heb gisteren een beetje zitten knutselen, maar is nog verrekes lastig om een goede tactiek te verzinnen. het coden lukt daarna wel, maar de beste tactiek lijkt mij toch iets van aan de rand van de map op en neer crossen ofzo.
Verwijderd
Hrm, botje dat de heletijd volgt en schiet is wel leuk, behalve als ie tegen een botje met zelfde strategie vecht, gaan ze tegen elkaar staan schieten tot er 1 kapot is
ik denk toch dat je eerst moet overleven en dan pas rond gaan schieten.
met veel bots moet je gewoon aan de zijkant blijven om zo min mogelijk geraakt te worden
1on1 is volgen en schieten wel goed, maar dan kom je geen andere vijanden tegen.
ik ga ff iets maken die de hele tijd onder op en neer gaat rijden en dan gaat schieten
wat ook gaaf is maar voor mij te moeilijk is een robot die andere kogels uit de lucht schiet.
met veel bots moet je gewoon aan de zijkant blijven om zo min mogelijk geraakt te worden
1on1 is volgen en schieten wel goed, maar dan kom je geen andere vijanden tegen.
ik ga ff iets maken die de hele tijd onder op en neer gaat rijden en dan gaat schieten
wat ook gaaf is maar voor mij te moeilijk is een robot die andere kogels uit de lucht schiet.
Verwijderd
ik ga er een klussen die uit het centrum blijft en rond BLIJFT rijden. Verder is die radar HEEL handig om te scannen, moet je niet met de gun doen. En daarna kijken welke het dichts bij is.
FF prioriteiten tabelletje maken.
FF prioriteiten tabelletje maken.
Verwijderd
Me radar draait continu en me robot rijdt steeds van de dichtsbijzijnde vijand weg. Gun naar achteren gericht en schieten maar !!!
het is idd erg lastig om een goede strategie te verzinnen,en om het te proggen
Ja dit kan, daar zijn fincties voor...check de APIOp zondag 16 september 2001 22:27 schreef NM het volgende:
Zou zo'n robot ook harder en zachter kunnen gaan rijden, bijvoorbeeld een versnelling als er een tegenstander aan komt?
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Verwijderd
hoe zien jullie "onScanRobot(ScannedRobotEvent e)" eruit ?
opzich ben ik hier wel benieuwd naar wat voor een functionaliteit jullie hier hebben gemaakt.
En hoe maak je hem nu dattie geen muren gaat raken.... dat vind ik opzich namelijk wel een voorwaarde.
Ik wou een robot maken die
- ) Altijd in beweging is
- ) Niet te dicht in de buurt van vijanden komt (dus scannen waar je heen gaat)
- ) Niet altijd vuurt
- ) Geen muren raakt.
opzich ben ik hier wel benieuwd naar wat voor een functionaliteit jullie hier hebben gemaakt.
En hoe maak je hem nu dattie geen muren gaat raken.... dat vind ik opzich namelijk wel een voorwaarde.
Ik wou een robot maken die
- ) Altijd in beweging is
- ) Niet te dicht in de buurt van vijanden komt (dus scannen waar je heen gaat)
- ) Niet altijd vuurt
- ) Geen muren raakt.
Verwijderd
setMaxVelocity(8);Zou zo'n robot ook harder en zachter kunnen gaan rijden, bijvoorbeeld een versnelling als er een tegenstander aan komt?
Op zaterdag 10 november 2001 17:45 schreef Theamion het volgende:
hoe zien jullie "onScanRobot(ScannedRobotEvent e)" eruit ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| /**
* Called when the robot sees another robot
*/
public void onScannedRobot(ScannedRobotEvent p_event)
{
m_radar.onScannedRobot(p_event);
} |
ik heb dus aparte klassen voor navigatie, radar en combat.
mijn robotje, waar ik al een tijd niet mee bezig ben geweest, berekend de scores voor de punten waar ie naartoe kan. die score hangt af van een aantal factoren, zoals afstand van het punt tot de vijand, afstand tot de muur, en nog wat dingen.
Verwijderd
netjes.
Ik had zo'n ideetje om bijvoorbeeld elke bot die je scanned te berekenen. Daarna te berekenen welke het verste weg is en zo prioriteit stellen.
Ik had zo'n ideetje om bijvoorbeeld elke bot die je scanned te berekenen. Daarna te berekenen welke het verste weg is en zo prioriteit stellen.
Verwijderd
essentieel is ook om te weten hoeveel vijanden er (nog) zijn. Dan weet je namelijk of je continu je radar 360 moet laten draaien of dat je met een hoek van 30 graden links en rechts van de laatste vijand volstaat.
Verwijderd
int TargetsRemaining = getOthers();Op zondag 11 november 2001 12:39 schreef fladder het volgende:
essentieel is ook om te weten hoeveel vijanden er (nog) zijn. Dan weet je namelijk of je continu je radar 360 moet laten draaien of dat je met een hoek van 30 graden links en rechts van de laatste vijand volstaat.
Weet iemand hoe ik die *.java en *.jar robots werkend krijg? En me eigen robots in het spel kan laden? 
Het lukt maar niet
Met dat programma kan ik het niet compilen!
Het lukt maar niet
lees de manual? of vertel wat er mis gaat?Op zaterdag 17 november 2001 22:52 schreef Aerox.2000 het volgende:
Weet iemand hoe ik die *.java en *.jar robots werkend krijg? En me eigen robots in het spel kan laden?
Het lukt maar niet
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
het moeilijke is dat als je 1 v 1 speelt een andere tactiek moet hebben dan wanneer je gewoon met heel veel andere bots speelt , ik heb een leuke 1v1 botje gemaakt, die probeert eerst de kogels te vermijden en als de health van de vijand 40 en minder is begint ie aan te vallen , ook is de firepower afhankelijk van de afstand , ik vind hetm best slim
Compiling... (D:/Program Files/robocode/robots/hc/)Op zondag 18 november 2001 00:19 schreef chem het volgende:
[..]
lees de manual? of vertel wat er mis gaat?
Issued 2 system warnings:
*** Caution: The input file "D:/Program" does not have the ".java" extension.
*** Caution: The input file "Files/robocode/robots/hc/Nummer.java" was not found.
Compile Failed (1)
Compiling... (D:\)
Issued 1 system warning:
*** Caution: The input file "D:/Nummer.java" was not found.
Compile Failed (1)
Je kunt beter niet gaan compileren vanuit een path waar een spatie instaat.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Je kan ipv c:\program files ook c:\progra~1 gebruiken 
(dos afkorting)
(dos afkorting)
Maar als het bestand in "d:\" staat werkt het nog steeds nietOp zondag 18 november 2001 11:06 schreef mbravenboer het volgende:
Je kunt beter niet gaan compileren vanuit een path waar een spatie instaat.
En is er ergens een bestand te downloaden om zelf *.java te compilen?
een java compiler is te downloaden bij java.sun.com. SDK 1.4 is de nieuwste (wel beta)Op zondag 18 november 2001 12:51 schreef Aerox.2000 het volgende:
[..]
Maar als het bestand in "d:\" staat werkt het nog steeds niet.
En is er ergens een bestand te downloaden om zelf *.java te compilen?
Tja.. ik heb maar een 56k modem, en dan is 35mb toch iets te veel!Op zondag 18 november 2001 12:52 schreef wasigh het volgende:
[..]
een java compiler is te downloaden bij java.sun.com. SDK 1.4 is de nieuwste (wel beta)
Verwijderd
wilde ik net gaan werken aan mijn verslag dat dinsdag voor 12:00 uur af moet...kom ik DIT tegen..
nu moet ik wel mijn eerste robot gaan bouwen vanavond..ach...ik heb nog 1 dagje..
Volgens mij moet je al jdk 1.3 ergens geinstalleerd hebben (of iig een plugin oid).. als het goed is staat daar een java.exe. Dus gewoon java robot.java zou mogelijk werken...Op zondag 18 november 2001 12:52 schreef wasigh het volgende:
[..]
een java compiler is te downloaden bij java.sun.com. SDK 1.4 is de nieuwste (wel beta)
Is er nog iemand met de tankjes bezig? Of is de interesse nu overleden? Anders wil ik ook wel mee doen. Ik heb nog wel wat leuke ideeën uit de oude quake1 tijd...
verplaatsen naar laagste entropy, fire leading
verplaatsen naar laagste entropy, fire leading
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
hij werkt niet onder 1.4-Beta, en ik ga niet speciaal voor robocode naar 1.3 downgraden.Op maandag 19 november 2001 21:07 schreef Infinitive het volgende:
Is er nog iemand met de tankjes bezig? Of is de interesse nu overleden? Anders wil ik ook wel mee doen. Ik heb nog wel wat leuke ideeën uit de oude quake1 tijd...
ik heb 1.4 beta en hij lijkt het gewoon te doen...
In een van die voorbeeldcode dingen heb ik ff:
Frame f;
f = new Frame();
f.setSize(300,300);
f.show();
gezet, en na het importeren van java.awt.Frame deed dat het zelfs, behalve dat ik dan na een aantal van die schermen een security exception kreeg omdat Frames zonder warning-banner niet mogen in een applet en m'n tankje gedisabled werd.
In een van die voorbeeldcode dingen heb ik ff:
Frame f;
f = new Frame();
f.setSize(300,300);
f.show();
gezet, en na het importeren van java.awt.Frame deed dat het zelfs, behalve dat ik dan na een aantal van die schermen een security exception kreeg omdat Frames zonder warning-banner niet mogen in een applet en m'n tankje gedisabled werd.
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Inderdaad, de nieuwste versie werkt wel
http://members.home.nl/klimstra/Marcus.zip
daar kun je mijn botje downloaden
http://members.home.nl/klimstra/Marcus.zip
daar kun je mijn botje downloaden
Verwijderd
Dit is dus ruig... ik heb vandaag ontdekt dat dit bestaat... Ik heb een nieuw doel in mijn leven gevonden...
Ik ga meteen aan de slag!!
Ik ga meteen aan de slag!!
met die radar kan je tactisch leuke dingen doen, maar hoe kom ik aan de positie van de bullets? Want zover ik kan nagaan kan je alleen je eigen bullets "beheren".
En ik wil nu eigenlijk alle bullets die op een bepaald moment op het speelveld zijn kunnen benaderen (of in iedergeval degene binnen het zich van de radar). Die dingen zijn zo groot weergegeven dat ik ze ook wil kunnen scannen.
Want als je nu van een bepaalde bullet zijn plaats en richting weet (waarbij de laatste voor een bullet constant is) kan je in sommige gevallen een eigen bullet afvuren (met de laagste power) die ermee botst. Degene die dan die bullet afgevuurt heeft (met waarschijnlijk een hogere power) heeft dan relatief verlies geleden.
En natuurlijk wil ik ook de positie en snelheid van zo'n bullet weten om een veilige (of in ieder geval, de meest veilige) route van de bot te bepalen.
En ik wil nu eigenlijk alle bullets die op een bepaald moment op het speelveld zijn kunnen benaderen (of in iedergeval degene binnen het zich van de radar). Die dingen zijn zo groot weergegeven dat ik ze ook wil kunnen scannen.
Want als je nu van een bepaalde bullet zijn plaats en richting weet (waarbij de laatste voor een bullet constant is) kan je in sommige gevallen een eigen bullet afvuren (met de laagste power) die ermee botst. Degene die dan die bullet afgevuurt heeft (met waarschijnlijk een hogere power) heeft dan relatief verlies geleden.
En natuurlijk wil ik ook de positie en snelheid van zo'n bullet weten om een veilige (of in ieder geval, de meest veilige) route van de bot te bepalen.
Bullets scannen kan niet. Wat je wel kunt doen is de energy van je tegenstander in de gaten houden. Als dat ineens lager wordt, zonder dat het door je eigen kogel komt, heeft ie waarschijnlijk geschoten (of hij is ergens tegenop geknald). Dan kun je idd een kogel afvuren, of het proberen te ontwijken. Dit werkt echter alleen goed met 1 tegenstander.