Nieuwe speakerset voor 7/8K

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 22:09
Oke ik wil 4 maal de 'nieuwste' B&W 604 S3 kopen voor mijn dolby digital setje. 8-)
Waarom 4 maal? :? ]
Nou ik gebruik ze namenlijk ook als rears en als speaker B (voor als ik ga draaien, lekker hard :P ).
Ze kosten normaal 1499,- per stuk dus dat komt neer op 5996,- voor alle 4.
Nou heb ik als inruil nog 4x Jamo Classic 10 staan. 2 Jamo's wil mijn vriendin hebben :( en die andere ruil ik in.
Na korting en inruil van die 2 boxen hoef ik nog maar 4000,- te betalen. *D
Als center heb ik een B&W LCR6 S2 staan maar die mag ik GRATIS om ruilen voor het nieuwere model de S3. 8-)
Ter informatie: het gaat op een Yamaha DSP-A2 worden aangesloten. :9~

Vinden jullie dit een mooie set t.w.v. 7395,- (inc. center) of hebben jullie andere suggesties (so ja, welke?).

En weet iemand waar die niewe B&W speakers te vinden zijn op het internet?? Ze komen maandag op de markt (dacht ik :? )

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Heb je ze al gezien/gehoord??

//edit//

ik zit te slapen, ik las 603 s3, 1499 kost de 604 s2 nu ook, zal wel weer heel weinig aan veranderd zijn dan, want de s2 is goed ontvangen

//edit//

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben een beetje heel erg bang dat je nogal "s3" geil bent :o. Je hebt ze niet eens gehoord en toch ga je ze kopen.

Van mij mag je.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Lijkt mij een hele goede koop, maar luister eerst ff.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Mr.David
Ik ben een beetje heel erg bang dat je nogal "s3" geil bent . Je hebt ze niet eens gehoord en toch ga je ze kopen.
Van mij mag je.

Nou de specificaties zijn hetzelfde als de S2, maar ze zien er wat mooier en moderner uit (ik heb ze gezien in een boekje). :)
Dus je kan het geluid gewoon vergelijken met met de 604 S2. ;)

• Mr.David
Maar heeft niemand andere/beter suggesties?? :?

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik zou m'n geld in 4x Charios Syntar 100 of 200 stoppen en een REL Storm subwoofer. Met mooie bijpassende stands (4x voor de Syntar 100 komt dat op 4x525=2100 + 2800 voor de Storm = 4000. Volgens mij een betere koop, mooier uiterlijk, betere balans (ik heb de oude 640's gehad (voorat ze 604 werden) en dat zijn wel even bakbeesten: de Chario's in combinatie met een REL vormen een systeem dat veel sneller is, net zo hard kan en veeeeeeeeeeeeeeel dieper gaat.

<font size=1>[JvS]
Iets minder e's en cursief is ook goed ;)</font>

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Mr.David
Ik wil graag plaatjes en links!!!! :9

• Heintje
http://www.rel.net/p_storm_III.shtml

http://domino.ibm.it/dp/engchario.nsf/frame/precatalogo?OpenDocument

en begin nou niet over: "wat zijn ze klein", want er komt een beestachtig, niet-vermoeiend kwaliteitsgeluid uit, en ze zijn makkeliker te plaatsen dan de 604's, omdat de baspijp naar onderen gericht is!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Mr.David
Wat zijn ze klein!! :P
Geintje..
Maar ff serieus Chario verkoopt die audio zaak van 'mij' niet en ik heb er ook nog geen test over gelezen of gehoord.

Ja en een sub gaat natuurlijk veeeeeeeeeeel lager, maar die komt misschien later nog wel. >:)
Dus.... ik denk dat die Chario's zowieso niet doogaan, maar in iedergeval bedankt voor je post. :)

Oke jvs ik heb de e's ook voor je weggehaald

• Heintje
Het spijt me dat ik het zeg, maar je bent niet serieus bezig bezig als je alleen maar grote front-speakers koopt voor bij die geile Yamaha. Doe jezelf een plezier, en koop iets minder grote fronts en meteen een goede sub. Dan invetseer je in kwaliteit, en heb je meteen ECHT lol van je Dolby Digital setje. Een Dolby Digital met als amp zo'n Yamaha komt absoluutt niet tot z'n recht zonder echte subwoofer.

Je hoeft natuurlijk geen Chario's te kopen, maar waarom dan geen 602's of desnoods 603 (die ik sowieso lekkerder vind klinken voor HT dan de 604's). Ik denk dat je teveel gaatv oor uiterlijk (doe ik ook nog te vaak, hoor), maar neem nou maar van een bijna 36-jarige audio/video-rot aan, dat een echt goede sub met bescheiden speakers je veeeeeeel meer lol oplevert dan grote front+rearspeakers.

Of ga voor de Infinity Delta's bij Correct in Rotterdam: superspullen voor weinig.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En als je toch graag mooie staande speakers wil hebben, ga dan vooral ook luisteren naar de Dynaudio 122. Die kost 1400 piek per stuk, en die vind ik persoonlijk wel bijzonderder dan een 604 (ow, sterker nog ik vind een 602 zelfs mooier :o). Mijn ouders hebben ook de B&W dm604 en Jag ook. Het is zeker geen slechte speaker, maar ik vond die dynaudio wel verassend mooi voor het geld!

Verder ben ik ook erg nieuwschierig naar die S3's. Ik heb zelf de 602s1(s.e. ;)).

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Ik heb zelf de B&W DM604's, waar ik nog steeds erg tevreden over ben (ik ga wel wat nieuws kopen, daar niet van). Ik heb ooit eens de 603-S2 en de 604-S2 gehoord, en daar was ik best wel over te spreken (afgezien dat het hoog te aggressief is net zoals bij de oude 600 serie). Als die 604-S3 hetzelfde klinkt, is dat zeker geen slechte koop, maar het kan beter denk ik.

Ik zou zoiezo een stuk minder aan de rears uitgeven. Mogelijke alternatieven zijn bijvoorbeeld:
2x B&W 805 + 2x B&W DM602-S3 + Sub
2x Dynaudio Audience 122 + 2x Dynaudio Audience 52 + Sub

Dat zijn maar twee mogelijkheden van de vele die er mogelijk zijn. En die zou ik liever hebben dan vier 604's.

• Mr.David
Ik wil dezelfde rears als front omdat ik ze ook af en toe als speakers b gebruik om dus een plaatje te mixen.

• Mr.David
Die 805 is een heeeeeleeee mooie speaker, maar wat kosten die (advies) want daar moet ik er dan 4 van hebben + stands en ik wil een bijpassende center en dan moet ik nog een hele goeie sub.

• Mr.David
En natuurlijk kabels... :'(

Ik krijg daar wel minimaal 20% korting en dan dus nog mijn inruil.

• Jag

Jag

Drie achter elkaar posten is wat overdreven, daar is de edit knop dus voor.

Over die 805's, dat vind ik echt een superspeakertje. Maar is best prijzig. De goedkoopste van de 800 serie, maar nog steeds 4K voor een setje advies.

Maar ik snap alleen niet waarom je in dubbel stereo wilt mixen. Dat geeft alleen maar een hoop ellende, en voor het volume heb je het ook echt niet nodig (die 3 dB verschil is echt niet essentieel). Dus ik zou gewoon in stereo mixen.

Dan zet je bij die 805's wat goedkopere rears, dram je flink over de prijs en dan krijg je voor 4K twee 805's plus twee rears. En als je dan nog geld over hebt koop je nog een mooie sub erbij.

Verwijderd

Die 805s dat zijn echte wondertjes :) Ongelofelijk wat voor geluid daar uit komt! :9~ Had ik nooit verwacht.
En nog redelijk betaalbaar, zo'n 2K per stuk.
2dehands heb ik ze al gezien per set voor minder dan 2000.

Als ik geld over had om mijn stereo te upgraden , dan wist ik het wel :)

En die S3 serie? zijn daar al pics van? Ik ben namelijk best wel nieuwsgierig :) Helaas is bwspeakers.com down :(

• Mr.David
Ja ik weet dat die 805's echt super klinken :9~ , maar ik wil dus geen sub. (en natuurlijk omdat die 805 te duur zijn :'( )
Ik wil gewoon full range speakers, omdat anders de bas niet sterio is. (bv als de drummer op het linker kanaal staat te drummen wil ik de bas ook links horen)

Voor de film is een sub heel leuk (vooral bij laag volume) maar het gaat toch meer om de muziek en bij hoog volume komt er echt wel genoeg bas uit die 604's. :)

Nou komt het volgende probleem |:( : De bekabeling
Ik dacht zelf aan de Van den Hul cs-122 hybrid, maar die is wel 22 a 23 (advies 29) gulden per meter :(

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenhul.nl/cable/cs-122-hL2.jpg

Weet iemand betere en ook goedkopere kabels???

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 22:09

Canon23

>>MY<< world

Op zaterdag 15 september 2001 16:09 schreef Mr.David het volgende:
Ik wil gewoon full range speakers, omdat anders de bas niet sterio is. (bv als de drummer op het linker kanaal staat te drummen wil ik de bas ook links horen)
Het was toch zo bij lage tonen, dat het niet uitmaakte waar ze vandaan kwamen. Hierdoor kon je je sub bv. ook inprincipe overal in de betreffende kamer neerzetten, zonder dat het voor de plaatsing van het geluid wat uitmaakte?? :? :?

(Please don't shoot me if I am wrong ;) )
ps:
Hoe duur zijn die syntario's 100 en 200? en hoe duur zijn de stands?

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Jag

Jag

Die 805's kan je voor muziek best zonder sub gebruiken, alhoewel een sub wel wat extra zou geven. Maar jouw argument dat de bass niet stereo is klopt niet. Het gaat zoiezo niet om de bass, maar om het sublaag. En met 805's zal je de low pass ergens tussen de 50 en de 60Hz moeten zetten. Geloof me, die tonen kan je absoluut niet plaatsen, ook niet een beetje. Sublaag voegt helemaal niets toe aan het stereobeeld.

En je kan je geld beter in betere speakers stoppen dan in die fancy kabel! De 805 is echt een stuk beter dan de 604, eeuwig zonde als je de 604 zou kopen.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zaterdag 15 september 2001 16:09 schreef Mr.David van alles:

Weet iemand betere en ook goedkopere kabels???
Ga eerst eens wat kabels van je hifi boer lenen en maak dan uit wat je wel/niet mooi vind, die kabel uit je quote kost 27 piek de meter, ik heb 1 versie hoger namelijk de d-352 van 39 piek de meter, vond ik stukken beter klinken in mijn set, maar ik heb dan ook stroomhungry speakers, kortom ff ZELF luisteren.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Over die Van Den Hul kabels, heeft iemand toevallig een prijslijstje hiervoor? De .pdf van de site geeft me het gevoel dat die kabels minstens 400,- per meter kosten, maar ik hoor nu hele andere bedragen. In deze half doordachte stad genaamd Amersfoort is geen enkele hifi boer te vinden met een uitgebreid assortiment VDH kabels. Ik ga binnenkort namelijk al m'n kabels vervangen en VHD is een kandidaat om toegevoegd te worden tot mijn selectie die ik wil gaan beluisteren, maar ik kan nergens een (online) prijsindicatie vinden.
Iemand...?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Mr.David
Alleen die nautilus twieter is toch zo goed/duur en komt ie wel tot zijn recht met een Yamaha DSP-A2 of die technics sl-1200tjes van mij. :? Ik heb trouwens wel een yamaha cd speler met pro bit lens met een VDH optische kabel er op aangesloten (+ natuurlijk m'n DVD-speler).

En wie weet wat de PRECIESE adviesprijs van die 805's en die bijpassende center zijn??
Welke sub zou je er eventueel later bij moeten kopen? (als ik weer wat geld over heb)(incl. prijs)

FF over die VDH kabel ik heb 'm gehoord en vergeleken met een gewone koperen kabel, die bas klinkt gecontroleerder en het hoog komt er beter uit. Als je dan toch alles goed koopt waarom de kabels dan niet?

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg, maar jij luistert met je ogen.
Mijn advies; ga gewoon eens langs een flink aantal zaken. Je kunt voor 1400,- ook leukere speakers kopen dan alleen b&w en geef de kleinere merken die niet miljoenen in reclamekosten steken maar aan research in hun product - ook eens een kans.
Denk er vooral heel goed over na, geen overhaaste beslissingen. Het gaat tenslotte om een groot bedrag.
Ik heb zelf bijvoorbeeld er 2 jaar over gedaan om nieuwe speakers te kopen, en het voordeel is dat in die tussentijd m'n budget zelfs een stuk vergroot was (kon ik weer in kabels steken)

• Jag

Jag

Mijn advies; ga gewoon eens langs een flink aantal zaken. Je kunt voor 1400,- ook leukere speakers kopen dan alleen b&w en geef de kleinere merken die niet miljoenen in reclamekosten steken maar aan research in hun product - ook eens een kans.
I second that.

• Mr.David
Ja, maar alleen bij die zaak krijg ik minimaal 20% korting dus koop zeker niets in een andere zaak. :)

• Jag

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 23:52 schreef Mr.David het volgende:
Ja, maar alleen bij die zaak krijg ik minimaal 20% korting dus koop zeker niets in een andere zaak. :)
Maar bji die zaak zullen ze vast wel meer verkopen dan alleen de 604's :).
Verkopen ze daar trouwens de 800-serie van B&W? Dat zou best bijzonder zijn, dat mag je namelijk niet zomaar.

• Mr.David
Ja heeft ie ook/ kan ie bestellen
En inderdaad 't mag niet
zogenaamd inruil....
Snap je :o

Doet ie niet bij iedereen!!
Kan misschien wel iets voor je regelen.. (zogenaamd mattie)
Helemaal als je inruil hebt.
Jij wilde toch nog die 805's??

• Jag

Jag

Op zondag 16 september 2001 00:13 schreef Mr.David het volgende:
Ja heeft ie ook/ kan ie bestellen
En inderdaad 't mag niet
zogenaamd inruil....
Snap je :o

Doet ie niet bij iedereen!!
Kan misschien wel iets voor je regelen.. (zogenaamd mattie)
Helemaal als je inruil hebt.
Jij wilde toch nog die 805's??
Nee, ik wilde misschien de 803's, alhoewel ik de 805 echt wel een hele mooie speaker vind. Maar ik ga dat niet beslissen op basis van korting die ik evt kan krijgen. Ik wil gewoon degene hebben die ik het beste vind klinken.

• Mr.David
Als je er een keer uit bent moet je het maar zeggen dan kan ik wel kijken wat ik voor je kan regelen. :) Een beetje korting is nooit verkeerd op zulke bedragen. ;)
Weet jij trouwens de prijzen van die 805, 804, 803 en 802??
En is die CDM NT serie wat van B&W??
En dan de laatste vraag, naar welke merk speakers moet ik kijken.

Yamaha DSP-A2

Muziek die wordt afgespeeld: Films, House (vele soorten), beetje R&B soms zelfs wat mettallica en guns and roses.

Help ik zie door de bomen het bos niet meer... |:(

Ps. Het maakt niet uit welke speaker zelfs die Nautilus van 50.000 kan ie bestellen

• Jag

Jag

De 805 is ongeveer 4K per set, de 804 7.5K ofzo. De 803's 12 of 13K per set. En de 801's zaten op 25K per set geloof ik.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

801 = 15.000
802 = 10.000
803 = 5.500
804 = 4000
805 = 2200 (+600 voor bijpassende stand)

per stuk.

• Mr.David
Shit vond die 803 ook wel leuk :'(
Toch echt een beetje te duur.

Weet iemand wat ik moet gaan luisteren voor als je ca 7 a 8 duizend gulden te besteden hebt voor 2 fronts 2 rears en een center. :? (iets meer mag ook als het echt heel mooi is)

Hier zijn de spec. van mijn audio set:
Yamaha DSP-A2 (5x160 W (DIN) dolby digital versterker)
Yamaha DVD-S796 (regio vrije dvd met VDH optische kabel)
Yamaha CDX-593 (cd speler met pro-bit lens met VDH optisch)
Yamaha KX-393 (casette deck)
Yamaha TX-492RDS (Tuner)
2x Technics sl-1200MKII (draaitafels)
JBSYSTEM classic3 (mengpaneel MOET NOG VERVANGEN WORDEN :r )

4x Jammo classic 10 (250 W speakers) WORDEN INGERUILD!!
1c B&W LCR6 S2 (150 W center speaker) WORDT MISSCHIEN INGERUILD (krijg het volle bedrag weer voor terug)

Misschien weten jullie er mooie speakers bij te vinden...

Nogmaals tussen de 7k a 8k alleen als het echt super is mag het wat meer zijn.

Best wel knap he voor een jongen van 21.... B-)

• Mr.David
Dan nog een knappe breeldbeeld tv en een sterio muebel (soundstyle XS-105) en dan ben ik eindelijk klaar (hoop ik en vooral mijn vriendin)

• Jag

Jag

Ff de titel ge-edit.

• Jag

Jag

Op donderdag 20 september 2001 22:53 schreef Mr.David het volgende:
(Sorry, maar die andere topic was niet duidelijk dus laat 'm maar staan zo) ;)

Weet iemand wat ik moet gaan luisteren voor als je ca 7 a 8 duizend gulden te besteden hebt voor 2 fronts 2 rears en een center. (iets meer mag ook als het echt heel mooi is)

Fronts heb ik het liefst hetzelfde als de rears, omdat als ik plaatjes in elkaar mix, de rears als speaker B aansluit (lekker hard :P)

Hier zijn de spec. van mijn audio set: :9
Yamaha DSP-A2 (5x160 W (DIN) dolby digital versterker)
Yamaha DVD-S796 (regio vrije dvd met VDH optische kabel)
Yamaha CDX-593 (cd speler met pro-bit lens met VDH optische kabel)
Yamaha KX-393 (casette deck)
Yamaha TX-492RDS (Tuner)
2x Technics sl-1200MKII (draaitafels)
JBSYSTEM classic3 :r (mengpaneel MOET NOG VERVANGEN WORDEN!!!)

4x Jammo classic 10 (250 W speakers) WORDEN INGERUILD!!
1c B&W LCR6 S2 (150 W center speaker) WORDT MISSCHIEN INGERUILD (krijg het volle bedrag weer voor terug) >:)

Misschien weten jullie er mooie speakers bij te vinden...

Nogmaals tussen de 7k a 8k alleen als het echt super is mag het wat meer zijn. :)
Zie ook: [topic=233513]

O ja, en even ten overvloede: als ik al eerder een topic van je sluit, is het niet de bedoeling dat je het dan nog een keer probeert, ook al zit er een hele tijd tussen.

• Mr.David
Jemig waarom maak je het nou weer zo onduidelijk JAG laat gewoon die nieuwe topic staan en verwijder die oude Astjeblieft :'(

Ik wil een neutrale mening hebben en niet over die 604's

• Jag

Jag

Als je hier in deze topic duidelijk maakt wat je wilt hebben, wordt het echt niet minder duidelijk.

• Mr.David
Op donderdag 20 september 2001 23:37 schreef Jag het volgende:

[..]

Zie ook: [topic=233513]

O ja, en even ten overvloede: als ik al eerder een topic van je sluit, is het niet de bedoeling dat je het dan nog een keer probeert, ook al zit er een hele tijd tussen.
OMDAT IK EEN NEUTRALE MENING WIL!!

• Mr.David
Op donderdag 20 september 2001 23:47 schreef Jag het volgende:
Als je hier in deze topic duidelijk maakt wat je wilt hebben, wordt het echt niet minder duidelijk.
Het gaat in het begin vooral over de 604's en dat wil ik dus niet en niet iedereen heef zin om alles te lezen.
kan je astublieft die oude topi verwijderen en die nieuwe laten staan...

• Mr.David
JAG???
Waarom nou????
Laat het gewoon...

• Jag

Jag

Op donderdag 20 september 2001 23:47 schreef Mr.David het volgende:

[..]

OMDAT IK EEN NEUTRALE MENING WIL!!
SCHREEUWEN WERKT AVERECHTS. En ik word een beetje gek van al die topics die ik al hierover heb gezien :(. Dit is echt de laatste, en als je er nog een nieuwe over opent, krijg je een officiële waarschuwing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.