Amazon Spanje retouradres onbekend bij PostNL en DHL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-06 23:17
Beste Tweakers,

Ik wil graag een product retour versturen naar Amazon.es. Ik heb van hun een adres gekregen:

- Amazon.es - Amazon.es
- Devoluciones de cliente Amazon.es
- Calle Pluton 3 - 5
- San Fernando de Henares Madrid 28830
- ES

Alleen het probleem hier is dat wanneer ik bij PostNL en bij DHL het adres Calle Pluton 3 - 5 wil invoeren dat beide systemen dit adres niet herkennen.

Vervolgens heb ik Amazon.es een mailtje gestuurd en ze zeggen dat ik 3 - 5 wel moet gebruiken. Dus ik snap het niet, wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8J5fk6EdsrHyssio2A055rYxfIU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qyOWrSoKqMJo91gnIIRien4f.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cqj6An9IZC3dTaiTy2REP1YL0c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qpBdGD2x53ubhAPHqy1s3Idh.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:55
vraag of amazon een retourlabel voor je kan aanmaken, dan komt het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
Doen ze dat? Want normaal gesproken ben ik dit gewend, alleen alles buiten NL/DE moet ik zelf een label kopen en vergoeden ze een %.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En als je als plaats Madrid invoert in plaats van de wijk/voorstad?

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 24-11-2024 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
pagani schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:09:
En als je als plaats Madrid invoert in plaats van de wijk/voorstad?
Geprobeerd maar krijg dezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 22:52

Zeeuw

5.6

Soms wil het huisnummer voor de straatnaam ook helpen. Misschien een komma tussen nummer en straatnaam?

Zoek anders eens op Google Maps en kopieer daar de straatnaam.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:21

bonzz.netninja

Niente baffi

taal van amazon in spaans zetten en een beetje freewheelen door de interface heen? Kan zomaar zijn dat in spaans wel de juiste form veldjes verschijnen

[ Voor 29% gewijzigd door bonzz.netninja op 24-11-2024 18:20 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
Zeeuw schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:19:
Soms wil het huisnummer voor de straatnaam ook helpen. Misschien een komma tussen nummer en straatnaam?

Zoek anders eens op Google Maps en kopieer daar de straatnaam.
Ik heb het opgezocht op google, maar daar kwam niks bijzonders uit. Kan niks vinden over 3 - 5. Wel 3. Maar geen 3 - 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
bonzz.netninja schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:20:
taal van amazon in spaans zetten en een beetje freewheelen door de interface heen? Kan zomaar zijn dat in spaans wel de juiste form veldjes verschijnen
Bij het aanmelden van een retour wordt er een afbeelding gegenereerd wat je moet uitprinten. Daar staat het adres op. Contact met Amazon.es blijft aangeven dat ik 3 - 5 moet gebruiken. Ik krijg koppijn hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

koppijngekregen schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:36:
[...]

Bij het aanmelden van een retour wordt er een afbeelding gegenereerd wat je moet uitprinten. Daar staat het adres op. Contact met Amazon.es blijft aangeven dat ik 3 - 5 moet gebruiken. Ik krijg koppijn hehe.
juist daarom

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:30

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Even in de foutmelding op de link klikken om de losse adresvelden in te vullen, dan werkt het wel.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
RedFox schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:43:
Even in de foutmelding op de link klikken om de losse adresvelden in te vullen, dan werkt het wel.
Ik ben alleen bang dat het dan niet aankomt en dat ik dan kan fluiten naar het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
Ik had het trouwens al op Spaans staan. Dan moet ik verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:35

Wildfire

Joy to the world!

@koppijngekregen Wat mij opvalt is dat Google Maps het adres als C. de Plutón geeft, met een 'de' ertussen dus. Probeer dat dus eens.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 24-11-2024 18:51 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
Wildfire schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:51:
@koppijngekregen Wat mij opvalt is dat Google Maps het adres als C. de Plutón geeft, met een 'de' ertussen dus. Probeer dat dus eens.
Ook geprobeerd. Ik zit nu te kijken en ik zie alleen nummer 3 en bedrijf daarna is nummer 5. Geen 3 - 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ook al 3-5 geprobeerd dus zonder spaties ertussen? Zo staat het wel op Google Maps zie ik zojuist. Ook zie ik dat adressen daar blijkbaar vaak met een komma worden geschreven na de straatnaam, probeer ook dat eens.

[ Voor 37% gewijzigd door Wildfire op 24-11-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
Wildfire schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:56:
Ook al 3-5 geprobeerd dus zonder spaties ertussen? Zo staat het wel op Google Maps zie ik zojuist.
Kan je een foto sturen? Ik vind daar namelijk niks over. Ik ga het eens proberen zonder spatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zo staat Amazon letterlijk op Google Maps:

C. de Plutón, 3-5, 28830 San Fernando de Henares, Madrid, Spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
Wildfire schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:58:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92Enn3v_an-WNLTTyi8OxrbhBmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MEwEE5Vlctfog0H8rAGA38cu.png?f=fotoalbum_large

Dit krijg ik te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
Wildfire schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:58:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NcgM6LidIzONuU6t42ZxPpUfjc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lHLzmufXA64QZ5x60pArKptA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlbeOzC253UeQOq2YaZpQEdo0f0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tbt8IDXqXKfY9MkE9w4RH4Ve.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-w0YkUv2hp3F8vV1S81DYbpGqOs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3kWbgcVcCfcZHNf1SdOrDGUW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

koppijngekregen schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:48:
[...]

Ik had het trouwens al op Spaans staan. Dan moet ik verder kijken.
Je screenshots zeggen wat anders...

Anders zou ik amazon klantenservice gewoon ff mailtje sturen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
bonzz.netninja schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:10:
[...]

Je screenshots zeggen wat anders...

Anders zou ik amazon klantenservice gewoon ff mailtje sturen oid
Het zijn screenshots van PostNL. Amazon.es staat op Spaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

koppijngekregen schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:11:
[...]

Het zijn screenshots van PostNL. Amazon.es staat op Spaans.
Ow dan snapt de logica van postnl en dhl je spaanse adres niet. Ik zou ze ff een mail sturen....of gewoon met het hele pakketje naar je postnl punt wandelen en het daar regelen. Als je een beetje weet hebt hoe die soort validaties werken en wat voor ingewikkelde zooi in het buitenland er is qua adressen, is het niet zo gek dat de validatie van postnl over de vlos gaat.

Als je het perse digitaal wilt doen zou je nog kunnen kijken of het front-end of back-end validatie is en evt. via je inspector de validatie uit de code kunnen slopen zodat je het toch naar de server gepusht krijgt.

[ Voor 36% gewijzigd door bonzz.netninja op 24-11-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:45
Je moet klagen bij PostNL/DHL, niet bij Amazon. Amazon kan er niks aan doen dat PostNL/DHL het adres niet automatisch herkent. Vul de losse velden in en het pakket komt daar gewoon aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/amazon.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, het kan wel om het adres goed te krijgen. Maar gaat niet zomaar nee.

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/amazon1.png
Accepteer hier het gesuggereerde adres.

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/amazon2.png
Klik op 'Adres wijzigen'

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/amazon3.png
Voeg bij 'toevoeging' het nummer 5 in

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/amazon4.png
Als je dan verder gaat in het bestelproces kun je de details openen en zie je dit adres staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 24-11-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
bonzz.netninja schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:13:
[...]

Ow dan snapt de logica van postnl en dhl je spaanse adres niet. Ik zou ze ff een mail sturen....of gewoon met het hele pakketje naar je postnl punt wandelen en het daar regelen. Als je een beetje weet hebt hoe die soort validaties werken en wat voor ingewikkelde zooi in het buitenland er is qua adressen, is het niet zo gek dat de validatie van postnl over de vlos gaat.

Als je het perse digitaal wilt doen zou je nog kunnen kijken of het front-end of back-end validatie is en evt. via je inspector de validatie uit de code kunnen slopen zodat je het toch naar de server gepusht krijgt.
Bedankt in ieder geval voor je hulp! Ik zal ff contact opnemen met PostNL morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
Super!!!! Je hebt het voor me opgelost. Ik ga het op jou manier invullen. Nogmaals heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

koppijngekregen schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:35:
[...]

Super!!!! Je hebt het voor me opgelost. Ik ga het op jou manier invullen. Nogmaals heel erg bedankt!
Graag gedaan hoor. :)

Ik moet wel zeggen dat dit raar is, je moet nogal door wat hoepels springen om bij PostNL dit adres erin te krijgen. Zoals Amazon het zelf doorgeeft kun je het niet invullen want dat werkt inderdaad compleet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
Wildfire schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:40:
[...]

Graag gedaan hoor. :)

Ik moet wel zeggen dat dit raar is, je moet nogal door wat hoepels springen om bij PostNL dit adres erin te krijgen. Zoals Amazon het zelf doorgeeft kun je het niet invullen want dat werkt inderdaad compleet niet.
Het is inderdaad heel vaag. Het is een Amazon retour adres, zoiets zou in hun database moeten staan vind ik.

Bij DHL hetzelfde probleem.

Nu maar hopen dat alles goed gaat, had in het verleden ook gezeik met Amazon co uk. Hun namen het pakket gewoon maar niet aan. Daar kreeg ik ook koppijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zo te zien een bekend issue idd:
Amazon bestelling retour: naar Duitsland?

geen '-' maar ' ' schijnbaar, ofzo.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-06 21:09
koppijngekregen schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:35:
[...]

Ik loop nu tegen hetzelfde aan. Kan je het laten weten als je pakketje met dit adresformat op de juiste plek gearriveerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hmm, net hetzelfde gehad met amazon UK. Moest het ook zelf terugsturen, adres wel gevonden en werd geaccepteerd, maar sinds 5 november geen status verandering meer behalve 'aangekomen in land van bestemming'. PostNL gaat ervan uit dat het toch onduidelijk was en 'opzij is gelegd'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Lucas schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:37:
[...]

Ik loop nu tegen hetzelfde aan. Kan je het laten weten als je pakketje met dit adresformat op de juiste plek gearriveerd is?
Je kan het ook aan @Brent vragen uit het andere topic voor het pakketje uit Februari :P
Als die nu nog niet is aangekomen, gaat het niet goed ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:00
YakuzA schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:33:
[...]

Je kan het ook aan @Brent vragen uit het andere topic voor het pakketje uit Februari :P
Als die nu nog niet is aangekomen, gaat het niet goed ;)
Het is inmiddels aangekomen en geld terug ;) Heeft niet tot nu geduurd, maar volgens mij was het meer dan een maand ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-06 21:09
@Brent @koppijngekregen hebben jullie alleen het PostNL/DHL label op het pakket geplakt? Of ook de commercial invoice en het ongefrankeede label (dat een retournr bevat)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:00
Lucas schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:56:
@Brent @koppijngekregen hebben jullie alleen het PostNL/DHL label op het pakket geplakt? Of ook de commercial invoice en het ongefrankeede label (dat een retournr bevat)?
Oei, het is dus inmiddels even geleden. Volgens mij heb ik gedaan wat stin00 beschreef.

[ Voor 14% gewijzigd door Brent op 27-11-2024 10:09 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koppijngekregen
Lucas schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:56:
Ik heb ook de commercial invoice erop geplakt en de tweede kopie in de doos gedaan (zekerheid). Dus mijn pakket bevat mijn betaalde label en hun invoice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
Lucas schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:37:
[...]

Als je naar pagina 1 gaat zie je een oplossing vanuit @Wildfire .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
superduper schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:54:
Hmm, net hetzelfde gehad met amazon UK. Moest het ook zelf terugsturen, adres wel gevonden en werd geaccepteerd, maar sinds 5 november geen status verandering meer behalve 'aangekomen in land van bestemming'. PostNL gaat ervan uit dat het toch onduidelijk was en 'opzij is gelegd'....
Dat probleem had ik dus ook, je moet even uitzoeken welke postbedrijf het pakket heeft aangenomen. Waarschijnlijk wouden ze het pakket aanbieden aan Amazon.co.uk, maar dan moesten ze een bedrag betalen. Verzendkosten van dat postbedrijf. Dat probleem had ik dus ook. Wat ik dus had gedaan is opgezocht welk bedrijf het pakket in ontvangst had genomen en met hun track & trace kan je dan zien wat er gebeurd is.

• superduper
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

koppijngekregen schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:47:
[...]

Dat probleem had ik dus ook, je moet even uitzoeken welke postbedrijf het pakket heeft aangenomen. Waarschijnlijk wouden ze het pakket aanbieden aan Amazon.co.uk, maar dan moesten ze een bedrag betalen. Verzendkosten van dat postbedrijf. Dat probleem had ik dus ook. Wat ik dus had gedaan is opgezocht welk bedrijf het pakket in ontvangst had genomen en met hun track & trace kan je dan zien wat er gebeurd is.
Hoe heb je dit uitgezocht dan? De laatste status (5 november) die ik heb is 'Yes, je zending is aangekomen in het land van bestemming' - bezorgtijd is nog niet bekend.

• koppijngekregen
superduper schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:35:
[...]

Hoe heb je dit uitgezocht dan? De laatste status (5 november) die ik heb is 'Yes, je zending is aangekomen in het land van bestemming' - bezorgtijd is nog niet bekend.
Ik heb PostNL een onderzoek laten doen en toen kwam dat eruit. Je moet PostNL vragen welk postbedrijf het pakket heeft aangenomen voor verdere verzending in Engeland.

Dit was uit het onderzoek gekomen:

"Ik heb uw melding in behandeling genomen en geregistreerd onder nummer xxxx. Om te achterhalen wat er met uw zending is gebeurd, voer ik een onderzoek uit.

Op dit moment wordt de zending vast gehouden door de douane in het Verenigd Koninkrijk. En ik heb gezien dat ze de zending niet hebben geaccepteerd op 12 september.

Ik ga navraag doen bij Royal Mail. Deze postorganisatie heeft een aantal dagen de tijd om met een eerste reactie te komen. Als deze reactie niet voldoende uitsluitsel geeft, zal ik een vervolgonderzoek opstarten richting de postorganisatie. Volgens de internationale afspraken heeft men vervolgens 3 weken de tijd om met een resultaat te komen. Zodra ik meer informatie heb, zal ik u inlichten.

Wanneer u of de geadresseerde de zending in de tussentijd alsnog ontvangt, hoor ik dat graag van u. U kunt dan reageren op deze e-mail."

En toen dit:

"Uit het onderzoek blijkt dat de zending bij de douane lag omdat de geadresseerde inklaringskosten moest betalen. Men heeft de geadresseerde meerdere malen per brief hierover ingelicht, echter is hier nooit op gereageerd. En nu is de import van de zending geannuleerd en wordt deze klaar gemaakt om retour te versturen. Vanwege achterstand in Verenigd Koninkrijk kan het ruim 12 weken duren voordat u het retour heeft."

En Amazon.co.uk wou dus die inklaringskosten niet betalen en de klantenservice werkte totaal niet mee. Dus ik heb ervoor gezorgd dat het pakket weer terugging naar mij. Dat heb ik gedaan door contact op te nemen met dat postbedrijf.

[ Voor 31% gewijzigd door koppijngekregen op 28-11-2024 15:32 ]

• superduper
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

koppijngekregen schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:20:
[...]

Ik heb PostNL een onderzoek laten doen en toen kwam dat eruit. Je moet PostNL vragen welk postbedrijf het pakket heeft aangenomen voor verdere verzending in Engeland.

Dit was uit het onderzoek gekomen:

"Ik heb uw melding in behandeling genomen en geregistreerd onder nummer xxxx. Om te achterhalen wat er met uw zending is gebeurd, voer ik een onderzoek uit.

Op dit moment wordt de zending vast gehouden door de douane in het Verenigd Koninkrijk. En ik heb gezien dat ze de zending niet hebben geaccepteerd op 12 september.

Ik ga navraag doen bij Royal Mail. Deze postorganisatie heeft een aantal dagen de tijd om met een eerste reactie te komen. Als deze reactie niet voldoende uitsluitsel geeft, zal ik een vervolgonderzoek opstarten richting de postorganisatie. Volgens de internationale afspraken heeft men vervolgens 3 weken de tijd om met een resultaat te komen. Zodra ik meer informatie heb, zal ik u inlichten.

Wanneer u of de geadresseerde de zending in de tussentijd alsnog ontvangt, hoor ik dat graag van u. U kunt dan reageren op deze e-mail."

En toen dit:

"Uit het onderzoek blijkt dat de zending bij de douane lag omdat de geadresseerde inklaringskosten moest betalen. Men heeft de geadresseerde meerdere malen per brief hierover ingelicht, echter is hier nooit op gereageerd. En nu is de import van de zending geannuleerd en wordt deze klaar gemaakt om retour te versturen. Vanwege achterstand in Verenigd Koninkrijk kan het ruim 12 weken duren voordat u het retour heeft."

En Amazon.co.uk wou dus die inklaringskosten niet betalen en de klantenservice werkte totaal niet mee. Dus ik heb ervoor gezorgd dat het pakket weer terugging naar mij. Dat heb ik gedaan door contact op te nemen met dat postbedrijf.
Ik snap nu je nickname... tjemig wat een gedoe. Ik twijfel of ik dat voor die 28,- ga aanhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppijngekregen
superduper schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:47:
[...]

Ik snap nu je nickname... tjemig wat een gedoe. Ik twijfel of ik dat voor die 28,- ga aanhalen.
Wat was dat een frustratie toen, ging om een VR-headset van 300 euro. Voor 28 euro weet ik niet of het de moeite waard is om zoveel tijd in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Als je het invult zonder "-" en met een " " heb je wel grote kans dat de postdienst op bestemming ipv 3-5 het als 35 ziet en dan verkeerd aflevert. Nederland heeft heel weinig met huisnummer toevoegingen (en als het een toevoeging is dan is het vaak niet nummerriek vanwege mogelijke onduidelijkheid) en nemen al snel aan dat iets wel logisch zal zijn bij het land van bestemming.

Aangezien je het gewoon handmatig in kan vullen, snap ik niet dat je perse het automagische opzoek process wilt doorlopen. Wat juist heel vaak voor onduidelijkheden zorgt bij complexe adressen (hint: ook de ontwikkelaars van zulke processen hebben vaak geen ervaring met deze complexiteit in de praktijk).

Om een voorbeeld te krijgen van internationale adresseringen, kan je per land hier de standaarden opzoeken. https://www.upu.int/en/Po...-addressing-systems-(pas)
Voor Spanje is dat dus officieel met een "," er tussen (en je kan daar best ook van afwijken met een ander teken zoals "-" om juist het onderscheidt tussen het straatnummer en het routeringsnummer (gebouw/verdieping/bedrijf 5, of wat het dan ook is) op dat adres te kunnen maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykWY_ldSkGMKaMJUTdIcF8mZEIk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tMfcKjmMFxR9VNl9vryygBss.png?f=user_large

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koppijngekregen
Qwerty-273 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:21:
Als je het invult zonder "-" en met een " " heb je wel grote kans dat de postdienst op bestemming ipv 3-5 het als 35 ziet en dan verkeerd aflevert. Nederland heeft heel weinig met huisnummer toevoegingen (en als het een toevoeging is dan is het vaak niet nummerriek vanwege mogelijke onduidelijkheid) en nemen al snel aan dat iets wel logisch zal zijn bij het land van bestemming.

Aangezien je het gewoon handmatig in kan vullen, snap ik niet dat je perse het automagische opzoek process wilt doorlopen. Wat juist heel vaak voor onduidelijkheden zorgt bij complexe adressen (hint: ook de ontwikkelaars van zulke processen hebben vaak geen ervaring met deze complexiteit in de praktijk).

Om een voorbeeld te krijgen van internationale adresseringen, kan je per land hier de standaarden opzoeken. https://www.upu.int/en/Po...-addressing-systems-(pas)
Voor Spanje is dat dus officieel met een "," er tussen (en je kan daar best ook van afwijken met een ander teken zoals "-" om juist het onderscheidt tussen het straatnummer en het routeringsnummer (gebouw/verdieping/bedrijf 5, of wat het dan ook is) op dat adres te kunnen maken.
[Afbeelding]
Het grootste probleem hier vond ik dat nergens was aangegeven dat die - 5 een toevoeging was. Dat heb ik geprobeerd op te zoeken, maar het werd mij niet echt duidelijk via Google hoe Spanje dat allemaal toepast. Ook hun klantenservice was niet echt duidelijk daarmee. Daarom wou ik graag dat het PostNL-systeem het adres vindt, dan weet ik zeker dat het goed gaat. Gezien ik in het verleden problemen hebt gehad met Amazon Retour. Heb het product met 3 5 gedaan, nu maar hopen dat het goed komt. Anders weer jagen op mijn geld. Er gaan sowieso genoeg pakketjes retour naar Amazon.es, zoiets zou eigenlijk al duidelijk moeten zijn bij PostNL en/of Amazon.es.
Pagina: 1