Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:26
Ik heb de optie login zonder wachtwoord geactiveerd voor mijn MS account.

Nu wil ik echter op een 2de telefoon (eerste is IOS), een Samsung (android), ook mijn MS account gebruiken.
Echter zodra ik mijn username in geef (bv bij onedrive) dan krijg ik als melding dat ik eerst een wachtwoord moet instellen voor dit account.

Nu ontgaat me een beetje de logica hierachter, het is juist de bedoeling dat er geen wachtwoord meer is en dat ik met inloggen/goedkeuren op een ander device.

Hoe kan dit, hoe log ik nu in op mijn account zonder dat ik passwordless login weer moet uitschakelen?

Op mijn eerste telefoon (ios) heb ik verder geen problemen, ik kan aldaar alle MS apps gewoon openen en bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Je hebt helemaal gelijk dat de passkeys in de basis toch een centrale authenticatie nodig hebben en dat dat niet overal evengoed mee werkt. Want stel je verliest je telefoon, of die gaat kapot, en dat is je sleutel, zou je nooit meer in kunnen loggen.
Dus in de basis kom je toch weer uit op een gebruikersnaam, wachtwoord en tweede factor authenticatie. Of je het een of andere wachtwoordmanager nodig die hiermee kan helpen. Zie ook dit topic:
[Password Managers] Discussie- en reviewtopic

Voor nu, stel dat wachtwoord weer in als extra authenticatie mogelijkheid, en dan gebruik je de sleutel op je iPhone voor de iPhone, en na inloggen op je Samsung stel je daar ook een sleutel in. En de gebruikersnaam en wachtwaaord combi bewaar je ergens voor noodgevallen.