Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurryFriends30
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-11-2024
Hi,

Ik zit met het volgende probleem. Sinds een week heb ik last van dat er een aantal keer (2-3x) per dag een 06-nummer mij belt.Dit nummer verandert steeds. Ik heb een keer opgenomen, en het was een blockchain-scammer. Het rare is: Het zijn ook gewoon mensen die mij bellen. Een bouwbedrijf, bijvoorbeeld. Ik heb het gevoel dat mijn nummer gespoofed wordt. Is dit mogelijk? En zo ja, wat moet ik hier tegen doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurryFriends30
Excuses voor de typfout in de titel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-05 12:22

TommieW

Numa numa.

Ik betwijfel of je hier veel aan kan doen. Maar je kan beginnen met contact opnemen met je provider. Heb je toevallig bij shady plekken je telefoonnummer achtergelaten?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurryFriends30
hey Tommie, nee niet dat ik weet. Ik ben best beschermend over mn gegevens en mn telefoonnummer. Ik heb wel een eigen bedrijf dus bij bepaalde abonnementen moet ik mijn adres opgeven voor zakelijke doeleinden, maar ik zou dat echt verder niet weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:34
is je zakelijke nummer ook je prive nummer? scheidt dat zo snel mogelijk, want zakelijk heb je stuk minder bescherming dan particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurryFriends30
Ja, dat ga ik ook nu meteen doen. Ik ben een redelijk nieuwe ondernemer dus ik denk dat dit mijn les is geweest. Het rare blijft gewoon dat ik niet weet waar dit vandaan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:35
Als ondernemer zijn je gegevens via KVK te verkrijgen en ben je een soort van vogelvrij, want particulieren hebben overal opt-in voor informatie maar bij bedrijven is er sprake van legitiem belang andere bedrijven te bellen.

Ik weet dat Samsung telefoons een spam filter dienst ingebouwd hebben in de bel applicatie instellingen die je aan kunt zetten, en als een nummer dan bekent staat als telemarketing of zo, dan wordt de oproep automatisch geblokkeerd met een melding potentieel ongewenst gesprek gedetecteerd.
Is het wel een echt gesprek zullen ze een voicemail achterlaten, maar een belrobot doet dat bijvoorbeeld niet. En is een voicemail er kun je daarna besluiten wel of niet terug te bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kan ook goed zijn dat een scammer het even "geleend" heeft.

Nummer gespoofd

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
FurryFriends30 schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:10:
Hi,

Ik zit met het volgende probleem. Sinds een week heb ik last van dat er een aantal keer (2-3x) per dag een 06-nummer mij belt.Dit nummer verandert steeds. Ik heb een keer opgenomen, en het was een blockchain-scammer. Het rare is: Het zijn ook gewoon mensen die mij bellen. Een bouwbedrijf, bijvoorbeeld. Ik heb het gevoel dat mijn nummer gespoofed wordt. Is dit mogelijk? En zo ja, wat moet ik hier tegen doen?
Wat zegt dat bouwbedrijf dan als je opneemt?
Zoals ik je bericht lees, is dat "gewoon een mens".
Vraag hem hoe die aan je nummer komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurryFriends30
heuveltje schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:52:
Kan ook goed zijn dat een scammer het even "geleend" heeft.

Nummer gespoofd
Is er een manier om hier achter te komen? Vragen hoe ze aan mijn nr komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurryFriends30
TripleQ schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:53:
[...]

Wat zegt dat bouwbedrijf dan als je opneemt?
Zoals ik je bericht lees, is dat "gewoon een mens".
Vraag hem hoe die aan je nummer komt
Ja, goede. Had ik moeten doen. Hij zei zelf: nee verkeerd verbonden. Maar hoe gebeurt zoiets? Ik vind het gewoon frapant dat ik eerst door indiase scammers gebeld wordt, en vervolgens ook door willekeurige NL nummers.. Misschien ben ik daarom een beetje para voor elk nummer dat mij belt. Maar een andere keer was het stil en werd daarna meteen opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:16

Coach4All

I'm a Coach 4 All

FurryFriends30 schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:55:
[...]

Ja, goede. Had ik moeten doen. Hij zei zelf: nee verkeerd verbonden. Maar hoe gebeurt zoiets? Ik vind het gewoon frapant dat ik eerst door indiase scammers gebeld wordt, en vervolgens ook door willekeurige NL nummers.. Misschien ben ik daarom een beetje para voor elk nummer dat mij belt. Maar een andere keer was het stil en werd daarna meteen opgehangen.
Als de scammers eerst met jouw nummer gespoofed bellen, dan gaan er personen die een belletje gemist hebben jou weer "terugbellen".... Zo gek is dat niet...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Pagina: 1