Vraag

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 18:04
Hoi. Sinds de release van Flight Simulator 2024 wil ik dit zeer graag spelen :) 8)7 . Ik heb een PS5 maar geen Xbox of Desktop, dus ik speel via Gamepass "Cloud Gaming" en een Xbox controller op mijn laptop. Werkt redelijk goed (controller doet regelmatig raar) maar ik merk dat het er allemaal toch net wat minder uitziet, als ik dit vergelijk met video's op YouTube - zonde!

Ik zou iets nieuws willen aankoppen, maar ik twijfel tussen:

- Een Xbox Series X
- Een Desktop, die ik eventueel kan streamen naar mijn TV

Wat raden jullie aan? Budget maakt niet zoveel uit.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Xbox Series X is een doodlopende console, en aangezien budget je niet uitmaakt is de keuze snel gemaakt: PC.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-09 08:28
Ik heb de afgelopen jaren alle current gen consoles in bezit gehad (PS5, Series X, Switch) en ben na het vorig jaar aanschaffen van een Steam Deck helemaal over naar PC gaming. De rest verkocht en geen seconde gemist.

Niet veel later zelf een PC gebouwd en dat had ik jaren eerder moeten doen. De PC staat achter de bank en is via HDMI gekoppeld aan de TV. Twee DualSense controllers erbij en het voelt bijna als een console, maar dan een die veel krachtiger is, vrijwel alle games kan spelen (ik mis alleen nog Demon's Souls voor het compleet maken van de Sony collectie) en d.m.v. mods games ook nog eens vele malen leuker en mooier maakt.

Als budget geen issue is zou ik zonder meer voor een PC gaan. Als budget wel een issue is ook, alleen dan nog even doorsparen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door easygoingfox op 28-11-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 18:04
Ok, bedankt - op zoek naar een PC dan! Extra vraag nog: je hebt van die small form factor PC’s ,wat toch iets beter zou passen in de woonkamer. Zijn die qua prestaties (en koeling vermoed ik) even goed? Of zijn die bakken per definitie wat minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-09 22:00
Shattering schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:00:
Ok, bedankt - op zoek naar een PC dan! Extra vraag nog: je hebt van die small form factor PC’s ,wat toch iets beter zou passen in de woonkamer. Zijn die qua prestaties (en koeling vermoed ik) even goed? Of zijn die bakken per definitie wat minder?
Raadpleeg even de Best Buy Guides; die geven je hele goede info en mogelijk inspiratie om binnen jouw budget iets aan te schaffen.

Doorgaans zijn die 'small form factor PCs' prima in staat om moderne games te spelen, maar het hangt van je wensen af. Vooral de videokaart is belangrijk.

Wil je op 4k resolutie met 100fps op Ultra settings kunnen spelen? Dan geen 'small form factor pc' maar een 4080/4090 videokaart. Vind je 1080p met 30-60fps voldoende, ofwel op medium settings? Dan voldoet een goedkoper exemplaar prima.

Andere overwegingen: snelheid van geheugen, opslag, eventuele toekomstbestendigheid (small form factor waarschijnlijk minder makkelijk uitbreidbaar) etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb je topic verplaatst naar het juiste subforum en er een vraag van gemaakt.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Pagina: 1