[JAVA] robocode!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 808 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 14 september 2001 21:11 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]

hoe kan er dan iemand winnen? :)
Nou de wasigh bots schieten niet op elkaar wel op de rest.
Als er 2 wasighBots overblijven schieten degene met de hoogste "health" op degene met de laagste (not Yet implemented)

de bedoeling is dat ze elkaar dadelijk opzoeken, en in groepjes de rest aanvallen (beware!)

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Lijkt me wel lache, ben nou bezig met downloade...

Dan hoop ik dat er iemand een robot met "Windoos" in de naam geeft >:)

Ga straks ook ff een robotje bouwen: [GoT]Windoos-Vernieler

En het lijkt me wel gaaf als dit On-Line te spelen word.
(Of iemand die gewoon toernooien host op z'n eige pc, en dan de uitslage bekend maakt)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 14 september 2001 21:43 schreef Windoos-vernieler het volgende:
Lijkt me wel lache, ben nou bezig met downloade...

Dan hoop ik dat er iemand een robot met "Windoos" in de naam geeft >:)

Ga straks ook ff een robotje bouwen: [GoT]Windoos-Vernieler

En het lijkt me wel gaaf als dit On-Line te spelen word.
(Of iemand die gewoon toernooien host op z'n eige pc, en dan de uitslage bekend maakt)
[GoT]Windoos-Vernieler
zal niet makkelijk gaan ;)
aangezien het legale Java class names moeten zijn ;)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Afbeeldingslocatie: http://www.wasigh.com/images/highscoreBot.jpg

Jaja, hij doet het al redelijk ;)
* wasigh vermaakt zich wel!

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
10 rondes:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klimstra/untitled.jpg

en dat terwijl ik alleen nog met de navigatie bezig ben geweest :D

* marcusk vermaakt zich ook wel ;)

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Echt pretty kewl...
Ik zal (als ik er tijd voor heb) ook eens even proberen een robotje te bouwens...

I LOVE THIS :)

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 09:46
10 Rondes:
Afbeeldingslocatie: http://www.kabel.netvisit.nl/~baart01/RoboCode.jpg

Het gaat inmiddels al iets beter.

Verwijderd

Ik vind het steeds leuker worden >:)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.versteegh/robocode.jpg
10 rondes

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

jullie moeten toch even jullie bots opsturen...
dan kunnen we echt vergelijken! >:)

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 11:35 schreef wasigh het volgende:
Me moeten echt (als er genoeg mensen zijn) een GoT league beginnen!

• Slamdance
Op zaterdag 15 september 2001 11:35 schreef wasigh het volgende:
Die van mij is nog een beetje spastisch rond aan het rijden en schieten dus denk dat het nog niet zoveel zin heeft. :P :P :P

en dan moet ik ook die JAVA opdracht van school nog maken :'(

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33

Tim Schuhmacher

abasios

ik wil me hier ook wel in gaan verdiepen en denk het ook wel te gaan doen (beetje druk met stage).
Een competitie lijkt mij wel leuk, maar dan moet er wel iemand opstaan om het te coordineren / organiseren.

• Slamdance
Het resultaat na 10 rondes:
Afbeeldingslocatie: http://www.kabel.netvisit.nl/~baart01/RoboResult.jpg

De winning bot!!!! :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
package aa;
import robocode.*;

/**
 * Circle - a robot by (Slamdance)
 */
public class Circle extends AdvancedRobot
{
    boolean once = true;
    public void run() {
        while(true) {
            if(once){
                turnGunLeft(90);
                once = false;
            }
            setTurnLeft(1000000);
            ahead(100000);
        }
    }
}

• marcusk
Op zaterdag 15 september 2001 16:21 schreef Slamdance het volgende:
Het resultaat na 10 rondes:
[afbeelding]

De winning bot!!!! :
code:
1
...
Huh? hij schiet helemaal niet ? :)

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Op vrijdag 14 september 2001 21:21 schreef wasigh het volgende:

[..]

Nou de wasigh bots schieten niet op elkaar wel op de rest.
Maak ik een Wasigh botje die op jouw schiet, schiet jij de rest overhoop >:)

Verwijderd

Ehm heel erg cool concept maareh ik zit wel met 1 probleempje. Kheb al een tijdje java op school gehad en dat object geoorienteerd programeren werkt echt supercool dus dacht ik laat ik eens een object Aimer gaan maken die voor mij kan gaat richten, wat blijkt nu?? ik mag geen objecten aanmaken alleen nieuwe functies. Wanneer ik een nieuw object aanmaak crashed mijn robot. Doe ik iets fout of mag ik niet OOP?

• Slamdance
Op zaterdag 15 september 2001 16:28 schreef marcusk het volgende:

Huh? hij schiet helemaal niet ? :)
Nee hij heeft helemaal geen Fire Code!! *D

Ik was daarom ook erg verbaasd dat hij toch nog een aantal keren won.

• marcusk
Op zaterdag 15 september 2001 16:32 schreef Reneos het volgende:
Ehm heel erg cool concept maareh ik zit wel met 1 probleempje. Kheb al een tijdje java op school gehad en dat object geoorienteerd programeren werkt echt supercool dus dacht ik laat ik eens een object Aimer gaan maken die voor mij kan gaat richten, wat blijkt nu?? ik mag geen objecten aanmaken alleen nieuwe functies. Wanneer ik een nieuw object aanmaak crashed mijn robot. Doe ik iets fout of mag ik niet OOP?
Dat kan wel hoor. Kijk eens in de console v/d bot (op het knopje van de naam klikken), dan zie je de fout misschien.

• Slamdance
voor de mensen die de bot een ander uiterlijk willen geven is hier de code.
code:
1
2
3
4
5
6
    public botnaam() {
        super();
        setRobotImageName("bodyimage.gif"); 
        setGunImageName("gunimage.gif"); 
        setRadarImageName("radarimage.gif");
    }

geen verssingen hier.

echter de images moeten niet in de dir van de bot staan maar in de RoboCode dir bij de Jar filetjes.

Verwijderd

Ok ik hoor van marcusk dus dat Object georienteerd programmeren wel kan maar deze code pakt ie al niet, en dan heb ik het wel superbasic gehouden.

package rs;
import robocode.*;

public class Rene extends AdvancedRobot
{
public void run() {

while(true) {
setAhead(40000);
setTurnRight(90);
waitFor(new TurnCompleteCondition(this));
}
}

public void onScannedRobot(ScannedRobotEvent e) {
RsTest r = new RsTest();
fire(r.firepower());
this.getBattleFieldHeight();
}
}

class RsTest
{
public int firepower()
{ return 1; }
}

hij loopt vast op het onscannedrobot event. en ik krijg deze melding

SYSTEM: rs.Rene has not performed any actions in a reasonable amount of time.
SYSTEM: This robot may receive skipped turn events.

volgens mij kan het echt niet hoor ;( probeer het maar uit. Ok bij elk event een nieuw object creeeren is nogal loos maar het is gewoon een test.

ps die opmaak komt door copy paste, ik weet wel wat inspringen is :)

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Als jullie een paar botjes naar mij sturen dan zal ik ze wel eens ff met zijn alle laten battelen en dan post ik de stats wel..

mail: bram@fotosoep.nl

• marcusk
Op zaterdag 15 september 2001 17:18 schreef Reneos het volgende:volgens mij kan het echt niet hoor ;( probeer het maar uit. Ok bij elk event een nieuw object creeeren is nogal loos maar het is gewoon een test.
Java - OO ~= 0, dus het kan zeker wel :)

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 17:54 schreef marcusk het volgende:

[..]

Java - OO ~= 0, dus het kan zeker wel :)
is het iemand al gelukt dan?

Dit is natuurlijk niet geheel java he? dit is een programma die java classes snapt als ze voldoen aan een aantal voorwaarden. 1 van die voorwaarden kan best zijn dat er geen gebruik gemaakt kan worden van eigen gemaakte klassen alleen de standaard java classes. Ik vind het zoiezo al een knap staaltje werk dat ze dit zo mooi voor elkaar hebben gekregen.

Om het dan maar in een formulevorm te zetten

Java - (2/3 * OO) ~= 1/3 Java. :)

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Reneos: Dit is natuurlijk niet geheel java he?
Ben je teleurgesteld als ik zeg dat het dat volgens mij wel is? ;) . Ik denk dat de code gewoon via reflectie en het gebruik van interfaces wordt ingeladen en uitgevoerd. Wellicht dat er ook code checks in zitten (heb het tooltje nog niet bekeken) maar dat staat daar verder los van.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• marcusk
Reneos, je hebt gelijk. Bij mij werkt het ook niet. Met innerclasses echter werkt het wel, dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
public class SuperRobotGeval extends AdvancedRobot
{
    ...
    private class Test
    {
      public int test() { return 1; }
    }
}

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Jawel het werkt wel, het zit alleen aan een aantal voorwaarden verbonden.
Elke zoveel miliseconden moet het Robotje iets doen. Anders krijg je zo'n error
En het aanmaken van een object kost nogal de nodige milliseconden. Verder moet je bij de AdvancedBot volgens mij Zelf het einde van je turn aangeven.

Het is trouwens wel puur java. Met een aangepaste ClassLoader. Er zit nog een bug in.
Je kunt Thread's van andere bot's in Prioriteit verlagen ;)

Verwijderd

Ahh kijk dat kan natuurlijk ook. Ik heb innerclasses nog nooit gebruikt omdat ik het niet zo netjes vind maar het is natuurlijk altijd beter als niet he?
tnx

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 18:50 schreef wasigh het volgende:
Jawel het werkt wel, het zit alleen aan een aantal voorwaarden verbonden.
Elke zoveel miliseconden moet het Robotje iets doen. Anders krijg je zo'n error
En het aanmaken van een object kost nogal de nodige milliseconden. Verder moet je bij de AdvancedBot volgens mij Zelf het einde van je turn aangeven.

Het is trouwens wel puur java. Met een aangepaste ClassLoader. Er zit nog een bug in.
Je kunt Thread's van andere bot's in Prioriteit verlagen ;)
zonder het aanmaken van het object werkte het wel, dus er zit verder geen fout in. Het aanmaken van een object duurt echt niet lang hoor dus dat is echt het probleem niet. Bovendien zou je dan het zelfde probleem met innerclasses moeten krijgen zoals marcusk had uitgelegd en dat werkt perfect.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zaterdag 15 september 2001 18:52 schreef Reneos het volgende:
Ahh kijk dat kan natuurlijk ook. Ik heb innerclasses nog nooit gebruikt omdat ik het niet zo netjes vind maar het is natuurlijk altijd beter als niet he?
tnx
Het kan echt met andere externe classes..
en innerclasses zijn idd lelijk ;)

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 18:59 schreef wasigh het volgende:

[..]

Het kan echt met andere externe classes..
en innerclasses zijn idd lelijk ;)
Heb je het al geprobeerd dan? zo ja, zou je dan mischien die code eens willen posten? (eventueel gestript met alle niet relevante code) Met innerclasses kan ik wel leven hoor, ik zou ze alleen niet gebruiken als het niet hoeft maar in dit geval heb ik er geen bezwaar tegen.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

mm, ik heb het nu geprobeerd. met iets erg simpels en het werkt niet.. :( Sorry ik heb me vergist..

Het komt dus denk ik door die aangepaste classLoader ;)
nou ja, dan maar innerClasses..

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 19:14 schreef wasigh het volgende:
mm, ik heb het nu geprobeerd. met iets erg simpels en het werkt niet.. :( Sorry ik heb me vergist..

Het komt dus denk ik door die aangepaste classLoader ;)
nou ja, dan maar innerClasses..
jepz, logischerwijs zou ik ook zeggen dat het moet kunnen, totdat je het probeerd :) . die aangepaste classLoader zal wel maar 1 class willen inladen ofzo, magoed daar heb ik geen verstand van dus ik gok maar wat raak. Dus inderdaad dan maar innerClasses :)

• marcusk
Op zaterdag 15 september 2001 19:22 schreef Reneos het volgende:
jepz, logischerwijs zou ik ook zeggen dat het moet kunnen, totdat je het probeerd :) . die aangepaste classLoader zal wel maar 1 class willen inladen ofzo, magoed daar heb ik geen verstand van dus ik gok maar wat raak. Dus inderdaad dan maar innerClasses :)
Ik gebruik bijvoorbeeld de Point2D.Double class, dus het gebruiken van externe klassen kan op zich wel. Misschien dat je alleen klassen uit bepaalde packages kunt gebruiken ofzo :?

• mbravenboer
wasigh: en innerclasses zijn idd lelijk ;)
Waarom?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 19:56 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat als je objectgeoorienteerd programmeerd probeerd meerdere klassen te maken die je later weer kunt hergebruiken. Als je al die klassen in 1 klasse gooid moet je alle klasses altijd meenemen terwijl je er eigenlijk maar 1 wilt hergebruiken, of het word weer knippen en plakken.

• mbravenboer
Reneos het volgende:Als je al die objecten in 1 klasse gooid moet je alle klasses altijd meenemen terwijl je er eigenlijk maar 1 wilt hergebruiken, of het word weer knippen en plakken.
Als je aan het knippen en plakken bent ben je inderdaad niet aan het hergebruiken :). Punt is echter dat inner classes bedoelt zijn om objecten te laten 'leven' in een ander object. Dit kan soms een hele aantrekkelijke notie zijn. Als alle instanties van een klasse echter niet altijd in een instantie van de omringende klasse moeten leven dan moet je het gewoon geen inner-class maken. Dat is naar mijn mening geen nadeel van inner-classes, maar een goede overweging die je moet maken.

In sommige gevallen kan een inner-class juist heel prettig werken. Als je een boom wilt implementeren in OO werkt je meestal met minstens drie klassen: TreeComponent, TreeNode, TreeLeaf. Al deze onderdelen leven echter in een boom. Het is een aardig idee om dan het volgende te done:
code:
1
2
3
4
5
6
class Tree
{
   class Component
   class Node extends Component
   class Leaf extends Component
}

In sommige gevallen is deze constructie ook weer een beetje ongelukkig, maar het kan ook prettig zijn. Het gebruik van inner-classes kan ook het 'onlogisch' implementeren van interfaces tegengaan. Vaak heb je net even een listener nodig die even iets specifieks doet in je klasse. Het is dan vaak uitermate onwenselijk om de hele klasse die interface te laten implementeren (of nog erger: extenden van een adapter). Een inner-class kan dan een hele prettige oplossing zijn in plaats van het maken van een aparte klasse, het meegeven van de omringende klasse en het onnodig public maken van methoden.

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Erg leuk is dit zeg :)
maar ik heb wel even een vraagje, ik zag zonet al dat iemand het over Point2D had, en dat leek me wel een goed idee, maar hoe import ik die dingen?

Ik was zoiets van plan, ff heel eenvoudige code, maar dat gaat niet,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
package jan;
import robocode.*;
import java.awt.geom;

public class MyFirstRobot extends Robot
{
    private class Enemy {
        private String name;
        private Point2D position;
        private double heading;
    }   
etc. etc.
}

als ik op compile druk krijg ik de volgende error:
E:\robocode\robots\jan\MyFirstRobot.java:3: Class java.awt.geom not found in import.
import java.awt.geom;

Kan het eigenlijk wel wat ik doe, of doe ik het compleet verkeerd :)

Prepare for unforeseen consequences

• marcusk
code:
1
import java.awt.geom.*;

en je kunt Point2D niet zo gebruiken, omdat het een abstracte klasse is. Point2D.Double kan dus wel, die slaat de x- en y- coorden namelijk op in een double (duh) :)

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 21:00 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Als je aan het knippen en plakken bent ben je inderdaad niet aan het hergebruiken :). Punt is echter dat inner classes bedoelt zijn om objecten te laten 'leven' in een ander object. Dit kan soms een hele aantrekkelijke notie zijn. Als alle instanties van een klasse echter niet altijd in een instantie van de omringende klasse moeten leven dan moet je het gewoon geen inner-class maken. Dat is naar mijn mening geen nadeel van inner-classes, maar een goede overweging die je moet maken.

In sommige gevallen kan een inner-class juist heel prettig werken. Als je een boom wilt implementeren in OO werkt je meestal met minstens drie klassen: TreeComponent, TreeNode, TreeLeaf. Al deze onderdelen leven echter in een boom. Het is een aardig idee om dan het volgende te done:
code:
1
2
3
4
5
6
class Tree
{
   class Component
   class Node extends Component
   class Leaf extends Component
}

In sommige gevallen is deze constructie ook weer een beetje ongelukkig, maar het kan ook prettig zijn. Het gebruik van inner-classes kan ook het 'onlogisch' implementeren van interfaces tegengaan. Vaak heb je net even een listener nodig die even iets specifieks doet in je klasse. Het is dan vaak uitermate onwenselijk om de hele klasse die interface te laten implementeren (of nog erger: extenden van een adapter). Een inner-class kan dan een hele prettige oplossing zijn in plaats van het maken van een aparte klasse, het meegeven van de omringende klasse en het onnodig public maken van methoden.
Ja een inner class kan inderdaad handig zijn zolang je maar niet alles in 1 klasse stopt en da's nou net het geval hier. De hele robot word in 1 klasse gestampt.
in het geval van een boom heb ik het anders geleerd magoed we dwalen dan wel erg af van de discussie dus laten we het daar maar niet over hebben. :)

• mbravenboer
Sorry toch nog ff off-topic...
Reneos: in het geval van een boom heb ik het anders geleerd magoed we dwalen dan wel erg af van de discussie dus laten we het daar maar niet over hebben. :)
Bedoel je dat je geen inner-classes gebruikt voor bomen? Dat doe ik ook erg vaak, want het grote probleem is dat je op deze manier subbomen niet als bomen kunt behandelen en componenten niet kan verplaatsen tussen verschillende bomen (tenzij je ze kopieert). Als je nog meer anders doet ben ik wel geinteresseerd in wat je dan wel hebt geleerd. Ik ben namelijk nogal veel bezig met bomen :) .

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ik heb ff gecheckt en ik krijg het niet voor elkaar om een externe Class aan te spreken. Niet als ik die class extend van Robot en niet als ik die class in de package java.lang zet.. dus ik ben bang dat het echt niet gaat :'(

• mbravenboer
RoboCode facts:
Robots cannot access non-system extra classes other than inner classes
ben wel benieuwd hoe ze onderscheid maken tussen standaard java klassen en andere klassen...

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:36
Zou het misschien zo zijn dat als je een eigen classLoader hebt gemaakt en daarmee een Class laad, eventuele classes binnen die Class ook door jou classLoader geladen moeten worden?

Ja dus, heb ff de API doorgespit en vond dit in docs/api/java/lang/ClassLoader.html
The methods and constructors of objects created by a class loader may reference other classes. To determine the class(es) referred to, the Java virtual machine calls the loadClass method of the class loader that originally created the class.

• mbravenboer
Hoe wil je dan die ClassLoader gaan laden? ;)

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Op zaterdag 15 september 2001 16:56 schreef Slamdance het volgende:
voor de mensen die de bot een ander uiterlijk willen geven is hier de code.
code:
1
2
3
4
5
6
    public botnaam() {
        super();
        setRobotImageName("bodyimage.gif"); 
        setGunImageName("gunimage.gif"); 
        setRadarImageName("radarimage.gif");
    }

geen verssingen hier.

echter de images moeten niet in de dir van de bot staan maar in de RoboCode dir bij de Jar filetjes.
Zo zou het kunnen, maar het is natuurlijk netter als die gifjes in de images dir terechtkomen. De bijbehorende code is dan heel voor de hand liggend:
code:
1
2
3
4
5
6
    public botnaam() {
        super();
        setRobotImageName("images/bodyimage.gif"); 
        setGunImageName("images/gunimage.gif"); 
        setRadarImageName("images/radarimage.gif");
    }

Ik heb al een leuke skin gemaakt en met het ontwerp van m'n bot ga ik vrolijk verder. Het wordt wel een erg uitgebreide bot maar met een beetje geluk wordt ie dan ook erg goed :)

• razor-x
  • Laatst online: 05-06 07:37
Als ik nou java kon was het ook leuk voor mij :D

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 16 september 2001 12:58 schreef razor-x het volgende:
Als ik nou java kon was het ook leuk voor mij :D
Tis een programmeer-leer-programma, wat ik er zo snel van zag (Geen JDK 1.3 ofzoiets geinstalleerd :-) ),
m.a.w. : Je hoeft geen java hiervoor te kennen, je leert het er juist door..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

* D-RiSe heeft nieuwe hobby !!!!!!!!!!!!! :)

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• razor-x
Dit is zeer leuk ja :)

• brammetje
  • Laatst online: 12-01-2025
ik heb een paar erg goede botjes gedownload, als je die laat battlen is ziet dat er erg cool uit :)

mijn prog-kunsten zijn niet zo'n feest :)

• Slamdance
Op zondag 16 september 2001 12:43 schreef Morphs het volgende:
Zo zou het kunnen, maar het is natuurlijk netter als die gifjes in de images dir terechtkomen. De bijbehorende code is dan heel voor de hand liggend:
weet ik het was ook meer om even te vertellen waar de gifjes moesten staan omdat dat dus standaard niet in de robot of image dir is.

• Scorpion
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op zondag 16 september 2001 13:18 schreef D-RiSe het volgende:
* D-RiSe heeft nieuwe hobby !!!!!!!!!!!!! :)
heb je daar wel tijd voor? :)

Verwijderd

Zou zo'n robot ook harder en zachter kunnen gaan rijden, bijvoorbeeld een versnelling als er een tegenstander aan komt?

• razor-x
Op zondag 16 september 2001 22:27 schreef NM het volgende:
Zou zo'n robot ook harder en zachter kunnen gaan rijden, bijvoorbeeld een versnelling als er een tegenstander aan komt?
Ja ik d9-1t (d8t dus ;)) het wel :)

• D-RiSe
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Op zondag 16 september 2001 21:09 schreef Scorpion het volgende:

[..]

heb je daar wel tijd voor? :)
nee maar ik heb ook geen tijd om te slapen en dat doe ik nog best vaak dus dit kan er ook nog wel bij :)

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• Scorpion
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op maandag 17 september 2001 08:57 schreef D-RiSe het volgende:

[..]

nee maar ik heb ook geen tijd om te slapen en dat doe ik nog best vaak dus dit kan er ook nog wel bij :)
Sjah, wie slaapt er dan ook... daar ben ik al tijden terug mee gestopt... ;)

Verwijderd

allemaal wel heel grappig.

Maar wie weet nu goede methodes en tactieken ?

De rest hoef je niet zo ingewikkeld te coden.

Verwijderd

Ik vond het al een redelijke uitdaging om een robot te proggen die op volle sneheid bleef rijden en die nooit tegen een muur botste, maar precies vlak langs een muur zijn bocht maakte.

Als je zoiets hebt, kun je je volledig concentreren op benader- en ontwijkingsmanoevres.

Maar uiteraard is het de kunst om zoiets zelf te proggen, dan heb je een goede basis.

• Crysania
  • Laatst online: 08:05
ik begin er ook mee als ik vanavond thuis ben,

heeft iemand ondertussen al een online battlefield in mekaar geknutseld want dan is het pas echt gaaf

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
Ben ook benieuwd, vanavond maar eens kijken :)

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
echt supercool :) Dat ding is nu op mijn pc een simulatie aan het draaien, en dat systeem met die ClassLoader lijkt meook wel iets. Maar is het niet slimmer om alleen acties door te sturen over het internet naar een server die weer alle acties naar de andre pc's stuurt ?? Een beetje net als chatten dus. Wel moeilijk te proggen :)

• Crysania
ik ben nu aanhet downloaden, dus over een paar minuten komen de eerste robotten van mijn lopende band om afgeslacht te worden

moet alleen nog ff naam verzinnen

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:36

Hu9o

Schokkend

Voor iedereen die AI leuk vind, er zijn nog een "paar" spellen/progjes meer:

http://tpga.virtualave.net/game-links.htm

mijn favoriete is Robowars.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• StratoFarmer
  • Laatst online: 04-09 21:10

StratoFarmer

Anke :*

Op vrijdag 14 september 2001 17:00 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Ze wijken alleen wel een beetje af met de graden van wat ik bij goniometrie/meetkunde geleerd heb...

Dit is wat ik ken:
code:
1
2
3
4
5
    90
     |
180 -O- 0/360
     |
    270

Maar dit is wat er door RoboCode gebruikt wordt:
code:
1
2
3
4
5
    360/0
     |
270 -O- 90
     |
    180

Is niet echt bepaald handig aangezien de routines Math.* routines als acos, asin volgens mij de eerste eenheidscirkel gebruiken...
Dan tel je toch bij alles een halve radiaal (90 graden) op?
Ben je daar ook weer uit...

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• mbravenboer
MisterData: en dat systeem met die ClassLoader lijkt me ook wel iets
Ondertussen is dat niet relevant meer geloof ik. Pas hoorde ik van iemand dat je nu standaard al gewoon met meerdere klassen kunt werken.

Verwijderd

Ja dit is best grappig heb m'n collega's er ook al mee opgezadeld... ;)

Maar gebruiken mijn robotjes nu zoveel geheugen of moet iedereen hier die een paar keer wil editten ook het maximale Java geheugengebruik wat opkrikken? Toch wel treurig, dat de JVM van de std aanwezige 512MB maar 8MB ofzo wil gebruiken... ok, een Micro$oft app had gelijk 1GB gereserveerd en was druk gaan swappen waarschijnlijk, maar dit is toch wel ERG bescheiden...

Dat progje checkt trouwens op de sub-versie van de VM en dan weigert ie te runnen met m'n 1.4.0 beta 3 :(
Of is er al een nieuwere versie van de robocode die wel draait met 1.4.0?

Anyhow, gelukkig had ik m'n 1.3.1 nog niet weggegooid...

Verwijderd

Heej mensen...jullie hier op GOT zijn niet echt bevorderlijk voor m'n sociale leven en m'n studie... >:)

eerst mij een beetje enthousiast maken om een php forum te maken door al die leuke verhaaltjes en nu weer dit....

/me is al aan het downloaden, maar wil eerst ff z'n forum afmaken...dus zorg dat er tegen die tijd een GOT competitie is :7

Verwijderd

weekend werk voor mij >:)

• Crysania
heb gisteren een beetje zitten knutselen, maar is nog verrekes lastig om een goede tactiek te verzinnen. het coden lukt daarna wel, maar de beste tactiek lijkt mij toch iets van aan de rand van de map op en neer crossen ofzo.

Verwijderd

Hrm, botje dat de heletijd volgt en schiet is wel leuk, behalve als ie tegen een botje met zelfde strategie vecht, gaan ze tegen elkaar staan schieten tot er 1 kapot is :)

• Crysania
ik denk toch dat je eerst moet overleven en dan pas rond gaan schieten.

met veel bots moet je gewoon aan de zijkant blijven om zo min mogelijk geraakt te worden

1on1 is volgen en schieten wel goed, maar dan kom je geen andere vijanden tegen.

ik ga ff iets maken die de hele tijd onder op en neer gaat rijden en dan gaat schieten

wat ook gaaf is maar voor mij te moeilijk is een robot die andere kogels uit de lucht schiet.

Verwijderd

ik ga er een klussen die uit het centrum blijft en rond BLIJFT rijden. Verder is die radar HEEL handig om te scannen, moet je niet met de gun doen. En daarna kijken welke het dichts bij is.

FF prioriteiten tabelletje maken.

Verwijderd

Me radar draait continu en me robot rijdt steeds van de dichtsbijzijnde vijand weg. Gun naar achteren gericht en schieten maar !!! :)

• razor-x
het is idd erg lastig om een goede strategie te verzinnen,en om het te proggen :)

• StratoFarmer
  • Laatst online: 04-09 21:10

StratoFarmer

Anke :*

Op zondag 16 september 2001 22:27 schreef NM het volgende:
Ja dit kan, daar zijn fincties voor...check de API

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

hoe zien jullie "onScanRobot(ScannedRobotEvent e)" eruit ?

opzich ben ik hier wel benieuwd naar wat voor een functionaliteit jullie hier hebben gemaakt.

En hoe maak je hem nu dattie geen muren gaat raken.... dat vind ik opzich namelijk wel een voorwaarde.

Ik wou een robot maken die

- ) Altijd in beweging is
- ) Niet te dicht in de buurt van vijanden komt (dus scannen waar je heen gaat)
- ) Niet altijd vuurt
- ) Geen muren raakt.

Verwijderd

setMaxVelocity(8);

• marcusk
Op zaterdag 10 november 2001 17:45 schreef Theamion het volgende:
hoe zien jullie "onScanRobot(ScannedRobotEvent e)" eruit ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
    /**
     * Called when the robot sees another robot
     */ 
    public void onScannedRobot(ScannedRobotEvent p_event)
    {
        m_radar.onScannedRobot(p_event);
    }

>:)

ik heb dus aparte klassen voor navigatie, radar en combat.

mijn robotje, waar ik al een tijd niet mee bezig ben geweest, berekend de scores voor de punten waar ie naartoe kan. die score hangt af van een aantal factoren, zoals afstand van het punt tot de vijand, afstand tot de muur, en nog wat dingen.

Verwijderd

netjes.

Ik had zo'n ideetje om bijvoorbeeld elke bot die je scanned te berekenen. Daarna te berekenen welke het verste weg is en zo prioriteit stellen.

Verwijderd

essentieel is ook om te weten hoeveel vijanden er (nog) zijn. Dan weet je namelijk of je continu je radar 360 moet laten draaien of dat je met een hoek van 30 graden links en rechts van de laatste vijand volstaat.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 12:39 schreef fladder het volgende:
essentieel is ook om te weten hoeveel vijanden er (nog) zijn. Dan weet je namelijk of je continu je radar 360 moet laten draaien of dat je met een hoek van 30 graden links en rechts van de laatste vijand volstaat.
int TargetsRemaining = getOthers();

• Aerox.2000
  • Laatst online: 13-05 08:57
Weet iemand hoe ik die *.java en *.jar robots werkend krijg? En me eigen robots in het spel kan laden? :'(

Het lukt maar niet |:(

Met dat programma kan ik het niet compilen!

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op zaterdag 17 november 2001 22:52 schreef Aerox.2000 het volgende:
Weet iemand hoe ik die *.java en *.jar robots werkend krijg? En me eigen robots in het spel kan laden? :'(

Het lukt maar niet |:(

Met dat programma kan ik het niet compilen!
lees de manual? of vertel wat er mis gaat?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

het moeilijke is dat als je 1 v 1 speelt een andere tactiek moet hebben dan wanneer je gewoon met heel veel andere bots speelt , ik heb een leuke 1v1 botje gemaakt, die probeert eerst de kogels te vermijden en als de health van de vijand 40 en minder is begint ie aan te vallen , ook is de firepower afhankelijk van de afstand , ik vind hetm best slim :)

• Aerox.2000
Op zondag 18 november 2001 00:19 schreef chem het volgende:

[..]

lees de manual? of vertel wat er mis gaat?
Compiling... (D:/Program Files/robocode/robots/hc/)
Issued 2 system warnings:

*** Caution: The input file "D:/Program" does not have the ".java" extension.

*** Caution: The input file "Files/robocode/robots/hc/Nummer.java" was not found.
Compile Failed (1)

Compiling... (D:\)

Issued 1 system warning:

*** Caution: The input file "D:/Nummer.java" was not found.
Compile Failed (1)

• mbravenboer
Je kunt beter niet gaan compileren vanuit een path waar een spatie instaat.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Je kan ipv c:\program files ook c:\progra~1 gebruiken :)

(dos afkorting)

• Aerox.2000
Op zondag 18 november 2001 11:06 schreef mbravenboer het volgende:
Je kunt beter niet gaan compileren vanuit een path waar een spatie instaat.
Maar als het bestand in "d:\" staat werkt het nog steeds niet ;( .

En is er ergens een bestand te downloaden om zelf *.java te compilen?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 18 november 2001 12:51 schreef Aerox.2000 het volgende:

[..]

Maar als het bestand in "d:\" staat werkt het nog steeds niet ;( .

En is er ergens een bestand te downloaden om zelf *.java te compilen?
een java compiler is te downloaden bij java.sun.com. SDK 1.4 is de nieuwste (wel beta)

• Aerox.2000
Op zondag 18 november 2001 12:52 schreef wasigh het volgende:

[..]

een java compiler is te downloaden bij java.sun.com. SDK 1.4 is de nieuwste (wel beta)
Tja.. ik heb maar een 56k modem, en dan is 35mb toch iets te veel!

Verwijderd

/me komt er achter dat java niet echt anders is dan C enzo...
let the robotting begin >:)

Verwijderd

:'(
wilde ik net gaan werken aan mijn verslag dat dinsdag voor 12:00 uur af moet...kom ik DIT tegen.. :(

nu moet ik wel mijn eerste robot gaan bouwen vanavond..ach...ik heb nog 1 dagje.. :)

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
Op zondag 18 november 2001 12:52 schreef wasigh het volgende:

[..]

Volgens mij moet je al jdk 1.3 ergens geinstalleerd hebben (of iig een plugin oid).. als het goed is staat daar een java.exe. Dus gewoon java robot.java zou mogelijk werken...

• Infinitive
  • Laatst online: 14-09 09:56
Is er nog iemand met de tankjes bezig? Of is de interesse nu overleden? Anders wil ik ook wel mee doen. Ik heb nog wel wat leuke ideeën uit de oude quake1 tijd...

verplaatsen naar laagste entropy, fire leading

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• marcusk
Op maandag 19 november 2001 21:07 schreef Infinitive het volgende:
Is er nog iemand met de tankjes bezig? Of is de interesse nu overleden? Anders wil ik ook wel mee doen. Ik heb nog wel wat leuke ideeën uit de oude quake1 tijd...
hij werkt niet onder 1.4-Beta, en ik ga niet speciaal voor robocode naar 1.3 downgraden.

• Infinitive
ik heb 1.4 beta en hij lijkt het gewoon te doen...

In een van die voorbeeldcode dingen heb ik ff:

Frame f;

f = new Frame();
f.setSize(300,300);
f.show();

gezet, en na het importeren van java.awt.Frame deed dat het zelfs, behalve dat ik dan na een aantal van die schermen een security exception kreeg omdat Frames zonder warning-banner niet mogen in een applet en m'n tankje gedisabled werd.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• marcusk
Inderdaad, de nieuwste versie werkt wel

http://members.home.nl/klimstra/Marcus.zip

daar kun je mijn botje downloaden :)

Verwijderd

Dit is dus ruig... ik heb vandaag ontdekt dat dit bestaat... Ik heb een nieuw doel in mijn leven gevonden...

Ik ga meteen aan de slag!!

• Infinitive
met die radar kan je tactisch leuke dingen doen, maar hoe kom ik aan de positie van de bullets? Want zover ik kan nagaan kan je alleen je eigen bullets "beheren".

En ik wil nu eigenlijk alle bullets die op een bepaald moment op het speelveld zijn kunnen benaderen (of in iedergeval degene binnen het zich van de radar). Die dingen zijn zo groot weergegeven dat ik ze ook wil kunnen scannen.

Want als je nu van een bepaalde bullet zijn plaats en richting weet (waarbij de laatste voor een bullet constant is) kan je in sommige gevallen een eigen bullet afvuren (met de laagste power) die ermee botst. Degene die dan die bullet afgevuurt heeft (met waarschijnlijk een hogere power) heeft dan relatief verlies geleden.

En natuurlijk wil ik ook de positie en snelheid van zo'n bullet weten om een veilige (of in ieder geval, de meest veilige) route van de bot te bepalen.

• marcusk
Bullets scannen kan niet. Wat je wel kunt doen is de energy van je tegenstander in de gaten houden. Als dat ineens lager wordt, zonder dat het door je eigen kogel komt, heeft ie waarschijnlijk geschoten (of hij is ergens tegenop geknald). Dan kun je idd een kogel afvuren, of het proberen te ontwijken. Dit werkt echter alleen goed met 1 tegenstander.
Pagina: 1 2 Laatste