Ik ben een aantal maanden geleden vader geworden. Nu mijn vriendin weer terug aan het werk is, ben ik juist begonnen aan mijn ouderschapsverlof. Ik werk nu 4 dagen per week en die ene vrije dag wordt tegen 70% salaris vergoedt. Mijn werkgever heeft de uitkering aangevraagd bij het UWV en heeft het totale bedrag voor mijn hele verlof in 1 keer ontvangen. Ikzelf laat elke maand aan HR weten hoeveel dagen verlof ik die maand heb opgenomen en dat verrekenen ze met mijn salaris. Tot zover niks geks.
Er valt mij nu echter iets op aan mijn loonstrook dat ik nu al een paar maanden over het hoofd heb gezien (ja, ik kijk er wel elke maand naar). Ik dacht dus dat ik ook minder vakantiegeld zou opbouwen, maar ik zie nu dat de reservering over mijn volledige salaris wordt opgebouwd. Is dat wel correct? Op deze link van de Rijksoverheid zeggen ze alleen maar "de vakantieopbouw loopt gewoon door" maar ze leggen niet uit over welk bedrag.
Er valt mij nu echter iets op aan mijn loonstrook dat ik nu al een paar maanden over het hoofd heb gezien (ja, ik kijk er wel elke maand naar). Ik dacht dus dat ik ook minder vakantiegeld zou opbouwen, maar ik zie nu dat de reservering over mijn volledige salaris wordt opgebouwd. Is dat wel correct? Op deze link van de Rijksoverheid zeggen ze alleen maar "de vakantieopbouw loopt gewoon door" maar ze leggen niet uit over welk bedrag.