We hebben geen CAO, alleen een personeelshandboek. Daarin staat alleen het volgende omschreven over geboorteverlof:GertjanO schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:28:
[...]
De "vakantieopbouw" in deze zin betekend jouw verlofrecht, niet jouw salaris of vakantietoeslag op het salaris. De verlofopbouw vind bij betaald ouderschapsverlof volledig plaats.
Hoeveel vakantietoeslag jij krijgt over de uren betaald ouderschapsverlof is afhankelijk van de cao en jouw werkgever. De standaardregeling van de WBO is immers: geen salaris maar een uitkering van het UWV. Misschien is er in jouw cao wel bepaald dat de vakantietoeslag 100% blijft of misschien heeft jouw werkgever besloten om de vakantietoeslag aan te vullen tot 100%.
Edit: in mijn cao kennen wij betaald ouderschapsverlof op basis van de WBO, betaald ouderschapsverlof op basis van de cao en mogen wij deze 2 rechten combineren tot 1. In alle drie de situaties gelden verschillende afspraken over het doorbetalingspercentage van het salaris en vakantietoeslag.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Over vakantiegeld staat er ook niets bijzonders:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hieruit kan ik dus niet echt opmaken wat nou eigenlijk de bedoeling is als ik eerlijk ben..
Ik zal het eens navragen, al hoop ik dat ze het dan niet gaan aanpassen en andere collega's die al van geboorteverlof genoten hebben geld terug gaan vragenwhatyoudoing schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:33:
Hoe dan ook, ik denk dat je HR afdeling je hier het beste antwoord op kan geven.