mijn prijs, vind ik er één kopen wel waard denk ik. Ik had nog niet gezocht op vorige topics, mijn fout. Bedankt voor het idee en het linken van wat topics. Had niet helder over Dual DVI en dat het 'actieve' adapters zijn. Ik ga even verder zoeken.
The_Doman schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:15:
Misschien dat een passieve HDMI/DVI adapter of kabel inderdaad to 120Hz kan?
Geen idee, zou ik moeten opzoeken. Bedankt voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:11
uitvoering: Club 3D adapter DisplayPort > DVI-D (Active Dual) Wit, Zwart is nog te koop zie ik echter is de prijs al meer dan de helft van een nieuwe en betere 1080p/180Hz monitor uitvoering: MSI G244F E2 Zwart Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-06 13:42

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Wat al meer gezegd is, je hebt een actieve adapter nodig.
Volgens Tweakers, jouw link, beschikt je laptop over miniDP1.4. Dan zou je deze adapter nodig hebben
unsorted: CLUB3D Mini DisplayPort To Dual Link DVI, HDCP OFF Version For Appl...
De HDCP-OFF versie, want de Zowie ondersteund geen HDCP content (Netflix - Youtube).
Maar inderdaad wellicht een beter investering om een nieuwe 1080p display aan te schaffen.
Pagina: 1